Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Michał102 napisał:

U mnie nigdy nie było żadnych problemów z kalibracją w Assetto Corsa.

Wg mnie jest to najlepszy benchmark możliwości kierownicy na konsolach. Każda fura ma tam oddzielne specjalnie zrobione sety typu kąt obrotu zgodny z rzeczywistością itp. 

 

DR 2.0 też jest świetną grą pod kierownicę, jednak jest to zupełnie inna liga i do AC nie ma podejścia w kwestii oddania realizmu przenoszonego na kierownice. Tutaj by się trzeba uśmiechnąć do poczciwego i niedoścignionego RBR :)


 

 

Ale co kalibrujecie dokładnie? Na YT ludzie podają swoje ustawienia. 
 

AC jak i DR 2.0 w promocji na steam :) 

 

Jutro wrócę do chaty tu usiądę.

Opublikowano

Tak. 

Problem tu może sprawić guma ograniczająca skok hamulca. Fabrycznie jest ona długa i by dobić hamulec do dechy, to się trza zaprzeć o ścianę. Być może przez to niektórzy mają problem z tą kalibracją. 

 

O ile dobrze pamiętam, to ta guma ma kształt bałwanka i ja jedno "ogniwo" obciąłem. Całkiem tej gumy wywalać nie polecam. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.11.2020 o 22:31, mattaman napisał:
W dniu 26.11.2020 o 20:34, Dan86PL napisał:
Cześć,
Poszukuję dobrej kierownicy z cichym i płynnym Force Feedback do Xbox i PC. Głównie do rajdówek jak DIRT 2.0. F1 mnie w ogóle nie interesuje. Czasami może w Forzę Motosport pogram, ale DIRT 2.0 to podstawa!
Myślę nad używaną Thrustmaster TMX PRO z 3 pedałami do Xbox czyli odpowiednik T150 dla PS4. Cena 800zł, kierownica używana z września tego roku.
Czy Force Feedback w tej kierownicy jest cichy i płynny czy polecacie coś innego?

Ani cichy, ani płynny. Takie rzeczy to od T300 się zaczynają.

 

No to mnie pocieszyłeś.... dzięki..., ale mam nadzieję, że to tylko Twoje osobiste odczucie i moje będzie choć odrobinę bardziej pozytywne, bo trochę się naczytałem i naoglądałem filmów na Youtube zanim podjąłem decyzję.

 

Nową Thrustmaster TMX z 2 pedałami kupiłem w promocji za 650zł. Jutro powinna być do odbioru w paczkomacie.

https://www.mediaexpert.pl/gaming/kierownice/kierownica-thrustmaster-tmx-ffb-czarny-pc-xbox-one

 

Wiem, że TX jest półka wyżej i tutaj pewnie bez wątpienia byłbym zadowolony, no ale to z kolei koszt ponad 2 razy większy niż TMX, bo 1340 zł....

https://www.mediaexpert.pl/gaming/kierownice/kierownica-thrustmaster-t300-rs-force-feedback-ps3-ps4

 

Jeszcze brałem pod uwagę Logitech G920 w promocji za 999zł, ale ponoć Force Feedback jest ciut płynniejszy w Thrustmaster TMX z racji na mix systemu pasowo-zębatkowego. Żeby było jasne napisałem płynniejszy, nie cichszy, bo z tego co na youtubie widziałem G920 jest ciut cichszy nawet od TMX, mimo że działa tylko na zębatkach.

Zobaczymy, mam nadzieję, że się nie zniechęcę, bo tylko raz miałem jakiegoś głośnego Logitecha kiedyś i go od razu sprzedałem, ale to były zamierzchłe czasy.

 

P.S. Czy sprzęgło się przydaje w ogóle w takich kierownicach? W sumie rozumiem, że bardziej realnie, ale ogólnie to chyba utrudnienie, bo przy każdej zmianie biegów trzeba go używać?

 

{EDIT} Thrusmaster TMX z 2 pedałami w EURO został przeceniony właśnie na 599zł :D (kupiłem przedwczoraj za 649, a jeszcze kilka dni wcześniej cena wszędzie była 799zł) a T300RS jest za 1099zł (wcześniej wszedzie ok 1400zł)!!

