Skocz do zawartości

ENDER MAGNOLIA: Bloom in the Mist


Szermac

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ENDER MAGNOLIA: Bloom in the Mist to sequel ENDER LILIES, turbo super Metroidvańki.
Premiera jutro. Już czeka na dysku :ohboy:
Kto nie grał w pierwszą część to polecam nadrobić, bo bardzo piękna, satysfakcjonująca i uzależniająca.
Mam nadzieję, że sequel poprawi trochę rzeczy, a zapowiada się, że tak właśnie jest i jest jeszcze bardziej zajebisty.
 

ale będę grał.
 

  • Plusik 1
Opublikowano

Zarąbista to była gra, która moim zdaniem chyba najlepiej przeniosła w rozdzielczość HD i współczesny QOL uczucie grania w kultowe Castlevanie. Z godziny na godzinę odkrywałem, jak wiele elementów jest kapitalnie wykonanych, w tym tworząca nastrój grafika i muzyka. 

 

Tyle czasu to było tylko na pececie, że aż nie wiedziałem, że faktycznie wychodzi na konsolach. Recenzje świetne, będzie średnia powyżej 85. Ale też wygląda, że sequel niczym nie szokuje, bardziej rozwija to samo. Jak tylko będzie czas (nigdy...) to się zagra. 

Opublikowano

Mapa bardziej jak w PoPie nowym. I to tyle co się dowiadywałem. A tak to raczej więcej tego samego. Mi się jedynka bardzo podobała, mam nadzieję, że sequel zachował to co w niej najlepsze. Dzisiaj wieczorkiem się okaże :D 

Opublikowano
Teraz, Szermac napisał(a):

Mapa jak w PoPie nowym. I to tyle co się dowiadywałem. Dzisiaj wieczorkiem się okaże :D 

No właśnie jeszcze PoP do ogrania :D. Pewnie sprawdzę, ale nie teraz, wrzuć jak tam się gra względem jedynki :). 

Opublikowano

Po godzince jest ekstra. Lilies dopakowane. Kilka nowych ficzerków zwiazanych z upgradem naszych duszków do walki.

No i w końcu mapa spełniająca swoje zadanie w 100%.

Nadal gra ma piękny art-style i muze. Flow walki nie zmienione, nadal się ekstra ciacha, unika i platformuje. Będzie calakowane :banderas:

  • Plusik 1
Opublikowano
8 minut temu, Faka napisał(a):

Do jakiej gry jest blisko podobna? Ori? Axiom Verge? Hollow Knight? Wymieniam na szybko metroidvanie, które grałem. 


Najbliżej z wymienionych to Hollow Knight

  • Plusik 1
Opublikowano

Jak pisałem nieraz, dla mnie najbliżej jest Castlevanii HD. Masz podobne uczucie radzenia sobie z dość dużymi, prostymi rzeczami na ekranie. Sterowanie nie ma być zbyt szybkie ani zaawansowane, gra ma mocno tworzony przez wykonanie nastrój, z bardzo ładnie narysowanymi, mało dynaimcznie animowanymi grafikami. Są czary mające w praktyce efekt otwierania mapy, ale nie ma tak wielkiego oparcia wszystkiego na nich, jak w większości obecnych metroidówek (którą, no właśnie, Symfonia i DS-owe Castlevanie nigdy do końca nie były, stąd ta pseudonazwa gatunku mnie zawsze mierzi. Tutaj jest oczywiście więcej metroidowania, ale w ewentualnej nowej Castlevanii też by na pewno było). Gra potrafi być nieco denerwująca, ale każde odkrycie i pokonanie jest odczuwalnym wydarzeniem. Mapa w jedynce nie była szczegółowa, ale to pozwalało samemu coś odkryć i ogólnie była dość przyjemna prostota bez ciśnienia. Bardzo wyrazista muzyczka, czasem mam wrażenie, że to mogło dosłownie być w którejś Castlevanii. Ogólnie masa świetnego artu, i walka z użyciem przyzwań ducha jakiegoś rycerza z młotem itd. Tych przyzwań jest sporo, żaden gracz nie będzie używał ich wszystkich lol, i niektóre są bardzo mocne. Z tego m.in. powodu gra ma bardziej wymaganie wiedzieć co robić, niż wymaganie wielkiej platformowej zręczności w jakimkolwiek momencie. 

 

Serio w sumie nie mogę nic innego podać lol. Dalece najbardziej wszystkie Castlevanie 2D. Ale w pozytywnym znaczeniu.

