Skocz do zawartości

Nintendo Switch 2 - temat główny


GearsUp

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, pawelgr5 napisał(a):

To niewiele znaczy. Chyba kazdy HH ma teraz dodatkowe wejscie na karte. Ja do SD dodatkowo mam 512 GB a i tak sie nie mieszcze z grami :/ 

Ja mam trzy karty plus 512gb pamięci xdd

Opublikowano

Do Switcha 2 to już będzie trzeba poszukać kartę minimum 1Tb, żeby nie bawić się później w wymianę na większą, w Switchu trzy razy kartę zmieniałem z 64 na 128, z 128 na 256, a do tego Switcha na wersje OLED. Oprócz indyków i gier, których nie ma na karcie, głównie kupuję gry w pudełkach, w sumie chciałem sobie zrobić kolekcję 48 gier, takie mam pudełko na karty, ale że nie jestem fanem rpegów dobiłem do 32, a jeszcze tylko DKCR mnie interesuje :)

 

 

Opublikowano
17 godzin temu, pawelgr5 napisał(a):

wysyłać wiadomości do znajomych (oraz z nimi real time rozmawiać a najlepiej śladem reszty świata zapewnić integrację z Discordem),

 

Kiedyś dodali taką apkę na 3DS, że można było wysyłać sobie wiadomości obrazkowe, wszyscy zaczęli wysyłać sobie kutasy i Nintendo szybko wyłączyło apkę xD więc na wiadomości tekstowe też bym nie liczył, bo ktoś kogoś zbluzga I CO TO BĘDZIE? :jim:

  • Haha 2
Opublikowano
3 godziny temu, Daffy napisał(a):

Ja mam trzy karty plus 512gb pamięci xdd

mi moze z 200gb zostało z karty 1Tb. 
mam nadzieje, ze switch bedzie szybko pobierał, by nie sciagac wszystkich gier na pamiec konsoli, tylko te najlepsze 

2 minuty temu, Meanthord napisał(a):

 

Kiedyś dodali taką apkę na 3DS, że można było wysyłać sobie wiadomości obrazkowe, wszyscy zaczęli wysyłać sobie kutasy i Nintendo szybko wyłączyło apkę xD więc na wiadomości tekstowe też bym nie liczył, bo ktoś kogoś zbluzga I CO TO BĘDZIE? :jim:

w splatoon tez banowali za bannery z kutasami w wiadomosciach XD

Opublikowano
23 minuty temu, Meanthord napisał(a):

 

Kiedyś dodali taką apkę na 3DS, że można było wysyłać sobie wiadomości obrazkowe, wszyscy zaczęli wysyłać sobie kutasy i Nintendo szybko wyłączyło apkę xD więc na wiadomości tekstowe też bym nie liczył, bo ktoś kogoś zbluzga I CO TO BĘDZIE? :jim:

No przeciez wiadomo ze kilka kutasow dostalem od forumowiczow w tamtych wspanialych czasach :kekw:

  • Haha 1
Opublikowano

Przecież to będą zwykłe microSD. Jeśli chcesz skalpować i wykupić cały nakład ze sklepów to dobrze by było jakbyś miał dostęp np. do środków z Funduszu Sprawiedliwości albo Orlenu, bo wywołanie braku dostępności jednego z najpopularniejszych nośników danych to będzie ciężkie zadanie :)

  • Dzięki 1
Opublikowano
4 godziny temu, Bzduras napisał(a):

Przecież to będą zwykłe microSD. Jeśli chcesz skalpować i wykupić cały nakład ze sklepów to dobrze by było jakbyś miał dostęp np. do środków z Funduszu Sprawiedliwości albo Orlenu, bo wywołanie braku dostępności jednego z najpopularniejszych nośników danych to będzie ciężkie zadanie :)

Są przecieki że będą nowsze karty SD Express, jeszcze niepopularne i drogie. Nie byłoby to głupie jak chcę krótszych czasów ładowania.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Te "przecieki" to już widziałem o tylu rzeczach że można 15 konsol złożyć lol, ale Nintendo zaiste na pewno zamierza pracować ze standardem SD Express i wiadomo, że przynajmniej brało go pod uwagę.

 

Co do plotek, to zakładano, że może to robić Samsung, który ogłosił w lutym 2024: "jako pierwsi w branży, Samsung stworzył nową szybką kartę microSD w oparciu o standard SD Express. Było to efektem współpracy z klientem nad tworzeniem osobnego produktu na zamówienie". Oczywiście, zastanawiano się, kto też może być takim tajemniczym klientem dla takiej technologii. Może to pewnie równie dobrze być jakaś armia, tworząca roboty AI do zdobywania Grenlandii, ale w ramach ploteczek, można było sobie myśleć, że chodzi o Nintendo.