 

 

Edytowane przez Dan86PL
Opublikowano

Zawsze są łopatki w kierownicy :) 

Ta skrzynie pomysle jak mi siądzie ten sport. 
A jeszcze w kwestii tej kalibracji- w którym momencie wciskam pedały? Do końca rozumiem i oba jednocześnie czy osobno gaz i hamulec? To się objawi informacja czy czymś?

Opublikowano

Muszę kumpla odwiedzić, bo dawno u niego nie byłem.

 

Gadka szmatka, a on mi wyskakuje:

 

Fotel: nacon rc-500

 

Kierownica:

https://fanatec.com/eu-en/steering-wheels/clubsport-steering-wheel-formula-v2

 

Baza:

https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels-wheel-bases/wheel-bases/clubsport-wheel-base-v2.5

 

 

Pedały:

https://fanatec.com/eu-en/pedals/clubsport-pedals-v3-inverted

 

:yao:

 

Wrzuce fotę jak go odwiedzę.

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, mattaman napisał:

Ten nacon może być mało stabilny do takiego zestawu. Poza tym od motedis można kupić rig z profili w podobnej cenie.


A co polecasz za fotel?

 

 

A kumpel ma tak. Pisał ze fotel ok, na teraz trochę się boi pandemii wiec wlecę później sprawdzić. FF zmniejszył, bo podobno ręce wyrywało :obama: Wszystko wył i nikt nie przejeżdża toru za 1 próba. Ale trochę wydał...

 

edit 

przyznał racje, ze ostre zakręty już czuć ze rama nie jest sztywna. Ale ujdzie. Poluje na coś wyższego.

 

 

EDBBF983-E175-43A4-A0C7-18860D2E2EAD.jpeg

Edytowane przez iluck85
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, Wojtas1986 napisał:

https://m.euro.com.pl/kierownice-pc/thrustmaster-t150-ferrari-edition.bhtml
dobry deal? Trochę poczytałem i spoko opinie w sieci ma.

 

13 godzin temu, gtfan napisał:

Bardzo dobry deal. Wykonanie jest ok, force feedback jest bardzo ok, ja go wolę od Logitech G2x. Jedynie pedały badziewne, ale da się przeżyć, a jak się mocniej wykrecisz to zawsze możesz wymienić na T3PA

 

Panowie, proszę o poradę. :(

 

Kupiłem też  tą wersję za 650zł w Media Expert, ale dla Xbox One a więc Thrustmaster TMX. Też z 2 pedałami. Mam ją od niedzieli. W sumie w EURO RTV obniżyli ją w sobotę jeszcze na 599zł, ale mniejsza o te 50zł...

 

Trochę pograłem. Na Forza Motosport gra się dość przyjemnie, Dirt Rally 2.0 trochę ciężko, bo jest dużo bardziej dynamiczną grą, ale z czasem też coraz lepiej mi idzie. Kwestia też dobrania ustawień pod siebie.

 

Do tej pory miałem bardzo małą styczność z kierownicami i nie wiedziałem co wybrać. Teraz po 2 dniach z Thrustmaster TMX/T150 wiem, że nie zależy mi na typowej kierownicy po Sim Racing. Nie chcę się szarpać z kierownicą i obracać jej o 900 czy 720 stopni na ostrych zakrętach. TMX ustawiłem na 270 stopni skrętu i minimalny FFB na 10-20 i takie ustawienia mi najbardziej pasują.

 

Teraz moje pytanie. Czy kierownice tańsze bez FFB typu Hori czy nawet Thrustmaster bez FFB też mają takie tarcia przy skręcaniu?? TMX/T150 nie jest głośna, dziala płynnie ale to tarcie mnie denerwuje, zwłaszcza przy gwałtownych skrętach. Ustawienie FFB do 0 tego tarcia nie elimiuje. Czy takie "tarcie" występuje przy każdej kierownicy, nawet takiej bez force feedback?

