maciucha 11 648 Opublikowano 8 sierpnia Opublikowano 8 sierpnia Wypróbowałem dziś w Automobilista 2 po raz pierwszy starusieńkiego Brabhama BT26A. Jezu 3 godziny nie mogłem się odkleić od kółka. Kosmicznie grywalne auto Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 9 sierpnia Opublikowano 9 sierpnia Panowie , czy pedały load cell robią różnicę po przesiadce ze zwykłych T2PM Thrustmaster ? Szukam opcji rozbudowy swojego standardowego zestawu T300 GTE i wydaje mi się, że byłaby to najbardziej miarodajna zmiana, rozważałem też zakup nowego kółka, np 488 GTE lub SF1000, ale obręcz to jedynie dodatkowe przyciski, gdzie lepsze pedały bardziej powinny się przekładać na lepsze czasy okrążeń. Jakie są wasze doświadczenia odnośnie przesiadki na pedały z load cell, będą lepsze czasy? Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 9 sierpnia Opublikowano 9 sierpnia 1 godzinę temu, Masamune napisał(a): Panowie , czy pedały load cell robią różnicę po przesiadce ze zwykłych T2PM Thrustmaster ? Szukam opcji rozbudowy swojego standardowego zestawu T300 GTE i wydaje mi się, że byłaby to najbardziej miarodajna zmiana, rozważałem też zakup nowego kółka, np 488 GTE lub SF1000, ale obręcz to jedynie dodatkowe przyciski, gdzie lepsze pedały bardziej powinny się przekładać na lepsze czasy okrążeń. Jakie są wasze doświadczenia odnośnie przesiadki na pedały z load cell, będą lepsze czasy? to zależy. jak jeździsz w Gran Turismo z ABS na ON to nie będzie lepszych czasów, ale przyjemność z takiej jazdy i tak będzie lepsza. Cytuj
tjery 1 266 Opublikowano 9 sierpnia Opublikowano 9 sierpnia (edytowane) 5 godzin temu, Masamune napisał(a): Panowie , czy pedały load cell robią różnicę po przesiadce ze zwykłych T2PM Thrustmaster ? Szukam opcji rozbudowy swojego standardowego zestawu T300 GTE i wydaje mi się, że byłaby to najbardziej miarodajna zmiana, rozważałem też zakup nowego kółka, np 488 GTE lub SF1000, ale obręcz to jedynie dodatkowe przyciski, gdzie lepsze pedały bardziej powinny się przekładać na lepsze czasy okrążeń. Jakie są wasze doświadczenia odnośnie przesiadki na pedały z load cell, będą lepsze czasy? Co do czasów to zależy od poziomu jazdy. Korzystasz z trailbrakingu? Jeśli tak to czasy będą lepsze, bo z load cellem masz o wiele lepszą kontrolę nad siłą hamowania, tak żeby zahamować np. na 70%, tak samo w odpuszczaniu siły hamowania przy trailbrakingu, można sobie zjeżdżać procent po procencie. No i oczywiście kontrola hamowania podczas jazdy bez ABS żeby nie blokować kół, ale z ABS tak samo, możesz cały czas kontrolować i zdecydować czy w np. autach GT3 dajesz buta w podłogę i polegasz na ABSie, który trochę muli auto, czy hamujesz z wyczuciem i nie pozwalasz ABSowi się załączyć. Jedynie na początku trzeba się przyzwyczaić, bo load celle są sztywne i pierwsze paręnaście godzin będzie gorsze niż na zwykłym hamulcu, ale później load cell to sam miód, zarówno w robieniu dobrych czasów jak i kontroli auta i przyjemności z jazdy. Edytowane 9 sierpnia przez tjery 1 Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 9 sierpnia Opublikowano 9 sierpnia 7 hours ago, tjery said: Co do czasów to zależy od poziomu jazdy. Korzystasz z tailbrakingu? Jeśli tak to czasy będą lepsze, bo z load cellem masz o wiele lepszą kontrolę nad siłą hamowania, tak żeby zahamować np. na 70%, tak samo w odpuszczaniu siły