mataman 35 Opublikowano 4 stycznia 2012 Opublikowano 4 stycznia 2012 Jezeli bierzemy pod uwagę wyjście budzetowe to Logitech DriveFX. Ale ciężko dostac i ceny są chore na alledrogo. Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 Zgadzam się. Padlina M$ (mimo, że ma FF) jest zdecydowanie gorsza od logi DFX. Jednak ceny są przegięte... taka kiera powinna kosztować max 150 zeta nówka. Cytuj
Romanoff 9 Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 (edytowane) Hej, kierownica Italia właśnie przyjechała więc dzisiaj wieczorkiem będę testował i postaram się spisać wrażenia z działania z Forzą 4, porobię jakieś zdjęcia i wystawię swoją opinię czy kierownica jest warta tych pieniędzy , za które można ją kupić w necie. Edytowane 5 stycznia 2012 przez Romanoff Cytuj
mataman 35 Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 Nie jest warta. Coś co ma w środku gumki recepturki nie jest warte żadnych pieniędzy. Cytuj
winner 183 Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 (edytowane) 360zł... sporo za ten badziew Edytowane 5 stycznia 2012 przez winner Cytuj
orion50 632 Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 Zgadzam się. Padlina M$ (mimo, że ma FF) jest zdecydowanie gorsza od logi DFX. Jednak ceny są przegięte... taka kiera powinna kosztować max 150 zeta nówka. Mi tam się dobrze trzepało na DFX To pewnie dlatego, że wtedy nie grałem na żadnej innej kierze. Dla mnie FF wcale nie jest wymogiem. Bez tego jestem w stanie sobie poradzić, chociaż dobre FF na prawdę daje fun i podnosi poziom trudności. Ja za swoje DFX dałem 120 zł i uważam, że za te pieniądze była bomba Cytuj
Gość pawel_k Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 (edytowane) Zgadzam się. Padlina M$ (mimo, że ma FF) jest zdecydowanie gorsza od logi DFX. Jednak ceny są przegięte... taka kiera powinna kosztować max 150 zeta nówka. Mi tam się dobrze trzepało na DFX To pewnie dlatego, że wtedy nie grałem na żadnej innej kierze. Dla mnie FF wcale nie jest wymogiem. Bez tego jestem w stanie sobie poradzić, chociaż dobre FF na prawdę daje fun i podnosi poziom trudności. Ja za swoje DFX dałem 120 zł i uważam, że za te pieniądze była bomba FF w żaden sposób nie podnosi poziomu trudności, wręcz przeciwnie - pozwala dużo lepiej wyczuć auto i to co się z nim dzieje, pozwala dużo szybciej reagować na wszelkie niepożądane zachowania Edytowane 5 stycznia 2012 przez pawel_k Cytuj
orion50 632 Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 No nie wiem... w GT5 nie byłem początkowo w stanie jechać prosto Dopiero po jakimś czasie, łapy się przyzwyczaiły. W F1 na DFX jeździło się prościutko, zero oporów z powodu braku FF, ale tam ogólnie jest słaby FF, nawet na DFGT. Cytuj
Romanoff 9 Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 (edytowane) Witajcie, Kierownica kupiona w jedynym sklepie , który ją posiada od ręki http://www.ceneo.pl/13383823 . Kierownicę już zmontowałem ze stojakiem i chwilę pograłem , usiądę jeszcze do testu nieco później . Pierwsze wrażenia są całkiem ok, jakość wykonania jest dobra, pedały działają chociażby lepiej niż w Logitechu DF GT , którego jeszcze niedawno miałem . Samo koło kierownicy wygodnie leży w rękach, jest właściwie wyprofilowane , dając również dostęp - bez odrywania dłoni - zarówno do dobrej jakości łopatek do zmiany biegów ( tu na prawdę pozytywne zaskoczenie) jak i przycisków