Skocz do zawartości

Wyscigi - pytaj i odpowiadaj


MeL

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

W samochodach rajdowych stosuje się kłową skrzynię biegów, w której nie trzeba używać sprzęgła do zmiany biegów. Skrzynia taka zbudowana jest na prostych zębach, a zmiana biegów realizowana jest za sprawą oleju pod bardzo dużym ciśnieniem. Sprzęgło w takiej skrzyni potrzebne jest jedynie do ruszania z miejsca. Natomiast przełożenia zmienia się za pomocą lewarka lub specjalnej dźwigni przy kierownicy - ciągnąc do siebie wbijamy bieg w górę, odpychając redukujemy.

Edytowane przez Michał102
  • Plusik 1
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Ja mam pytanie. Jakie parametry ma amatorskie auto rajdowe, jakie są to auta i jaki może być koszt budowy takie sprzętu? Zastanawiam się nad takim wozem, coby kiedyś się pobawić, oczywiście jak będę dysponował odpowiednio dużym funduszem.

Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o braniu udziału w rajdach zastanów się czy grawitacja twoich klejnotów jest wystarczająca. Jeśli tak to zapisz się do jakiejś szkoły rajdowej, zrób licencję, bierz udział w KJS'ach, A POTEM myśl o rajdach.

 

A pytanie jest zbyt ogólne. Nie da się konkretnie określić za ile można zbudować "rajdówkę". Można kupić Opla Astrę 93' zaspawać, wybebeszyć, wstawić klatkę i kubły. Wymiana hebli, zawieszenia, obręczy, wstawienie rozpórek i na własną odpowiedzialność możesz próbować swoich sił w SS'ach. Może to nie rajdy, ale zawsze jest to okazja na sprawdzenie swoich umiejętności.

 

Aktualnie mam przyjemność jazdy wybebeszoną Hondą Civic TR 05'. Już nie liczę ile kasy na nią poszło, ale spokojnie mógłbyś kupić za to coś komfortowego zza zachodniej granicy.

 

Pomyśl też o kosztach eksploatacji takiej maszyny. Sama benzyna wyżera kieszenie, a to mały procent tego, na co możesz się porwać.

 

Szerokości! ;)

Edytowane przez ziolo69
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

najlepiej zacząć od jazdy w KJSach wybebeszonym maluchem 126p - troche podremontowac silnik, hamulce i za 2tysie mozna sie bawić i wygrywać w tej klasie co są właśnie maluchy

a jak sie umie co nieco przy maluchu zrobic to jeszcze koszty mogą spaść

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Moglby mi ktos wytlumaczyc na chlopski rozum, na czym polegal anti lag system stosowany w F1 w latach 80? Roznil sie od tego, stosowanego w rajdach, ale nie potrafie doszukac sie jakichs sensownych, przyswajalnych dla mnie informacji na ten temat.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam dylemat co wybrać: Dirt 3 czy Most Wanted (od Criterion'a)? Wiem, że może te dwa tytuły ciężko porównywać, bo z jednej strony mamy zamknięte tory i bardziej offroad, a z drugiej otwarte miasto, no ale w co Waszym zdaniem lepiej pograć, jaka gra ma lepszy model jazdy?

Opublikowano

Jestem za DiRT 3 jeśli wybierać jedną. Niemniej warto zaliczyć i tak obie. MW kupiłem nówkę za 75 zł, sprzedałem za 60, więc koszt jest niewielki.

 

MW to bardzo udana gra, ale łatwa i krótka. Ukończenie wszystkich wyścigów nie zajmuje dużo czasu, a potem teoretycznie można włóczyć się po mieście i szukać bilbordów, ale poza graniem na calaka/platynę nie ma to żadnego sensu i wbrew podnietom HIV'a w PSX, nie jest bynajmniej zajmujące. Czyli dość intensywnie, ale nie za długo. Model jazdy przyjemny, auta są stabilne przy dużych prędkościach, a banalne poślizgi można przeciągać bez końca. Oczywiście arcade pełną gębą. Policja stara się przeszkadzać, ale łatwo jest nie dać się złapać.

A, no i przez handicap ściganie się jest w praktyce fikcją, to bardziej efektowna gra akcji o jeżdżeniu autem niż prawdziwe wyścigi, nawet jeśli dobór aut i ich niezłe wykonanie cieszą fanów motoryzacji.

 

W DiRT 3 jest więcej do roboty, rajdy i wyścigi są dość różnorodne, ładnie wypada otoczenie. Na pewno większe zróżnicowanie, raz kręcisz czasy w Afryce, raz kręcisz bączki w Gymkhanie. Więcej do roboty, platyny (medale) zawsze stanowią jakieś tam wyzwanie (chociaż do platyny w PGR startu nie mają), no ale jest przynajmniej świadomość, że coś zależy od umiejętności gracza. Model jazdy łatwy do ogarnięcia, na pewno trochę bardziej zaawansowany niż w NFS.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Chyba we wszsytkich samochodówkach z ostatnich kilku lat (oprócz rajdówek i gier bez licencji na auta w ogóle) ;)

Edytowane przez Emet
  • Plusik 1
  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Gość osiol
Opublikowano

  • ostatnie NFS-y (Hot Pursuit, Most Wanted - w Rivals nie grałem, ale pewnie też) - napakowane efektami, ale ryki są mięsiste i głośne

Ferrari Challenge/Supercar Challenge - dźwięk ślizgającego się sprzęgła przy zmianie biegów wkurza, poza tym cudo, szczególnie stare modele Ferrari

gierki od Codemasters - DiRT 3, GRID 2, F1 2013 - podobnie jak w serii NFS

Opublikowano

No, ale kolega nie pytał o model jazdy. Poza tym wszystko kwestia gustu. Jednemu pasuje, a innemu nie. Może akurat trafi w dziesiątę, a przy okazji będzie się cieszył fajnym dźwiękiem ;-)

Gość osiol
Opublikowano

Nie będzie. Udźwiękowienie w TDU2 to dno. "Jedynka" była pod tym względem w porządku.

 

Oczywiście to tylko moje zdanie. Pozdrawiam serdecznie.

  • 11 miesięcy temu...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

poradźcie mi proszę jakieś wyścigi na ps4. czekam na nfs ale doweidziałem się, że nie będzie opcji multi offline. jakiś dobry tytuł na taką konsolę do pościgania się ze znajomymi?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...