Opublikowano środa o 15:262 dni 4 godziny temu, GearsUp napisał(a):Trzeba kupićGdzieś usłyszałem że będzie nowy standard i nie było czasu sprawdzić, ale uwierzyłem, łap plusa.
Opublikowano środa o 15:292 dni Autor No loading times dostaną niezłego kopa przez ten nowy standard + szybszą moc całego układu
Opublikowano środa o 15:312 dni Jaka jest różnica, jak masz np najszybszą micro SD XC Ultra? Są gdzieś testy już bo nie raz słyszeliśmy marketingowe bełkoty dotyczące nowych standardów dysków na różnych konsolach…
Opublikowano środa o 15:342 dni Autor 1 minutę temu, easye napisał(a):Jaka jest różnica, jak masz np najszybszą micro SD XC Ultra?To jedynie na innym urządzeniu mógłbyś sprawdzić
Opublikowano środa o 15:372 dni 5 minut temu, easye napisał(a):Jaka jest różnica, jak masz np najszybszą micro SD XC Ultra? Są gdzieś testy już bo nie raz słyszeliśmy marketingowe bełkoty dotyczące nowych standardów dysków na różnych konsolach…Niby 4 razy szybsze niż obecnie najszybsze. Chyba 800 czy 900mb/s
Opublikowano środa o 15:422 dni Teraz, easye napisał(a):Ech no to trzeba kupić!No wyjścia innego nie będzie bo z S2 działają tylko te sd express
Opublikowano środa o 18:292 dni Na razie nie "trzeba kupić" karty, bo Switch 2 będzie miał dużo więcej pamięci własnej, i może ci to wystarczyć. Ale tak, jak ktoś będzie chciał więcej miejsca, to stare karty nie będą działać.Skok szybkości jest trudny do określenia w praktyce. Karty MicroSD mogą sobie same być 200 na sekundę, ale Switch nijak z tego nie korzystał, przesył ze storażu nie miał znaczenia przy wszystkim innym wymaganym w grze. Szybkie i wolne karty MicroSD osiągały taką samą szybkość loadingów itp., co do dziesiętnych sekundy. Z tego co wiem, developerzy musieli najpierw równać w dół z innego powodu. Są wypowiedzi developerów, że gra mogła np. mulić tylko na kartridżu (nośniku najwolniejszym w S1 z trójki: pamięć wewnętrza, MicroSD, kartridż). Tak więc prędkość nawet taniej "jedynki" MicroSD w porównaniu do szybkiej już nie miała wiele znaczenia dla wielu twórców. Problemem było więc po pierwsze przywiązanie do grania z nośnika fizycznego, którego nie ma już na innych platformach. Teraz kartridże do S2 też mają być "dużo szybsze", ale nie znamy szczegółów porównania, na pewno po premierze będą testy pasjonatów. Koszty i polityka Nintendo będą też zachęcać większą liczbę developerów do tworzenia gier, których nie będzie w ogóle na kartridżu. Sami twórcy jednak też przyznają, że gry byłoby robić dużo łatwiej bez limitu danych, a na S1 taki w praktyce zawsze ciążył (bo wydawca wiedział, że większy kartridż to znacząco mniejszy zysk ze sprzedanej sztuki gry).Dlatego trudno sensownie powiedzieć teraz, "o ile szybciej" - jeden czynnik został ogromnie przyspieszony, a efekty będą zależeć od sposobu napisania gry. W tym momencie trudno ocenić wpływ jednego czynnika, bo w 2025 roku, twórcy narzekali na ograniczenia praktycznie wszystkiego w Switchu 1 - zwłaszcza CPU i RAM-u. Nie żyjemy w epoce ekskluzywów ani GameBoya, i większość twórców chce mieć jak najłatwiejszą metodę zrobienia tej samej gry na wszystkie platformy, więc samo mieszczenie kolejnych scen w CPU i RAM-ie było na ten moment najtrudniejsze. Twórcy chcieliby, by CPU ładowało dalszą część gry, co przy przenieseniu gry na Switcha nie było już możliwe, bo cała moc CPU była zużyta na "teraźniejsze" procesy. O storażu mówiło się nieco rzadziej, choć oczywiście też może być kluczowy dla większych możliwości w grach, pozwalając może też na mocny background loading.Mario Kart World będzie od razu dobrym przykładem wielu rzeczy, które nie byłyby możliwe na S1 i z użyciem karty MicroSD - jak to że wszystko widzisz przed sobą bez loadingów.