A,B,X,Y . W porównaniu do kierownicy, którą aktualnie używam, czyli Fanateca CSR oczywiście podstawowym elementem , który odróżnia ją od Italii to wibracje i Force Feedback. Ewidentnie czuć,że brakuje go, aczkolwiek gra w porównaniu do grania np. na padzie zyskuje 200% atrakcyjności, pozwala na lepszą kontrolę , dodaje realizmu. Postaram się napisać więcej w nocy, ewentualnie jutro rano o wrażeniach z gry w Forza 4 oraz czy warto inwestować w ten sprzęt. Z jednej strony bowiem, w tej cenie co jest, powinna mieć FF, z drugiej strony nie ma za bardzo alternatywy, a brak FF można przeżyć, choć wiadomo, traci się na wrażeniach z jazdy. Na razie zapraszam do galerii gdzie możecie zobaczyć zrobione przeze mnie zdjęcia: https://picasaweb.go...feat=directlink P.S. Kierownica zamontowana jest do standardowego stojaka Wheel Stand Pro V.2 , za pomocą klamry , która jest w zestawie z kierownicą. Jest solidnie , nic nie "lata", aczkolwiek wiem ,że dla 100% stabilizacji producent WSP udostępni dedykowaną "blaszkę" do zamocowania tej kierownicy na stałe za pomocą śrub. Będzie dodawana gratis dla klientów kupujących zestaw Kierownica+stojak. Edytowane 5 stycznia 2012 przez Romanoff 5 Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 Dzięki za fotorelacje. Czekamy na głębsze wrażenia z jazdy 1 Cytuj
Sebas 1 586 Opublikowano 5 stycznia 2012 Opublikowano 5 stycznia 2012 @Romanoff: Opisz proszę bardziej szczegółowo jak jest wykonana ta kierownica, czy coś trzeszczy i jak się prezentuje ten plastik na żywo bo na zdjęciach wygląda to troszkę tanio. Cytuj
Gość pawel_k Opublikowano 6 stycznia 2012 Opublikowano 6 stycznia 2012 @Romanoff: Opisz proszę bardziej szczegółowo jak jest wykonana ta kierownica, czy coś trzeszczy i jak się prezentuje ten plastik na żywo bo na zdjęciach wygląda to troszkę tanio. o to raczej nie masz co się bać - ja miałem kiedyś kierownicę Thrustmaster F430 i jakością wykonania biła DFGT o parę długości - cicha praca (pasek zamiast przekładni), mega shiftery, bardzo dobre pedały (szczególnie hamulec)... a ta kierownica wygląda na tą samą tylko zrobioną pod X360 więc podejrzewam że jest na takim samym poziomie... Cytuj
mataman 35 Opublikowano 6 stycznia 2012 Opublikowano 6 stycznia 2012 Niby ta sama ale wygląda bardziej plastikowo, nie mówiąc już o kastracji z FF Cytuj
maciekww28 848 Opublikowano 7 stycznia 2012 Opublikowano 7 stycznia 2012 @Romanoff - ta kiera ma chociaż jakieś wibracje? - coś na wzór Logi DFX i jej axial feedback'u Cytuj
Romanoff 9 Opublikowano 8 stycznia 2012 Opublikowano 8 stycznia 2012 Wibracji nie ma niestety , a przydałyby się jakieś, nie mówiąc o FF Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 8 stycznia 2012 Opublikowano 8 stycznia 2012 Nie ma nic ? Nawet jakiejkolwiek wibry ? Kurde... piekielnie trudno musi się na tym grać - zero wyczucia samochodu Cytuj
nie versal 6 Opublikowano 14 stycznia 2012 Opublikowano 14 stycznia 2012 (edytowane) Witam mam pytanie czy ktoś ma sprawdzone ustawienia kierownicy Logitech DFX do Forzy 4 Edit do usunięcia już znalazłem Edytowane 15 stycznia 2012 przez nie versal Cytuj
