Skocz do zawartości

PSX EXTREME 321

Featured Replies

Opublikowano
  • Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem.

image.jpeg

 

Czerwcowy numer dostępny od 6 czerwca (czwartek)

Prenumerata wysyłka 3 czerwca (poniedziałek)

Cena magazynu -  24,99 zł. (116 stron)

 

Roger: Square Enix kończy z ekskluzywnymi grami, Microsoft rozdaje swoje marki konkurencji, Sony coraz śmielej idzie w PC, cyfrowa dystrybucja już na dobre prześcignęła fizyczną, a jakby zawirowań było mało, większość dużych firm zamyka studia i zwalnia pracowników w ramach cięcia kosztów, restrukturyzacji czy naturalnej korekty. Branża zmienia się na naszych oczach i kolejna generacja konsol będzie wyglądała już zupełnie inaczej.

 

I o tych nieuchronnych zmianach poczytacie w nowym numerze PSX Extreme. W temacie numeru podjęliśmy choćby sprawę mikrotransakcji, które przybierają coraz śmielszą formę wyciągania od graczy pieniędzy. Analizujemy te najbardziej inwazyjne przypadki, ale badamy też historię i sprawdzamy, jak to wszystko się zaczęło i dlaczego wyśmiewana niegdyś „zbroja dla konia” jest dziś akceptowalnym standardem.

 

Przy okazji urodzin Nintendo 64 przenosimy się z Wami do początku lat 90. i opowiadamy o przetarciu szlaków dla trójwymiarowego Mariana w nieco inny sposób. A jeśli obejrzeliście serialową adaptację Fallouta i czujecie niedosyt, to na sześciu stronach trzeciego tematu numeru przedstawiamy Wam kompletną fabułę uniwersum, wliczając w to najważniejsze wydarzenia w historii nuklearnej zagłady Ziemi oraz frakcje, które panują na pustkowiach.

 

Choć w recenzjach czuć już okres wakacyjny, bo liczba testowanych gier nie przekroczyła nawet 25, to z pewnością zainteresuje Was Hellblade 2, recenzji której towarzyszy naprawdę ciekawy tekst o początkach marki i celtyckiej mitologii. SoQ zabrał się z kolei za koreański rynek gier, który po Lies of P i Stellar Blade wpadł na radar konsolowych graczy, ale prawda jest dość smutna i wcale nie taka kolorowa, jak się nam wydaje.

 

Na fali popularności Helldivers 2 przypomnieliśmy też, o co ten cały ambaras, czyli historię marki „Żołnierzy kosmosu”, w której niektórzy wciąż dopatrują się faszystowskich treści. Dlaczego uniwersum nigdy nie przebiło „Gwiezdnych wojen”? I jak radziły sobie adaptacje gier z robalami, których trochę jednak było? W numerze poczytacie też, czym jest crossover i jak wyglądały najbardziej szalone połączenia światów w grach wideo, zabierzemy Was też w podróż do czasów, gdy powstawały pierwsze plastikowe żołnierzyki oraz początków serii Army Men, która swego czasu była prawdziwym fenomenem z ogromną bazą gier.

 

Publicystycznych treści jest zresztą więcej, bo poznacie też arcyciekawą historię kryjącą się za procesem produkcji Baldur’s Gate 3, dowiecie się, jak wygląda praca kaskadera w Hollywood i jak próbowały ten zawód przedstawić gry wideo (Stuntmana pamiętacie?), zabierzemy Was do fascynującego i pełnego sekretów multiwersum mistrza horroru, Stephena Kinga, podpowiadając, jak należy czytać KingVerse, by się nie pogubić, i zajrzymy od kuchni na koncert muzyki z The Last of Us, gdzie udało nam się porozmawiać z Gustavo Santaolallą. A przecież nie wspomniałem nic o playtestach Drug Dealer Simulator 2 czy The Alters od 11 bit studios.

 

Miłej lektury i dziękujemy jak zawsze za wsparcie prasy drukowanej. 