hamowania przy tailbrakingu, można sobie zjeżdżać procent po procencie. No i oczywiście kontrola hamowania podczas jazdy bez ABS żeby nie blokować kół, ale z ABS tak samo, możesz cały czas kontrolować i zdecydować czy w np. autach GT3 dajesz buta w podłogę i polegasz na ABSie, który trochę muli auto, czy hamujesz z wyczuciem i nie pozwalasz ABSowi się załączyć. Jedynie na początku trzeba się przyzwyczaić, bo load celle są sztywne i pierwsze paręnaście godzin będzie gorsze niż na zwykłym hamulcu, ale później load cell to sam miód, zarówno w robieniu dobrych czasów jak i kontroli auta i przyjemności z jazdy. W obecnej konfiguracji zadecydowanie brakuje mi precyzji. Szczególnie w tych niskich zakresach hamulca, albo np na starcie lotnym w Assetto, gdzie trzeba utrzymać 70 kph. Trail braking średnio wychodzi bo najczęściej po odpuszczeniu hamulca z 80-100% robi mi się 20% i ciężko jest operować w tej strefie pomiędzy 80 i 20 Cytuj
tjery 1 266 Opublikowano 10 sierpnia Opublikowano 10 sierpnia (edytowane) 8 godzin temu, Masamune napisał(a): W obecnej konfiguracji zadecydowanie brakuje mi precyzji. Szczególnie w tych niskich zakresach hamulca, albo np na starcie lotnym w Assetto, gdzie trzeba utrzymać 70 kph. Trail braking średnio wychodzi bo najczęściej po odpuszczeniu hamulca z 80-100% robi mi się 20% i ciężko jest operować w tej strefie pomiędzy 80 i 20 No to load cell wjedzie idealnie, trochę nauki i wyczucia i można pięknie zwalniać siłę hamowania dosłownie procent po procencie. Ale nawet jak się to już opanuje to żeby trail braking robić systematycznie na każdym zakręcie co okrążenie to sporo nauki mi się wydaje czasem, że robię dobrze, a potem patrzę na telemetrię i do dobrze daleka droga Edytowane 10 sierpnia przez tjery Cytuj
maciucha 11 648 Opublikowano 11 sierpnia Opublikowano 11 sierpnia Jak z gwarancją po ogłoszeniu upadłości przez fanateca? Jak mi się coś zepsuje to zostaję z cegłą? Cytuj
tjery 1 266 Opublikowano 12 sierpnia Opublikowano 12 sierpnia Coś czytałem, że będą funkcjonować nadal, naprawy itd. Wątpię, żeby taką markę nagle ujebali, pewnie pójdą jakieś przejęcia itd. i marka zostanie pod innym właścicielem. Cytuj
MaZZeo 14 241 Opublikowano 17 września Opublikowano 17 września https://www.overtake.gg/news/corsair-acquires-endor-fanatec.2420/ drama z Fanaticism chyba sie kończy, Corsair przejmuje biznes. 1 Cytuj
darkos 4 339 Opublikowano 13 października Opublikowano 13 października Widziałem gdzieś na YT filmik jak koleś grał w Euro Truck Simulator 2 na kierownicy Moza Truck podłączonej do bazy Fanateca GT DD Zainteresowałem się tematem i zainstalowałem tak tylko z czystej ciekawości ETS2 żeby sprawdzić czy mój Fanatec też zadziała. Oczywiście wessałem się w grę całkowicie i zrobiłem preorder Ta kierownica jest już dostępna w stanach ale u nas będzie dopiero w listopadzie. Liczę więc na większą immersję, którą i tak już mam ciągnąc pomidory z Hiszpanii do polskich biedronek Martwi mnie trochę to że będę musiał nauczyć się gdzie co jest przypisane na kierownicy i na gałce zmiany biegów i będę musiał wciskać przyciski ich nie widząc bo gram używając PSVR2. Immersja level Hard ... cena 2222,99 w Empiku znalazłem najtaniej Gdy na początku roku ogarnę finanse to złoże sobie potężnego PC'ta o którym marzę całe życie i zacznę grać a American Truck Simulator już na Oculusie Quest 3. Tam gra się trochę inaczej bo drogi są szerokie, autostrady proste i granie nastawione jest bardziej na podziwianie widoków. A w Euro Truck trzeba się mocniej skupić na manewrowaniu, chociaż też da się miło spędzać czas za kółkiem. 