Skocz do zawartości

Okami 2


Homelander

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy okazji zachwytów nad powstaniem koniczynki PG chyba zbliża się do finiszu działalności:

Metal Gear Rising director Kenji Saito, Astral Chain director Takahisa Taura, and Anarchy Reigns director Masaki Yamanaka have all removed the "PG" from their Twitter handles. Indicating they're no longer working at the company. As noted in this Reddit page.

And just today, Bayonetta Origins director Abebe Tinari made a Bluesky post showing him changing the location in his profile. To Helenski.

Opublikowano

Ciekawe czy będą szli w ten sam styl graficzny czy postawią na coś innego. Ehh pewnie długie lata czekanka przed nami ale chociaż jest na co czekać :sonkassie: panie capgods to jeszcze dajcie te dinusie jak tak szalejecie

Opublikowano
22 godziny temu, XM. napisał(a):

Abebe Tinari made a Bluesky post showing him changing the location in his profile. To Helenski.

 

Kurda jaka patriotyczna duma, nawet stolica Finlandii jest tak naprawdę Polakiem lol.

 

 

Rynek w Helsinkach jest spory, zwłaszcza gier na komórki i małych indie, aczkolwiek nie ma co, gdy ktoś przeprowadza się z Japonii, to musi przyjść do głowy Remedy (technicznie w Espoo, ale można dojeżdżać) czy Housemarque. Zamiłowanie do technicznie wymagającego gameplayu Housemarque i zapewne rosnące zapotrzebowanie po sukcesie Returnala i przejęciu przez Sony brzmi jak ciekawa opcja dla pracowników Platinum.

Opublikowano
5 godzin temu, Pupcio napisał(a):

Ciekawe czy będą szli w ten sam styl graficzny czy postawią na coś innego.

Mysle ze cellshading zastapia tym co na trailerze. Wyglada na pastele na plotnie malarskim plus efekt tuszu jak w street fighter 4.

Opublikowano

Tez jestem ciekaw jak to będzie wyglądać. Myślę, że będą się starać nawiązywać do stylu z okami 1.

 

Ogólnie wolicie świat gry z układem "zamkniętym" jak w jedynce, czy jakiś sandbox typu botw

Opublikowano

Grałem niedawno w Okami i pisałem w temacie (spoiler alert: ludzie nie mają racji), ogólnie zaskoczyło mnie, że gra nadal od razu wydaje się idealnie stworzona na dzisiejsze czasy. Wiele rzeczy, które wtedy się dość wyróżniały jako bardzo płytkie ale liczne elementy RPG, dzisiaj są kompletnym standardem. To, że są różne małe wątki na mapie, rzeczy do zbierania, i tak dalej. Wychodzisz na dużą jak na PS2 lokację, i masz różne przemieszane przez całą grę questy główne i poboczne. Twoje umiejętności coś dają w walce i w eksploracji otwierając przejścia w starych lokacjach, dziś to bardzo typowe rozwiązanie, wtedy dość rzadki jeszcze miks RPG i akcji z Zeldą. Masz dojo z ćwiczeniami umiejętności i zbierasz nowe, masz łowienie ryb i jakieś punkty, masz zbieranie różnych przedmiotów walających się dokoła, proste zagadki bardziej do kolorytu niż do myślenia, masz bardzo długie serie przeciwników w demon gate'ach, które trzeba przeżyć bez zaśnięcia by dostać coś tam. No i masz masę gadania, to też idealnie pasuje na czasy PS5.

 

Główne co trzeba dodać, to po prostu więcej rzeczy i lepszej jakości, natomiast ogólny schemat na typową grę open world wydaje się bardzo bliski tego, jakie już było pierwsze Okami 20 lat temu. To też dzisiaj dość popularny rodzaj gry. 

 

 

Malowania pewnie nie będzie zbyt dużo w grze, to nie jest imo fajne na gałce, strasznie spowalnia grę. Byłoby spoko na sterowaniu ruchowym i być może myszką (?), ale tak dużej gry raczej nikt nie zrobi z takim priorytetem. Może coś w stylu prostych gestów że łączysz określone 8 rogów ekranu... Nie spodziewam się malowania jak na PS2, wiele osób miało z nim problemy, a tempo też siadało.

