Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

GRIS to jedna z bardziej specyficznych gier ostatnich czasów. Nie każdemu się podobała, ale każdy ją kojarzy. Czysty archetyp gry, która, hm... jest ładna. Każdy niemal moment z Gris wygląda jakby można było zostawić tak włączony TV i używać jako zdobiący mieszkanie plakat. W połączeniu z określoną treścią i muzyką, gra stworzyła reputację barcelońskiemu studiu natychmiast, wszyscy już wiemy, jacy oni są.

 

Nowa gra nie odbiega znacząco od reputacji studia Nomad. Wszyscy mówią, że jest ładnie. Premiera ogłoszona na już niedługo, 15 października.

 

 

- "Neva" należy do tych animacji, które złamią ci serce w pierwszych minutach

- "ale żałoba nie jest motywem przewodnim w tej grze. Tutaj raczej jest nim opieka nad dzieckiem"

- niczym w grach studia Ico, gramy ludzką postacią i musimy pośrednio współpracować ze zwierzaczkiem

- gra znowu ma wyraziste światy z przewodnimi kolorami, tutaj są to pory roku.

- opowieść trwa rok i przez ten czas zwierzaczek znacząco rośnie. Początkowo musimy o niego dbać, nie zawsze nas słucha, potem zaczyna nas przerastać siłą

- nasza postać się nie rozwija za to w trakcie gry, rozgrywka ewoluuje tylko w aspekcie zwierzaczka. Człowieczka ma mieć double jump, air dash, a także atak w dół rozsławiony w Hollow Knighcie

- nie ma mowy o wymaganiach z Hollow Knighta, ale nie ma też pozbawionego śmierci podejścia z Gris. Wprowadzane są pewne wymagania do nauczenia jako element gry. Tutaj istnieje ekran game over, podobno bardzo ładny, oczywiście

- poza krzyczeniem "Neva!", w grze nie padają słowa

- inspiracje Ghibli w aspekcie przedstawienia natury i jej zepsucia czyli potworów itd. są dość oczywiste (zwlaszcza potwory w maskach nie mogą się nie kojarzyć). Gra ma pokazywać wszystko jako efekt natury. Jednak widać też w grze architekturę, może będzie coś więcej

- tym razem premiera na wszystkie platformy jednocześnie

 

Płakanko w październiku?

 

 

  • Plusik 2
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czyżby w końcu jakaś gra w tym miesiącu, która jest nie tylko ładnie narysowana, ale też kapitalnie dopracowana? Neva zbiera świetne recenzje - na razie wyraźnie lepsze, niż Gris.

 

 

Podobno opowieść jest bardzo poruszająca, gra nadal wygląda i brzmi cudownie, a ponadto rozgrywka ma być fajna (i w platformowaniu, i zagadkach - tym razem trzeba działać, i to całkiem szybko, co nie znaczy że w grze nie ma wielu momentów że "idziesz w prawo i podziwiasz"). "Każdy powinien w to zagrać, to jedna z niewielu gier, które wywołały łzy u mnie" to nierzadka opinia. Są i takie znacznie mniej entuzjastyczne, ale średnia bardzo wysoka. 

 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Udało mi się ostatnio nadrobić giereczkę. Właściwie trudno ją podsumować inaczej, niż tak, że nie zaskakuje po Gris specjalnie niczym. Specyfika jest bardzo ta sama, jest podobny feel wszystkiego. Gra jest i niesamowita, i w sumie taka trochę żadna.

 

 

Niesamowita - bo, kurde, jak to wygląda. Najlepsza od czasu Gris gra, by zaszpanować swoim telewizorem. Jakość kolorów, rozmiar, wszystko co macie, tutaj będzie w pełnym użyciu. To, jak pogrywa kolor, kształt, kompozycja, jest praktycznie non stop bez wyjątku zachwycające. Można zatrzymać się w dosłownie każdym momencie i zostawić włączony TV niczym obraz na ścianę. Nie żeby w grze chodziło o zatrzymywanie się - najlepsze jest właśnie to, że jesteśmy właściwie ciągle w ruchu do przodu, i że sceny są tak zrobione, że mamy bardzo epickie uczucie związane właśnie z poruszaniem się do przodu, łącząc bieg, skok i jakieś tam walki, ciągle jest wrażenie epickiego parcia do przodu mimo przeciwności z wielką siłą. O tym głównie jest gra, o ruchu do przodu. Dlatego też oglądanie samych obrazków nie do końca oddaje, jakie to uczucie, gdy sami wywołujemy ten ruch i te piękne obrazy, ruszając gałeczką Switcha.

 

Skojarzenia z Ghibli są mocne w designie potworów, ale nic to złego, są wspaniale wykonane, ogólnie wszystko tutaj jest wspaniale wykonane, jak się rusza, jak to widzimy, z jakiej perspektywy, jaki wydaje dźwięk. Jako że grę włączyłem dzień po obejrzeniu filmu "Flow", to miałem weekend z europejskimi dziećmi Ghibli hehe.

 

 

 

Z drugiej strony, jako GRA to jest po prostu takie sobie hehe. Nie miałem żadnej ekscytacji robieniem niczego, uczucia że nie mogę się powstrzymać przed faktycznym graniem w to. Zaleta tej konstrukcji jest taka, że nigdy się nie zatniemy i ciągle idziemy do przodu, mimo że gra nie jest jakaś automatycznie łatwa - i zagadki, skakanko i walki wymagają lekkiego zaangażowania i nie da się tej gry zostawić niegrającym znajomym. Są nawet opcjonalne znajdźki, które są raczej jasno widocznym punktem na końcu każdego małego rozwidlenia ścieżki, a jednak dają satysfakcję zrobienia czegoś nieoczywistego, w sam raz, by nie były faktycznie trudne; są też lekkie achievementy, które zamieszczone są też w menu w wersji na Switcha.

 

Niemniej, nie czułem żadnej podjary w sensie gameplayu, bo nie ma tu nic wielkiego. Nie jest to wcale gra filmowa, jak można by pomyśleć z zewnątrz, bo nie opowiada specjalnie historii, jest raczej wizualna i na koniec nie miałem wrażenia, że cokolwiek się właściwie wydarzyło. Gra po prostu idzie gładko, jest superładnie zrobiona, i się kończy parominutową scenką i tyle. Postaci są bardzo proste, więc trudno się nimi jakoś strasznie przejmować. 

 

Ocena więc trudna, ale kto grał w Gris, ten raczej w szoku nie będzie, na plus czy na minus.

 

"Neva!" - pamiętny cytat z gry Neva.

  • Dzięki 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...