Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

W Mojej 1,5 rocznej kierownicy:  T150 podczas grania coś się "urwało w środku" słychać było taki trzask. Teraz coś tam lata ale gra się  normalnie.

Kierownica jeszcze na Gwarancji zareklamuje i zobaczymy co się bedzie działo.

Edytowane przez kufir
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Ostatnio wkręciłem się w F1 i o ile wibracje, adaptacyjne spusty robią super na PS5 to jednak ten brak precyzyjności przy skręcaniu na analogu wyklucza możliwość szybkiej jazdy.

 

Zaznaczam, że chciałbym pojeździć budżetowo. Nie mam za bardzo miejsca w pokoju, więc konieczny będzie stojak, który można łatwo poskładać

 

Znalazłem coś takiego:

 

https://www.euro.com.pl/fotele-i-stojaki-do-kierownicy/wheel-stand-pro-v2-rosso.bhtml

https://www.euro.com.pl/kierownice-pc/thrustmaster-t150-ferrari-edition.bhtml

 

Czy taki zestaw fajnie się sprawdzi?

Odnośnik do komentarza

Sprawdzi się jak najbardziej. Stojak przy małej ilości miejsca jest spoko. Można go złożyć i postawić w kąt czy pod łóżko bez zdejmowania kierownicy. Szybko, łatwo i bezproblemowo. Co do kierownicy, to nie wiem jak pedały w tym T150, ale może rozważ G29. Ostatnio była po 999 zł i może na black friday będzie w tej cenie.

Odnośnik do komentarza

Faktycznie poświęciłem godzinę, przerobiłem 1/4 wątku i jednak G29. w T150 trochę odrzucają mnie plastikowe pedały i ogólna jakość wykonania. Obcowanie z G29 powinno być dużo przyjemniejsze.

 

Jednak zacząłem się jeszcze zastanawiać nad tym, czy taki stojak WSP w połączeniu z tradycyjnym krzesłem stołowym, to będzie w ogóle jakiś komfort jazdy, czy po 2h będę miał dosyć? Tak jak wspominałem, mam bardzo mało miejsca w salonie i żadne inne rozwiązanie z opcjonalnym fotelem nie wchodzi w grę.

 

Poza tym, pojawiła mi się jeszcze jedna koncepcja - używka.

 

https://www.olx.pl/d/oferta/kierownica-logitech-g29-wheel-stand-pro-deluxe-CID99-IDMnbwv.html#48bc5fa94f;promoted

 

Może jeszcze stówkę zejdę. Czekam na info odnośnie okresu użytkowania i ew. Gwarancji. Z tego co tutaj padało najczęściej - 'sprzęt nie do zajechania', więc kupno używki wydaje się całkiem rozsądne...(?)

Edytowane przez ginn
Odnośnik do komentarza

Ja używam G29 + WSP i jest to świetny zestaw. T150 to średnia półka, żeby nie powiedzieć niska, z tych dwóch to zdecydowanie G29. T300 już niestety drożej lata. Do konsoli taki zestaw to w zupełności wystarczy.

Pisałem to już wcześniej, ale przerobiłem sobie pedały tak, że hamulec mam całkiem po lewej, a sprzęgło w środku, bo go nie używam. Mam ją już od dobrych kilku lat i jedyne co musiałem zrobić to wyczyścić potencjometry w pedałach, bo czasami już wariowały, ale to jest max 30 minut roboty, poza tym zero problemów.

Jak Cię nie ciśnie to obserwuj Amazony, bo często to koło jest tam na promo, ja swoją wyrwałem na Amazonie za niecałe 700 zł, no ale to było już jakiś czas temu. Z tą używką to dopytaj gościa rzeczywiście, bo można trafić perłę, albo ostro się naciąć.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, ginn napisał:

Faktycznie poświęciłem godzinę, przerobiłem 1/4 wątku i jednak G29. w T150 trochę odrzucają mnie plastikowe pedały i ogólna jakość wykonania. Obcowanie z G29 powinno być dużo przyjemniejsze.

 

Jednak zacząłem się jeszcze zastanawiać nad tym, czy taki stojak WSP w połączeniu z tradycyjnym krzesłem stołowym, to będzie w ogóle jakiś komfort jazdy, czy po 2h będę miał dosyć? Tak jak wspominałem, mam bardzo mało miejsca w salonie i żadne inne rozwiązanie z opcjonalnym fotelem nie wchodzi w grę.

