Skocz do zawartości

Resident Evil - temat ogólny, komentarze, plotki i inne


Rekomendowane odpowiedzi

Robienie tego w czym jest się dobrym bez większego kombinowania, traktowanie swoich serii z szacunkiem, nie wpierdalanie woke do swoich gier, SŁUCHANIE swoich klientów = recepta na sukces Capcomu. Wiadomo, że nie zawsze jest kolorowo, ale to są ludzie, którzy potrafią się uczyć na błędach (tak, patrzę na ciebie Exoprimal). Najlepszy devik na rynku <3

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, Figaro napisał(a):

będzie ten sam silnik, dokładnie taka sama kamera i praktycznie ten sam system strzelania i celowania, tylko tym razem w dinozaury. No nie wiem.

 

Fajnie jakby coś zmienili w tej strukturze, bo od REmake 2 już minęło jakieś 7 lat. 

Jeśli by miało tak być jak piszesz to gra już dawno by wyszła, bo według plotek na przestrzeni lat były 2 lub 3 resety projektu DC wiec chyba jednak nie chcą kolejnego RE tylko z dinozaurami.

Odnośnik do komentarza

Rdzeń RE2R jest na tyle dobry że samo wrzucenie innych niż zawsze przeciwników może mocno odświeżyć rozgrywkę. Takie dodanie uniku do RE3R zmieniło podejście do przechodzenia, szczególnie jak się masterowało. W oryginalnego DC też grało się inaczej niż w RE 1-2-3 bo dinozaury były o wiele szybsze od zombiaków, mogły wytrącić broń, tak łatwo się ich nie stunowało, a dodatkowo jak dobrze dziabneły to Regina się wykrwawiała. W DC1 nawet musiałem uciekać przed raptorami bo nie dość że ammo było mało to z tego co pamiętam w paru miejscach ponownie się spawnowały.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No i fajny był system wytwarzania trujących strzałek na dinozaury, gdzie te same materiały można było przeznaczyć na scraftingowanie apteczki, wymuszało to odrobinę przewidywania, bo nigdy nie można było mieć pewności co zaraz bardziej się przyda. No i decyzje w trakcie gry, które wpływały na ilość gadów do zabicia, łamigłówki które trzeba było rozwiązać, a nawet na finałową walkę z bossem i zakończenie. Capcom często bierze jakiś schemat i długo go wałkuje, ale nigdy nie robi dwóch identycznych gier, zawsze stara się coś zmienić, coś dodac, coś pokombinować. W RE3R nie gra się dokładnie tak samo jak w RE2R i tak samo w RE4R nie gra się tak samo jak w RE3R. Spokojnie można założyć, że jeżeli zrobią remake, reboot lub kontynuację Dino Crisis to gra też będzie się różnić od Residentów. 

 

Figaro chyba by chciał, żeby Capcom wymyśliło koło na nowo, ale sorry, mamy 2024 rok i teraz już naprawdę ciężko wprowadzić rewolucję w gatunku survivali / shooterów. O ile w ogóle jest to jeszcze możliwe. I tak jak na niemal 30 lat klepania horrorków to dużo poeksperymentowali ze swoimi grami co jakiś czas wprowadzając nową perspektywę albo oferując inną dynamikę rozgrywki. Tutaj było już wszystko: TPP, FPP, mix jednego i drugiego, celowniczek, z góry ustalone ujęcia, gdzie kamery były przyspawane albo takie, gdzie kamerka płynnie śledziła postać, gierki singlowe, odsłony coopowe, bardziej survivalowe z nastawieniem na eksplorację i łamigłówki lub takie gdzie akcja jest na pierwszym miejscu. Teraz sobie weźcie porównajcie z Assassynami lub innym generycznym gównem, które różni się tylko skórkami.

Edytowane przez Josh
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Zastanawia mnie, na ile jest tak naprawdę ważna ankieta dla Capcomu, że będzie szansa na remake DC. Chciałbym w to uwierzyć, że biorą się do pracy nad tą grą, a tak to jeszcze chyba zwykłe gdybanie i dywagacje. No i fajnie by była, żeby konwencja gry była oparta na DC2, taka formuła strzelanki, ulepszanie broni i napierdalanie combosów w dinusie fajnie się przyjęło. 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Josh napisał(a):

 ciężko wprowadzić rewolucję w gatunku survivali / shooterów..

 

VR.

 

Grałem w 7 i była niesamowita. Remake czwórki z całą tą akcją musi być god-like.

 

A tak na płaskim ekranie - Cap co jakiś czas wymyśla koło na nowo. Już w dwójce dali 5x więcej akcji niż w jedynce, w trójce wybory i stalkera, w CV pierwsze środowisko 3D, w czwórce chcieli dać duchy, a skończyło się na rewolucji w kamerach w grach. Piątka to podążanie za gearsami i koopem, szóstka to 4 duże kampanię i movement rodem z max Payne 3, siódemka to straszny horror, fpp i vr, siódemka to zrobienie nowej czwórki na kanwie siódemki i wampiry. Remake jedynki to fotorealistyczna grafika w czasach 2000. Remake 2 to najlepszy stalker i przede wszystkim powrót do true survival horroru w grach wideo, trójka to uncharted w świecie Residenta, czwórka to wyrobnictwo. Jak widać, ryzyka i inwencji twórczej im nie brakuje.

 

Myślę, że RE zawsze będzie zaskakiwal i choć teraz 2-4 wydają się być na tym samym szkielecie oparte, to w rzeczywistości te gry mają tak samo działająca kamerę, a w projekcie, mechanikach, pacingu są zupełnie innymi grami.

 

 

Odnośnik do komentarza

Skoro pc, to może tylko wydanie na goga. Chociaż dziś Nintendo Direct, może coś będzie, a z jakiegoś powodu nie ma wzmianki tu o innych platformach.

 

Tylko co mi z tego portu tak właściwie, pewnie nawet teł im się nie będzie chciało zrobić jak modderom. A takie tła + nowe modele dałyby całkiem zajebisty "rimejkowy" efekt. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...