Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No jest. Taka osobna wajcha by się przydała. O ile w FM7 można ominąć, tak w tych wszystkich WRC w sumie tylko ręcznego się używa. 

Ja fotel odpuściłem, jak już pisałem wcześniej, ja tutaj tysiąc h nie stracę. 

Jak ktoś chętny, to puszczę ja dalej, bo za pół roku będzie leżało w szafie. 

Ten Dirt b fajny, ale trzeba być dokładnym i skupionym. Cofanie czasu w Forzie zrobiło swoje- nie pamiętam kiedy musiałem powtarzać cały wyścig, bo na ost zakręcie wyleciałem w kosmos i strata czasowa mnie wysadziła z 1 na 10 miejsce. Dla fanu w Forze lubię pograć, ale po torze nudne. 

Ale tak czy siak, kiera bardzo fajna sprawa :) 

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie wychodzi na to, że wybór kierownicy jest sprawą bardzo indywidualną. :) Zdołałem już potestować Thrustmaster TMX/T150 i Logitech G920/G29 w DIRT 2.0 na różnych ustawieniach i chciałem się podzielić kilkoma zdaniami podsumowania.

  1. To co najbardziej zwraca moją uwagę to w Thrustmasterze TMX/T150 szuranie/tarcie/opór, który generuje kierownica przy każdym skręcie. Zwłaszcza jest to odczuwalne przy gwałtownych ruchach kierownicą i dużym kącie skrętu (np. nawroty). W takich sytuacjach Logitech G29/920 zachowuje się dużo lepiej. Szuranie/tarcie/opór przy skrętach na Logitechu jest minimalny, co za tym idzie odczucia są dużo lepsze i po prostu bardziej naturalne. No bo w jakim aucie przy obrocie kierownicą czujemy jakieś tarcia/szuranie? Tylko w zepsutym...
  2. Force feedback moim zdaniem bardzo podobny w obydwu. Ogólnie Thrustmaster chwali się technologia pasowo-zębatkową, ale wg same zębatki w Logitechu działają całkiem podobnie. Poza tym ten pas to jest chyba powód szurania, o którym za każdym razem wspominam, także dla mnie to raczej na minus... Fakt w Logitechu jak walniemy w drzewo albo wyjedziemy poza trasę i FFB mamy ustawiony na wysoką wartość to na samych zębatkach usłyszymy donośmy terkot (Trustmaster w takich kryzysowych sytuacjach radzi sobie lepiej), ale przecież nie o to chodzi w grach wyścigowych, żeby zjeżdżać z trasy albo uderzać w drzewa... ;]
  3. Kierownica Trustmaster z wyglądu jest bardziej surowa, Logitech jest ładniejszy, ale gumowe wykończenie Thrustmastera zapewnia lepszy chwyt niż sucha skóra na Logitechu.
  4. Co do pedałów. W Thrustmaster mam tylko 2 pedały, ale łatwiej i wygodniej mi się nimi operuje niż pedałami na Logitechu G920. W Logitechu pedał sprzęgła ustawiłem jako hamulec, bo hamulec strasznie twardy. Niemniej dla kogoś jak ja, kto nie chce "uprawiać" sim racingu, ale po prostu dobrze się bawić za pomocą kierownicy oraz nożnego hamulca i gazu uważam 2 pedały z Thrustmaster TMX bardzo dobrze się sprawdzają, jak dla mnie wygodniejsze i łatwiejsze do oswojenia od 3 pedałów Logitecha G920.
  5. Jeszcze zwróciłbym tylko uwagę na przyciski. Na Logitechu działają zdecydowanie lepiej, ciszej podobnie jak łopatki.

Jak widać zarówno Thrustmaster TMX/T150 jak i Logitech G920/29 mają swoje "+" i "-". Dla mnie wygląda to jak wyżej, dla kogoś innego mogą te odczucia wyglądać zupełnie inaczej (co mnie osobiście bardzo zdziwi, no ale ile ludzi tyle opinii).

 

Najgorsze w tym wszystkim, że nadal nie wiem którą z tych kierownic sobie zostawić... :P Gdyby w Thrustmasterze TMX/t150 nie było takiego szurania przy obrotach kierownicą, to zostawiłbym sobie Trustmastera za 650zł. Gdyby z kolei w Logitechu były bardziej wygodne dla mnie pedały, nie zastanawiałbym się nad tym, że wybierając Logitecha wydać muszę 999zł. Muszę się z tym jeszcze kilka nocy przespać. :D 

Edytowane przez Dan86PL
  • Plusik 1
Opublikowano

To szuranie o którym piszesz może mieć jeszcze wpływ na jeden istotny szczegół, a mianowicie szybkość kierownicy. 

