Skocz do zawartości

Shadow of the Colossus


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
A w Raymanie był taki rozmach jak tu? hę? ;)

Sam oceń.

P.S. W Raymana 3 (podobnie zresztą jak w Painkillera) grałem na PC z monitorem 15'', ale przypuszczam, że graficznie wszystkie wersje (z wyjątkiem GBA) były bardzo podobne.

Edytowane przez Sonotori
Opublikowano
Jaysus, jakbym grał na kompie. Marnują się panopki w tym Sony, powinni gry na PC robić, ot co. PC-towi gracze mają wprawę w wybaczaniu takich rzeczy jak ten framerate. Szkoda, że produkcja się nie przeciągnęła i SotC nie powstał jednak na PS3 (jak Ico z PSX przeszło na PS2). Kamerę by może wymyślili sensowną do tego czasu. Dla mnie jest niemal oczywiste, że tak długo ściemniali w stylu "to się jeszcze zoptymalizuje", aż ich zwierzchność przyparła do muru i wypuścili, co już mieli. Pod względem kamery i wydajności gra jest tak skandalicznie poniżej first-party standardów (przynajmniej standardów Sony), że to chyba sen czyjś złoty o grze, która miała powstać. Wydanie produktu w tym stanie to niemalże developerskie poronienie. Jeny, miałem zamiar (uprzedzony o frameracie i o kamerze) zagrać w The Getaway bezpośrednio przed SotC, aby się przygotować psychicznie, jednak tego nie uczyniłem, niestety. Przeszedłem za to Ico wcześniej, po czym trochę w Burnouta 3 pojeździłem, żeby się po Ico dochamić magią EA. Napoczęcie zaraz potem SotC było najwyraźniej błędem. TAKIEJ surowizny jeszcze na PS2 nie kosztowałem. Hardkor.

Mimo powyższych zastrzeżeń zakupu nie żałuję z tej prostej przyczyny, że gdybym nie zagrał, nosiłbym szkło bolesne. Niech zostanie jednak z całą mocą podkreślone, iż to gra głównie dla koneserów. Niechaj sobie zawczasu wyobrażą grę, której trzeba wybaczyć bardzo wiele, a potem niech przyjmą do wiadomości, że SotC będą musieli wybaczyć jeszcze więcej. Sprawa jest poważna. Śmiała koncepcja trochę się rozminęła albo z możliwościami sprzętu, albo z umiejętnościami twórców. Ktoś se fajną grę wymyślił, nie ma co, ale rzeczywistość skrzeczy.

Tak poza tym mam do powiedzenia o SotC wiele dobrego, ale póki co się z tym wstrzymam, bo gry jeszcze nie przeszedłem (jestem po czterech kolosach).

Jedna rzecz mnie zastanawia. Czemu bossowie z tej gry zyskali sławę bezprecedensowo wielkich? Dla mnie to nie jest żaden super-size przełom. Painkiller był wcześniej. Nawet Reflux z Ramyana 3 (ostatnia walka; polecam), którego niedawno wspominałem w platformówkowym kąciku, mógłby się mierzyć z kolosami rozmiarem, jeśli dobrze pamiętam.

 

Nie przesadzaj... Zdarzy się, że gra czasami przytnie, jednak podczas walk z kolosami - najważniejszym elemencie gry jest to sporadyczne. Dobrze wiedzieć, że spooooro ponad milion koneserów kupiło Shadowa... ;P

Opublikowano
Nie przesadzaj... Zdarzy się, że gra czasami przytnie, jednak podczas walk z kolosami - najważniejszym elemencie gry jest to sporadyczne. Dobrze wiedzieć, że spooooro ponad milion koneserów kupiło Shadowa... ;P

Oto jak działa tzw. hype. The Getaway też się sprzedało bardzo dobrze, chociaż ma biedny framerate i kamerę krytykowaną powszechnie (całkowitą niemożność ręcznej korekty jej ustawienia trudno sensownie wytłumaczyć).

Przesadzać ani trochę nie przesadzam. To nie jest gra przycinająca "czasem", jak wspomniane The Getaway podczas szybkiej jazdy samochodem, co nota bene nie utrudniało sterowania, tylko było nieestetyczne. SotC przycina permanentnie, a podczas walk po prostu koszmarnie. Doceniam intencje twórców, żeby to wszystko wyrastało niejako z otoczenia, stąd brak typowych aren, ale ktoś (developer albo platforma) tu miał za krótkie rączki.

