Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Jestem na etapie poszukiwań nowego fotela do swojego kącika wyścigowego. Obecny jest ze skóropodobnego materiału to taniocha i spełniał swoją funkcję ale co skóro podobne to nie zamsz czy materiał. Pocę się w tym jak świnia na rożnie :dunno: Zwłaszcza teraz gdy zdecydowanie więcej czasu w nim przesiaduję.

20220413-155738.jpg

 

Dlatego mój nowy musi być koniecznie z materiału a przynajmniej ta część, w której się siedzi bo bywają na pół skóra i pół materiał. Boczki mogą sobie być skóro podobne. Ale część gdzie spoczywa dupa i plecy muszą być z materiału. 

Znalazłem coś co się nazywa Monza Furio i występuje w trzech kolorach, czerwony, niebieski i czarny. Oczywiście wybiorę czarny. Wygląda tak i nie ma w sobie skóropodobnego materiału tylko w całości jest obszyty materiałem w tych miejscach których akurat potrzebuję mieć materiał. Kurier z paczką ma przyjechać we wtorek po świętach. :banderas:

 

snap201.jpg

 

Dla kontrastu czerwony wygląda tak. Też ładny ale już nie chce żeby w salonie pizgało pastelami. :pawel:

 

_original_Fotel-sportowy-Monza-Furio-Red

 

Niebieski fotel mam obecnie więc ten kolor odpada. 

 

_original_Fotel-sportowy-Monza-Furio-Blu

Odnośnik do komentarza

Panowie, a jaki jest cel w montowaniu wyczynowych foteli na stanowisko do grania w gierki? 

Potrzebne Wam bardzo dobre trzymanie boczne by nie wypaść na szybkim zakręcie? Pasami szelkowymi też się mocno zapinacie? Jeszcze tylko kask na głowę i choroszcza sama przyjedzie :kekw:

 

Ja to bym zamontował jakiś wygodny fotel z volvo czy innego majbacha, a nie takie dziwolągi gdzie potem wszystko od tego boli

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
13 minutes ago, Michał102 said:

Panowie, a jaki jest cel w montowaniu wyczynowych foteli na stanowisko do grania w gierki? 

Potrzebne Wam bardzo dobre trzymanie boczne by nie wypaść na szybkim zakręcie? Pasami szelkowymi też się mocno zapinacie? Jeszcze tylko kask na głowę i choroszcza sama przyjedzie :kekw:

 

Ja to bym zamontował jakiś wygodny fotel z volvo czy innego majbacha, a nie takie dziwolągi gdzie potem wszystko od tego boli

 

Jeżdziłem trochę w Race Spocie w Łodzi i w wygodnym kubełku jeździ się znakomicie, dużo większa wczuwa, plus bardzo łatwo można zająć prawidłową pozycję za kierką. Oczywiście nie kładłbym tu jakiegoś fotela z wyścigówki, ale dobre kubełki są naprawdę wygodne.

Odnośnik do komentarza

Z kupnem fotela jest jeszcze o tyle problem, że może wyglądać na wygodny i mieć takie recenzje a dupsko i krzyż i tak będzie Cię napierdalał.

 

Przykład: mój poprzedni Playseat powodował ból dupy po 2h i musiałem robić przerwy. Next Level Racing GT Track jest sporo wygodniejszy i mogę siedzieć godzinami.

 

W kubełkach różnych też siedziałem, ale nie dłużej niż 1-2h stąd nie jestem do końca przekonany czy to najlepsza opcja.

Odnośnik do komentarza

Wbrew pozorom to te fotele są bardzo wygodne, a druga kwestia jest estetyczna. Chce mieć taki fotel a nie z auta.

 

Fotele z Volvo są mega wygodne wiem bo jeżdżę V50, ale ciężko znaleźć w dobrym stanie nie oszczany przez koty. I mam już dość przeglądania ogłoszeń na olx gdzie widzę mocno sfatygowane foteliki. No i szyny muszą być odpowiednie a te w samochodowych często trzeba modyfikować.

 

W kwestii estetyki to dlaczego niemal wszystkie firmy oferujące sim rig projektują stelaże właśnie z kubełkowymi fotelami? Bo się lepiej sprzedają i lepiej wyglądają. :hi:

 

%5BSLC003%5D%20P1-X%20Sim%20Racing%20Coc

Odnośnik do komentarza
5 hours ago, Bartg said:

No dokładnie, można siedzieć wygodnie na podartym fotelu z Opla Omegi wyciągniętym ze szrotu i przepranym odkurzaczem, albo na czymś takim ;) Na jednym i drugim da się grać, ale czasem chodzi o więcej.

 

ps. A jakie V50 masz? Też powoże i jeśli chodzi o wygodę foteli to sztos jest straszny.

 

Moja Violeta :wub:

20171015-141321.jpg

Odnośnik do komentarza
On 4/14/2022 at 9:19 AM, MaZZeo said:

Nie wolisz kupić jakiegoś kubełka od np. Sparco?

Sprawdzałem ceny, dość droga impreza. Już dość sporo kasy wydałem na same profile, więc taki fotel nie potrzebnie obciążyłby mój kącik finansowo. 

14 hours ago, Bartg said:

Błagam tylko nie 2.0d xD

Taaa ten sam temat zawsze powraca. Gdy w 2018 szukałem T5 to nigdzie nie było, nawet Szwedzi nie sprzedawali a w Szwajcarii stały bite więc olalem poszukiwania nawet 2.4 w benzynie. Z perspektywy czasu nie żałuję wyboru. Fotele te same :reggie: Ale w 2025 będę zmieniać na V60. 