Edytowane przez Dan86PL
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, gtfan napisał:

prawdopodobnie chodzi ci o dźwięk trybów które są w tej kierownicy - taki dźwięk "łiiił, łiiił"? T150 ma pasek i przekładnię (kierownice od Logitech mają samą przekładnię). NIestety taki urok konstrukcji opartej na przekładni. Nie jest to niebezpieczne, po prostu tak to działa. Kierownice na paskach będą cichsze pod tym względem.

 

Tańsze kierownice bez FF mogą tego nie mieć bo tam nie ma przekładni z którą musi się zmagać silnik od FF, chociaż nie wykluczam że też mogą mieć jakąś przekładnię w środku (ja miałem styczność tylko z taką na sprężynie). Z tym że uwierz mi że wolisz nawet kierownicę z FF ustawioną na 10% i kątem obrotu ograniczonym do 270 stopni niż grać na kierownicy bez FF - bo ona nawet nie stała obok kierownicy z takimi ustawieniami, tam nie ma żadnego czucia, już lepiej grać na padzie.

Właśnie jestem w Media Markt. Chwała temu sklepowi, że można te kierownice sprawdzić na sucho. Tego tarcia co mnie w Thrustmaster TMX wkurza w takim Logitech G920 czy w Hori nie ma. Wiadomo Hori nie ma w ogóle Force Feedback, Logitech ma niby gorszy od Thrustmaster, bo w 100% zębatkowy FFB, a to tarcie przy obracaniu mimo to jest dużo mniej odczuwalne niż w Thrustmaster. Takie jak w Logitech jestem w stanie zaakceptować.

Także chyba odsyłam TMX jeżeli da się oddać rozpakowanego albo odsprzedaję i albo biorę Hori albo Logitecha G920 za 999zł. W samochodzie też nie czujemy tarcia jak skręcamy kierownicą... Dla mnie to dyskwalifikuje TMX... Ciekawe czy w TX też to jest czy już jest miękko... Akurat tu gdzie jestem nie ma TX/T300, żebym mógł sprawdzić...

Edytowane przez Dan86PL
Opublikowano

Ja nadal nie wiem na czym polega kalibracja przez trzymanie 3s pedała. Nic się nie działo.

W ustawieniach DR 2.0 ustawiłem czułość pedału, bo nie mogłem wcisnąć na 100%. Ustawiłem sobie że lekko i miałem 100% i już było lepiej na torze. Ustawione mam że lekko wcisnę 50% i jak docisnę dobija do 100%. I jakoś idzie. Ale ciężki temat ta kierownica, na chwile obecną dramat. 

AC mnie nie porwało na konsoli ani na PC- grosze kosztuje podstawka, więc żalu nie mam.  Sprawdzę Forze Motorsport 7. 

Opublikowano

"za dokładne" 

Fun jest w DR2.0, Horizon :) 

Jazda po torze jest nudna na dłuższa metę. Ja pół życia na to nie stracę. Nawet nie chce mi się sprawdzać F1 :) 

AC już kiedyś sprawdziłem na Xboxie. 

Ale usiądę jeszcze, bo jak już mam, ale o wiele większa frajda w Dirt. @maciucha o tym pisał wyżej. Na padzie gra się łatwiej, całe życie na padzie. Więc obecnie kierownica to dla mnie dzicz totalna :) 

 

 

 

Opublikowano
4 godziny temu, gtfan napisał:

ale takich kierownic nie sprawdza się "na sucho" ale podłączone do prądu z włączonym silnikiem od FF ;) 

 

ciekawe jest to co piszesz, dla mnie T150 nie było wcale głośniejsze w tym względzie niż G29. może TMX to nie jest 100% odpowiednik T150, wiem że chyba kątem obrotu się różnią (900 stopnie w TMX, 1080 w T150), ale do tej pory byłem przekonany że reszta podzespołów jest taka sama... albo odbiór tych dźwięków to jednak 100% subiektywna sprawa ;)

 

W domu mam TMX. W sklepie testowałem na sucho T150. To jest dokładnie to samo co TMX tylko jedno jest na Xbox + PC a drugie Na PS + PC.