2 Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 13 października Opublikowano 13 października Co tu tam cicho? PS5 dostała swój pierwszy DD of Thrustmaster! 1 Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 13 października Opublikowano 13 października 5 hours ago, mattaman said: Paskudna jest ta baza. Wygląda tak sobie, aczkolwiek bardziej interesuje mnie jak się sprawdzi w akcji no i jaka będzie cena. Cytuj
MaZZeo 14 241 Opublikowano 18 października Opublikowano 18 października Fanatec żyje i wydaje nowy sprzęt, m.in nowy hamulec ręczny i kierownicę Porsche no i lata temu zapowiedziana kierownicę bentleya Cytuj
darkos 4 339 Opublikowano 20 października Opublikowano 20 października Ten ręczny to sobie zamówię, bo V1.5 już mi wchodzi 5% na dead zone I w WRC jak mam ustawione na 0 to auto nie chce mi ruszyć a gdy przestawiam na 5% to mam jakby ustawione na 0 i normalnie ruszam ze startu do odcinka. Te hamulce w wersji v1.5 tak mają i taką znaleziono na to naprawę. Na szczęście mam problem tylko w WRC bo w innych grach nie używam ręcznego. Ale pomimo że używam go do jednej gry to uważam że warto będzie zrobić upgrade, bo v 1.5 przypomina tanizne z aliexpress Cytuj
benito82pl 203 Opublikowano 9 listopada Opublikowano 9 listopada Thrustmaster T598 Direct Axial Drive w euro jest przedsprzedaż za 2200. Ktoś coś wie więcej na jej temat Cytuj
darkos 4 339 Opublikowano 9 listopada Opublikowano 9 listopada 2 hours ago, benito82pl said: Thrustmaster T598 Direct Axial Drive w euro jest przedsprzedaż za 2200. Ktoś coś wie więcej na jej temat Nic poza testem od boosted media. Im ufam ich szanuje. 1 Cytuj
Luqat 974 Opublikowano 9 listopada Opublikowano 9 listopada Cena dobra i trochę kusicie. Myślicie, że po premierze cena skoczy? Z tego co widzę, to jest/będzie najtańszy DD na rynku. Cytuj
benito82pl 203 Opublikowano 9 listopada Opublikowano 9 listopada (edytowane) No 900 dopłaty do fanateca którego można podlaczyc do wszystkich konsol (plus 500 za kiere do xboxa) A na kierownicy od wrc da się grac na ps5? Bo ona jest niby dedykowana do xboxa. Wiosną sprzedałem tx leather edition i krzeslo wędkarskie. A że mam psvr to grzech było by nie spróbować dd więc co byście wybrali. Zamówiony thrustmaster wysyłka koncowka listopada. Najwyżej się zwroci Edytowane 9 listopada przez benito82pl Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 10 listopada Opublikowano 10 listopada 15 hours ago, benito82pl said: No 900 dopłaty do fanateca którego można podlaczyc do wszystkich konsol (plus 500 za kiere do xboxa) A na kierownicy od wrc da się grac na ps5? Bo ona jest niby dedykowana do xboxa. Wiosną sprzedałem tx leather edition i krzeslo wędkarskie. A że mam psvr to grzech było by nie spróbować dd więc co byście wybrali. Zamówiony thrustmaster wysyłka koncowka listopada. Najwyżej się zwroci Na Reddit T598 ma bardzo mieszane opinie. Bardzo często przewija się komentarze typu - lepiej zostać przy T300, poziom mocy nawet nie jak T300, T300 kręci mocniej. Piszą też, że baza piszczy. Na początku 2025 ma się pojawić opcja zakupu samej bazy, więc jeśli masz już jakieś elementy ekosystemu TM, to może tak lepiej spróbować. Cytuj
