Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

image.jpeg

 

Lipcowy numer dostępny od 4 lipca (czwartek)

Prenumerata wysyłka 1 lipca (poniedziałek)

Cena magazynu -  24,99 zł. (116 stron)

 

Roger: Do Los Angeles na dobre wróciły gry. Może nie na taką skalę jak za najlepszych czasów E3, ale liczba konferencji, imprez i zapowiedzi nowych tytułów zaskoczyła nawet najstarszych górali, zwłaszcza po  konferencji Microsoftu. Mieliśmy na miejscu naszego wysłannika – warana Komodo – który nie tylko przygotował pełną przygód relację zza kulis wszystkich imprez, ale miał też okazję zapoznać się z największymi hitami zaprezentowanymi w Mieście Aniołów, zapełniając 20 stron magazynu. 

 

Niebawem minie też 40 lat od premiery książki „Polowanie na Czerwony Październik”. Tom Clancy zaangażował się w gry wideo w czasach, kiedy były one traktowane jak rozrywka dla dzieci. Rainbow Six, przez Splinter Cell, kończąc na The Division – prawie 50 produkcji z jego nazwiskiem, chociaż z większością z nich nie miał nic wspólnego. Tak, to drugi temat numeru w lipcowym wydaniu, a Dżujo spędził nad nim kilka upalnych, czerwonych dni, dokopując się do wielu ciekawych faktów. 

 

Przy okazji mistrzostw Europy w piłce nożnej SoQ przygotował z kolei tekst o nieudanych eksperymentach Roberta Lewandowskiego z grami wideo, których podsumowaniem jest krytykowana przez wielu współpraca piłkarza z firmą G2A. Piszemy też o tym, skąd się wzięły One Day Patche i do jakich patologicznych sytuacji doprowadzili niektórzy deweloperzy. Analizujemy ponadto kulisy powstania marki Helldivers, która przy okazji sequela podbiła niespodziewanie rynek, by po kontrowersyjnych zmianach spaść boleśnie z konia. Co może zdziałać mobilizacja graczy w imię walki z machiną pazerności? O tym też napisaliśmy. A co powiecie na to, że Dracula jest dziadkiem wiedźmy z Blair? W stylistyce found footage, gdzie świat realny miesza się z tym fikcyjnym, wszystko jest możliwe, w czym utwierdzi Was świetny tekst pióra Adamusa. 

 

Z racji tego, że ostatnio bardzo głośno zrobiło się o Bethesdzie, zabieramy Was w fascynującą podróż do początków tego kultowego już studia, opowiadając zarówno o jasnej, jak i ciemniej stronie firmy będącej bohaterem jednego z największych deali w historii naszej branży. W dziale Retro poczytacie też o najbardziej znanych zabytkach piractwa w Polsce, czyli kultowych miejscach jak Stadion Dziesięciolecia czy giełda w Katowicach, które stały się dla wielu graczy pokoleniowym pomnikiem. Piszemy też o tym, jak powstała jedna z najważniejszych gier na pierwsze PlayStation – Vagrant Story – oraz opisujemy romans zachodniego studia z japońską marką przy okazji rebootu Devil May Cry stworzonego przez twórców Heavenly Sword. 

 

O recenzjach niewiele, bo czerwiec to w kalendarzu premier spokojny miesiąc. Jednak wbrew pozorom poza tuzami pokroju Elden Ring: Shadow of the Erdtree czy Shin Megami Tensei V zrecenzowaliśmy blisko 20 gier, więc jest w czym przebierać, nawet jeśli duża część to przedstawiciele nurtu indie. 

 

Miłych wakacji i wypoczynku. I koniecznie podsyłajcie swoje fotografie z PSX Extreme z najbardziej egzotycznych miejscówek, jakie odwiedzicie. Liczymy na Was :)

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

TEMATY NUMERU

Summer Game Fest
Tom Clancy – pisarz, który stał się symbolem gier wideo 

 

CO NOWEGO

Life is Strange: Double Exposure
Atomfall
Gori: Cuddly Carnage

 

PLAYTEST

UFL Open Beta

 

RECENZJE

Astor: Blade of the Monolith
BIT.TRIP RERUNNER
Destiny 2 – Ostateczny kształt
Drug Dealer Simulator 2
Elden Ring Shadow of the Erdtree
F1 24
Fading Afternoon
Lorelei and the Laser Eyes
Luigi’s Mansion 2 HD
Lysfanga: The Time Shift Warrior
Monster Hunter Stories
Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruins
MultiVersus
Nine Sols
Shin Megami Tensei V: Vengeance
Skeler Boy
Smerfy: Village Party
Spin Rhythm XD
Still Wakes the Deep
The Land Beneath Us
V Rising

 

HARDKOR

Lewandowskiego romanse z grami
Helldiversi – błąd krytyczny
Day One Patch
Found footage – poetyka taśmy znalezionej w piwnicy
Naoki Yoshida – wywiad z twórcą Final Fantasy XIV

 

RETRO

Retrocenzja – Black Mirror 
Bethesda – tango down
Przestrzenie piractwa dawniej i dziś
Elektroniczna magija – jak powstało Vagrant Story
Devil May Cry – Dante, którego nie było?