Romanoff 9 Opublikowano 15 stycznia 2012 Opublikowano 15 stycznia 2012 (edytowane) Potestowałem ją wczoraj przez kilka godzin więc mogę wreszcie coś więcej napisać i od razu wypunktuję wady i zalety tego produktu. Kierownica jest wykonana na dosyć wysokim poziomie. Użyte materiały i spasowanie są na poziomie adekwatnym do ceny kierownicy a w niektórych elementach jest nawet lepiej niż mógłbym się spodziewać po obcowaniu na co dzień z Fanatec’iem , który jest lekko licząc 5razy droższy. Pozytywnym zaskoczeniem są manetki zmiany biegów. Są zrobione z metalu, starannie wykonane, z oznaczeniami „Up” i „Down” w ramach podpowiedzi , w którą stronę zmieniać biegi . Ich działanie jest be zarzutu, pozytywne kliknięcie daje wrażenie ,że obcujemy z produktem o wysokiej jakości. Ani razu nie zdarzyło się abym miał jakikolwiek problem z ich obsługą. Trzymając ręce na kierownicy w pozycji „za dziesięć druga” każdy będzie miał swobodny dostęp do nich (ja mam średniej wielkości dłonie i nie miałem z tym żadnych problemów). Dodatkową zaletą są niewielkie, wyprofilowane wgłębienia na kierownicy na kciuki, które mobilizują do trzymania rąk właśnie w tej pozycji. Dla tych którzy jeżdżą w pozycji „ za piętnaście trzecia” też nie powinno być problemu, ale widać wyraźnie, że łopatki mogłyby być nieco dłuższe. Obręcz kierownicy wykonana jest w całości z plastiku, natomiast w miejscach od godziny mniej więcej 1/2 do 4/5 i 7/8 do 10/11 (czyli tam gdzie powinniśmy trzymać dłonie) jest pokryta gumą, która daje dobrą przyczepność i zostawia delikatny zapach(nie jakiś natarczywy) na dłoniach po kilkugodzinnym graniu. Na godzinie 3 i 9 obręcz posiada zgrubienie, które widać na zdjęciach , potęguje ono wrażenie solidności i zwiększa jeszcze bardziej przyczepność dłoni . Dodaje również masywności tej jakby nie było dosyć lekkiej konstrukcji. Front kierownicy to oczywiście emblemat Ferrari, z lewej strony przycisk X360 , taki jak na standardowym padzie do Xboxa, informujący o tym, jako który gracz jesteśmy podłączeni do konsoli. Tym przyciskiem włączamy konsolę, do której podpięta jest kierownica. Bezpośrednio pod tym przyciskiem znajduje się przycisk „Engine Start” , który jest…przyciskiem kierunkowym (zastępującym „krzyżaka”). Działanie tego przycisku jest ok., natomiast wrażenie jakie sprawia niestety dosyć negatywne. Kliknięcie jest dosyć głośne i ewidentnie plastikowe. Poruszając się w menu Forzy możemy używać również koła kierownicy, przekręcając ją w lewo/prawo żeby poruszać się w odpowiednim kierunku , natomiast nie jest to zbyt wygodne dlatego przez większą część czasu zmuszeni będziemy do używania tegoż właśnie przycisku. Jeżeli chodzi o przyciski po lewej stronie to u góry centralnej części kierownicy znajdują się przyciski Y, X , Select / LT (z drugiej strony kierownicy). Z prawej strony również od góry zaczynając B, A, Start / RT (również z drugiej strony kierownicy). Dostęp do wszystkich jest dosyć łatwy. Na dole , po prawej stronie środkowej części kierownicy producent umieścił „Manettino”- dwupozycyjny przełącznik (góra/dół) pozwalający zmieniać widok samochodu w grze – taki bajerek, który ma ładnie wyglądać i współgrać z designem kierownicy. Korpus kierownicy wykonano w całości z plastiku, podobnie jak element mocujący do stojaka/blatu. W korpusie znajduje się również wyjście słuchawkowe do podłączenia headsetu, natomiast nie używałem go więc nie mogę się o nim wypowiedzieć czy działa i jak działa. Kierownica jest osadzona pewnie w korpusie, nic nie lata, nie zgrzyta, nie trzeszczy, kółko chodzi cicho, stawia opór już przy delikatnym skręcie (od około 7% skrętu), nasilając się w miarę zwiększania