 

 

Jest to wyobrażalnie jakiś potencjał na osiągnięcie jakiegoś przełomu w dziedzinie, bo jak na razie ani Switch, ani pecetowe cegłówki "z nim konkurujące" lol nawet nie zbliżają się do przewalania takich danych, by taka szybkość karty była jakkolwiek potrzebna. Bottleneck innych czynników jest znacznie niżej, nawet w znacznie większych, mocniejszych sprzętach. Pecety typu Deck nie tylko w ogóle nie obsługują SD Express, ale też wcale na oko podczas typowego grania nie zyskują wiele z wkładania szybszych kart, a nawet z grania na karcie microSD zamiast na jeszcze szybszym SSD. (Jasne, początkowy loading jest szybszy - ale tylko w niektórych, wyjątkowo dużych, grach jest DUŻO szybszy, typu choćby o połowę szybszy; w wielu grach jest to różnica typu 10%. Sęk w tym, że granie często w małej mierze polega na oglądaniu początkowego loadingu. Samo granie rzadko w ogóle się różni, a jeśli już, to lekko - testy nie wykazują, by np. FPS był jakkolwiek inny w Horizonie czy Cyberpunku, a mówię tutaj o porównaniu skrajnym, o porównaniu typowego taniego microSD do DWUDZIESTOKROTNIE szybszego SSD w cegłóweczce. Natomiast samo microSD ma wiele wyższych standardów).

 

Jeśli chodzi o coś, co mogłoby znacznie zwiększyć możliwości, bez zakrzywiania czasoprzestrzeni w kwestii ograniczeń małej - faktycznie przenośnej - konsoli, to zabójczo szybki nośnik może mógłby być metodą - można by inaczej pisać gry, jeśli ZAWSZE będą one chodzić na szybkim nośniku, podobnie jak z przejściem dużych konsol na napędy SSD. Karta jest mała, żre mało prądu, pomaga ograniczyć temperaturę. Wczytywanie więcej prosto z karty być może mogłoby być metodą, by magicy z Nintendo wyczarowali gry działające znacznie lepiej.

 

Byłoby to ciekawe, gdyby faktycznie Nintendo uznało, że warto się w to pakować, bo sugerowałoby większą zmianę. Samo przyspieszenie karty bez niczego innego do dostosowania byłoby dalekie od sensownej inwestycji.

  • Plusik 1
  • This 1
Opublikowano

Aha, bo ktoś by pewnie się zastanawiał, zapomniałem dodać. Jest też przecież gra "tylko na PS5" sportowana już na PC, czyli Returnal. I czy Returnal na Steam Decku działa inaczej na tanim zwykłym microSD w porównaniu do miażdżąco szybszego SSD? Otóż testy wykazują LEKKĄ różnicę, która może być jakoś odczuwalna w grze. Lekko. W sensie jakieś tam skoki minimalnie inne zauważono, natomiast ogólne działanie gry jest takie samo i średni FPS różni się o dużo mniej niż 1 klatka na sekundę. Jako że Returnal nie ma długiego loadingu na początek gry, to można powiedzieć, że szybszy nośnik zmienia jeszcze mniej, niż w grach mniej nastawionych na "wykorzystanie SSD". Samo dodanie SSD jeszcze samo w sobie wiele nie znaczy.

 

Tak że tak, wykorzystanie tak szybkich kart na skromnym Switchu musiałoby się wiązać z bardziej gruntowaną zmianą czegoś.

  • beka z typa 1
Opublikowano
Godzinę temu, ogqozo napisał(a):

Te "przecieki" to już widziałem o tylu rzeczach że można 15 konsol złożyć lol, ale Nintendo zaiste na pewno zamierza pracować ze standardem SD Express i wiadomo, że przynajmniej brało go pod uwagę.

 

Co do plotek, to zakładano, że może to robić Samsung, który ogłosił w lutym 2024: "jako pierwsi w branży, Samsung stworzył nową szybką kartę microSD w oparciu o standard SD Express. Było to efektem współpracy z klientem nad tworzeniem osobnego produktu na zamówienie". Oczywiście, zastanawiano się, kto też może być takim tajemniczym klientem dla takiej technologii. Może to pewnie równie dobrze być jakaś armia, tworząca roboty AI do zdobywania Grenlandii, ale w ramach ploteczek, można było sobie myśleć, że chodzi o Nintendo.