Co do subiektywnej sprawy odnośnie tarć i hałasu jakie generuje TMX/T150 i G920/G29, kłóciłbym się. ;)

 

Poniżej załączam film. Trochę to co chciałem pokazać zagłusza muzyka w sklepie i trzask plastiku nieprzymocowanych do niczego podstaw kierownic (proszę na ten rodzaj stuków nie zwracać uwagi, akurat przy Logitechu podstawa bardziej obijała się o blat na wystawie i te stuki są bardziej słyszalne ;) ), ale da się wyraźnie usłyszeć, a ja miałem okazję też poczuć w ręku, że gwałtowne obroty na Logitechu są wyraźnie "gładsze" i cichsze, mówiąc krótko przyjemniejsze w odczuciu i bliższe naturalnym ruchom kierownic w samochodach, niż te na Thrustmaster (działa ciężej, czuć spore tarcia i hałasuje).

 

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, iluck85 napisał:

"za dokładne" 

Fun jest w DR2.0, Horizon :) 

Jazda po torze jest nudna na dłuższa metę. Ja pół życia na to nie stracę. Nawet nie chce mi się sprawdzać F1 :) 

AC już kiedyś sprawdziłem na Xboxie. 

Ale usiądę jeszcze, bo jak już mam, ale o wiele większa frajda w Dirt. @maciucha o tym pisał wyżej. Na padzie gra się łatwiej, całe życie na padzie. Więc obecnie kierownica to dla mnie dzicz totalna :) 

 

 

 

Hej. Widzę, że też od kilku dni jesteś posiadaczem kierownicy. Ja też, z tym że Ty wybrałeś G920, a ja TMX. Z tego co widzę dokonałeś słusznego wyboru o czym świadczy chociażby mój post z wrzuconym filmem działania kierownic w poście powyżej.

 

Co do ogólnych odczuć względem pad - kierownica zgadzam się. ;) Tylko jak ty w tego Dirta 2.0 dajesz radę? :) Ja na TMX mam frajdę z grania w Forza Motosport 7, choć jak piszesz na dłuższą metę nudne to. 3, 4 wyścigi i człowiekowi się więcej nie chce. Zdecydowanie wolę rajdy, ale na moim TMX trochę ciężko. Ustawiłem kąt na 270 i FFB na 10 wtedy jakoś idzie. ;) Tylko wkurza mnie to szuranie i hałas przy skręcaniu na TMX i pedały też średnie. Chyba zwrócę TMX i zainwestuję te 1000zł w G920, no albo 500 w Hori :D, w sumie nie wiem czy force feedback mi w ogóle potrzebny do zabawy i nawet kąt skrętu 270 stopni mi wystarczy. Ma być dobra zabawa, a nie siłowanie się z kierownicą...

 

Jeszcze słowo apropos tychkierownic bez FFB. Działają moim zdaniem pod niektórymi względami bardziej zbliżenie do prawdziwych, bo jak na prawdziwej czujesz takie tarcia jak na TMX to znaczy, że coś się sypie i musisz jechać do mechanika. :D

 

Edytowane przez Dan86PL
Opublikowano

Nie wiem czy przewiduję dłuższą przygodę z kierownicą :) Na to trzeba mieć czas i trzeba trochę życia poświecić żeby gra sprawiała frajdę. Próg wejściowy nie był drogi-999zł.

Na bank o wiele lepiej byłoby gdybym miał fotel z mocowaniem na kierownice. Teraz mam problem 3 świata. Fotel na kołach- wciskam hamulec i odjeżdżam od biurka. Wtedy się trzymam kurczowo kiery żeby nie odjechać. Zamiast prowadzić, to się siłuję z fotelem. Na poduszce takiej dużej średnio wygodnie, bo za nisko- na szczęście mam monitor do ustawienia na wysokość i kąty więc luz. Dużo dała zmiana siły nacisku na hamulec. 

 

 

Brakuje fotela z mocowaniem, a taki Nacon to 1090zł. 

A nie myślę jakbym miał brzegi zmieniać... Fajne, ale trzeba się poświecić na fest. No i nie mam miejsca na ten fotel, nie lubię zagracać pokoju. Musi być lux, czysto, przejrzyście. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...