Skocz do zawartości

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Featured Replies

Opublikowano

Historia zatoczyla kolo.

  • Odpowiedzi 66
  • Wyświetleń 2,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Wierna kopia, nie minęło nawet 5 minut gry.

  • Cześć, nazywam się Rabat Rabatowski. Remaster ogólnie spoko, miesiąc temu powróciłem akurat do Obliviona i ukończyłem większość istotnych zadań (gildie, arena, główny wątek) oraz dodatek Shivering Isl

  • fixed

Opublikowano
  • Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem.
40 minut temu, Observer napisał(a):

No to remaster zachowujący duszę i pieprz oryginału, po 18 latach znowu Oblivion na Playstation i znowu dropi klatki. Można się poczuć jak w 2007.

Wierna kopia, nie minęło nawet 5 minut gry.

image.png

Opublikowano
1 godzinę temu, iluck85 napisał(a):

Kto ukończył grę swego czasu- ile trzeba liczyć czasu? Krótsze czy dłuższe od Skyrima?

Przeszedłem na PS3 w okolicach premiery.

Nie pamiętam ile dokładnie zeszło, ale na pewno mniej niż w Skyrim bez dodatków (50h). Obstawiam przedział między 20 a 30. Jednakże nie porwała mnie swego czasu ta gra i leciałem tylko wątek główny (może powinienem ograć ponownie wersję goty?).

Jak zaczniesz wątki poboczne, to zapewne zejdzie z 3x tyle.

Edytowane przez marcinwks

Opublikowano

mi na moim PC z RTX3080 gram na ustawieniach high z dlss na performance liczba klatek dropi od 80 do 60 ( a czasami poniżej ) nie ma stabilnych fps. Co prawda już nie pamiętam jak to wyglądało te niemal 20 lat temu ale mechanika biegania i jazdy konno jest jakaś zjebana. Ogólnie fajny vibe i graficznie momentami naprawdę bajecznie a czasami kiepsko

Opublikowano

Ludzie jobla dostali na punkcie tej gry, na twitchu aktualnie ponad 300k widzów XD

Opublikowano

Cześć, nazywam się Rabat Rabatowski.

Remaster ogólnie spoko, miesiąc temu powróciłem akurat do Obliviona i ukończyłem większość istotnych zadań (gildie, arena, główny wątek) oraz dodatek Shivering Isles. Także oryginał jest u mnie świeży w głowie. W remasterze pobiegałem 2 godziny, trochę walki i szukania kapliczek Rycerzy Dziewiątki. Szybkie wrażenia:

-walka całkiem przyjemna, nadal nie jestem to poziom (również 19-letniego) Dark Messiah, ale jest lepiej, przyjemne dla oka animacje, zwłaszcza strzelanie z łuku mi się podoba w porównaniu do oryginału

-normalny poziom trudności jest za łatwy

-interfejs ładny, unowocześniony, a przy tym zachowuje ducha oryginału

-levelowanie fajnie zmodyfikowane, każda umiejętność (w mniejszym lub większym stopniu zależnie od naszej klasy) pomaga nam levelować

-grafika: i tutaj mam zgrzyt - po pierwsze jest mocno nierówno, momentami wygląda świetnie (największy skok graficzny zaliczyły modele postaci, po prostu przepaść względem oryginału!), momentami kiepsko; no i nie oddaje klimatu oryginału do końca, ot takie fantasy na UE5, brakuje żywszych kolorów, nieco blooma, i takiej otoczki high fantasy; normalnie w grach lubię monotonną kolorystkę, uwielbiam np. Gearsy 1 a gardzę pokolorowaną pisakami wersją Ultimate, ale w Oblivionie właśnie o te kolorki chodziło, a tu wychodząc w remastrze z kanałów jest po prostu brązowo, i ten brąz mnie prześladował, choć zwiedziłem kawałek świata gry przez te 2 godziny

-problemy techniczne: gra załaduje najpierw świat gry, a potem porę dnia przez to np. wychodzimy w dzień, który przez kilka sekund przechodzi w faktyczną porę nocną; miałem też błąd graficzny, że postać trzymała tarczę przyklejoną do lewej ręki gdy strzelałem z łuku, zasłaniając mi pół ekranu; zdarzyły się też dziwne anomalie przy wchodzeniu do pomieszczeń w postaci znikających na moich oczach NPC.