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

TEMATY NUMERU

Mikrotransakcje – gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy?
Nintendo 64 – 64 bity czystej zabawy
Fallout – 250 lat historii uniwersum

 

CO NOWEGO

Assassin’s Creed Shadows
Chrono Odyssey
Europa
Unending Dawn

 

PLAYTESTY

Drug Dealer Simulator 2 
The Alters

 

RECENZJE

1000xRESIST
Animal Well
Athenian Rhapsody
Capes
Crow Country
Crown Wars: The Black Prince
Fallout 4 Next Gen
Hades II
Imagine Earth: Planetary Colonization
Jack Holmes: Master of Puppets
Killer Klowns From Outer Space: The Game
Little Kitty, Big City
MADiSON VR
Morbid: The Lords of Ire
MotoGP 24
Musashi vs Cthulhu
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Phantom Fury
Read Only Memories: Neurodiver
Senua’s Saga: Hellblade II
The Night of the Rabbit
The Rogue Prince of Persia
TopSpin 2K25
XDefiant

 

HARDKOR

Hellblade – echa szaleństwa
Trudne relacje Koreańczyków z konsolami
DNA The Last of Us – rozmowa z Gustavo Santaolallą
Crossover – oryginalność odtwarzania
Mroczna wieża
Kaskader – zawód starszy niż kino
Zza ekranu Mistrza Podziemi Baldur’s Gate III

 

RETRO

Retrocenzja – Rapid Racer 
Army Man – plastikowa gwardia
Lepsi niż robale? – historia „Żołnierzy kosmosu”

 

FELIETONY

Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Mielu / Marcellus]
Na piechotę [Piechota]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Okiem maniaka [Roger]

 

STAŁE RUBRYKI

Co nowego 
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Myszaq lubi 
Region Filmowy
Comix Zone
Bardzo Ambitny Kącik Anime
Graczpospolita
Głos Ludu
Patronite
Listy

 

W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie.

Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na: Facebooku, Instagramie i X/Twitterze

  • Odpowiedzi 421
  • Wyświetleń 36 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Mnie się podobno dostało od jednej z obecnych pań za to, że broniłem wizerunku bohaterki ze Stellar Blade. Nikogo osobiście nie obrażałem, a w moją stronę poszedł pełen tolerancji i empatii komentarz,

  • I dokładnie taki był mój komentarz o specyfice i konwencji Stellar Blade z Hyde Parku, za który mi się oberwało. a który wkleję poniżej: Jakich to czasów dożyliśmy, że zgrabna bohaterka wzorowana

  • Serwus. Nadszedł dzień. Pora na moją comiesięczną przypierdolkę do rzeczy mało istotnych i detali, ale może trafi się też coś grubszego, nie wiem, nie mam planu działania.    Okładka to troc

Opublikowano

Ulala, odnowiony dizajn. :obama: E-kolega od kresek i kropek się ucieszy. ;)

 

Odważny wybór arta na okładkę, bo nawet na ekranie wygląda ciemno, więc w druku może być ciekawie. No i logo PSX z czerwonym, a nie zielonym motywem detali chyba lepiej komponowałoby się z artem. :philosoraptor:

 

Co do tematów to tekst o kaskaderach zapowiada się ciekawie, o crossoverach również, a i wywiad o TLoU się łyknie. Tak jak i mikrotransakcje, bo wszystkie te okolobiznesowe artykuły są zwykle interesujące. :fsg:

Edytowane przez LeifErikson

Opublikowano

Skąd ten zielony kolor na okładce? W sensie, że na okładce jest xboxowy ex?

Opublikowano
  • Autor
2 minuty temu, MYSZa7 napisał(a):

Skąd ten zielony kolor na okładce? W sensie, że na okładce jest xboxowy ex?

 

By się było Patrontem, by się dostało przecieki, by się wiedziało ;) 

Opublikowano

Mhm ok, jaki powód by nie był, wygląda to słabo.

Opublikowano
  • Autor

Trochę tak. Tak jak @MYSZa7 dobrze kombinował, chodziło o zaakcentowanie, że tytuł jest exem MS. 

Opublikowano
Teraz, Perez napisał(a):

Trochę tak. Tak jak @MYSZa7 dobrze kombinował, chodziło o zaakcentowanie, że tytuł jest exem MS. 

