Skocz do zawartości

Shadow of the Colossus

Featured Replies

Opublikowano

No napewno te tumanty kurzu ie wycialby ci poza ramy obrazu jesli widziales jak dziala 3DTV. Ja tez uważam ze mozna by coś wsadzić w te przestrzenia, np jakies budowle do zwiedzania.

  • Odpowiedzi 273
  • Wyświetleń 150,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Zwyrodnialec
    Zwyrodnialec

    Na początku gry jak ten Dormin gada do Wanderera, to tylko mi się wydaje, czy to jakiś bełkot jest? Napisy są po angielsku (swoją drogą lipna czcionka). A pytam dlatego, bo mam instrukcje w językach s

  • Zwyrodnialec
    Zwyrodnialec

    A jeszcze jedno, występuje to też między innymi w God Of War (szczególnie w drugiej części - podczas wstawek na silniku gry) takie migotanie tekstur, widać to w SOTC na początku w intrze jak kolo prz

  • Zwyrodnialec
    Zwyrodnialec

    Rzeczywiście na pudełku jest 320kB, ale na karcie zabiera 319kB xD. I tak trochę mniej niż w ICO, które zajmuje 354kB.

Opublikowano

kurz moze nie ale jakies "wieksze cząsteczki" owszem np kamyki.

 

co do dodatkowych kolosów to jestem na tak ale w jakims dodatkowym trybie :>

Opublikowano

Zwyrodnialec : "Ja bym chętnie przywitał nowe kolosy, które nie złapały się do finalnej wersji."

 

O to to !!! :)

Zdecydowanie jestem na tak! Zresztą Team ICO Collection (czy jak to się oficjalnie nazywa) kupię tylko jeśli będą właśnie tego typu dodatki i/lub jeśli w tej kolekcji znajdzie się też Last Guardian. W innym przypadku to nie ma trochę sensu, bo ICO i SotC przeszedłem już łącznie kilkanaście razy i chciałbym czegoś więcej niż tylko podbitej rozdziałki, choć nie wykluczam, że może mi "odbić" i po zobaczeniu gry w akcji pobiegnę do sklepu/zamówię preorder ;)

Opublikowano

O wszelkich dodatkach można raczej zapomnieć, tym bardziej o dodaniu TLG do kolekcji. Ile by to miało kosztować, na pewno nie mniej niż 350 PLN. Mogli by zrobić tak jak z Godem, czyli kolekcja kilka miesięcy wcześniej w cenie ok 150 zł, a po premierze nowej gry danie zestawu wszystkich trzech pozycji (jak GoW Trilogy).

Zmiany pewnie będą podobne jak w u Kratosa, czyli podbicie rozdziałki do HD, stały framerate i trofea. W SotC był chyba dźiwęk 5.1 więc to też będzie mile widziane (przy godzie poszli na łatwizne i nawet tego nie dali, co wg mnie obniża ogólne wrażenia z obcowania z tym tytułem).

Jezeli w jakimś tam stopniu będą nowe tekstury to już to będzie wielki sukces, ale szczerze to wątpie w to :( (w sensie w nowe tekstury, bo łykam z miejsca ten zestaw).

Opublikowano
W SotC był chyba dźiwęk 5.1 więc to też będzie mile widziane
PS2 nie obsluguje 5.1 w grach (jedynie w filmikach). W grach jest tylko stereo wiec jedynie Dolby Pro Logic II co jest takim niby 5.1, jak presety DSP.
Opublikowano

O wszelkich dodatkach można raczej zapomnieć, tym bardziej o dodaniu TLG do kolekcji. Ile by to miało kosztować, na pewno nie mniej niż 350 PLN. Mogli by zrobić tak jak z Godem, czyli kolekcja kilka miesięcy wcześniej w cenie ok 150 zł, a po premierze nowej gry danie zestawu wszystkich trzech pozycji (jak GoW Trilogy).

Zmiany pewnie będą podobne jak w u Kratosa, czyli podbicie rozdziałki do HD, stały framerate i trofea. W SotC był chyba dźiwęk 5.1 więc to też będzie mile widziane (przy godzie poszli na łatwizne i nawet tego nie dali, co wg mnie obniża ogólne wrażenia z obcowania z tym tytułem).

Jezeli w jakimś tam stopniu będą nowe tekstury to już to będzie wielki sukces, ale szczerze to wątpie w to :( (w sensie w nowe tekstury, bo łykam z miejsca ten zestaw).

 

 

Aby gra wyglądała jak na screenach, to już będzie sukces, bo nie oszukujmy się, są retuszowane, gra tak dobrze nie wygląda nawet na statycznym ujęciu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Biały Agro, do odblokowania chyba tylko przez save z ICO.

 

Przy okazji widziałem nieraz jak niektórzy łapali się ptaków i można było sobie tak latać, jak to zrobić?

Opublikowano

Łapanie się ptaków akurat jest łatwe, ale nigdy nie udało mi się lecieć na nim dłużej niż kilkanaście sekund. Można się też złapać ryby.

Opublikowano

Do dlozszego latania potrzebny turbo controller. Bialy agro chyba po hard time attack jest odblokowany.

Opublikowano

Ha, no to już wiem dlaczego miałem z tym problem. Bonusowo były dwa malowania dla wierzchwca (biały i brązowy), jeden za save z ICO, a drugi za Hard Time Attack, ale nie jestem pewny który za co. Ja z nieciepliwością czekam na kolekcje.

