Skocz do zawartości

Nintendo Switch 2 - temat główny


GearsUp

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, pawelgr5 napisał(a):

Sorry ale zachowac sobie moga niedostepne w sprzedazy conajmniej 30 letnie starocie a nie gierki ktore mozna po prostu kupic na eShopie. Jebani zlodzieje i tyle.

 

Gears nie doprecyzował o co chodzi, a Nintendo w równym stopniu atakuje emulatory Switcha co strony z romami gier które są już niedostępne w sprzedaży (te ostatnie nawet bardziej). Nintendo dostarczyło mi mnóstwo frajdy przez te wszystkie lata, ale jako firma to ciężko znaleźć większe mendy w giereczkowie.

  • Plusik 3
Opublikowano

Oczywiscie ze tak, ja tu nie bronie Nintendo. Kurwy straszne. W zasadzie nie ma tutaj "dobrych" graczy na rynku i do kazdego mozna sie dojebac. Wlasnie dlatego nikogo nie "wspieram". Chodzi o sam fakt ze czasy sie troche zmienily. Dostepnosc gier rowniez. Jasne ze jak ktos gra w ROMy gierek ktore dzis nie maja nawet szans na remaster (np FIFA97 GOLD Edition z Mega Drive) to nadal jest zlodziejem, ale jego ROM to nie kopia czegos co jest w sprzedazy wiec taki czlowiek nie generuje strat.

 

Bardzo bym chcial zeby giereczki dorobily sie jakiegos prawnie umocowanego "public domain" zeby zachowac to co juz na powrot do sprzedazy nie ma szans. No, ale jest jak jest.

Opublikowano
Godzinę temu, Paolo de Vesir napisał(a):

 

Gears nie doprecyzował o co chodzi, a Nintendo w równym stopniu atakuje emulatory Switcha co strony z romami gier które są już niedostępne w sprzedaży (te ostatnie nawet bardziej). Nintendo dostarczyło mi mnóstwo frajdy przez te wszystkie lata, ale jako firma to ciężko znaleźć większe mendy w giereczkowie.

Taka prawda. Piractwo mase tresci uratowalo przed bezpowrotna strata 

Opublikowano

Co do staroci zgoda, jest tam masa perełek, w które pewnie nigdy bym nie zagrał inaczej ale rozumiem samo Nintendo kiedy mają swój abonament, do którego coraz więcej takich gier trafia.

Opublikowano
4 godziny temu, pawelgr5 napisał(a):

Jasne ze jak ktos gra w ROMy gierek ktore dzis nie maja nawet szans na remaster (np FIFA97 GOLD Edition z Mega Drive) to nadal jest zlodziejem, ale jego ROM to nie kopia czegos co jest w sprzedazy wiec taki czlowiek nie generuje strat.

 

Ale przecież nie działa to w ten sposób, że jeśli ktoś nie grałby w pirata (bo nie miałby takiej możliwości) to kupiłby oryginał :).

Opublikowano

Część ludzi by kupiła bo chcą ale nie mogą po prostu. Jak steam się stał popularny i nie zarabiamy już 1/10 tego co niemiec to zobacz że na PC mimo że piracenie jest to dość proste, ludzie gry kupują - a jakie było piractwo w latach 90ych. Często prostota i dostępność rozwiązują dużą cześć problemu piractwa. Wystarczy, że nie traktujesz ludzi z góry jak złodziei i rynek się stabilizuje i dojrzewa.

Opublikowano
1 minutę temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Podobno 25 gier na start, więc maja 25 okazji aby dostarczyć Metroida 2D. 
 

no ale zapewne to będą 2 remastery ze Switxha, Mario Kart 9 i 22 indory za 3.5 bomby.

25 in 1

Opublikowano
2 minuty temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Podobno 25 gier na start, więc maja 25 okazji aby dostarczyć Metroida 2D. 
 

no ale zapewne to będą 2 remastery ze Switxha, Mario Kart 9 i 22 indory za 3.5 bomby.

O tym mówisz leaku?

