Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Wojtq 863 Opublikowano 13 lutego Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 13 lutego (edytowane) Od czasu do czasu lubię sobie pomarzyć o grach, które chciałbym stworzyć i w które chciałbym zagrać. Daje mi to dużo radości i satysfakcji, ale zawsze bałem się tym dzielić, bo pomysły łatwo podwędzić. Mimo marzeń nie sądzę jednak, abym miał kiedyś wejść do gamedevu, więc dla własnej satysfakcji i dla Waszej rozrywki chciałbym od czasu do czasu podzielić się moimi pomysłami. Będą one bardziej lub mniej złożone. Zachęcam również innych do dzielenia się pomysłami, może wyjdą z tego fajne dyskusje. Punktem wyjścia jest dla mnie często wzięcie istniejącej marki i nadanie jej nowego wizerunku lub wprowadzenie na nowe wody. Inspiracją dla dzisiejszej gry był dla mnie przede wszystkim Prince of Persia: The Sands of Time i gry Fumito Uedy, więc tytuły mocno stawiające na platformowość, ciekawe gameplayowe rozwiązania i bliską relację bohatera z drugą postacią. Przedstawiam Wam zatem grę o roboczym tytule: KINGDOM OF THE FLOOD Oto gra w której sterujemy widocznym na obrazku bohaterem, mającym na wyposażeniu magiczne buty pozwalające mu chodzić po wodzie. W podróży przez zalane królestwo towarzyszy mu piękna czarodziejka. Razem muszą odkryć tajemnicę stojącą za źródłem powodzi. Gra szczególnie wyróżniałaby się unikalną mechaniką rozgrywki: Jak wspomniałem wyżej, gracz porusza się postacią noszącą magiczne buty pozwalające chodzić po wodzie. W dowolnej chwili gracz może wyłączyć magię utrzymującą buty na tafli wody. - Gdy postać stoi na wodzie, wyłączenie magii skutkuje wpadnięciem do wody. - Gdy postać znajduje się w wodzie, włączenie magii wystrzeliwuje ją na powierzchnię. - Im głębiej w wodzie znajduje się postać, tym większego rozpędu nabiera gdy zostaje aktywowana magia, i tym wyżej wylatuje nad powierzchnię wody. Oto grafika przedstawiająca tę mechanikę: Spoiler Włączanie i wyłączanie magii na twardej powierzchni nie wywołuje żadnych efektów. Z wykorzystaniem tej mechaniki magicznych butów wiązałaby się cała zabawa, w tym platformowe zagadki i walka. Kilka przykładów: 1. Postać stoi na wysokiej półce. Kilkanaście metrów niżej znajduje się zbiornik wody. Spoiler Skok z włączoną magią skutkuje roztrzaskaniem się na wodzie, niczym na betonie. Należy więc zawczasu wyłączyć magię, aby wpaść do wody, a następnie włączyć w celu szybkiego wypłynięcia (jeśli np. w głębinie czai się jakiś potwór). 2. Postać nie jest w stanie doskoczyć do krawędzi półki aby wejść wyżej. Spoiler Należy: wyłączyć magię, skoczyć do wody, zanurkować głęboko, włączyć magię i dać się wystrzelić na wysokość pozwalającą chwycić się krawędzi półki. Aby wzmocnić poczucie kontroli nad postacią, gra nie miałaby automatycznie wspieranych skoków i chwytów (niczym w nowym Tomb Raiderach czy Uncharted), ale wymagałaby od gracza precyzji i samodzielnych chwytów (niczym w grach Fumito Uedy). 3. Walka z przeciwnikami pływającymi na łódkach. Spoiler Magiczne buty pozwalałyby uciekać przed nimi pod wodę, wyskakiwać nad łodzią, strzelać z łuku, uciekać po wodzie za skały wystające z jeziora i znów nurkować w razie potrzeby ucieczki. Płonąca czarodziejka zapewniałaby dodatkowe wsparcie w trakcie walk, jednak jej pomoc byłaby ograniczona, bo nie mogłaby latać bez limitu po arenie walki, ale czasem musiałaby się wycofać, aby nabrać sił (stamtąd mogłaby ciskać kulami ognia). Czarodziejka byłaby konieczna do sięgania do trudno dostępnym miejsc. Jej ogniste umiejętności miałyby zastosowanie np. 1. W przypadku wystąpienia wodospadu bohater nie jest w stanie sięgnąć na półkę. Wtenczas wzywa się czarodziejkę, aby wzleciała na półkę i użyła swojej mocy, aby rozgrzać na chwilę wodę tak, aby chwilowo zamienić rzekę w strumień buchający parą. Bohater wtedy może swobodne chwycić półki i wejść na rzekę (należy pamiętać, że rzeka się porusza, więc chodzenie pod prąd na jej powierzchni będzie uciążliwe, a chodzenie z prądem nada postaci dodatkowej prędkości!). Spoiler 2. W levelach zimowych należy nie oddalać się na długo od czarodziejki gdyż można zamarznąć, ani też nie przebywać zbyt blisko niej, bo można spłonąć. Spoiler Magia w butach pozwala chodzić po śniegu niczym Legolas, a na lodzie zapobiega ślizganiu. Poniżej kilka concept artów wygenerowanych z pomocą AI dla poglądu środowiska: Spoiler Dajcie znać co myślicie. Gralibyście? Edytowane 13 lutego przez Wojtq 11 1 Cytuj
