Opublikowano 8 kwietnia8 kwi Może być 30 godzin ale słabe lol. Dzisiaj chyba trudniej robić jakość niż ilość, na pewno jeśli wliczymy spodziewany zwrot ze sprzedaży gry.Nie wiem... mówią, że korzystanie z nowych technologii UE5 dużo im dało i tak naprawdę nie zajmuje to tyle czasu, co się wydaje, w porównaniu do np. klepania retro 2D, gdzie nikogo nie dziwi, jak nawet jedna osoba zrobi długą grę.Guillermin mówi, że przez większość czasu był jedynym programistą w ekipie. Takie mamy czasy, że taką gierkę można robić zatrudniając niemal same osoby, które nie robiły wcześniej gry video i nie umieją programować, prawie całość robienia gry polega na Blueprintach. To pozwala oczywiście zatrudniać topowych artystów, przynajmniej w teorii.Ciekawie się czyta o robieniu tej gry, wszystko wydaje się tak łatwe lol. Blueprinty, Sequencer, Lumen, Nanite, Niagara (w pierwszych latach tworzenia gry Cascade), MetaHuman, MetaSounds, i tak dalej... w ich opisach to wszystko brzmi tak, że robienie takiej gierki jest bardzo szybkie i proste przez te niezliczone narzędzia UE5. Oczywiście trzeba mieć wielki talent, by to naprawę dobrze umieć robić. Ale niekoniecznie taki talent, żeby nawalać 500 linijek kodu dziennie.Na przykład tworzenie postaci akurat zaczęli, gdy wyszedł UE5, i podobno oszczędziło im to ogromnie dużo czasu. Całe scenki zrobili rejestrując motion capture, MetaHuman im zrobił z tego wszystko łącznie z twarzami, a lekkie zmiany robiące charakter, styl, poprawki itd. robili Blueprintami. (I efekty robią wrażenie, wystarczy zobaczyć np. na system pokrywania postaci brudem, potem czy łzami stworzony specjalnie dla gry).Sporo takich przykładów jest w wywiadzie nawet online na stronie Unreala.Inside the development journey of Clair Obscur: Expedition 33 - Unreal EngineJeśli 40 osób zrobiło Xenoblade 2 w dwa lata nie znając specyfikacji konsoli, na którą będzie gra, to 30 osób może zrobić nowe Lost Odyssey... chyba. Sam nie wiem. Zobaczymy. Cuda czasem się zdarzają. 1000x Resist zrobiło kilka osób, które nic nie wiedziały o grach, narrative lead zajmowała się w życiu bodaj głównie choreografią tańców lol, a zrobili jedną z lepszych gierek ever, i tak dalej. 30 osób to nie jest aż taki rekordowo mały team, choć jasne, znacznie poniżej przeciętnej. Mały rozmiar na ten moment jest dla nich też zaletą, ponieważ duże studio nie wprowadziłoby tak szybko tych wszystkich nowych technologii silnika. Przykładowo, tworząc FF Rebirth, Square-Enix uznało, że nie jest obecnie w stanie poświęcić czasu na wszystkie zmiany, jakich wymagałoby przejście na UE5, i lepiej kontynuować pracę na narzędziach, które działały w poprzedniej grze, by zapewnić pozbawiony przestojów i dyskusji, szybki developing oczekiwanej gry. Tymczasem Francuzi tutaj, jak tylko coś nowego wyszło do Unreala, to mogli następnego dnia już to mieć w silniku gry, bo decydowało kilka osób siedzących obok siebie, a większość studia i tak znała te narzędzia, bo się interesowała, i często np. i tak korzystała z wczesnych niepełnych wersji.Udział pracy zdalnej też jest mały jak na dzisiejsze czasy (kilka osób jest w Paryżu, a nie w Montpellier, ale ogólnie pracują fizycznie razem), co pewnie też przyspiesza pracę względem dużego studia.Francuzi są nadal jedną z pierwszych ekip, która wydaje grę opartą na tym wszystkim. Niby takie gry jak Wukong, Silent Hill 2, Avowed to duże produkcje z trzycyfrową liczbą developerów, które zrobiono ogólnie w UE5, ale w bardzo różnym stopniu wykorzystywano te nowsze funkcjonalności silnika.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.