Opublikowano 30 maja 202430 maj Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Czerwcowy numer dostępny od 6 czerwca (czwartek) Prenumerata wysyłka 3 czerwca (poniedziałek) Cena magazynu - 24,99 zł. (116 stron) Roger: Square Enix kończy z ekskluzywnymi grami, Microsoft rozdaje swoje marki konkurencji, Sony coraz śmielej idzie w PC, cyfrowa dystrybucja już na dobre prześcignęła fizyczną, a jakby zawirowań było mało, większość dużych firm zamyka studia i zwalnia pracowników w ramach cięcia kosztów, restrukturyzacji czy naturalnej korekty. Branża zmienia się na naszych oczach i kolejna generacja konsol będzie wyglądała już zupełnie inaczej. I o tych nieuchronnych zmianach poczytacie w nowym numerze PSX Extreme. W temacie numeru podjęliśmy choćby sprawę mikrotransakcji, które przybierają coraz śmielszą formę wyciągania od graczy pieniędzy. Analizujemy te najbardziej inwazyjne przypadki, ale badamy też historię i sprawdzamy, jak to wszystko się zaczęło i dlaczego wyśmiewana niegdyś „zbroja dla konia” jest dziś akceptowalnym standardem. Przy okazji urodzin Nintendo 64 przenosimy się z Wami do początku lat 90. i opowiadamy o przetarciu szlaków dla trójwymiarowego Mariana w nieco inny sposób. A jeśli obejrzeliście serialową adaptację Fallouta i czujecie niedosyt, to na sześciu stronach trzeciego tematu numeru przedstawiamy Wam kompletną fabułę uniwersum, wliczając w to najważniejsze wydarzenia w historii nuklearnej zagłady Ziemi oraz frakcje, które panują na pustkowiach. Choć w recenzjach czuć już okres wakacyjny, bo liczba testowanych gier nie przekroczyła nawet 25, to z pewnością zainteresuje Was Hellblade 2, recenzji której towarzyszy naprawdę ciekawy tekst o początkach marki i celtyckiej mitologii. SoQ zabrał się z kolei za koreański rynek gier, który po Lies of P i Stellar Blade wpadł na radar konsolowych graczy, ale prawda jest dość smutna i wcale nie taka kolorowa, jak się nam wydaje. Na fali popularności Helldivers 2 przypomnieliśmy też, o co ten cały ambaras, czyli historię marki „Żołnierzy kosmosu”, w której niektórzy wciąż dopatrują się faszystowskich treści. Dlaczego uniwersum nigdy nie przebiło „Gwiezdnych wojen”? I jak radziły sobie adaptacje gier z robalami, których trochę jednak było? W numerze poczytacie też, czym jest crossover i jak wyglądały najbardziej szalone połączenia światów w grach wideo, zabierzemy Was też w podróż do czasów, gdy powstawały pierwsze plastikowe żołnierzyki oraz początków serii Army Men, która swego czasu była prawdziwym fenomenem z ogromną bazą gier. Publicystycznych treści jest zresztą więcej, bo poznacie też arcyciekawą historię kryjącą się za procesem produkcji Baldur’s Gate 3, dowiecie się, jak wygląda praca kaskadera w Hollywood i jak próbowały ten zawód przedstawić gry wideo (Stuntmana pamiętacie?), zabierzemy Was do fascynującego i pełnego sekretów multiwersum mistrza horroru, Stephena Kinga, podpowiadając, jak należy czytać KingVerse, by się nie pogubić, i zajrzymy od kuchni na koncert muzyki z The Last of Us, gdzie udało nam się porozmawiać z Gustavo Santaolallą. A przecież nie wspomniałem nic o playtestach Drug Dealer Simulator 2 czy The Alters od 11 bit studios. Miłej lektury i dziękujemy jak zawsze za wsparcie prasy drukowanej. TEMATY NUMERU Mikrotransakcje – gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy? Nintendo 64 – 64 bity czystej zabawy Fallout – 250 lat historii uniwersum CO NOWEGO Assassin’s Creed Shadows Chrono Odyssey Europa Unending Dawn PLAYTESTY Drug Dealer Simulator 2 The Alters RECENZJE 1000xRESIST Animal Well Athenian Rhapsody Capes Crow Country Crown Wars: The Black Prince Fallout 4 Next Gen Hades II Imagine Earth: Planetary Colonization Jack Holmes: Master of Puppets Killer Klowns From Outer Space: The Game Little Kitty, Big City MADiSON VR Morbid: The Lords of Ire MotoGP 24 Musashi vs Cthulhu Paper Mario: The Thousand-Year Door Phantom Fury Read Only Memories: Neurodiver Senua’s Saga: Hellblade II The Night of the Rabbit The Rogue Prince of Persia TopSpin 2K25 XDefiant HARDKOR Hellblade – echa szaleństwa Trudne relacje Koreańczyków z konsolami DNA The Last of Us – rozmowa z Gustavo Santaolallą Crossover – oryginalność odtwarzania Mroczna wieża Kaskader – zawód starszy niż kino Zza ekranu Mistrza Podziemi Baldur’s Gate III RETRO Retrocenzja – Rapid Racer Army Man – plastikowa gwardia Lepsi niż robale? – historia „Żołnierzy kosmosu” FELIETONY Fabularna tawerna [Zax] Savepoint [Michał Walkiewicz] Dwóch zgryźliwych tetryków [Mielu / Marcellus] Na piechotę [Piechota] Od gracza dla graczy [Mazzi] Okiem maniaka [Roger] STAŁE RUBRYKI Co nowego Ohayo Nippon Dobre, bo polskie Hyde Park Headshot Myszaq lubi Region Filmowy Comix Zone Bardzo Ambitny Kącik Anime Graczpospolita Głos Ludu Patronite Listy W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na: Facebooku, Instagramie i X/Twitterze.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Ulala, odnowiony dizajn. E-kolega od kresek i kropek się ucieszy. Odważny wybór arta na okładkę, bo nawet na ekranie wygląda ciemno, więc w druku może być ciekawie. No i logo PSX z czerwonym, a nie zielonym motywem detali chyba lepiej komponowałoby się z artem. Co do tematów to tekst o kaskaderach zapowiada się ciekawie, o crossoverach również, a i wywiad o TLoU się łyknie. Tak jak i mikrotransakcje, bo wszystkie te okolobiznesowe artykuły są zwykle interesujące. Edytowane 30 maja 202430 maj przez LeifErikson
Opublikowano 30 maja 202430 maj Skąd ten zielony kolor na okładce? W sensie, że na okładce jest xboxowy ex?