 

Oczywiscie nie mając możliwości zagrania na T150 nie chcę tego z góry przesadzać, ale mając G29 pierwsze co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, to właśnie szybkość odkręcania się kiery. Jest to mega istotne w rajdówkach i w drifcie. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Michał102 napisał:

To szuranie o którym piszesz może mieć jeszcze wpływ na jeden istotny szczegół, a mianowicie szybkość kierownicy. 

 

Oczywiscie nie mając możliwości zagrania na T150 nie chcę tego z góry przesadzać, ale mając G29 pierwsze co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, to właśnie szybkość odkręcania się kiery. Jest to mega istotne w rajdówkach i w drifcie. 

 

Właśnie dokładnie takie są moje odczucia :drinks: i jak dla mnie najważniejszy aspekt w kierownicach budżetowych z funkcją Force Feedback. Moim zdaniem właśnie te cechy nienaturalnego oporu i hałasu/tarcia najbardziej przypominają nam o tym, że mamy do czynienia z zabawką a nie prawdziwą kierowicą. Dlatego im są mniej wyraźne tym lepiej. Czekałem na takie potiwrdzenie mojej opinii, bo już myślałem, że coś ze mną nie tak. :)

 

 

Godzinę temu, gtfan napisał:

 

nie ma z tym problemu w T150, wiadomo że to nie jest najmniej "bezoporowa" kierownica, ale w praktyce to poziom G29

 

u mnie w końcu T300 dotarło :) 

Screenshot 2020-12-04 at 13.42.07.png

 

Mając styczność z T150/TMX i Logitech G920/29 pozwolę się nie zgodzić, że to ten sam poziom. :P Dla mnie G920/G29 to trochę wyższa półka niż TMX/T150.

G920/29 umieściłbym bliżej  TX/T300, z racji tego, że z doświadczenia wiem, że TMX/T150 jest nieco "gorsza" od G920/29.

 

Daj proszę znać jak to wygląda, wiesz chodzi mi o te opory... :D Dużo mniejsze w T300/TX niż na T150/TMX? :)

 

Opublikowano

Ja się nastawiałem głownie na TXa, ale biorąc pod uwagę, że obecnie idzie go kupić najtaniej bodaj za 1850 zł, to raczej zmienił bym kierunek i szukał promki na G920 w okolicach tałzena. 

Tym bardziej, że z G29 byłem mega zadowolony i nie wiem czy te dodatkowe osiem i pół bomby za Thrustmastera są warte dopłaty. 

Opublikowano

Sile nacisku ustaw sobie w ustawieniach. 
DR 2.0 musiałem się zapierać o stół żeby mieć 100% hamulca. Ustawiłem chyba na 70 i lekko wciskałem żeby mieć ponad polowe, trochę silniej i było 100% hamulca. I to już jest zawsze jak odpalę gre. Inaczej nie miałem hamulca.

Opublikowano
23 godziny temu, mattaman napisał:

Polować na promo T300 alcantara (było za 1400zl chyba) jeżeli ktoś na poważniej się ściga.
Jeżeli tylko sobie pyka to T150 i tyle w tym temacie. G29 nie jest warte tysiaka.

 

Może nie dla każdego, ale akurat dla mnie jak najbardziej warto wydać 999zł na G29/G920 ze względu na lepszą "kulturę pracy" niż 599zł na T150/TMX. Przy czym podkreślę, że jeżeli ktoś nie jest uczulony tak jak ja na "szuranie" przy każdym skręcie kierownicy i akceptuje dość "surowy" wygląd Thrustmastera, a do tego wystarczą mu 2 pedały to jak najbardziej brać Thrustmaster T150/TMX. :)

 

 

33 minuty temu, gtfan napisał:

Specjalnie dla @Dan86PL krótki film z tego jak szura T300 ;)

 

 

Stukanie to pedały, dziecko jakoś tak nimi operuje że stuka to głośno. Jak słuchać na filmie przy gwałtownych ruchach szuranie jest mocno słyszalne, ale jak jeździsz płynnie to kierownica jest bardzo cicha.

 

 

Heh, dzięki wielkie. :) No to pewnie bym z T300/TX nie był zadowolony, bo dosyć mocne te opory. Dałbym jakiegoś plusa, ale chyba za świeży jestem i ustawienia forumowe nie zezwalają. :)

 

 

Ktoś się orientuje czy jest jakiś sposób, żeby ustawić sobie martwą strefę w grze np. na 50 i żeby pedał fizycznie też był pochylony? Chciałbym po prostu wygodnie trzymać nogę na pedale, a jak on stoi prawie pionowo, to trochę niewygodnie...