 

Poza tym, pojawiła mi się jeszcze jedna koncepcja - używka.

 

https://www.olx.pl/d/oferta/kierownica-logitech-g29-wheel-stand-pro-deluxe-CID99-IDMnbwv.html#48bc5fa94f;promoted

 

Może jeszcze stówkę zejdę. Czekam na info odnośnie okresu użytkowania i ew. Gwarancji. Z tego co tutaj padało najczęściej - 'sprzęt nie do zajechania', więc kupno używki wydaje się całkiem rozsądne...(?)

 

Ja właśnie mam też taki zestaw i bardzo sobie chwalę. Jak będziesz miał wygodne krzesło, to nie powinno być problemu, nawet przy kilku godzinach jazdy. Oczywiście nie ustawisz sobie kątów czy wysokości, więc musi być w miarę dopasowane. No i w żadnym razie biurowe na kółkach, bo zamiast dodawać gazu czy hamować, pojedziesz na drugi koniec pokoju :reggie:

No, chyba że pokój jest na tyle mały, że krzesło oprze się o ścianę ;)

Edytowane przez Luqat
Odnośnik do komentarza

Kupiłem. Czekam w tej chwili na stojak, więc jedynie co miałem okazję, to zamontować kierę do stolika kawowego. 

 

O G29 wiele dobrego zostało powiedziane, więc powiem co mi nie pasuje. 

 

- Bardzo głośny feedback - odgłosy silnika i to słynne przeskakiwanie potrafi zirytować. Czy to możliwe, że na stojaku będzie ciszej? Dzisiaj miałem możliwość założenia tylko pod stół, więc zakładam, że dźwięk się niesie. Hałas niestety daje o sobie znać się po całym mieszkaniu i granie w nocy może być dużym problemem (nie dla mnie). 

 

- Mało precyzyjny hamulec. Fajnie, że mamy mocny docisk, ale mimo wszystko brakuje mi w nim większej płynności. 

 

To tak na szybko, pierwsze odczucia. Przyznam szczerze, że chyba miałem większe oczekiwania. 

Edytowane przez ginn
Odnośnik do komentarza

T150 ma tragiczne pedały, tani chiński plastik. Podobne były w DFGT kiedyś i nigdy w życiu bym tego nikomu nie polecał. Można kupić te lepsze, no ale wtedy koszt już rośnie. Samo koło? Bebechy nowsze, no ale na zewnątrz wieje taniością, a mnie to razi, szczególnie w takiej cenie. Gdyby samo koło kosztowało około 500 - 600 zł to jak najbardziej polecamy. G29 przynajmniej ma bardzo dobre wykończenie i na jej korzyść przemawia duża wytrzymałość, czego o produktach Thrustmaster nie zawsze można powiedzieć. Owszem, G29 bazuje na G25, czyli prawie 15 lat. Coś tam zmienili rzecz jasna, ale niewiele. G920 to wciąż to samo, tylko w zaś w nowych barwach. Także cały czas powtarzam, że starsza i bardziej toporna technologia, ale bardziej wytrzymała. Co do T300 to jak najbardziej lepsze koło, ale z tymi lepszymi pedałami to już koszt około 1600 zł, a kolega chyba chciał coś tańszego. Możemy zacząć polecać Fanateci za grube kafle, ale nie o to chyba chodzi.

Co do siły hamulca to wystarczy wymienić element gumowy, który odpowiada za siłę nacisku. Można kupić twardsze lub miększe. Wystarczy wpisać w Google "g29 soft brake mod". Wymiana tego to kwestia kilku minut. Na głośny force feedback niestety nic nie poradzisz i zgadzam się, to największy minus tej kiery, ale mi to osobiście nigdy nie przeszkadzało, dlatego nie traktowałem tego jako negatyw, ale rozumiem innych.

Osobiście trzymałbym się G29 i czekać na coś nowego, bo już dawno nie pojawiło się nic ciekawego. Jakiś następca T300 mógłby się w końcu pojawić, bo to też kiera z czasów PS4. Niby jest T-GT II, ale to prawie 4 klocki

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Pojeździłem trochę znów. Wyobraźcie sobie mnie - kierownica podpięta pod niski stolik kawowy i gość siedzący na wysokim krześle stołowym :ragus:

 

FFB jest spokojnie do ogarnięcia - trzeba się pobawić z ustawieniami w grze. Zauważyłem, że praktycznie wszędzie te wartości są mocno przestrzelone i później miota nim jak szatan.