 

 

Ale no tak, tak szerzej patrząc to jest podobna do Hollow Knighta pod wieloma względami. W sensie ma ogólnie jako tako podobne założenie gry. Ale nie gra się podobnie. Gra jest dużo mniej czuła i techniczna, zdobywanie rzeczy i ustawianie sobie "ekwipunku" pozwala nam uczynić ją znacznie prostszą, ekwipunek pozwala znacząco zmienić cały styl sterowania postacią i walki. Ponadto po prostu zdobywa się levele, kto będzie dużo łaził dokoła, ten będzie bardzo mocny statsami i zdemoluje przeciwników i tyle. Ginie się raczej dużo z racji na konstrukcję i nagromadzenie zawartości, ale żaden pojedynczy element nie ma na celu jakiegoś testowania skilla gracza. Nie ma kary za śmierć, powtarzasz od punktu i tyle. Nie ma takich wyzwań jak się pojawiają w Hollow Knighcie. Projekty lokacji nie są skomplikowane, gra jest piękna bo jest pięknie narysowana, sama warstwa interaktywna jest relatywnie prosta, jak dla mnie w sam raz. Gra jest mniejsza, mniej się rozwija i ma znacznie prostszą drogę do przodu (nawet robiąc totalnie wszystko, zabierze pewnie z 20 godzin. Dwójka podobno nie jest dużo dłuższa).

Opublikowano

Ugiąłem się i kupiłem, nie wiem po co, bo mam tyle gierek zaczętych lol. Jakość jest niezrównana, gra jest kapitalnie piękna w każdym detalu. Dużo bardziej mi się kojarzy z np. Forgotton Anne czy nawet Nierem lub jRPG-ami, niż z zachodnimi metroidówkami, mimo że oczywiście ma taką konstrukcję. Ale uczucie jest bardzo japońskie.

 

Dobrze to i źle, kwestia gustu. Na pewno gra niektórym może się wydać banalna w porównaniu do faktycznych metroidów. Zazwyczaj idziemy relatywnie jasną ścieżką. Może nawet bardziej, niż w jedynce. Łatwo nie jest, ale wiadomo, co robić. Bardzo przejrzysta gra, naprawdę jak stara gra z GameBoya pokazana w pięknym HD. W walce, można skupić się na unikaniu i rzucaniu czarów z dość dużego dystansu, tak jak w poprzednich Castlevaniach. Bardzo mocne jest tu nastawienie na uczucie, że gramy małą nieporadną postacią, która wszystko osiąga pośrednio przez kolejne duchy, za sprawą masy realizycjnych detali świetnie to czuć.

 

Co do łatwości. Nie jest, bo gra motywuje do podwyższenia poziomu trudności świetnym trickiem. Otóż za każdy podniesiony procent obrażeń, szybkości przeciwników itd. dostajemy wyższy mnożnik punktów extra. Nie są one do niczego strasznie potrzebne, extra to tylko fanarty. Ale COŚ jest, więc oczywiście wyżyłowałem poziom trudności dość wysoko. Nie znaczy to, że gra musi być jako taka "trudniejsza", bo jak mówiłem, mamy levele, które zdobywamy, mamy ekwipunek do kupowania za zbieraną walutę, więc w praktyce bardziej jest to metoda motywowania, by więcej wycisnąć z gry, kto niucha wszystko, ten będzie w ten sposób mniej "przepakowany". Bardzo lubię takie rozwiązania, które "coś" dają. Bez niego bym pewnie został na domyślnym poziomie. System gry jest dość prosty i nie wymaga specjalnie trudnych walk. Ale można sobie ustawić wszystko, włącznie ze sztywnym umieraniem po jednym ciosie.

 

 

Gra ma wysokie tempo progresu, zbieramy masę rzeczy, dostajemy kolejne sprawy. Przebieg tego jest jak na razie dość oczywisty. Po prostu świetna gierka, która konstrukcyjnie nie wydaje się niczym zaskakiwać, zwłaszcza z racji na podobieństwo do poprzednika.

  • Plusik 1
Opublikowano

Dzisiaj zobaczyłem, że będzie patch nerfiący szczury. Nie dziwi mnie to lol, szczury są absurdalnymi przepotworami w tej grze, nie wiem po co był ten Early Access jeśli to nie było celowe, bo nie da się tego nie zauważyć. Szczury są mordercze, każde ich napotkanie to krok w tył i w razie braku leczenia zazwyczaj śmierć na moim poziomie trudności. 

 

 

Gra ogólnie ma takie randomowe rzeczy rodem z poprzedniej epoki, ale często to miłe. Kurde, jak ja dawno nie grałem w taką grę, w której śmierć nic nie robi. Nie tracimy waluty, nic. Po prostu wracamy od punktu. Może to być rozczarowujące dla fanów "trudności i emocji". Albo np. to, że prawie wszystko potwierdzamy oknem yes/no, nie trzymając przycisk, kurde dawno nie grałem w coś takiego hehe. No to myślę, ok, czemu by nie mieć randomowego przeciwnika, który nie wiadomo po co jest dużo silniejszy od wszystkich innych (jak te pieprzone muchy w Castlevanii, albo te roboty Oz na kółkach z Order of Ecclesia). 

 

Ogólnie nie jest to zaskakująca gierka pod większością względów. Dostajemy double jump, dasha, pływanie, coś do poruszania się pionowo. Sorry za spoilery. Jest po prostu mistrzowsko zrobiona, po raz kolejny. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...