Szermac 3 062 Opublikowano 13 lutego Opublikowano 13 lutego Ciekawe jakby wyszło to na playtestach prototypu, czy by zażarło i nie było ostatecznie męczące na dłuższą metę, ale pomysły supko Ja to zawsze chciałem zrobić remake Call of Cthulhu: Prisoner of Ice 1 Cytuj
jimmy 1 615 Opublikowano 13 lutego Opublikowano 13 lutego To są dobre pomysły i jakościowe concepty, więc jeżeli rzeczywiście marzysz o gamedevie to może lepiej nie puszczaj ich wolno na forum tylko zbuduj portfolio i porozsyłaj po polskich firmach. Albo zacznij coś prototypować na własną rękę. Znamy przecież przypadki hitowych indyków stworzonych przez jedną osobę (oczywiście wymagane są kompromisy np. graficzne). Tak czy siak, dzięki że się tym podzieliłeś. Grałbym. 1 Cytuj
Wojtq 863 Opublikowano 13 lutego Autor Opublikowano 13 lutego 4 minuty temu, jimmy napisał(a): To są dobre pomysły i jakościowe concepty, więc jeżeli rzeczywiście marzysz o gamedevie to może lepiej nie puszczaj ich wolno na forum tylko zbuduj portfolio i porozsyłaj po polskich firmach. Albo zacznij coś prototypować na własną rękę. Znamy przecież przypadki hitowych indyków stworzonych przez jedną osobę (oczywiście wymagane są kompromisy np. graficzne). Tak czy siak, dzięki że się tym podzieliłeś. Grałbym. Dzięki. Nie mam jednak głowy do programowania, a jedyne moje umiejętności to wymyślanie pomysłów, które gameplayowo mogłyby działać i skromne skille artystyczne. Sam w życiu bym nie dał rady, nie mam tyle samozaparcia. Marzy mi się praca w zespole growych zapaleńców, ale kto przyjmie takiego zielonego człowieka? Rzucam na forum, bo jakoś mi przykro, żeby to leżało wyłącznie u mnie w głowie. Może Nintendo zrobi z tego kiedyś jakiegoś fajnego Mariana. :D Cytuj
zdrowywariat 521 Opublikowano 13 lutego Opublikowano 13 lutego (edytowane) Gra o Chrystusie ze swoją niewiastą? Day1! Moim zdaniem genialny pomysł. Sam kiedyś za bajtla stworzyłem grę planszową komandosi, graliśmy z kumplami xD, a w edytorze LBP2 stworzyłem Connect Four na 1 i 2P z trzema poziomami trudności, z tego co pamiętam na każdego playera wychodziło 168 kombinacji na wygraną x4 kółka, 3 miesiące to tworzyłem! Ubolewam, że jeszcze żaden indie beaten-up mnie nie wciągnął, bo żółwie to nudne gówno, a dlaczego? Dlatego, że wszystkie są tworzone na starą modłę, zamiast zrobić to tak, jak twórcy Celeste, jeśli chodzi o platformery, czy twórcy Huntdowna, jeśli chodzi o run and gun. Tak, śmiem twierdzić, że nie ma na rynku beaten-upa tej jakości, co największe sztosy w innych gatunkach, jak wyżej wymienione, czy choćby Hollow Knight. Nie przepadam za beaten-upami, gdzie wyskakują dziesiątki oponentów, których trzeba napier… nie wiadomo ile. Kiedyś zagrywałem się w wozie drzymały w Vandettę, w której byłem kozakiem. Co mi się podobało? Że po dwóch szybkich lądowałeś w trumnie, tak jak oponenci. Pograłbym też w dobre indie stealth 2D w stylu Mark of the Ninja, odpicowany MGS lub SC w 2D? Pomarzyć można, heh. Gdybym umiał w developing to stworzyłbym stealth 2D, których na rynku brak, a taki MOTN pokazał, że da się to fajnie zrobić. Edytowane 13 lutego przez zdrowywariat Cytuj
oFi 2 563 Opublikowano 14 lutego Opublikowano 14 lutego Stary, jakbyś posiedział chwile w silnikach Unity/Unreal to taką gra jest do zrobienia w krótkim czasie z fajną fizyką. Grafiką się nie przejmuj, ale jakbyś ogarnął sobie fizykę tych konceptów co zaprezentowałeś to już bliżej niż dalej do sukcesu. IMO faceta był zrobił bardziej w stylu księcia z dwójki/trójki - bardziej ludzki. Jak narysowałeś te założenia gameplayowe? Tablet graficzny? 1 Cytuj
Wojtq 863 Opublikowano 14 lutego Autor Opublikowano 14 lutego 5 godzin temu, oFi napisał(a): Jak narysowałeś te założenia gameplayowe? Tablet graficzny? Działam sobie w ProCreate na iPadzie. Od czasu do czasu wrzucam też potworki inspirowane Silent Hillem do tematu "Arty Forumiarzy". 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.