Opublikowano czwartek o 08:071 dzień Nintendo usunęło ze swoich stron zmianke o vrr w trybie telewizyjnym, zostało info o vrr tylko przenośnie
Opublikowano wczoraj o 05:23 1 dzień Zastanawiam się jak przenoszenie kont zadziała. Bo mam teraz 3 (do oglądania eshopow usa/jap, ale w sumie są mi średnio potrzebne). Natomiast chce na tej konsoli zostawić save od AC. Ciekawe jak to pyknie jak będę przenosił
Opublikowano 23 godziny temu23 godz. Godzinę temu, Basior napisał(a):Zastanawiam się jak przenoszenie kont zadziała. Bo mam teraz 3 (do oglądania eshopow usa/jap, ale w sumie są mi średnio potrzebne). Natomiast chce na tej konsoli zostawić save od AC. Ciekawe jak to pyknie jak będę przenosiłPisali że wyspa z AC przechodzi przez przenoszenie konta na S2 i już nie potrzeba tej durnej aplikacji. Ale jak wyspa przejdzie na S2 to znika z S1
Opublikowano 23 godziny temu23 godz. Dotychczas każda zaprezentowana na switcha2 multiplatforma to tytuł który dobrze działa na decku z jednym wyjątkiem...star wars outlaws, on dobrze nie działa na sd. Czekałem na coś wiecej z tego tytułu by rozwiać wątpliwości o wydajności switcha2 przenośnie I nagle twórcy pokazują to...
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. Nie ma czegoś takiego jak „nie da się” tylko „się nie opłaca”. ;)
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. Autor Ubi mocno zapowiadało, że wejdą w S2, nie zdziwiłoby mnie portowanie tych samych asasynów ze S1
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. Ficuś ale po Direct to realnie na co liczyłes jak chodzi o moc S2? Ja się nastawiam, że będą jakieś gierki które mogą lepiej działac niż na SD ale też nie wszystkie bo nie każdy dev będzie dłubał na maxa żeby wyciągnąć ze sprzętu co się da. Każdy nowy PC HH wypuszczony później w drugiej połowie 2025 będzie multiplatformy puszczał zdecydowanie lepiej więc jak stać Cię na więcej niż jedną zabawkę na raz to S2 jest tylko do exów.
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. 33 minutes ago, Daffy said:Dotychczas każda zaprezentowana na switcha2 multiplatforma to tytuł który dobrze działa na decku z jednym wyjątkiem...star wars outlaws, on dobrze nie działa na sd. Czekałem na coś wiecej z tego tytułu by rozwiać wątpliwości o wydajności switcha2 przenośnie I nagle twórcy pokazują to...Wygląda jak gówno.
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. Druga sprawa, że SD też już dochodzi do swojego limitu więc pewnie więcej i tak ostatecznie wyciągną z S2.
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. Autor Gdybym miał wybór trzymać suszarkę w rękach podczas grania a sprzęt z dobrą kulturą pracy ale o słabszych parametrach to zawsze u mnie wygra ten drugi. To tak a propo tych HH potworów typu ROG
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. 8 minut temu, GearsUp napisał(a):Gdybym miał wybór trzymać suszarkę w rękach podczas grania a sprzęt z dobrą kulturą pracy ale o słabszych parametrach to zawsze u mnie wygra ten drugi. To tak a propo tych HH potworów typu ROGJeśli SD2 wyjdzie to oczekiwałbym, że będzie jednak zgrabniejszy niż poprzednik przy lepszej kulturze pracy (potezne nowe układy niskonapięciowe + FSR4), ale fakt - na chwilę obecną S2 prezentuje się naprawdę solidnie w kwestii stosunku rozmiaru do mocy.
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. Steam Deck podobnie jak Switch 2 albo Series S i inne konsole, nie ma żadnego zapasu mocy. To są sprzęty które już w momencie premiery są przestarzałe, oparte o znaną pecetową architekturę. I develoeprzy muszą iść na kompromisy optymalizując gry pod te platformy. Nie ma tutaj potencjału by można było wykrzesać ze sprzętu coś więcej w następnych latach, oprócz zwykłej pracy włożoną w optymalizacje.To już nie te czasy, kiedy z konsol można było wykrzesać z roku na rok więcej i gry stawały się coraz ładniejsze.
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. Ciekawe ile krzykną za najgorszą wersję Outlawsów, które w folii na plejkę5 chodzą poniżej stówki w polskich sklepach
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. 3 minuty temu, ASX napisał(a):Nie ma tutaj potencjału by można było wykrzesać ze sprzętu coś więcej w następnych latach, oprócz zwykłej pracy włożoną w optymalizacjeNo i optymalizacja na S2 opłaci się z pewnością najbardziej. Nawet ten obrzydliwy Switcher3 sprzedał się jak wściekły, więc warto było.
Opublikowano 21 godzin temu21 godz. no oby tak było. Skorzystają na tym zresztą wszyscy, bo dobrze zoptymalizowana gra pod Switcha 2 to również lepiej działająca gra na mocniejszych platformach.Niedawno na GDC czytałem o wypowiedzi Obsidianu który mówił o tym jak optymalizacja Avowed pod Series S umożliwiła w ogóle to że gra działa również na Deckach, ROGach i innych słabszych pecetach. Znany jest też przykład Baldura gdzie optymalizacja pod Series S poprawiła działanie na PS5 i XSX.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.