Generalnie jest dobrze, widać, że było robione z poszanowaniem materiału źródłowego, natomiast są rzeczy z którymi się nie zgadzam (styl graficzny) oraz rzeczy niedorobione. Niemniej jednak kilka patchy, modów i będzie dobrze. A tak w ogóle to Microsoft oszalał, od Indiany Jones w grudniu załączyli jakiś tryb turbo, game pass w tym roku to najlepsza inwestycja dla gracza i mówię to mimo mojej ogólnej antypatii to różnej maści abonamentów.

Edytowane przez rabat666

Opublikowano

Pamietam moja chatkę, która sie mieściła przed cytadelą jakoś. Kradlem wiesniakom jakieś śmieci i dekorowalem wnętrze. Mój konik jakoś zawszę stał przed domkiem i nie moglem się doczekać jak wrócę z podstawówki i wskoczę znowu w ten świat.

Morrowind kiedyś ogralem ale czesto się gubilem bez szybkiej mapy, a tutaj to ogralem wszystko co się dalo i nawet dodatek kupiłem jak pojawił się w sklepie (był chyba na oddzielnej płycie na pc).

Najbardziej zapamiętałem grafike i te wszystkie odblaski. Woda wyglądała jak życie a świat żył jakby byl prawdziwy (npce sobie chodzily spać). Pamietam ze nawet stałem się wampirem na jakiś czas i chodziłem po domach i wysyłałem krew jak zdrowywariat energię ludziom z forumka.

Piekne czasy.

Opublikowano

Ale loadingi pomiędzy wchodzeniem i wychodzeniem z domu to zostawili XD

Jeszcze rozumiem do jaskiń czy zamków.

Opublikowano

@rabat666 a jak z wydajnością? Dużo wieści o spadających klatkach... Jest lekki hype, ale może warto poczekać.

No i może fizyk będzie?

Opublikowano
17 minut temu, jimmy napisał(a):

@rabat666 a jak z wydajnością? Dużo wieści o spadających klatkach... Jest lekki hype, ale może warto poczekać.

No i może fizyk będzie?

W trybie performance na Seriees X niestety gubi klatki, zwłaszcza jak sobie popylamy sprintem (kolejna nowość w remasterze) przez otwarty świat. Nie są to jakieś drastyczne spadki, ale technicznym purystom mogą przeszkadzać. A tryb quality to powinni w ogóle wywalić, strasznie rwie obraz.

Opublikowano

oryginalny oblivion z początku też byl taki latwy na normalu bo nie pamiętam, a tu od razu siekam wszystko już na początku gry, natomiast kolejny poziom trudności to już zaczyna być walka na śmierć i życie z pojedynczym goblinem.

Opublikowano
14 minut temu, szurubur napisał(a):

oryginalny oblivion z początku też byl taki latwy na normalu bo nie pamiętam, a tu od razu siekam wszystko już na początku gry, natomiast kolejny poziom trudności to już zaczyna być walka na śmierć i życie z pojedynczym goblinem.

Prawie nic nie pamiętam ze starego Obka, ogólnie byłem zawiedziony tą częścią przez level scaling i ogólne kroki wstecz w stosunku do Morrowinda i jakoś porzuciłem, mimo, że uwielbiam Skyrima i Morro. Na pewno nie skończyłem ani MSQ, ani podobno świetnych dodatków, porobiłem chyba frakcje, bo nawet niektóre pamiętam, były jak zwykle bardzo dobre.

Tutaj pograłem na razie 2 godzinki i jest dobrze, technikalia chyba ok, bo jedna wpadka w początkowym lochu, poza tym śmiga. Jest wsparcie FSR4, mimo, że w UI nie pokazuje tego poprawnie, śmiga więc w pięknej jakości i do tego całkiem niezłej wydajności na 9070 XT.