Edytowane przez Square

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

takie male pytanko... do czego mozna by porownac ta gre, bym mogl ja sobie wyobrazic - jej obraz?

nie mam ps2, ale czaje sie na kolekcje, ktora ma zostac wydana na ps3.

prezentuje sie naprawde swietnie, tak wiec nie chcialbym by to bylo RPG - bo tych produkcji nie ogrywam w ogole.

to wazne dla mnie, takze prosze o wypowiedz :thanks:

Edytowane przez 4 mE

Opublikowano

Nie ma podobnej gry i na pewno nie jest to RPG. Po prostu udajesz się z jednego punktu (świątynia) w wędrówkę w celu odnalezienia kolosa i po kolei je eliminujesz. Gra jest bardzo specyficzna i może znużyć schematycznością.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jak zwykle kapitalny filmik, gratuluje pomysłowości i samozaparcia.

 

Co to za muza z 7:43 ?

Opublikowano

Dzięki ;)

 

Ten kawałek z 7:45 wyrwałem z gierki flash, Mirror's edge - Jeśli go chcesz to wyślim mi PM to wyślę Ci mp3.

Opublikowano

No bardzo chętnie, ale nie możesz otrzymywać nowych wiadomości.

 

Co do filmiku to ile czasu zajęło ci go przygotowanie ?

Opublikowano

A oto spojlery i pare ciekawych rzeczy. a pro po gry, jeśli ktoś się chciałby przeczytać

Jak można odnieść się do Shadow of Colossus wobec historii i mitów oraz Biblii. Kraina zabezpieczona murami, wielkie budowle i wszystko co znajdujemy w grze ma swoją inspirację. Dormin od tyłu znaczy Nimrod. Postać Nimroda wspomniana jest w Księdze Rodzaju. Czytamy tam m.in., iż był on "najsławniejszym na ziemi myśliwym". Wiadomo także, że to on jest sprawcą budowy wieży Babel. Wystarczy sobie przypomnieć także ostatniego kolosa, który był... wysoką wieżą. A sama głowa kolosa przypominała wyglądem samego Dormina w postaci uwolnionej duszy z końca gry. Z mitów Hebrajskich dowiedzieć się można, że Nimrod/Dormin był człowiekiem, słynnym myśliwym, który wzniósł wieże Babel i że wieża ta nie było jego pierwsza wielką budowlą. Można także wyczytać, iż wybudował sobie wielką fortecę.

Przez swą pychę Nimrod wyrządził więcej zła niż jakikolwiek inny człowiek od czasów Potopu, ponieważ wystawiał wielkie kamienne i drewniane posągi bóstw, którym cały świat musiał oddawać cześć. Nimrod miał powiedzieć "Zemszczę się na go Bogu za to, że utopił moich przodków". Planowano się posłużyć wieżą babel, by zaatakować niebo, zniszczyć Boga i ustanowić na Jego miejsce bożków.

Teracha, obejrzał budowanie wieży i przeklał budowniczych w imieniu Boga, ponieważ widział, że jeśli cegła wypadała komuś z rąk i roztrzaskiwała się, wszyscy lamentowali nad stratą, lecz jeśli jakiś człowiek spadał i ginął, jego sąsiedzi nawet nie odwracali głowy.

 

W grze Nimrodem, jak widać jest Dormin. Wywnioskować można, iż Lord Emon przeklął (albo żył także bardzo długo, albo przekleli Dormina jego przodkowie) Dormina w imieniu Boga i posłużył się do unicestwienia go pewnym mieczem (który wykrada bohater gry), przez co dusza Dormina została przeklęta i być może z pomocą Boską rozdzielielona na 16 wielkich figur/bóstw, które sam Dormin zbudował. Ostatnią jest sama wieża. Odtąd wielkie zbudowane figury przedstawiające bóstwa z fragmentami duszy Dormina ożyły i ślepo wędrowały po krainie zbudowanej przez Dormina, przeklęte na wieki, a sam głos Dormina słyszalny jest w całej jego krainie/fortecy. Koniec końców, wszyscy ludzie opuścili tą krainę, a sam Lord pilnował miecza, który już raz ukaral Dormina prawdopodobnie z interwencją Boga. Ukarany Dormin znalazł się na granicy światów żywych i martwych, w swojej własnej krainie/twierdzy, gdzie i tam znalazł sposób by się wydostać, gdy niespodziewanie przybywa bohater gry wraz z wykradzionym mieczem i zawiera z Dorminem pakt, powiedzmy dość niejasny, gdyż bohater nie poznaje do końca konsekwencji tego co zrobi i że przyczyni się do powstania Dormina, tym razem jeszcze silniejszego. Miecz, który przyczynił się do zguby Dormina, może także go z powrotem ożywić. Pod koniec jak widać przybywa z pomocą ciała bohatera gry i mocą umarłych jako wielki duch/kolos. Jednak Dormin/Nimrod znany jest w mitach także z tego, że dotrzymuje słowa i w grze ożywia dziewczynę bohatera. Jak wiadomo złe czyny ze szlachetnych pobótek mogą mieć szanse na odpokutowanie i jak widać Bóg daje tą drugą szansę w postaci dziecka. Nasz bohater powstaje połączony z duchem Dormina (rogi) jako dziecko i z tego co na końcu mówi Lord, że w tej krainie znowu teraz może być życie i, że dziecko, którą znalazła dziewczyna bohatera będzie musiało w przyszłości odpokutować swoje czyny, a dalej cóż... ICO. Dodam, że podczas lotu orła na literach w krainie zaczyna padać, co wcześniej nie miało miejsca i jak widać przeważnie wszędzie było sucho i brak życia (oprócz jaszczurek i orłów). Nadeszła nadzieja. Tak widzę Shadow of Colossus.

.

Edytowane przez Re

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.