 

FELIETONY

Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Mielu / Marcellus]
Na piechotę [Piechota]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Okiem maniaka [Roger]

 

STAŁE RUBRYKI

Co nowego 
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Myszaq lubi 
Region Filmowy
Comix Zone
Bardzo Ambitny Kącik Anime
Graczpospolita
Głos Ludu
Patronite
Listy

 

W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na sklep@psxextreme.pl lub posty w tym temacie.

Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na: Facebooku, Instagramie i X/Twitterze.

 

  • Plusik 4
  • Lubię! 3
  • beka z typa 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Shen napisał(a):

Vagrant Story, jedyne z "wielkch" jrpg ery szaraka od którego się odbiłem. :frog:

Miałem to samo. Odbiłem się od tego przesadnie skomplikowanego systemu walki i rozwoju postaci, chociaż grę doceniam. Soulsy mogą się chować ze swoim  poziomem trudności. 

Za gówniarza próbowałem nawet przejść z solucją z psx fana (czy jak tam ten magazyn się nazywał), ale nawet to nie pomogło i utknąłem gdzieś w połowie. 

Ale kiedyś jeszcze wrócę do Vagrant Story. Gra miała zajebisty mroczny klimat, ciekawy świat i interesującą fabułę.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza

Kolejna okładka z cyklu "chowamy przed wizytą znajomych". ;) Choć artystycznie-kolorystycznie fajnie się prezentuje, taka wakacyjna. :cool2:

 

Temat o Lewandowskim i jego inwestycjach w gry fajnie się zapowiada, bo już nawet zapomniałem o jego przedsięwzięciach, a trochę tego było. Piractwo też się łyknie, tak jak i found footage - swego czasu mega intrygujący gatunek.

Odnośnik do komentarza
W dniu 24.06.2024 o 21:58, Pix napisał(a):

Miałem to samo. Odbiłem się od tego przesadnie skomplikowanego systemu walki i rozwoju postaci, chociaż grę doceniam. Soulsy mogą się chować ze swoim  poziomem trudności. 

Za gówniarza próbowałem nawet przejść z solucją z psx fana (czy jak tam ten magazyn się nazywał), ale nawet to nie pomogło i utknąłem gdzieś w połowie. 

Ale kiedyś jeszcze wrócę do Vagrant Story. Gra miała za(pipi)isty mroczny klimat, ciekawy świat i interesującą fabułę.

No ja też. Średnio co 5 lat próbuję i zawsze się odbijam. Jak przy ostatniej próbie(2 lata temu) walczyłem z trzecim bossem(chyba to był jakiś golem czy coś) to moje ataki nie zadawały prawie żadnych obrażeń i jedyną strategią na pokonanie go było bieganie w kółko, leczenie się, odbijanie jego ataków i zadawanie mu obrażeń dzięki zdolności Reflect Damage. Jeszcze też pomagało Raging Ache która odbijało 10% otrzymanych obrażeń na wroga. W sumie to nie wiem czy tak miałem robić czy coś zawaliłem przy tworzeniu broni.

Odnośnik do komentarza

Tak, obrażenia i tak były marne. Nawet przed chwilą sprawdziłem Boss Guide na gamefaqs.com i okazało się, że właśnie tak trzeba go pokonać("Most of your attacks will do zilch damage, so the real key to this battle is reflecting damage"). Więc nie jestem aż taki beznadziejny :D

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, sadiker napisał(a):

Tak, obrażenia i tak były marne. Nawet przed chwilą sprawdziłem Boss Guide na gamefaqs.com i okazało się, że właśnie tak trzeba go pokonać("Most of your attacks will do zilch damage, so the real key to this battle is reflecting damage"). Więc nie jestem aż taki beznadziejny :D

Ja go normalnie klepałem, combo na 25+ hitów 2-3 razy i pada jak śmieć.

 

Szkoda że dwójka nie wyszła, a były takie plany.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
18 minut temu, sadiker napisał(a):

Tak, obrażenia i tak były marne. Nawet przed chwilą sprawdziłem Boss Guide na gamefaqs.com i okazało się, że właśnie tak trzeba go pokonać("Most of your attacks will do zilch damage, so the real key to this battle is reflecting damage"). Więc nie jestem aż taki beznadziejny

A wiedziałeś że czym większy Risk tym większa szansa na krytyk? Jak nie masz pasującej broni do danego przeciwnika nabijasz Risk do 50 i kontynuujesz combo tylko jak trafi krytyk i wtedy ciosy w combosie będą zadawały przykładowo kolejno 5,6,7,8,9... zamiast 0,1,2,3,4...

  • Plusik 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...