Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Logitech musiałby chcieć dogadać się z Sony (jak zrobił to Fanatec). A że kółek robić nie będą, to raczej mają to w pompie.

Edytowane przez mattaman
Opublikowano

Powiedzcie mi - w T100 jak wcisne przycisk autocentrowania to kierownica chodzi lzej, nie stawia takiego oporu, ale juz z przyciskiem (mryga czerwona lamka) opor kierownicy jest taki jakbym bez wspomagania jezdzil - to normalne ?

Opublikowano

Jak miga to autocentrowanie jest włączone. Musisz odpowiednio ustawić FFB na suwakach w grze, tak aby grać tylko na ciągłym czerwonym ledzie, migający powinien usztywniać kierownicę bo logicznym jest, że na chama będzie auto centrować.

I tak to jest normalne.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Dzieki, ale powiem szczezrze ze przy milionie opcji z CARS od sily ukladu przenoszacego, po tlumienie korekte, progi na cisku nie mam pojecia jak to ustawic :)

 

Zrobilem konfiguracje raz jeszcze i przestalo mrygac.

Edytowane przez easye
Opublikowano

Jak podłączysz kierownicę w systemie to może migać, najważniejsze, aby podczas gry nie migało, a jak miga to naciśnij przycisk F. Później podeślę Ci moje ustawienia, długo nad nimi grzebałem i jeździ mi się zupełnie inaczej (dużo lepiej).

Opublikowano

Metodą prób i błędów doszedłem do takich ustawień (mam T300)

 

Glowne ustawienie FF - 100

Opór opon (w kalibracji FF - 50)

 

Dodatkowo każda fura ma swoje ustawienia FF i tam zawsze "skala Fz" daje na 140-150 (lepiej czuć nierówności i tarki) oraz wygładzanie daje na 0.

Opublikowano (edytowane)

Jak podłączysz kierownicę w systemie to może migać, najważniejsze, aby podczas gry nie migało, a jak miga to naciśnij przycisk F. Później podeślę Ci moje ustawienia, długo nad nimi grzebałem i jeździ mi się zupełnie inaczej (dużo lepiej).

Byloby milo, jak nacisne F to wylaczam centrowanie i mam mniejszy opor, nawet po ponownej kalibracji. Dziwne, bo w menu dziala inaczej, zaczynam wyscig inaczej...

Ktos moglby mi napisac lopatologicznie jak powinienem wszystko ustawic, bo poki co to FF i centrowanie podczas wyscigow dziala mi tylko na mrugajacej diodzie...

 

Jak wcisne F to nawet podczas 1 kalibracji gdzie mam wykonac obrot kierownica w lewo badz prawo, nie wraca mi ona do punktu wyjscia.

Edytowane przez easye
Opublikowano (edytowane)

Do T100

Po pierwsze kalibrujesz kierownice i pedały (kierownicę 90 w lewo, 90 w prawo. Nie więcej)

 

ustawienia FFB

Opór opon - 180

tłumienie przy ruchu koła - 0,04

tłumienie przy rychu do kwadratu - -0,01

wyrównanie pozycji koła - 0,20

zakr odc martwej strefy - 0,15

reg odc mart strefy - 0,01

reszta default

 

Konfiguracja

mart str kierowania  5

czułość kierowania 70

mart str przepustnicy 5

czuł przepustnicy 55

martw str hamowania 0

czulosc hamowania 70

force feedback 100

reszta defaul

 

Ustawienia auta w boksie

skal głowna 26

Fx 48

Fy 48

Fz 54

Mz 100 

reszta default

 

Te ustawienia na ciągłym ledzie są "lajtowe", aczkolwiek jeździ się na nich bardzo dobrze. Jeżeli chcesz usztywnić kierownicę to włączasz auto centrowanie (mrugająca dioda led - preferuję takie ustawienie). Na karty jest ustawiona za duża czułość sterowania, sugeruje więc zjechać do 40-50 i później regulować w karcie skalę FX tak, aby na diagu na telemetrii złagodzić amplitudę (szarpanie kierownicy). Ewentualnie omijać karty szerokim łukiem.