Na pewno wkurza ta zółta poświata, ale oświetlenie ogólnie robi robotę. Chętnie przyjąłbym Morrowind, czy Skyrima na takiej Unrealowej nakładce.

Na pewno też coś poprawili z systemem rozwoju i walką, jest jakaś szybsza, nieco lepiej czuć ciosy, oczywiście jak na TESy :).

Czy w wersji prehistorycznej też był fast travel do wszystkich miasteczek od razu? Trochę się zdziwiłem, że nie trzeba zapierdalać całą mapę z buta, czy konia już na początku gry :D.

Ogólnie mnie się podoba, lepszy taki TES, niż jakieś pseudo RPG, ale Morrowind to nie jest.

1 godzinę temu, Faka napisał(a):

Ale loadingi pomiędzy wchodzeniem i wychodzeniem z domu to zostawili XD

Jeszcze rozumiem do jaskiń czy zamków.

Ale przynajmniej na PC quickload jest od razu, bez ekranu, przynajmniej tak jest u mnie.

Fajna lista zmian, jest tego sporo, no tak w Oblivionie nie było sprintu xD zapomniałem:

Graphics

These are all of the graphical changes in Oblivion Remastered.

  • A total graphical overhaul, built on Unreal Engine 5

  • Completely new character models

  • Each race is more clearly defined in terms of physical appearance

  • New enemy models

  • New environmental assets, both out in the open world and in dungeons

  • New equipment models based on the old designs

  • A new, dynamic lighting system

  • New and much improved weather effects, like rain and snow

  • New spell and magic animations

  • Completely new load screen art

Gameplay

These are all of the gameplay-related changes in Oblivion Remastered.

  • Completely new movement animations, whether walking, running, jumping, sneaking, or swimming

  • Much improved third-person camera, centered over-the-shoulder

  • Much improved third-person controls; the player character now moves independent of your camera's direction

  • You can now sprint by clicking L3

  • New combat animations for swinging weapons, blocking, and shooting your bow

  • New on-hit animations to give combat more impact, as enemies react to your blows

  • Improved aiming with bows

  • Enemy movement speed seems to have been reduced to give combat a more weighted feel

  • The compass now shows the distance to your current objective marker

  • There is now an auto aim toggle in the options menu

Character Progression

These are all of the changes that have been made to how your character grows stronger in Oblivion Remastered.

  • New character creator with completely new models

  • Character creator now offers a wide range of eye colours, skin colours, and hair colours

  • You can now choose an 'origin' for your character, based on your race (we believe this is just flavour text, but we'll update this point if there's more to it)

  • Overhauled levelling system

  • Levelling up a major skill gives you a lot of experience towards the next character level

  • Levelling up a minor skill gets you a small amount of experience towards the next character level

  • Enemy scaling has been toned down

Audio

These are all of the audio-based changes in Oblivion Remastered.

  • New voicework across the game, in addition to a lot of the old voicework

  • Some characters have been recast, while most others keep their original voices

  • Higher quality soundtrack

  • New combat sound effects

  • New environmental sound effects (birdsong, weather, etc.)

  • NPC voices and other sound effects are now muffled by walls, doors, etc.

  • NPC voices now have echo applied to them inside of large buildings, like chapels

User Interface

These are all of the changes tied to menus and the broader user interface in Oblivion Remastered.

  • New, overhauled menus with better visibility

  • New user interface in gameplay

  • Menu shortcuts are assigned to the d-pad (up for character stats, left for magic, right for inventory, down for map)

  • The world map's clarity has been improved, with more noticeable icons

  • The dialogue minigame still functions in the same way, but the wheel is easier to understand visually, and repeated attempts at persuasion result in coloured indications of the character's preferences

Other

These are all of the more miscellaneous changes that have been made to Oblivion Remastered.