 

 

 

Opublikowano
Teraz, GearsUp napisał(a):

 

Ufo 50 mogłoby w końcu zawitać na Switchu. Nie wiem na co oni czekają przecież taka gra to insta sukces na tej platformie

Może czekają na konsole od Nintendo gdzie ta gierka będzie chodzić bez spadku FPS 

Opublikowano
19 godzin temu, Ukukuki napisał(a):

No ale skalowanie gier to tylko rozdzielczość. Efekty czy tekstury masz dalej te same. Chyba ,ze różne paczki tekstur czy efektów pod docka i tryb przenośny ale to nie jest żadna nowość. Na PC masz to od lat 90, jakość tekstury czy efektów dobierana pod wybrane ustawienia. Kompresja tekstur i dekompresja w locie + poprawa przez algorytmy AI w połączeniu z wyspecjalizowanymi rdzeniami, do tego to jeszcze daleko. 

 

To nie jest to samo, bo tych danych w grze normalnie nie ma. Nikt ich nie tworzy ani nie trafiają w żadnej formie nigdzie. AI je dorabia na bieżąco automatycznie. Nie ma to nic wspólnego z kompresją i dekompresją. Masz mniej pikseli w silniku cały czas, a sprzęt "dorysowuje" na ekran, co mu się wydaje, że jest pomiędzy nimi. Pytanie co najwyżej, jak dobrze to robi. Ale w grze tego nie ma. Efekty, tekstury, wszystko co jest na ekranie jest tym traktowane.

 

Generalnie jest to coś jak DLSS, uogólniając, który jest od lat znany, każdy może sobie zobaczyć jak to działa przy braku danych w grze, obniżyć ustawienia, rozdziałkę i sam upscaling. Efekty nawet przy ustawieniu rozdziałki typu 640x480 bywają podejrzanie dobre. Ludzie często wolą jak to wygląda z niższymi ustawieniami gry + DLSS niż z wyższymi ustawieniami bez.

 

Wiele osób uważa też, że warto kupić Nvidia Shield tylko do AI upscalingu filmów i seriali na Netfliksie itp. Tyle że nikt nie musiał kręcić wielu wersji tego filmu w różnych rozdzielczościach i zamieszczać wszystkie na Netfliksie - nakręcili w niższej i streamujesz mniej danych, urządzenie ci dorabia piksele offline u ciebie. (BTW, patent Nintendo również wspomina o streamingu, więc przynajmniej biorą pod uwagę ewentualność próbowania dalej z graniem z chmury). Opinie, ile to daje, są mieszane, nie każdy się tym tak jara. Sporo osób się jara. Łatwiej zauważyć różnicę w starym albo tanim (nadal sporo anime itd.) materiale, który ma dużo niższą rozdzielczość. Ale w filmie w 1080 na dużym ekranie będzie wiele dorysowanych detali. 

Opublikowano

UFO 50 to projekt pasji, robiony przez kilku ludzi, i, kurde, oni zrobili 50 różnych gier. Zajęło im to wiele lat, bardzo się rozciągnęło. Nie dziwię im się, że chcieli najpierw w końcu to wydać, odetchnąć, a potem zająć się portowaniem na Switcha.

 

Ogólnie portowanie z GameMakera jest bardzo łatwe i automatyczne (PODOBNO, bo oczywiście - każdy, kto to wie, musiał podpisać z Nintendo NDA, że absolutnie nic o tym nie powie, więc nawet banalnie niewinne rzeczy są nielegalne do ujawnienia), ale w przypadku 50 gier, z czego masa ma multiplayera kanapowego, może być różnie, kto to wie, czy to nie jest sporo pracy. Dla jednej osoby to jest sporo pracy nawet z jedną grą, dostosowanie grafik i opisów, trybów sterowania, zmiany dock/hh, ustawienie wibracji, nagrywanie. Fajnie by było zobaczyć premierę w tym roku, ale pewnie sami twórcy nie umieją oszacować. Tak jak z wydaniem na PC niedoszacowali wielokrotnie hehe.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...