Na dzień dzisiejszy to są w miarę dobre ustawienia na T100. Codziennie jeszcze coś grzebię. Należy pamiętać, o rozgrzaniu opon :)

Edytowane przez pistaczek
  • Plusik 1
Opublikowano

DFGT nie ma nic lepszego w tej cenie a najlepiej G27(Tu trzeba dużo wiecej wydać)

 

 

Logitech G27, imo najrozsądniejsza w cenie i jakości. Można ją dziś kupić w zakresie cen 450 - 800zł 

Jedzie g27 do mnie ze stojakiem. Lepiej chlopcy zebym sie nie zawiodl teraz na was :wujaszek:

Opublikowano (edytowane)

Wszystko ładnie objaśnione

 

ilm

 

Niestety pod T100 jego ustawienia są absolutnie nie do przyjęcia ;) Nie wiem jak na Twojej T300. A z jego tłumaczeniem to też tak średnio na jeża bo mniej więcej mówi co od czego jest (wciąż nie wiesz jaki to ma wpływ na jazdę), ale też jeździ suwakami jak mu pasuje. Najlepiej samemu kombinować i tyle. Jeżeli ktoś nie ma do tego cierpliwości no to nie pogra komfortowo i będzie się irytował.

Edytowane przez pistaczek
Opublikowano (edytowane)

Dzieki wielkie za pomoc - wychodzi na to, ze juz sama kalibracje zle robilem.

Ja T100 ustawilem jak na tym filmie mniej wiecej, zostawiajac np. mart str kierowania  5 i tez jezdzi sie bardzo dobrze, ale zaraz ststuje tez Twoje ustawienie pistaczek.

Mattaman mial racje - T100 bardzo przypomina stara kierownice Logitecha Drive FX do 360tki, ale w cenie 340 zl polecam, bo i tak fan 3 razy wiekszy niz podczas jazdy na padzie.

Szkoda tylko, ze wibracje nie sa wieksze przy wjezdzaniu na pobocze.

Edytowane przez easye
Opublikowano (edytowane)

@pistaczek, w przypadku T300 głównie chodzi o ustawienie FF na 100 i tire force na 115. Resztę reguluje się w opcjach fury i tak:

 

Skala FX odpowiada za czołosc gazu i hamulca.

Skala FY odpowiada za zachowanie w zakrętach.

Skala FZ odpowiada za czułość wyboi i nierówności na drodze.

Skala MZ odpowiada za zachowanie kiery w momencie utraty przyczepności.

 

Napewno w przypadku T100 te ustawienia będą inne niż na filmie. Trzeba potestować.

 

 

Szkoda tylko, ze wibracje nie sa wieksze przy wjezdzaniu na pobocze.

Zwiększ parametr Fz.

Edytowane przez mattaman
Opublikowano

 

 

DFGT nie ma nic lepszego w tej cenie a najlepiej G27(Tu trzeba dużo wiecej wydać)

Logitech G27, imo najrozsądniejsza w cenie i jakości. Można ją dziś kupić w zakresie cen 450 - 800zł

Jedzie g27 do mnie ze stojakiem. Lepiej chlopcy zebym sie nie zawiodl teraz na was :wujaszek:
Będziesz zadowolony, koniecznie opisz wrażenia.
Opublikowano

Czyli polecacie T100? Logitech swoim brakiem wsparcia PS4 i X1 ostro namieszał, kiedyś bezkonkurencyjną kierownicą w tej cenie było DFGT. 900 stopni obrotu, dobry FF i wykonanie deklasowały konkurencję. Teraz zostaje mi kupić Thrustmastera T100 lub nic, bo więcej wydać nie mogę, a z kolei nie wiem czy warto w tą kierownicę zainwestować.  :/

 

Nie wiecie przy okazji czy jacyś producenci nie planują przypadkiem wypuścić na rynek nowe modele kierownic do 500 zł?  ^_^

Opublikowano (edytowane)

Nie wiecie przy okazji czy jacyś producenci nie planują przypadkiem wypuścić na rynek nowe modele kierownic do 500 zł? ^_^

Teraz kółka robią tylko Thrustmaster i Fanatec. Żadna z tych firm na chwilę obecną nie produkuje "tanich" kierownic.

 

Jest jeszcze Madcatz, ale oni trzepią totalny badziew przeważnie bez FF.

Edytowane przez mattaman
Opublikowano

Jak to do końca jest z tym T100... każda gra to będzie obsługiwała, czy tylko wybrane?

Zastanawiam się nad tym kółkiem, ale jeśli to nie ma pełnego wsparcia ze strony Sony, to chyba lepiej dozbierać kasy i kupić T300 by w przyszłości uniknąć problemów.

 

Ogólnie kibel straszny z tymi kierownicami :/ 

Opublikowano (edytowane)

T100 nie jest dedykowana do PS4, ale dziala ze wszytskimi grami, jakie na PS4 wyszly - od NFS, po The Crew, wiec chyba nic sie tutaj nie zmieni, zwlaszcza ze Thrustmaster ma umowe z Sony.

Edytowane przez easye

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...