  • New accessibility features, like text size

  • There is no difficulty slider like in the original game — difficulty is now split between five distinct settings, ranging from very easy to very hard

  • Additional autosaves

  • Autosaves can be toggled on changing location, resting, and waiting

  • Full Trophy support on PS5 (the original Oblivion on PS3 didn't have them)

image.png

Opublikowano
29 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Ale przynajmniej na PC quickload jest od razu, bez ekranu, przynajmniej tak jest u mnie.

Na XSX są chwilowe, więc tak instant nie działa. Muszą w tej kwestii poprawić, bo człowiek się zajebie, jak ma te 2-3 sekundy odczekać do każdego domu.

Opublikowano

Gierkę zakupiłem chwilę temu i będę ściągał jak się położę spać odsypiać nockę.

character-creations-from-oblivion-remastered-v0-tc6e0jn7mhwe1.jpg

Podobno kreator postaci to jedno wielkie XD i można takie ulungi robić D

Opublikowano

Na szczęscie to nie multi więc takich nie spotkasz ;) Nie pamiętam żeby coś podobnego łaziło w orginale po ulicach.

Opublikowano

Osiągnięcia widzę dali takie same jak w oryginale, czyli ogólnie łatwy calak za przejście fabuły i gildii bez kombinowania.

Ale przyznam przeszedłem całość 18 lat temu i prawie nic nie pamiętam, tylko te podziemne lokacje do obejścia dookoła i wyjścia zablokowanymi z jednej strony drzwiami. Grało się przyjemnie, ale niczym mnie wtedy ta gra nie zaskoczyła, z Fallouta 3 mam na pewno więcej wspomnień.

Opublikowano

UV mówił na streamie, że na PS5 Pro nie dropi xboss

Opublikowano
1 minutę temu, jimmy napisał(a):

UV mówił na streamie, że na PS5 Pro nie dropi xboss

Kurcze, kolejny powód by kupić prosiaczka jednak.

Pamietam jakie wrażenie na mnie robiły dwimerytowe zbroje i te świecące zielone miecze w slonecznym świetle. Chyba byly rowniez zrobione z dwimerytowego szkła.

Ja mam duzo wspomnień z obliviona. Specjalną kartę graficzną wtedy rodzice mi kupili zamiast nowego rowerka leo

Opublikowano
18 minut temu, jimmy napisał(a):

UV mówił na streamie, że na PS5 Pro nie dropi xboss

Teraz sobie leciałem ten quest z wrotami i na PC okropny stutter fest niestety, ciekawe jak tam prosie sobie radzi, ale ponoć nieźle to śmiga na tejże. Pewnie będzie trzeba jakieś mody unrealowe wrzucić.

Opublikowano
33 minutes ago, jimmy said:

UV mówił na streamie, że na PS5 Pro nie dropi xboss

Ciekawe bo mi dropi nawet na PC

Opublikowano
1 minutę temu, Kaczi napisał(a):

Ciekawe bo mi dropi nawet na PC

"Czasami tak jest, że gry na konsoli chodzą inaczej" ale wiadomo, nie chcę wywoływać pewnych ludzi do tematu xD. Szczególnie na UE5 stuttering potrafi być bezczelny na PC.

Opublikowano
7 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a):

nie chcę wywoływać pewnych ludzi do tematu xD

Spoko, nie musisz.

@tjery

1.gif

Opublikowano

Muszę się jeszcze przekonać do serii The Elder Scrolls, ale cieszy mnie dobre wykonanie tego remastera/remake'u. Bethesda przekazała go dobrym ludziom do zrobienia, także cieszy mnie bardzo, że będę mógł sprawdzić grę w Game Passie, a potem wyczekiwać na ewentualną wersję pudełkową :D

A tymczasem odpaliłem grę we wstecznej kompatybilności na Xboksie Series X - nawet po tylu latach (2006 rok) gra może wyglądać zjawiskowo:RDT_20250423_1240066042031656562277595.jpg

Gry jednak póki co nie ukończę, ale zabiorę się najpierw za poprzednie trzy części.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 7