 

Co do hamulca - nie wiedziałem, że trzeba kalibrować pedały.... Wydaje mi się jednak, że się przyzwyczaję. Najwyżej w dłuższej perspektywie czasu pobawię się w wymianę gumki na sprężynie.

 

Jezu, dajcie mi już ten stojak, żebym potestował ten sprzęt w ludzkich warunkach. Jutro ma być kurier.

 

P.S Kierownica wrzucona w koszty, księgowa klepnęła bez mrugnięcia powieką :nosacz3:

Edytowane przez ginn
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
9 hours ago, Patricko said:

Osobiście trzymałbym się G29 i czekać na coś nowego, bo już dawno nie pojawiło się nic ciekawego. Jakiś następca T300 mógłby się w końcu pojawić, bo to też kiera z czasów PS4. Niby jest T-GT II, ale to prawie 4 klocki emoji22.png

 

Pozdrawiam czekających. Siedzimy na tym samym peronie. :hi:Poniższe zdjęcia to raczej fejk, ale kto wie. Może Logitech jednak zaserwuje nowość w 2022,

Mając G29 nie zdecydowałem się na przesiadkę dla G923. Dodatkowy silniczek emitujący drgania silnika mnie nie przekonał gdy mechanizm w środku kierownicy jest nadal ten sam od czasów G25:dafuq: Nic nie mam do tej technologii bo jest pancerna i nie psuje mi się od lat, jednak człowiek chciałby już zasmakować czegoś nowocześniejszego od Logitecha. 

 

rksi40kpzpm71.jpg

 

Odnośnik do komentarza

Do zestawu z G29 wziąłem dedykowany Shifter i zastanawiam się, czy było warto. Mam straszne mocne poczucie, że zmieniam biegi jakąś totalną zabawką, wajcha wchodzi za lekko, mała ta gałka jakaś, no nie wiem, totalnie nie czuję.

W dodatku, skrzyni nie da się idealnie zamontować do WSP, bo niestety blacha ma zbyt małą grubość, żeby mogły złapać przednie uchwyty, w efekcie czego strasznie one hałasują przy FFB. Śruby trzymają oczywiście dobrze. Musiałbym tutaj ewentualnie pokombinować, żeby wsadzić coś między uchwyty, a blachę albo po prostu wyjąć.

 

Tak z Waszego doświadczenia, warto trzymać ten shifter i korzystać z niego? Kupowałem go z myślą o GT5, ale zastanawiam się, czy zwyczajnie nie podziękować sobie i zwrócić grzecznie do sklepu. 

Edytowane przez ginn
Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, Dud.ek napisał:

Ja polecam dokupić adapter sekwencji na allegro z gumkami i używać shiftera jako ręcznego, a biegi na łopatkach. W rajdach ręczny to mus a taki konfig działa IMO bardzo dobrze.

 

Faktycznie, kosztuje 25 zł, jakiś gość to drukuje. Możesz przybliżyć działanie tego? Adapter powoduje, że wajcha automatycznie wraca na N?

 

 

Poza tym, mam do Was proste pytanie - hamujecie lewą, czy prawą nogą? Od samego początku obcowania z kieratą, robię to zgodnie z 10 letnim doświadczeniem za kółkiem, czyli prawą. Natomiast z tego co mi wiadomo - w rajdach i F1 używa się lewej nogi...?

Edytowane przez ginn
Odnośnik do komentarza

Ja mam shifter z G27 i niestety na konsolach nie działa. Na PC nie ma problemu bo w Profilerze Logitecha przypisuje biegi do shiftera i w grach działa bezproblemowo. Ale do G29 chyba kupie dedykowany tylko czekam na jakąś cenę w granicy 200 zł.

 

A co do hamowania to oczywiście Lewa stópka Jezusowa na hamulcu, nie tracę czasu na przekładanie stopy z prawej na lewą stronę. To wymaga trochę wczucia ale ostatecznie przynosi jedynie korzyści, czasami odpuszczam prawa stopę czyli Gaz do 50% lub 30% i lewą stopa naciskam hamulec, w autach które mają turbo, powoduje to podtrzymanie ciśnienia w turbosprężarce  i gdy odpuszczam hamulec dociskam gaz i auto katapultuje na wyjściu z zakrętu. Taka ciekawa technika która poznałem grając w WRC 7

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...