Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wypróbowałem dziś w Automobilista 2 po raz pierwszy starusieńkiego Brabhama BT26A. Jezu 3 godziny nie mogłem się odkleić od kółka. Kosmicznie grywalne auto :banderas:

Opublikowano

Panowie , czy pedały load cell robią różnicę po przesiadce ze zwykłych T2PM Thrustmaster ? Szukam opcji rozbudowy swojego standardowego zestawu T300 GTE i wydaje mi się, że byłaby to najbardziej miarodajna zmiana, rozważałem też zakup nowego kółka, np 488 GTE lub SF1000, ale obręcz to jedynie dodatkowe przyciski, gdzie lepsze pedały bardziej powinny się przekładać na lepsze czasy okrążeń. Jakie są wasze doświadczenia odnośnie przesiadki na pedały z load cell, będą lepsze czasy? :D

Opublikowano
1 godzinę temu, Masamune napisał(a):

Panowie , czy pedały load cell robią różnicę po przesiadce ze zwykłych T2PM Thrustmaster ? Szukam opcji rozbudowy swojego standardowego zestawu T300 GTE i wydaje mi się, że byłaby to najbardziej miarodajna zmiana, rozważałem też zakup nowego kółka, np 488 GTE lub SF1000, ale obręcz to jedynie dodatkowe przyciski, gdzie lepsze pedały bardziej powinny się przekładać na lepsze czasy okrążeń. Jakie są wasze doświadczenia odnośnie przesiadki na pedały z load cell, będą lepsze czasy? :D

to zależy.

 

jak jeździsz w Gran Turismo z ABS na ON to nie będzie lepszych czasów, ale przyjemność z takiej jazdy i tak będzie lepsza.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Masamune napisał(a):

Panowie , czy pedały load cell robią różnicę po przesiadce ze zwykłych T2PM Thrustmaster ? Szukam opcji rozbudowy swojego standardowego zestawu T300 GTE i wydaje mi się, że byłaby to najbardziej miarodajna zmiana, rozważałem też zakup nowego kółka, np 488 GTE lub SF1000, ale obręcz to jedynie dodatkowe przyciski, gdzie lepsze pedały bardziej powinny się przekładać na lepsze czasy okrążeń. Jakie są wasze doświadczenia odnośnie przesiadki na pedały z load cell, będą lepsze czasy? :D

 

Co do czasów to zależy od poziomu jazdy. Korzystasz z trailbrakingu? Jeśli tak to czasy będą lepsze, bo z load cellem masz o wiele lepszą kontrolę nad siłą hamowania, tak żeby zahamować np. na 70%, tak samo w odpuszczaniu siły hamowania przy trailbrakingu, można sobie zjeżdżać procent po procencie.

No i oczywiście kontrola hamowania podczas jazdy bez ABS żeby nie blokować kół, ale z ABS tak samo, możesz cały czas kontrolować i zdecydować czy w np. autach GT3 dajesz buta w podłogę i polegasz na ABSie, który trochę muli auto, czy hamujesz z wyczuciem i nie pozwalasz ABSowi się załączyć.

Jedynie na początku trzeba się przyzwyczaić, bo load celle są sztywne i pierwsze paręnaście godzin będzie gorsze niż na zwykłym hamulcu, ale później load cell to sam miód, zarówno w robieniu dobrych czasów jak i kontroli auta i przyjemności z jazdy.

 

Edytowane przez tjery
  • Plusik 1
Opublikowano
7 hours ago, tjery said:

 

Co do czasów to zależy od poziomu jazdy. Korzystasz z tailbrakingu? Jeśli tak to czasy będą lepsze, bo z load cellem masz o wiele lepszą kontrolę nad siłą hamowania, tak żeby zahamować np. na 70%, tak samo w odpuszczaniu siły hamowania przy tailbrakingu, można sobie zjeżdżać procent po procencie.

No i oczywiście kontrola hamowania podczas jazdy bez ABS żeby nie blokować kół, ale z ABS tak samo, możesz cały czas kontrolować i zdecydować czy w np. autach GT3 dajesz buta w podłogę i polegasz na ABSie, który trochę muli auto, czy hamujesz z wyczuciem i nie pozwalasz ABSowi się załączyć.

Jedynie na początku trzeba się przyzwyczaić, bo load celle są sztywne i pierwsze paręnaście godzin będzie gorsze niż na zwykłym hamulcu, ale później load cell to sam miód, zarówno w robieniu dobrych czasów jak i kontroli auta i przyjemności z jazdy.

 

W obecnej konfiguracji zadecydowanie brakuje mi precyzji. Szczególnie w tych niskich zakresach hamulca, albo np na starcie lotnym w Assetto, gdzie trzeba utrzymać 70 kph. Trail braking średnio wychodzi bo najczęściej po odpuszczeniu hamulca z 80-100% robi mi się 20% i ciężko jest operować w tej strefie pomiędzy 80 i 20

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Masamune napisał(a):

W obecnej konfiguracji zadecydowanie brakuje mi precyzji. Szczególnie w tych niskich zakresach hamulca, albo np na starcie lotnym w Assetto, gdzie trzeba utrzymać 70 kph. Trail braking średnio wychodzi bo najczęściej po odpuszczeniu hamulca z 80-100% robi mi się 20% i ciężko jest operować w tej strefie pomiędzy 80 i 20

 

No to load cell wjedzie idealnie, trochę nauki i wyczucia i można pięknie zwalniać siłę hamowania dosłownie procent po procencie. Ale nawet jak się to już opanuje to żeby trail braking robić systematycznie na każdym zakręcie co okrążenie to sporo nauki :) mi się wydaje czasem, że robię dobrze, a potem patrzę na telemetrię i do dobrze daleka droga ;)

Edytowane przez tjery
Opublikowano

Coś czytałem, że będą funkcjonować nadal, naprawy itd. Wątpię, żeby taką markę nagle ujebali, pewnie pójdą jakieś przejęcia itd. i marka zostanie pod innym właścicielem.

