Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie , czy pedały load cell robią różnicę po przesiadce ze zwykłych T2PM Thrustmaster ? Szukam opcji rozbudowy swojego standardowego zestawu T300 GTE i wydaje mi się, że byłaby to najbardziej miarodajna zmiana, rozważałem też zakup nowego kółka, np 488 GTE lub SF1000, ale obręcz to jedynie dodatkowe przyciski, gdzie lepsze pedały bardziej powinny się przekładać na lepsze czasy okrążeń. Jakie są wasze doświadczenia odnośnie przesiadki na pedały z load cell, będą lepsze czasy? :D

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Masamune napisał(a):

Panowie , czy pedały load cell robią różnicę po przesiadce ze zwykłych T2PM Thrustmaster ? Szukam opcji rozbudowy swojego standardowego zestawu T300 GTE i wydaje mi się, że byłaby to najbardziej miarodajna zmiana, rozważałem też zakup nowego kółka, np 488 GTE lub SF1000, ale obręcz to jedynie dodatkowe przyciski, gdzie lepsze pedały bardziej powinny się przekładać na lepsze czasy okrążeń. Jakie są wasze doświadczenia odnośnie przesiadki na pedały z load cell, będą lepsze czasy? :D

to zależy.

 

jak jeździsz w Gran Turismo z ABS na ON to nie będzie lepszych czasów, ale przyjemność z takiej jazdy i tak będzie lepsza.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Masamune napisał(a):

Panowie , czy pedały load cell robią różnicę po przesiadce ze zwykłych T2PM Thrustmaster ? Szukam opcji rozbudowy swojego standardowego zestawu T300 GTE i wydaje mi się, że byłaby to najbardziej miarodajna zmiana, rozważałem też zakup nowego kółka, np 488 GTE lub SF1000, ale obręcz to jedynie dodatkowe przyciski, gdzie lepsze pedały bardziej powinny się przekładać na lepsze czasy okrążeń. Jakie są wasze doświadczenia odnośnie przesiadki na pedały z load cell, będą lepsze czasy? :D

 

Co do czasów to zależy od poziomu jazdy. Korzystasz z trailbrakingu? Jeśli tak to czasy będą lepsze, bo z load cellem masz o wiele lepszą kontrolę nad siłą hamowania, tak żeby zahamować np. na 70%, tak samo w odpuszczaniu siły hamowania przy trailbrakingu, można sobie zjeżdżać procent po procencie.

No i oczywiście kontrola hamowania podczas jazdy bez ABS żeby nie blokować kół, ale z ABS tak samo, możesz cały czas kontrolować i zdecydować czy w np. autach GT3 dajesz buta w podłogę i polegasz na ABSie, który trochę muli auto, czy hamujesz z wyczuciem i nie pozwalasz ABSowi się załączyć.

Jedynie na początku trzeba się przyzwyczaić, bo load celle są sztywne i pierwsze paręnaście godzin będzie gorsze niż na zwykłym hamulcu, ale później load cell to sam miód, zarówno w robieniu dobrych czasów jak i kontroli auta i przyjemności z jazdy.

 

Edytowane przez tjery
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
7 hours ago, tjery said:

 

Co do czasów to zależy od poziomu jazdy. Korzystasz z tailbrakingu? Jeśli tak to czasy będą lepsze, bo z load cellem masz o wiele lepszą kontrolę nad siłą hamowania, tak żeby zahamować np. na 70%, tak samo w odpuszczaniu siły hamowania przy tailbrakingu, można sobie zjeżdżać procent po procencie.

No i oczywiście kontrola hamowania podczas jazdy bez ABS żeby nie blokować kół, ale z ABS tak samo, możesz cały czas kontrolować i zdecydować czy w np. autach GT3 dajesz buta w podłogę i polegasz na ABSie, który trochę muli auto, czy hamujesz z wyczuciem i nie pozwalasz ABSowi się załączyć.

Jedynie na początku trzeba się przyzwyczaić, bo load celle są sztywne i pierwsze paręnaście godzin będzie gorsze niż na zwykłym hamulcu, ale później load cell to sam miód, zarówno w robieniu dobrych czasów jak i kontroli auta i przyjemności z jazdy.

 

W obecnej konfiguracji zadecydowanie brakuje mi precyzji. Szczególnie w tych niskich zakresach hamulca, albo np na starcie lotnym w Assetto, gdzie trzeba utrzymać 70 kph. Trail braking średnio wychodzi bo najczęściej po odpuszczeniu hamulca z 80-100% robi mi się 20% i ciężko jest operować w tej strefie pomiędzy 80 i 20

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Masamune napisał(a):

W obecnej konfiguracji zadecydowanie brakuje mi precyzji. Szczególnie w tych niskich zakresach hamulca, albo np na starcie lotnym w Assetto, gdzie trzeba utrzymać 70 kph. Trail braking średnio wychodzi bo najczęściej po odpuszczeniu hamulca z 80-100% robi mi się 20% i ciężko jest operować w tej strefie pomiędzy 80 i 20

 

No to load cell wjedzie idealnie, trochę nauki i wyczucia i można pięknie zwalniać siłę hamowania dosłownie procent po procencie. Ale nawet jak się to już opanuje to żeby trail braking robić systematycznie na każdym zakręcie co okrążenie to sporo nauki :) mi się wydaje czasem, że robię dobrze, a potem patrzę na telemetrię i do dobrze daleka droga ;)

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Widziałem gdzieś na YT filmik jak koleś grał w Euro Truck Simulator 2 na kierownicy Moza Truck podłączonej do bazy Fanateca GT DD :ohmy: Zainteresowałem się tematem i zainstalowałem tak tylko z czystej ciekawości ETS2 żeby sprawdzić czy mój Fanatec też zadziała. Oczywiście wessałem się w grę całkowicie i zrobiłem preorder :) Ta kierownica jest już dostępna w stanach ale u nas będzie dopiero w listopadzie. Liczę więc na większą immersję, którą i tak już mam ciągnąc pomidory z Hiszpanii do polskich biedronek :laugh: Martwi mnie trochę to że będę musiał nauczyć się gdzie co jest przypisane na kierownicy i na gałce zmiany biegów i będę musiał wciskać przyciski ich nie widząc bo gram używając PSVR2. Immersja level Hard :obama: ... cena 2222,99 w Empiku znalazłem najtaniej :hi: Gdy na początku roku ogarnę finanse to złoże sobie potężnego PC'ta o którym marzę całe życie i zacznę grać a American Truck Simulator już na Oculusie Quest 3. Tam gra się trochę inaczej bo drogi są szerokie, autostrady proste i granie nastawione jest bardziej na podziwianie widoków. A w Euro Truck trzeba się mocniej skupić na manewrowaniu, chociaż też da się miło spędzać czas za kółkiem. 

 

pr_2024_8_1_15_19_28_525_00.jpg

  • Lubię! 2
Odnośnik do komentarza

Ten ręczny to sobie zamówię, bo V1.5 już mi wchodzi 5% na dead zone :/ I w WRC jak mam ustawione na 0 to auto nie chce mi ruszyć a gdy przestawiam na 5% to mam jakby ustawione na 0 i normalnie ruszam ze startu do odcinka. Te hamulce w wersji v1.5 tak mają i taką znaleziono na to naprawę. Na szczęście mam problem tylko w WRC bo w innych grach nie używam ręcznego. Ale pomimo że używam go do jednej gry to uważam że warto będzie zrobić upgrade, bo v 1.5 przypomina tanizne z aliexpress 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...