Kamera jest kompletnie bez pomysłu. Jasne, można ją ręcznie ustawić, ale trza się tym zajmować akurat wtedy, kiedy ma się zgoła co innego na głowie. W połączeniu z niskim framerate'em, odbijającym się na precyzji sterowania, jest to coś, co potrafi doprowadzić do szewskiej pasji. Grę wypuszczono w stanie rozpaczliwie surowym, a te, wicie panie, najważniejsze momenty zajęły mi dotąd może nie znikomą, ale jednak małą część gry. Pewnie kiedy już się wie co i jak, łatwo przymknąć oko na wspomniane wady zwłaszcza, że na samym kolosie (więc jakby na arenie właściwej) kamera sprawuje się dobrze (co innego framerate). Jednak kiedy się lata po "metaarenie" jak z pieprzem, próbując opracować i wdrożyć jakąś taktykę, obydwa mankamenty uwidoczniają się w całej pełni.

Opublikowano

Jak wyżej, mi przycina w "świątyni" poza walkami też, ale mniej. Ale podczas walk, jest ok ;)

Jak dla mnie animacja to jedyna wada tej gry.

 

Zresztą wkurza mnie jak ktoś podchodzi do gier tak hmm filozoficznie. Gra to TYLKO gra, nie podoba się? Nie graj.

Mówisz że kamera utrudnia walkę z kolosami? Tylko, że ciekawy jestem w jaki sposób. Właśnie twórcy UPROŚCILI tą rzecz, wciśnij "L1" to się przekonasz.

Sonotori zawalcz z piątym kolosem to może się przekonasz do tej gry :]

 

 

Opublikowano
Skoro gry Ci przycinają, sugeruje sobie laser przeczyścić zanim bzdury zaczniesz pisać.

Skoro nie zrozumiałeś, co napisałem, sugeruję ponowną lekturę.

Dla całkowitej jasności dodam, że GoWII, tudzież Ico jakoś mi ostatnimi czasy NIE przycinały, że ograniczę się do gier Sony, a z innych Burnout 3 też mi ostatnio NIE przycinał (ani kiedykolwiek wcześniej). Przycinają mi zasadniczo te gry, które skądinąd słyną z kiepskiego framerate'u (tylko SotC i The Getaway w tej chwili przychodzą mi na myśl).

 

Jak wyżej, mi przycina w "świątyni" poza walkami też, ale mniej. Ale podczas walk, jest ok ;)

Jak dla mnie animacja to jedyna wada tej gry.

 

Zresztą wkurza mnie jak ktoś podchodzi do gier tak hmm filozoficznie. Gra to TYLKO gra, nie podoba się? Nie graj.

Mówisz że kamera utrudnia walkę z kolosami? Tylko, że ciekawy jestem w jaki sposób. Właśnie twórcy UPROŚCILI tą rzecz, wciśnij "L1" to się przekonasz.

Sonotori zawalcz z piątym kolosem to może się przekonasz do tej gry :]

Rozpykałem 6 kolosów. Sęk w tym, że trudno mi tej gry nie porównywać z Ico. Tym jest jakiś pomysł i na dyzajn, i na kamerę, a wszystko razem gra cacy (o płynności animacji już nie wspominając). Tu na rozgrywkę jest pomysł, na kamerę ni ma. W SotC korzystam z udogodnień typu lockowanie, centrowanie widoku, zoom, ale to wg mnie sprawy ze wszystkim nie rozwiązuje. Dużo ciosam w różne TPP i się byle czym nie zniechęcam, w SotC gram przecież, ale słoma z butów jednak tej grze miejscami wyłazi.

Co się tyczy animacji - zagrajta w J&D, a zaraz potem w SotC.

Opublikowano (edytowane)
Jak wyżej, mi przycina w "świątyni" poza walkami też, ale mniej. Ale podczas walk, jest ok ;)

Jak dla mnie animacja to jedyna wada tej gry.

 

Mówisz że kamera utrudnia walkę z kolosami? Tylko, że ciekawy jestem w jaki sposób. Właśnie twórcy UPROŚCILI tą rzecz, wciśnij "L1" to się przekonasz.

 

Właśnie dziwiłem się czytając recenzje gry - narzekania na kamerę... Nie rozumiałem i dalej tego nie rozumiem... dla mnie jest idealna :P

 

Dla całkowitej jasności dodam, że GoWII, tudzież Ico jakoś mi ostatnimi czasy NIE przycinały, że ograniczę się do gier Sony, a z innych Burnout 3 też mi ostatnio NIE przycinał (ani kiedykolwiek wcześniej). Przycinają mi zasadniczo te gry, które skądinąd słyną z kiepskiego framerate'u (tylko SotC i The Getaway w tej chwili przychodzą mi na myśl).