kąta skrętu kierownicy. Jakość wykonania pedałów to poziom zdecydowanie wyżej niż spodziewałem się po tym modelu. Jest na pewno lepiej niż w Logitech DF GT. Pedały stawiają różny opór, gaz jest delikatniejszy, hamulec wymaga większej siły nacisku. Wykonane są w całości z twardego, solidnego plastiku i sądzę, że wytrzymają kilka lat intensywnego użytkowania bez stresu dla użytkownika że coś się zepsuje. Pedały łączymy kabelkiem bezpośrednio z kierownicą, wejście znajduje się z tyłu kierownicy. Kierownicę bez żadnych dodatkowych elementów mocujących można zamontować do stojaka Wheel Stand Pro V2 i nic nie lata, jest stabilnie. Mimo to , producent dołącza dodatkową blaszkę, żeby można było kierownicę przymocować na stałe. Jeżeli chodzi o wrażenia ze sterowania w Forzy to jest dobrze – precyzja na wysokim poziomie, kierownica prawidłowo reaguje na nasze poczynania. Grało mi się o wiele fajniej niż na padzie, choć przyznam ,że ze względu na brak FF i wibracji trzeba się bardziej skupić na obrazie i dźwięku, ponieważ moment utraty przyczepności jest mniej wyczuwalny. Czy warto ją kupić ? Ciężko jednoznacznie powiedzieć. Jeżeli miałbym do wyboru Italię w cenie powiedzmy ok. 350zł, tak jak widzę ją teraz najtaniej na www.ceneo.pl/13383823 lub w tej samej cenie byłaby możliwość kupna pewnej, sprawdzonej, używanej kierownicy MS to wybrałbym jednak tą drugą – FF robi swoje. Niestety takich egzemplarzy jest coraz mniej. Dla tych co chcą mieć produkt z gwarancją, dobrej jakości , oddający dużo frajdy z jazdy ale z pewnymi ograniczeniami (brak FF i wibracji) to chyba nie jestem w stanie polecić nic lepszego jak Thrustmaster Ferrari Italia. Pozdrawiam Romanoff Edytowane 15 stycznia 2012 przez Romanoff 2 Cytuj
Gość pawel_k Opublikowano 16 stycznia 2012 Opublikowano 16 stycznia 2012 (edytowane) czyli kolejny produkt potwierdzający wysoką jakość Thrustmastera - miałem F430 i na prawdę jakością wykonania był bliżej G27 niż DFGT... i za tą cenę zdecydowanie lepiej kupić taką kierownicę niż coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=0a3mbI_bhHM&feature=player_embedded szczególnie polecam fragment od 7:45 gdzie opisują pedały - miałem z nimi styczność i moim zdaniem bardzo łagodnie je potraktowali a poza tym http://allegro.pl/ki...2062024021.html jeśli ktoś ma ochotę to zapraszam do zakupu. sprzedaję z prostego powodu - zmęczenie i znużenie graniem... po ponad roku grania w GT5 zacząłem po prostu odczuwać znużenie i nie chce mi się grać, i nie tyczy się to tylko GT5 a grania jako takiego - za parę tygodni sprzedaję również konsolę i czekam na następną generację konsol... Edytowane 16 stycznia 2012 przez pawel_k Cytuj
MeL 34 Opublikowano 6 marca 2012 Opublikowano 6 marca 2012 czy ktoś wie jak ustawić w Dirt3 pełny kąt obrotu kiery? bo mam chyba tylko 180 ;/ Cytuj
winner 183 Opublikowano 6 marca 2012 Opublikowano 6 marca 2012 Jaka kierownica? Ja na G27 mam 900st. Cytuj
MeL 34 Opublikowano 6 marca 2012 Opublikowano 6 marca 2012 mam g27 ale chyba gra nie wpiera pełnego obrotu Cytuj
PRQc 705 Opublikowano 6 czerwca 2012 Opublikowano 6 czerwca 2012 do logitech driving force pro jest potrzebny zasilacz jak się podłącza pod PS3? czy tylko do PC ten zasilacz? proszę o odpowiedz Cytuj
Gość pawel_k Opublikowano 6 czerwca 2012 Opublikowano 6 czerwca 2012 potrzebny jest zasilacz... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.