 

5f9b70e25f08.jpg

 

 

Opublikowano

Ja oglądałem jeszcze Thrustmaster TMX Pro. Ale nie testowałem ani nie macalem. G920 ładniej wyglądał. Ale jak się poczyta na necie różne fora, to chyba jednak więcej osób stawia na TM.

Opublikowano (edytowane)

Grałem teraz w Forza Motosport 7 na Logitech G920, a później na Thrustmaster TMX

Akurat w tej grze nie ma opcji własnych ustawień i dowolnego przypisania przycisków i pedałów jak w innych wyścigówkach, które ogrywam. Co za tym idzie, nie mogłem zamienić pedału hamulca z pedałem sprzęgła jak to zawszę robię we wszystkich innych grach wyścigowych w przypadku kierownicy Logitech G920.

Grę zacząłem właśnie od Logitecha G920. I muszę powiedzieć, że kierownica elegancko się kręci i działa, ale to co ten pedał hamulca odwala to jakaś MASAKRA! Wiedziałem, że jest z nim źle, ale nie sądziłem, że aż tak! Hamowanie tym pedałem to totalna porażka, kierownica wyrwała mi się z biurka i została w rękach. :D  

Później przesiadłem się na Thrustmaster TMX i w sumie wrażenia bardzo pozytywne w tej Horzie Motosport 7 (w Dircie 2.0 trochę średnio dla mnie ze względu na opory/szuranie przy gwałtownym skręcaniu samochodem WRC).

 

Ktoś się orientuje czy w tych pedałach Logitecha są jakieś plomby? Jak rozkręcę tą podstawę i wyjmę ten czarny gumowy klocek z pedału hamulca, który robi taki opór to stracę gwarancję? A może stracę gwarancje tylko na pedały, no bo przecież jak by coś z kierą się działo to w samą kierownicę nie będę ingerował?

 

17405723756b.png

 

 

Edytowane przez Dan86PL
Opublikowano

@Dan86PL Musi być ustawienie siły nacisku na pedał. 
Wyżej o tym pisałem żebyś ustawił, bo ten pedał jest toporny. 
TMX pro masz? Czy co? TMX pro kosztuje tyle co G920 albo 50zl więcej ale w okolicach kafla są obie. Na necie większość poleca TM za mechanizm FF.

Opublikowano (edytowane)

Thrumaster Thx pro czy t300? Rozumiem, ze t300 lepszy wybór. 
 

Nie widzę wersji Xbox/PC. Do PC/ps jest. 
Ten Thx pro jest w cenie 920. 
Chwalą FF TM, ten w Logitechu podobno nijaki i trudno określić co się dzieje z autem. Plus Logitecha to pedały, ale to TM można Fonateca podpiąć. 
 

Ja bym sprawdził THX Pro, ale jak 300 lepsza i dostanę wersje PC/Xbox to sprawdzę.

 

 

edit

 

tu znalazłem wersja skórzana

 

https://www.mediaexpert.pl/gaming/kierownice/kierownica-thrustmaster-tx-leather-edition-pc-xbox-one?gclid=EAIaIQobChMImLXuz5S57QIVS9OyCh3odw4bEAQYAiABEgIc0vD_BwE

Edytowane przez iluck85
Opublikowano (edytowane)

Pedały to albo T3PA Pro albo T-LCM

 

Pedały na teraz bym odpuścił, bo by wyszło 2,5. 3,5 już Fanatec wyjdzie.

 

https://www.mediaexpert.pl/gaming/kierownice/kierownica-thrustmaster-t300-ferrari-integral-rw-alcantara-edition-pc-ps3-ps4?utm_source=Ceneo&utm_medium=cpc&utm_content=337497&utm_campaign=2020-12&ceneo_spo=false

 

 

Nie wiem czy to sprawdzać czy zostawić G920 i odpalać raz na jakis czas aż przyjdzie ochota.

Edytowane przez iluck85
Opublikowano

Skrzypi Ci obudowa czy pedały? Skrzypienie pedałów norma podobno w TM. Trzeba smarować. 

Dziwne, bo pozycję mają wyżej od Logitecha, a w przedziale 1500-2000 "podobno" nie maja konkurencji. 

Ale seria T300 była (znowu) "podobno" wadliwa, ale coś tam poprawili. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...