darkos 4 339 Opublikowano 10 listopada Opublikowano 10 listopada 18 hours ago, benito82pl said: No 900 dopłaty do fanateca którego można podlaczyc do wszystkich konsol (plus 500 za kiere do xboxa) A na kierownicy od wrc da się grac na ps5? Bo ona jest niby dedykowana do xboxa. Wiosną sprzedałem tx leather edition i krzeslo wędkarskie. A że mam psvr to grzech było by nie spróbować dd więc co byście wybrali. Zamówiony thrustmaster wysyłka koncowka listopada. Najwyżej się zwroci Jesli kupisz baze fanatec GT DD Pro lub Clubsport DD+ i kierownice WRC lub McLaren oraz, którekolwiek pedaly fanateca. To bedziesz mógł takiego zestawu uzywac z PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xboxem Series S, Series X. 1 Cytuj
benito82pl 203 Opublikowano 10 listopada Opublikowano 10 listopada Wybrałem thrustmastera z powodu niższej ceny i głównie pod vr. Na xboksie gralem głównie w wrc więc dokupię na ps. Samo koło mi się podoba oraz jego wielkość . Pewnie będę problemy wieku dziecięcego. Brak jeszcze konkretnej aktualizacji pod gt7 ale sądzę że to ogarną. 2 Cytuj
darkos 4 339 Opublikowano 7 grudnia Opublikowano 7 grudnia U mnie dziś Mikołajkowy Upgrade Day Tak długo czekałem na porządny hamulec ręczny od fanateca i się doczekałem. Masywny porządny i najważniejsze na LoadCellu. Teraz o wiele lepiej jest mi zarzucać autem w WRC Generations, które pomimo że ręczny ma popsuty i jakoś inaczej się zarzuca autami niż np. w WRC 9. Ale i tak poczułem różnicę po kilkudziesięciu próbach na jednym zakręcie, Pomimo że się uczę to jest o wiele lepiej. Niestety moja początkowa radość nie trwała długo ponieważ podczas montażu łapy do hamulca odpadła mi śruba W instrukcji jest napisane aby dokręcić ją z siłą nie większą niż 10 nm. A ja nie użyłem nawet jednego 1nm Ledwo co złapałem gwint i podczas wkręcania gwint został w środku, dlatego byłem w stanie wykręcić go palcami, gdyby wkręcił się cały i został tam w środku to musiałbym kombinować całą tuleję. Napisałem do fanateca zgłoszenie ale wątpię żeby była reakcja. Dlatego wkręciłem zwykłą śrubę m6 10mm i dałem jedną podkładkę. Trzyma się idealnie. Hamulec działa też idealnie. Pomimo tego drobnego mechanicznego incydentu jestem mega zadowolony. Handbrake V2 kupiłem w black weeks. Przyszedł razem z nową kierownicą WRC, pierwszą sprzedałem bo postanowiłem zrobić upgrade z najniższej linii produktów CSL do Clubsport i kierownica RS długo dobrze mi służyła w Gran Turismo i Assetto Corsa. Ale wróciłem do grania w WRC i stwierdziłem że obręcz obszyta skóropodobnie i o średnicy 320 mm do rajdów się słabo nadaje. No i jest ciężka 1788 gram z metalowym QR2. Dlatego kupiłem ponownie kierownice WRC i QR2 od Chińczyka. Ten zestaw waży 1380 gr. Myślałem o Monte Carlo WRC ale brak łopatek zmiany biegów zdecydowanie mnie zniechęcił. Można sobie dodać te łopatki wstawić do podium huba z którego korzysta moduł Rally ale nawet nie chcę wiedzieć ile taki zestaw waży. Grubo ponad 2 kilo na 100%. I Aby porządnie wykorzystać możliwość takiego zestawu potrzebna jest mocniejsza baza. A tą kupię sobie dopiero w kwietniu na urodziny gdy zmienię GT DD Pro na Clubsport DD+ No ale do tego czasu dużo odcinków specjalnych przede mną. Stanowisko leczenia mojego łokcia tenisisty 3 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.