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Widziałem gdzieś na YT filmik jak koleś grał w Euro Truck Simulator 2 na kierownicy Moza Truck podłączonej do bazy Fanateca GT DD :ohmy: Zainteresowałem się tematem i zainstalowałem tak tylko z czystej ciekawości ETS2 żeby sprawdzić czy mój Fanatec też zadziała. Oczywiście wessałem się w grę całkowicie i zrobiłem preorder :) Ta kierownica jest już dostępna w stanach ale u nas będzie dopiero w listopadzie. Liczę więc na większą immersję, którą i tak już mam ciągnąc pomidory z Hiszpanii do polskich biedronek :laugh: Martwi mnie trochę to że będę musiał nauczyć się gdzie co jest przypisane na kierownicy i na gałce zmiany biegów i będę musiał wciskać przyciski ich nie widząc bo gram używając PSVR2. Immersja level Hard :obama: ... cena 2222,99 w Empiku znalazłem najtaniej :hi: Gdy na początku roku ogarnę finanse to złoże sobie potężnego PC'ta o którym marzę całe życie i zacznę grać a American Truck Simulator już na Oculusie Quest 3. Tam gra się trochę inaczej bo drogi są szerokie, autostrady proste i granie nastawione jest bardziej na podziwianie widoków. A w Euro Truck trzeba się mocniej skupić na manewrowaniu, chociaż też da się miło spędzać czas za kółkiem. 

 

pr_2024_8_1_15_19_28_525_00.jpg

  • Lubię! 2
Opublikowano

Ten ręczny to sobie zamówię, bo V1.5 już mi wchodzi 5% na dead zone :/ I w WRC jak mam ustawione na 0 to auto nie chce mi ruszyć a gdy przestawiam na 5% to mam jakby ustawione na 0 i normalnie ruszam ze startu do odcinka. Te hamulce w wersji v1.5 tak mają i taką znaleziono na to naprawę. Na szczęście mam problem tylko w WRC bo w innych grach nie używam ręcznego. Ale pomimo że używam go do jednej gry to uważam że warto będzie zrobić upgrade, bo v 1.5 przypomina tanizne z aliexpress 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
2 hours ago, benito82pl said:

Thrustmaster T598 Direct Axial Drive

w euro jest przedsprzedaż za 2200. Ktoś coś wie więcej na jej temat

Nic poza testem od boosted media. Im ufam ich szanuje. 

 

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

No 900 dopłaty do fanateca którego można podlaczyc do wszystkich  konsol (plus 500 za kiere do xboxa) 

A na kierownicy od wrc da się grac na ps5? Bo ona jest niby dedykowana do xboxa. Wiosną sprzedałem tx leather edition i krzeslo wędkarskie. A że mam psvr to grzech było by nie spróbować dd więc co byście wybrali.

Zamówiony thrustmaster wysyłka koncowka listopada. Najwyżej się zwroci

Edytowane przez benito82pl
Opublikowano
15 hours ago, benito82pl said:

No 900 dopłaty do fanateca którego można podlaczyc do wszystkich  konsol (plus 500 za kiere do xboxa) 

A na kierownicy od wrc da się grac na ps5? Bo ona jest niby dedykowana do xboxa. Wiosną sprzedałem tx leather edition i krzeslo wędkarskie. A że mam psvr to grzech było by nie spróbować dd więc co byście wybrali.

Zamówiony thrustmaster wysyłka koncowka listopada. Najwyżej się zwroci

 

Na Reddit T598 ma bardzo mieszane opinie. Bardzo często przewija się komentarze typu - lepiej zostać przy T300, poziom mocy nawet nie jak T300, T300 kręci mocniej. Piszą też, że baza piszczy. 

 

Na początku 2025 ma się pojawić opcja zakupu samej bazy, więc jeśli masz już jakieś elementy ekosystemu TM, to może tak lepiej spróbować.

Opublikowano
18 hours ago, benito82pl said:

No 900 dopłaty do fanateca którego można podlaczyc do wszystkich  konsol (plus 500 za kiere do xboxa) 

A na kierownicy od wrc da się grac na ps5? Bo ona jest niby dedykowana do xboxa. Wiosną sprzedałem tx leather edition i krzeslo wędkarskie. A że mam psvr to grzech było by nie spróbować dd więc co byście wybrali.

Zamówiony thrustmaster wysyłka koncowka listopada. Najwyżej się zwroci

 

Jesli kupisz baze fanatec GT DD Pro lub Clubsport DD+ i kierownice WRC lub McLaren  oraz,  którekolwiek pedaly fanateca. To bedziesz mógł takiego zestawu uzywac z PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xboxem Series S, Series X.

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Wybrałem thrustmastera z powodu niższej ceny i głównie pod vr. Na xboksie gralem głównie w wrc więc dokupię na ps. 

Samo koło mi się podoba oraz jego wielkość .

Pewnie będę problemy wieku dziecięcego. Brak jeszcze konkretnej aktualizacji pod gt7 ale sądzę że to ogarną.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...