 

Nie przesadzaj... Zdarzy się, że gra czasami przytnie, jednak podczas walk z kolosami - najważniejszym elemencie gry jest to sporadyczne. Dobrze wiedzieć, że spooooro ponad milion koneserów kupiło Shadowa... ;P

Oto jak działa tzw. hype. The Getaway też się sprzedało bardzo dobrze, chociaż ma biedny framerate i kamerę krytykowaną powszechnie (całkowitą niemożność ręcznej korekty jej ustawienia trudno sensownie wytłumaczyć).

Przesadzać ani trochę nie przesadzam. To nie jest gra przycinająca "czasem", jak wspomniane The Getaway podczas szybkiej jazdy samochodem, co nota bene nie utrudniało sterowania, tylko było nieestetyczne. SotC przycina permanentnie, a podczas walk po prostu koszmarnie. Doceniam intencje twórców, żeby to wszystko wyrastało niejako z otoczenia, stąd brak typowych aren, ale ktoś (developer albo platforma) tu miał za krótkie rączki.

Kamera jest kompletnie bez pomysłu. Jasne, można ją ręcznie ustawić, ale trza się tym zajmować akurat wtedy, kiedy ma się zgoła co innego na głowie. W połączeniu z niskim framerate'em, odbijającym się na precyzji sterowania, jest to coś, co potrafi doprowadzić do szewskiej pasji. Grę wypuszczono w stanie rozpaczliwie surowym, a te, wicie panie, najważniejsze momenty zajęły mi dotąd może nie znikomą, ale jednak małą część gry. Pewnie kiedy już się wie co i jak, łatwo przymknąć oko na wspomniane wady zwłaszcza, że na samym kolosie (więc jakby na arenie właściwej) kamera sprawuje się dobrze (co innego framerate). Jednak kiedy się lata po "metaarenie" jak z pieprzem, próbując opracować i wdrożyć jakąś taktykę, obydwa mankamenty uwidoczniają się w całej pełni.

 

Całkowicie się z Tobą nie zgadzam... hype i SotC pasują do siebie jak woda i ogień.

Gra stale lekko chrupie... przez całą grę, ale LEKKO (gubi kilka klatek...). Podczas walk z bossami jest to mało zauważalne i nigdy mi nie przeszkadzało :P więc jeśli nie przesadzasz to wygląda na to że SotC jest nie kompatybilna z Twoją PS2jką :P, polecam sprawdzić grę na innej konsoli...

 

Rozpykałem 6 kolosów. Sęk w tym, że trudno mi tej gry nie porównywać z Ico. Tym jest jakiś pomysł i na dyzajn, i na kamerę, a wszystko razem gra cacy (o płynności animacji już nie wspominając). Tu na rozgrywkę jest pomysł, na kamerę ni ma. W SotC korzystam z udogodnień typu lockowanie, centrowanie widoku, zoom, ale to wg mnie sprawy ze wszystkim nie rozwiązuje. Dużo ciosam w różne TPP i się byle czym nie zniechęcam, w SotC gram przecież, ale słoma z butów jednak tej grze miejscami wyłazi.

Co się tyczy animacji - zagrajta w J&D, a zaraz potem w SotC.

 

Co do J&D to gra przycina np. w Forbidden Jungle <_<

Edytowane przez rushman
Opublikowano
Właśnie dziwiłem się czytając recenzje gry - narzekania na kamerę... Nie rozumiałem i dalej tego nie rozumiem... dla mnie jest idealna :P

Powinszować.

 

Całkowicie się z Tobą nie zgadzam... hype i SotC pasują do siebie jak woda i ogień.

Jak na dziwaczną grę z Japonii (a te na Zachodzie zwykle cieszą się co najwyżej tzw. cult followingiem), SotC wywołał spory szumek (pewnie dzięki zabiegom Sony oraz dzięki legendzie, którą przez lata zdążyło obrosnąć Ico).

Jeden taki panopek napisał:

 

So it was, somewhat ironically, that the hype ICO never had became its legacy, and in the end spoiled the experience of actually playing Shadow.

 

Czyli zdania na temat pasowania do siebie hype'u i SotC są podzielone. Nawet jeden mój człowiek, przez długie lata partyjny beton konsolowy, zasadniczo grywający w samochody i w mordobicia, jeszcze w PES i w GTA, a bardziej na lewo od tego chyba tylko w Metal Gear Solid, któremu na Ico, czy nawet na PoP: Ptaszki Czasu szkoda byłoby się odlać z wieży, podniecał się swego czasu Szedołem, chociaż, zdaje się, prawie nie miał z tą grą styczności. Nawet Przekrój, przedtem systematycznie ignorujący konsolowe exclusive'y, raczył zamieścić tekst o SotC w growym dziale. Pamiętam reklamę w Heavy Metalu na dwie strony, a nie zauważyłem, by owo czasopismo reklamowało wiele gier.