 

To mogli logo gry też zrobić zielone, przynajmniej by było spójnie. :reggie:

 

Ale i tak ciekaw jestem bardziej jak taki ciemny art będzie wyglądał w druku. 

Opublikowano

Ło Panie, Rapid Racer w retrocenzji :notbad:

 

Chyba nie jakaś super popularna to była gra ale mój pierwszy zakup po zaopatrzeniu się w PSXa (razem z Gran Turismo). Grało się, sentyment jest! Nawet wróciła na półkę jakiś czas temu.

Opublikowano

Mogliście dać forumową emotke na okladke i nie trzeba by bylo kombinować z kolorami:

 

:asax:

Opublikowano

U mnie na pierwszy ogień idzie Nintendo 64 – 64 bity czystej zabawy bo lubię retro. 
Fallout – 250 lat historii uniwersum bo uwielbiam to uniwersum. Co prawda czym dalej od drugiej części tym gorzej xd 

Zza ekranu Mistrza Podziemi Baldur’s Gate III - bo to Baldur :wub:

Lepsi niż robale? – historia „Żołnierzy kosmosu” - świetne uniwersum z tylko dobrym jednym filmem :(

 

Godzinę temu, Perez napisał(a):

Fallout 4 Next Gen

 

Serio nie szkoda wam miejsca na tak prostą łatkę do gry? Słabo. 

Opublikowano
  • Autor
26 minut temu, Ukukuki napisał(a):

Serio nie szkoda wam miejsca na tak prostą łatkę do gry? Słabo. 


1/2 strony na to poszła, a przy TN o Falloucie pasowało wrzucić. 

Opublikowano

Tekst o N64 to pewnie przedsmak kolejnego wydania specjalnego:)

Opublikowano
4 godziny temu, LeifErikson napisał(a):

Ulala, odnowiony dizajn. :obama: E-kolega od kresek i kropek się ucieszy. ;)

 

Czuję się wywołany.

 

Potwierdziły się tylko moje wcześniejsze spostrzeżenia i najgorsze obawy...

 

 

Screenshot_20240530-191028.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, macGyver napisał(a):

 

Czuję się wywołany.

 

Potwierdziły się tylko moje wcześniejsze spostrzeżenia i najgorsze obawy...

 

 

Screenshot_20240530-191028.jpg

Łyżka dziegciu w beczce miodu:frog:

Opublikowano

Ta okładka byłaby świetna gdyby sama twarz była lekko lakierowana i błyszcząca. Ale to dodatkowe koszty. 

Opublikowano

Okładka bardzo ładna, zielony i czerwony kolor ładnie ją uzupełniają.

Opublikowano
  • Autor
6 godzin temu, PiotrekP napisał(a):

Mi tylko to #321 dziwnie wygląda. Rzuca się w oczy na tej minimalistycznej okładce.

 

Mnie też :D. Ale zobaczymy w druku. To znaczy ogólnie to ma być taki trochę smaczek i powrót do daaaawnych czasów, gdzie ten numer był widoczny gdzieś pod logo, co też pozwoliło go wyciąć z kodu kreskowego, który nieco uszczupliliśmy. Natomiast może damy to nieco mniejsze. 

Opublikowano

Fajna ta okładka, taka pozytywna, wakacyjna :) Ogólnie spoko numer się szykuje z tego co widzę. Najpierw poczytam o zmianach w branży, to jest bolesny temat dla boomerów jak ja, którzy pamiętają czasy gdzie wychodziło po kilka hiciorów w miesiącu i trzeba było wybierać na co pójdą pieniążki. Niektórzy jeszcze udają że dalej jest super, ale moim zdaniem to bez sensu. Chętnie też przeczytam o Mario 64 i oczywiście reckę Hellblade 2, na które tyle czekaliśmy.

 

Trafiliście idealnie z "Żołnierzami Kosmosu". Od paru dni chodzi za mną chęć ponownego seansu, gdyż dopiero teraz dowiedziałem się że były jakieś kolejne części (choć słabo oceniane).

 

Na koniec pochwalę Was za aktywne używanie social mediów i doskonały kontakt z czytelnikami.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.