Opublikowano 30 maja 202430 maj Autor 2 minuty temu, MYSZa7 napisał(a): Skąd ten zielony kolor na okładce? W sensie, że na okładce jest xboxowy ex? By się było Patrontem, by się dostało przecieki, by się wiedziało
Opublikowano 30 maja 202430 maj Czyżby znów jakieś dziwne wytyczne reklamodawcy, tak jak kiedyś ze Spidermanem?
Opublikowano 30 maja 202430 maj Autor Trochę tak. Tak jak @MYSZa7 dobrze kombinował, chodziło o zaakcentowanie, że tytuł jest exem MS.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Teraz, Perez napisał(a): Trochę tak. Tak jak @MYSZa7 dobrze kombinował, chodziło o zaakcentowanie, że tytuł jest exem MS. To mogli logo gry też zrobić zielone, przynajmniej by było spójnie. Ale i tak ciekaw jestem bardziej jak taki ciemny art będzie wyglądał w druku.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Mi tylko to #321 dziwnie wygląda. Rzuca się w oczy na tej minimalistycznej okładce.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Ło Panie, Rapid Racer w retrocenzji Chyba nie jakaś super popularna to była gra ale mój pierwszy zakup po zaopatrzeniu się w PSXa (razem z Gran Turismo). Grało się, sentyment jest! Nawet wróciła na półkę jakiś czas temu.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Mogliście dać forumową emotke na okladke i nie trzeba by bylo kombinować z kolorami:
Opublikowano 30 maja 202430 maj U mnie na pierwszy ogień idzie Nintendo 64 – 64 bity czystej zabawy bo lubię retro. Fallout – 250 lat historii uniwersum bo uwielbiam to uniwersum. Co prawda czym dalej od drugiej części tym gorzej xd Zza ekranu Mistrza Podziemi Baldur’s Gate III - bo to Baldur Lepsi niż robale? – historia „Żołnierzy kosmosu” - świetne uniwersum z tylko dobrym jednym filmem Godzinę temu, Perez napisał(a): Fallout 4 Next Gen Serio nie szkoda wam miejsca na tak prostą łatkę do gry? Słabo.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Autor 26 minut temu, Ukukuki napisał(a): Serio nie szkoda wam miejsca na tak prostą łatkę do gry? Słabo. 1/2 strony na to poszła, a przy TN o Falloucie pasowało wrzucić.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Obłędna okłada. Kolorystyka, czystość, detal. Gruby numer się zapowiada (N64!).
Opublikowano 30 maja 202430 maj 4 godziny temu, LeifErikson napisał(a): Ulala, odnowiony dizajn. E-kolega od kresek i kropek się ucieszy. Czuję się wywołany. Potwierdziły się tylko moje wcześniejsze spostrzeżenia i najgorsze obawy...
Opublikowano 30 maja 202430 maj Teraz jak patrzę to ten artykuł o Fallout to może być ciężki w czytaniu.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Godzinę temu, macGyver napisał(a): Czuję się wywołany. Potwierdziły się tylko moje wcześniejsze spostrzeżenia i najgorsze obawy... Łyżka dziegciu w beczce miodu
Opublikowano 30 maja 202430 maj Ta okładka byłaby świetna gdyby sama twarz była lekko lakierowana i błyszcząca. Ale to dodatkowe koszty.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Okładka bardzo ładna, zielony i czerwony kolor ładnie ją uzupełniają.
Opublikowano 30 maja 202430 maj Autor 6 godzin temu, PiotrekP napisał(a): Mi tylko to #321 dziwnie wygląda. Rzuca się w oczy na tej minimalistycznej okładce. Mnie też :D. Ale zobaczymy w druku. To znaczy ogólnie to ma być taki trochę smaczek i powrót do daaaawnych czasów, gdzie ten numer był widoczny gdzieś pod logo, co też pozwoliło go wyciąć z kodu kreskowego, który nieco uszczupliliśmy. Natomiast może damy to nieco mniejsze.
Opublikowano 31 maja 202431 maj Fajna ta okładka, taka pozytywna, wakacyjna Ogólnie spoko numer się szykuje z tego co widzę. Najpierw poczytam o zmianach w branży, to jest bolesny temat dla boomerów jak ja, którzy pamiętają czasy gdzie wychodziło po kilka hiciorów w miesiącu i trzeba było wybierać na co pójdą pieniążki. Niektórzy jeszcze udają że dalej jest super, ale moim zdaniem to bez sensu. Chętnie też przeczytam o Mario 64 i oczywiście reckę Hellblade 2, na które tyle czekaliśmy. Trafiliście idealnie z "Żołnierzami Kosmosu". Od paru dni chodzi za mną chęć ponownego seansu, gdyż dopiero teraz dowiedziałem się że były jakieś kolejne części (choć słabo oceniane). Na koniec pochwalę Was za aktywne używanie social mediów i doskonały kontakt z czytelnikami.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.