Opublikowano

Leaving PlatinumGames TL;DR:

  • Differences with Inaba both creatively and with the direction the company was heading while working on Project G.G.
  • Spent three months talking it out but couldn't come to a compromise in the end
  • Kamiya felt he wouldn't be able to continue expressing his creativity at PG and his artistic spirit would die if he remained there
  • He seemingly wasn't happy with Project G.G. and didn't want to release a game he couldn't take responsibility for

Interim TL;DR:

  • Initially refused Koyama's offer to form a new studio
  • Considered going freelance like Yoko Taro, joining up with another company or even going back to his hometown
  • Enthusiastic PG staff came up to him and would tell him that they would love to work with him again somewhere
  • Eventually gave Koyama a call which was the catalyst to getting CLOVERS off the ground

CLOVERS TL;DR:

  • Three Cs, challenge, creativity, craftsmanship, fourth C is for each employee to decide for themselves
  • Koyama's fourth C is cleanness. Kamiya's fourth C is curiosity
  • CLOVERS currently has 20 employees, the plan is to expand the team to 70
  • Want to keep the team small and work with other development studios on their games instead of doing everything themselves (we're already seeing this with Okami 2 as M-TWO and Machine Head Works are developing the game alongside CLOVERS).
  • Focus on creating games with a strong creative vision
  • Prefer smaller AA to indie-scale projects over massive AAA ones
  • Kamiya wants to support younger creators at the studio while also directing his own games
  • CLOVERS will pitch their own original games to publishers directly in order to receive funding on a project by project basis
  • Kamiya prides himself and the studio on their ability to create new IPs and wants to focus on that, just like when PlatinumGames was first formed
  • Kamiya recognises that modern AAA games have become too focused on avoiding commercial failure leading to a lack of creative vision behind it
  • This is the exact reason he left PlatinumGames
  • He wants their games to reflect the individuality of their creators
  • Kamiya also wants to maintain their commitment to the three Cs by avoiding third-party capital, which is why they're handling things this way
  • Kamiya isn't ruling out a future PlatinumGames collaboration and would jump at the chance to create something using an IP owned by Platinum (their only IP being The Wonderful 101 of course
Opublikowano

Kurde, z tego wszystkiego mam uczucie projektu, który zwyczajowo bywa hitem na Kickstarterze: genialny twórca klasyków, od dawna mało aktywny w branży, powraca z "następcą" kultowej marki z naszego dzieciństwa, zbierając dość nieliczne grono zapaleńców na projekt typu AA. To już jest taki standardowy pitch, że każdy może wymienić długą listę takich właśnie hype'ów.

 

Włącznie z dość "kickstarterowym" faktem ogłaszania gry na podstawie samego klasyka i nazwiska twórcy, przyznając, że produkcja jeszcze się nawet nie zaczęła. Czyli zapewne sami nie wiedzą i chcą wyczuć, jakie są oczekiwania publiki.

 

Jeśli to faktycznie będzie tyle, a nie pełne zaangażowanie budżetu Capcomu w trosce o hit jak chociażby przy Devil May Cry V, to oczywiście wszystko, co pisałem, wydaje się niemożliwe. Byłaby to gra dużo bardziej retro, jak wszyscy ci "duchowi następcy". Tyle że w tym przypadku z zachowaniem oryginalnego IP.

 

 

A co wydaje się pewne - że tak czy siak minie wieeele lat, zanim ta gra wyjdzie.

Opublikowano
45 minut temu, funditto napisał(a):

Szkoda, że nie wpadli na pomysł, że przy mniejszym budżecie lepiej wziąć się za coś mniejszego i zrobić Viewtiful Joe 3

 

 

Capcom rozdaje karty, i przed podjęciem decyzji jaką grę wydadzą, mają miejsce grube rozkminy, aby opłacało się to finansowo i czy gra się zwróci o przewidywanej kwocie.

 

Może jeszcze kiedyś uświadczymy VJ3

Opublikowano

Tak, z okazji zapowiedzi dwójki na każdej platformie jest promka na jedynkę, a na current genach bundelek z Kunitsu-Gami za około 180zł. Dobrałem sobie wersję na Switcha, po użyciu monetek wyszło 16zł za gierkę - śmieszna cena i grzechem byłoby nie wziąć.

Opublikowano
Godzinę temu, Schranz1985 napisał(a):

Ciekawy jestem czy taka gra ma dziś szansę się sprzedać.

Dla mnie bomba, ale dzieciaki 2000r + to jednak w co innego dziś grają.

 

 

Przez lata sprzedali 4mln. Jeśli przynajmniej połowa będzie zainteresowana na premierę, to Capcom pewnie będzie zadowolony. 

Opublikowano

Różnica miedzy kickstarterami a Okami jest taka, że tutaj Capcom czuwa, bo to ich IP i są na misji przywracania starych marek. Wątpliwe ze pozwolą odwalić kaszane. Do tego beda pracować z zewnętrznymi studiami, wiec i pod względem technicznym nie powinno być dramatu. 

Opublikowano

No i jakby nie patrzeć też - może Kamiya jest pojebany a jego ostatnia gra to TW101 z 2013 roku, ale nie zrobił nigdy słabej gry i nigdy nie zrobił sequela swojej gry (re2 się nie liczy bo jedynka była Mikamiego). Jedyna wpadka to Scalebound.

 

Ja jestem spokojny, byle gość nie przepalał czasu na jebanie ludzi na Twitterze, a faktycznie skupił się na developingu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...