Baj de łej:

Unlike Ico, Shadow received far more exposure, due in part to Sony putting its weight behind a massive advertising campaign. It was advertised in game magazines, on television and on the internet, including a viral marketing campaign launched in October 2005. The site posted links to several websites claiming that the remains of five giants resembling certain colossi had been discovered in various parts of the world. The website has since been taken down. Some speculate that Ico's sales figures could have been improved if similar advertising efforts were made before its release.

 

Gra stale lekko chrupie... przez całą grę, ale LEKKO (gubi kilka klatek...).

Lekko może dla kogoś, kto przed chwilą grał w poronionego FPS-a na PS2. "Kilka klatek" wypadające z 25 fps (więcej niż 30 SotC raczej nie robi w żadnej sytuacji), to nie to samo, co 60 fps czasem schodzące do 25.

 

Podczas walk z bossami jest to mało zauważalne i nigdy mi nie przeszkadzało :P więc jeśli nie przesadzasz to wygląda na to że SotC jest nie kompatybilna z Twoją PS2jką :P, polecam sprawdzić grę na innej konsoli...

Jaśnie Pan żartować raczy, I presume.

 

Co do J&D to gra przycina np. w Forbidden Jungle <_<

Tym niemniej porównanie jej z SotC dostarcza empirycznego potwierdzenia tezy, iż framerate SotC jest biedny. Jasne, nie każda gra musi robić 60 fps, żeby robiła dobrze, ale zagrajta najpierw w GoW, potem w MGS3, a potem w SotC. Przypuszczam, że przesiadka z MGS3 na SotC będzie bardziej młócąca, niż z GoW na MGS3.

Opublikowano
Do tych, którzy są jeszcze zainteresowani odkryciami z tej gry, polecam zobaczyć
filmik.

zwłaszcza końcówke, pokazuke miejsce w którym (o ile mi wiadomo) nikt z graczy jeszcze nie był ^^

pozatym, siema, mój pierwszy post :D

Trochę nie na temat, ale można prosić o nazwę utworu przygrywającego w tle?

Opublikowano

Napiszcie jakąś poradę jak znaleźć (jak wyglądają) owoce i gdzie szukać tych jaszczurek?

Opublikowano
Napiszcie jakąś poradę jak znaleźć (jak wyglądają) owoce i gdzie szukać tych jaszczurek?

Jaszczurki z bialym ogonem, zwiekszajace wytrzymalosc znajdziesz przy miejscach zapisu stanu gry, ktore sa rozstawione w roznych punktach na calej mapie. Upolowanie ich wymaga troszke cierpliwosci - przyczajka i strzal z łuku to najlepszy sposob. Po ustrzeleniu jaszczurki odpadnie jej ogon, ktory musisz podniesc wciskajac bodajże kolko.

 

Co do owocow - ponoc sa w tajemniczym ogrodzie i niestety zmniejszaja wytrzymalosc bohatera! Osobiscie nigdy nie dalem rady wdrapac sie na szczyt swiatyni, ale czytalem, ze tam wlasnie są.

 

 

Opublikowano

Owoce są niemal na każdym drzewie. Polecam najpierw zdobyć mapę(Fruit Tree Map) a potem się bawić w ich szukanie.

 

Jaszczurek z białymi ogonami jest od cholery. Na kapliczkach zapisu, na skałach, drzewach (w ich odnalezieniu pomaga Lizard Detection Stone).

 

Przedmioty te zdobędziesz po przejściu kilku kolosów w Time Attack Mode.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

wyciete z ostatecznej wersji gry kolosy:

 

3037697481_db20bc0837.jpg

 

Discarded Bird Colossus - 1st screenshot

The battle against this colossus, which resembled at lot Colossus #5 in appearance, was very similar to the one with Colossus #13. The team encountered difficulties with collision detection between the ground and the colossus itself.

 

Discarded Phoenix Colossus - 2nd screenshot

This colossus used to flap its wings and make the player lose balance. For this battle to run effectively the developers had to create a very large arena and the colossus turned to be way overpowered.

 

Discarded Spider Colossus - 3rd screenshot

For this battle, the player had to guide the horse, Agro in between the colossus' legs and hit them to make it lose balance. Although in theory this was a great concept, the team couldn't recreate it into the game.

 

btw moze juz ktos pisal ale Fumito Ueda wspominal gdzies, ze SotC mial byc gra multiplayer, wspolne pokonywanie kolosow itd., moze kiedys zrealizuje jeszcze ten plan...

Opublikowano

Tia, spadochron, tylko troche zebrowaty xD kurde, mało mi, będe dymał te gre póki nie znajde wszystkich ukrytych rzeczy xD no bo powiedzcie że to nie jest discovery z pierwszego zdarzenia ? :D plus designem bardziej przypomina ICO.

 

tu macie filma.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...