Odnośnik do komentarza
20 minutes ago, darkos said:

Taaa ten sam temat zawsze powraca. Gdy w 2018 szukałem T5 to nigdzie nie było, nawet Szwedzi nie sprzedawali a w Szwajcarii stały bite więc olalem poszukiwania nawet 2.4 w benzynie. Z perspektywy czasu nie żałuję wyboru. Fotele te same :reggie: Ale w 2025 będę zmieniać na V60. 

 

Kumpel w pracy miał polifta 2.0d, nie wyobrażam sobie tego auta z dieslem mając 2.4 :dunno: Zresztą jak zaczął mu się sypać klasyczny zestaw czyli wtryski + dwumasa + dpf + turbo sprzedał w pizdu i kupił przedlifta 2.4. Ale faktycznie w 2018 mogło być gorzej, teraz dużo tego do kraju ściągnęli, a i trochę ludzi sprzedaje krajowe sztuki przesiadając się na nowsze. 

Odnośnik do komentarza

Orzeł wylądował. Kurier przywiózł paczke do pracy, wrzuciłem do auta, przywiozłem do mieszkania, rozpakowałem i odkręciłem stary fotel. Postawiłem na miejsce i posadziłem w nim dupe. :banderas:

Wszystko pasuje idealnie i rzeczywiście jest bardzo wygodny. Nie odczułem wielkiej zmiany pod tyłkiem i na plecach dzięki czemu nie będę mieć efektu dołka.  Jak tylko skończę pracę i wrócę do mieszkania przykręcę śrubami i zacznie się nowa wyscigowa przygoda. 

 

20220419-090414.jpg  20220419-090748.jpg

 

Szyny chodzą gładko, idealnie. Mają tylko szerszy rozstaw o jakieś 4 cm ale to żaden problem ponieważ mój stelaż jest przystosowany do zmian. Natomiast mocowanie śrub jest dokładnie w tym samym miejscu, które ma mój stary fotel.

 

Wystarczy że poluzuje śruby mocujące profil i przesunę tak aby znalazł się idealnie pod szyną fotela. Dzięki czemu podczas siedzenia w fotelu szyny nie będą się uginać. To mogło by spowodować że fotel ciężej przesuwa się w tył i przód, lub przestałby się przesuwać całkowicie. 

20220419-091538.jpg  20220419-091826.jpg

 

Nowy fotel postawiłem na chwile żeby w nim usiąść przed kierownica i jest s z t y w n I u t k o :xboss:

Już teraz widzę jak zmienił się wystrój salonu w pozytywnym sensie. Zniknie pastelowy kolor kącika zdominowany przez niebieski fotel. Czerń jest zdecydowanie bardziej profesjonalna. 

20220419-091925.jpg  20220419-091931.jpg

  • Plusik 4
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

U mnie się pojawił ciekawy problem z shifterem Fanateca.

 

Od momentu kiedy rozkręciłem i dorzuciłem hamulec ręczny do stanowiska to skrzynia biegów w trybie H zachowywała się dziwnie - często zrzucała biegi na N. Mechanicznie gałka biegów pozostawała na miejscu, ale widziałem na panelu led że co chwila biegi są ruszane. W zależność od czułości gry to był problem, w GRID nie dało się jeździć na manualu, w Forzie nie było to tak czułe.

 

Nie mogłem też skalibrować na nowo skrzynki bo pojawiał się ten sam problem. Wcześniej takiej sytuacji nie było, kiedy początkowo kalibrowałem sprzęt. Jednak kalibrowałem go zanim go przewierciłem do stanowiska. Odkręciłem więc skrzynię i się okazało że problem zniknął. O co chodzi?

 

Zacząłem googlować i okazuje się że w skrzyni biegów na dole jest magnes. Wraz z podłączeniem do metalowej bazy CSL DD i metalowego stanowiska dochodzi do zakłóceń na tym magnesie co sprawia, że skrzynia myśli że co chwila zmieniam bieg.

 

Rozwiązaniem jest to

 

image.thumb.jpeg.634a742f6d8289150c937e88bf19b64c.jpegimage.thumb.jpeg.6b42d64e285e4a7fe7de48b3ab277b8e.jpeg

 

Ferry na kabel. To filtr przeciwzakłóceniowy. Dorzuciłem jedną sztukę tuż przy bazie, drugą przy shifterze. Od tego momentu żadnych problemów. Koszt: 5zł.

 

Taka tam ciekawostka.

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Przyszedł fanatec hub, który już testuje od paru dni.

 

Przyznam że jest różnica, głównie dzięki metalowemu Quick Release - kierownica chodzi minimalnie płynniej niż na plastikowym, nic tez nie trzeszczy. Sam wieniec jest wykończony zamszem i bardzo dobrze trzyma się w dłoniach. Przyciski na hubie i ich rozmieszczenie można dowolnie modyfikować. Największa chyba różnica względem kiery WRC to łopatki - są magnetyczne i błyskawiczne, można też modyfikować ich wielkość i odległość od kierownicy. Ogólnie czuć jakość, zdecydowanie.

 

image.thumb.jpeg.4a52568f8f5e9f42fdde5c76e23682a7.jpegimage.thumb.jpeg.55022fd8c1e1ee684906788de85754ce.jpeg

  • Plusik 3
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...