 

 

Jest to wyobrażalnie jakiś potencjał na osiągnięcie jakiegoś przełomu w dziedzinie, bo jak na razie ani Switch, ani pecetowe cegłówki "z nim konkurujące" lol nawet nie zbliżają się do przewalania takich danych, by taka szybkość karty była jakkolwiek potrzebna. Bottleneck innych czynników jest znacznie niżej, nawet w znacznie większych, mocniejszych sprzętach. Pecety typu Deck nie tylko w ogóle nie obsługują SD Express, ale też wcale na oko podczas typowego grania nie zyskują wiele z wkładania szybszych kart, a nawet z grania na karcie microSD zamiast na jeszcze szybszym SSD. (Jasne, początkowy loading jest szybszy - ale tylko w niektórych, wyjątkowo dużych, grach jest DUŻO szybszy, typu choćby o połowę szybszy; w wielu grach jest to różnica typu 10%. Sęk w tym, że granie często w małej mierze polega na oglądaniu początkowego loadingu. Samo granie rzadko w ogóle się różni, a jeśli już, to lekko - testy nie wykazują, by np. FPS był jakkolwiek inny w Horizonie czy Cyberpunku, a mówię tutaj o porównaniu skrajnym, o porównaniu typowego taniego microSD do DWUDZIESTOKROTNIE szybszego SSD w cegłóweczce. Natomiast samo microSD ma wiele wyższych standardów).

 

Jeśli chodzi o coś, co mogłoby znacznie zwiększyć możliwości, bez zakrzywiania czasoprzestrzeni w kwestii ograniczeń małej - faktycznie przenośnej - konsoli, to zabójczo szybki nośnik może mógłby być metodą - można by inaczej pisać gry, jeśli ZAWSZE będą one chodzić na szybkim nośniku, podobnie jak z przejściem dużych konsol na napędy SSD. Karta jest mała, żre mało prądu, pomaga ograniczyć temperaturę. Wczytywanie więcej prosto z karty być może mogłoby być metodą, by magicy z Nintendo wyczarowali gry działające znacznie lepiej.

 

Byłoby to ciekawe, gdyby faktycznie Nintendo uznało, że warto się w to pakować, bo sugerowałoby większą zmianę. Samo przyspieszenie karty bez niczego innego do dostosowania byłoby dalekie od sensownej inwestycji.

Co xdddd 

Opublikowano (edytowane)

ogqozo dobrze napisał, jak ten Switch 2 będzie powiedzmy 3x szybszy od pierwszego to nie ma sensu pakować mega hiper szybkiej pamięci bo i tak 99% devów będzie ograniczonych przez np. procek. Tak jest w przypadku PS4 Pro gdzie na SSD mam max 2x szybsze loadingi mimo że dysk jest 5x szybszy od HDD i tak samo jest na PC gdzie różnica między SSD a NVME jest minimalna a czym słabsze komponenty tym jest mniejsza, więc jeśli Nintendo nie przygotowało jakiegoś hardwaru odpowiedzialnego specjalnie za przerzucanie/rozpakowanie danych to i prędkości rzędu 300 MB/s będzie ok.

Edytowane przez łom
Opublikowano
1 godzinę temu, ogqozo napisał(a):

standardem SD Express

 

Te katy pracują teraz ze standardem PCIe Gen3x1 i NVMe, czyli to samo co dysk M2. Nic nie stoi na przeszkodzie aby produkować je w PCIEe Gen4 czy PCIE Gen3x2 ect. Tak samo jak dyski M2 :) 

To wszystko jest oparte na standardzie NVM i interfejsie PCIe. 

 

Jednak są i tanie SD Express które obsługują i 150MB/s więc niewiele więcej niż starsze karty xd ciekawe co wybierze Nintendo kartę 512GB za 1000 zł w standardzie 800MB/s czy pięć razy tańszą w standardzie 150MB/s xd Tam przeskakuje chyba przez wielokrotność 150 przy niższych standardach. 

Opublikowano
14 minut temu, Homelander napisał(a):

Ja na Steamdecku nie odczuwam żadnej różnicy pomiędzy dyskiem konsoli a kartą SD. Jak jakaś jest to pomijalnie mała

Zależy od gry i karty SD, ale często to 50% dłuższe loadingi, microstuttery (szczególnie jak ładujesz open world w Wiedźminie 3, czy RDR2 itp.), pytanie po co używać karty SD, jak można SSD, który jest zwyczajnie szybszy, wiadomo wszystko zależy od twoich odczuć, ale różnice są spore. 

 

Do indyków to nie zauważysz różnicy. 

 

Pakować niskoszybkościowe SD do sprzętu, który będzie użytkowany do 2032? Ryzykowne. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...