_White_ 79 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 (edytowane) Jako że grając na kierownicy można też przypisać w grze przyciski z pada, ktoś na gtplanet wpadł na taki pomysł (przedostatni post na stronie): https://www.gtplanet.net/forum/threads/come-on-give-us-handbrake-on-thrustmaster-shifter-th8rs.241659 Proste i skuteczne, chyba spróbuję coś takiego zrobić Edytowane 13 Kwietnia 2016 przez _White_ Cytuj Odnośnik do komentarza
Luqat 966 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 (edytowane) Jestem ciekaw jak długo gałka i pad wytrzyma, jeśli ktoś się wczuje w jazdę i będzie dużo driftował albo właśnie rajdował? Edytowane 13 Kwietnia 2016 przez Luqat Cytuj Odnośnik do komentarza
szejdj 2 804 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 G29 czy T300? Cytuj Odnośnik do komentarza
oddball66 18 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 T300 mimo wszystko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Kaper 666 17 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Jako że grając na kierownicy można też przypisać w grze przyciski z pada, ktoś na gtplanet wpadł na taki pomysł (przedostatni post na stronie): https://www.gtplanet.net/forum/threads/come-on-give-us-handbrake-on-thrustmaster-shifter-th8rs.241659 Proste i skuteczne, chyba spróbuję coś takiego zrobić Znalazłem prostsze i ciekawsze rozwiązanie G29 czy T300? Konsola czy Pc? Jeżeli to pierwsze to T300, jeżeli to drugie to... T300 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
gamerTHC 185 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 (edytowane) Sam stałem przed podobnym dylematem i jednak wybrałem T300 w wariancie RS. Dziś już będę ją miał w swoich łapkach Wracam do pCars bo przy T100 i 270 stopniach skrętu nie dawałem rady w uslizgu i kontach. *kontrach Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez gamerTHC 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
darkos 4 295 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 G29 czy T300? Mając bazę T300 możesz złożyć taki zestaw jaki ci pasuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
mattaman 294 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 I masz lepszy oraz szybszy force feedback. Bez klekotania Cytuj Odnośnik do komentarza
szejdj 2 804 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Miałem już kilka kierownic Logitecha przykro mi się będzie rozstać się z nim, no ale chyba rozejrzę niestety wheel stand pro do thrustmastera również droższy Cytuj Odnośnik do komentarza
Krizz 541 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Wszystko co tu mówicie odnośnie FFB się zgadza , ale nikt jeszcze nie wspomniał że Thrustumaster i inni producenci nadal traktują sprzęty za tyle kasy jak zabawki. Pomijając już fakt że wykonanie tych kierownic jest po prostu ch*jowe, bo jak inaczej nazwać fakt że jeden z głównych komponentów kiery jest wykonany z g*wnolitu (ZnAl - tani stop metalu z którego robi się części metodą odlewu, niestety jest on bardzo kruchy i nie może przenosić dużych obciążeń) mówię tu o śrubie ślimakowej która ogranicza obrót kiery do 900* jest ona zrobiona tak że przy każdej kalibracji po "dokręceniu" się do końca z całym impetem jest hamowana przez miniaturowy wystający cycek z (pipi)litu który po ~ kilkuset kalibracjach w moim TX'ie się złamał więc kiera miała więcej niż 900 stopni przy obrocie w prawo. Wiedząc jak działa serwis TH kupiłem za 90pln jedną z tych popsutych (których jest pełno - ciekawe czemu) aby naprawić ją samemu - jeden plus jest taki że łatwo się ją rozbiera... W środku oczywiście standard - tanie układy elektroniczne, plastik i minimalne użycie stali, no i odsłonięte kable wystawione na działanie wysokich temperatur - a te w kierach Thrustmastera bywają bardzo wysokie,niektórym przez to siadają. Mówiąc o temperaturze trzeba wspomnieć o chłodzeniu jaki ma TX (w T150/300/500 jest podobnie) tutaj jest jeden wentylator 60mm, który po godzinie pracy w Dircie Rally włącza się na pełne obroty - cicha praca? bardzo śmieszne, kiera chodzi głośniej od trójnoga xD W środku brakuje także jakiegokolwiek tunelu regulującego przepływ powietrza, przez umiejscowienie wentylatora i bardzo wąskie kratki wentylacyjne obecny układ tak wydajny jak.. No przecież wystarczy spojrzeć na to Jak to ma działać poprawnie? W najlepszym wypadku zamiast gorącego silnika wszystko inne będzie gorące. Ktokolwiek wpadł na obecny układ jest IDIOTĄ.. Niestety nie pomaga fakt że TH ma jeden z gorszych serwisów z jakim się spotkałem - przebija go tylko Lenovo. Nie sposób się z nimi dogadać, gdy chciałem żeby wysłali mi nowy kabelek łączący Gałkę zmiany biegów do bazy a dostałem część kabla która wchodzi do obudowy razem z PCB :facepalmz: Także ludzie z supportu lubią chyba kolekcjonować zdjęcia bo ilość o którą proszą jest CHORA. 7 zdjęć kiery przymocowanej do biurka prosząc o kabel... Dlatego też pisałem kilka stron wcześniej aby kiery TH kupować tylko w sprawdzonych sklepach z pełną gwarancją jak coś przestanie działać to popakujesz i odsyłasz i nie masz pytań, niech hurtownia się z nimi użera. Nie mówię tutaj że Logitech to jest jedyny słuszny wybór bo z oczywistych względów nim nie jest ale Thrustmaster także pozostawia wiele do życzenia. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza
Michał102 870 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Tak samo tandetnie była wykonana moja GT2 (Fanatec). Główne elementy przenoszące największe siły były wykonane z tworzywa, przez co już po miesiącu pojawił się minimalny luz góra/dół, lewo/prawo na osi kierownicy - łożysko było osadzone w plastikowym gnieździe i to po prostu się rozr.uchało. Główna wiązka nie była niczym zabezpieczona i po prostu ocierała sobie o tunel prowadzący - dało się już zauważyć pewne wytarcia na kablach. Chłodzenie też było kpiną - nie dość, że mało wydajne, to jeszcze gniazdo wentylatora od wysokiej temperatury się odkształcało i ten zaczynał się niemiłosiernie tłuc. Takich mankamentów pojawiła się jeszcze cała masa (m.in. padły potencjometry w pedałach) i nie chce mi się wszystkiego opisywać. Większość z nich jakoś "naprawiłem" używając druciarskich metod typu osadzenie kołków w gnieździe łożyska (coś jak kołkowanie tulei w silniku - fani motoryzacji będą wiedzieć o co chodzi), czy improwizacja za pomocą trytytek i lutownicy. W sprzęcie za taką kupę kasy nie powinno to mieć miejsca, ale tak jak napisał Krizz niestety jest to wykonane jak bazarowa zabawka dla 3-latka. Ze wszystkich kierownic, które miałem chyba najlepiej wypadała poczciwa DFP - niby się to tłukło (mechanizm FFB), ale było pancerne i mimo mega katowania ta kiera mnie nigdy nie zawiodła. Nigdy nie rozbierałem korpusu kierownicy bo nic nie szwankowało i nie było takiej potrzeby. Jedyne co przy niej grzebałem, to z czasem rozebrałem pedały celem wyczyszczenia i nasmarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza
maciucha 11 615 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Lece na mojej DFGT już 7 rok i działa bez jakichkolwiek zarzutów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Luqat 966 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) Ja również dodam pozytywną opinię co do DFPRO. Moją mam już 4,5 roku i żadnych problemów z nią nie było ani razu. No i kupiłem ją za grosze, bo chyba 250-300 złotych (zresztą tu na forumku, więc jestem drugim właścicielem). Tak też się zastanawiam czy jeśli chcę grać w racery, to nie lepiej doinwestować w pieca. Jeśli nie, to nie dość, że trzeba kupić konsolę, to jeszcze nową kierę za chore pieniądze, która jak piszecie jest dziadowsko wykonana i nie wiadomo jak długo wytrzyma. No i jeszcze może nowy stojak, nie wspominając o płaceniu za online i droższe gry. Ciągnie mnie do pCars, Assetto i Dirta, ale z drugiej strony chciałoby się pograć w nowe GT jako fan serii. Bądź tu mądry człowieku. Edytowane 15 Kwietnia 2016 przez Luqat Cytuj Odnośnik do komentarza
Kaper 666 17 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Wszystko co tu mówicie odnośnie FFB się zgadza , ale nikt jeszcze nie wspomniał że Thrustumaster i inni producenci nadal traktują sprzęty za tyle kasy jak zabawki. Pomijając już fakt że wykonanie tych kierownic jest po prostu ch*jowe, bo jak inaczej nazwać fakt że jeden z głównych komponentów kiery jest wykonany z g*wnolitu (ZnAl - tani stop metalu z którego robi się części metodą odlewu, niestety jest on bardzo kruchy i nie może przenosić dużych obciążeń) mówię tu o śrubie ślimakowej która ogranicza obrót kiery do 900* jest ona zrobiona tak że przy każdej kalibracji po "dokręceniu" się do końca z całym impetem jest hamowana przez miniaturowy wystający cycek z (pipi)litu który po ~ kilkuset kalibracjach w moim TX'ie się złamał więc kiera miała więcej niż 900 stopni przy obrocie w prawo. Wiedząc jak działa serwis TH kupiłem za 90pln jedną z tych popsutych (których jest pełno - ciekawe czemu) aby naprawić ją samemu - jeden plus jest taki że łatwo się ją rozbiera... W środku oczywiście standard - tanie układy elektroniczne, plastik i minimalne użycie stali, no i odsłonięte kable wystawione na działanie wysokich temperatur - a te w kierach Thrustmastera bywają bardzo wysokie,niektórym przez to siadają. Mówiąc o temperaturze trzeba wspomnieć o chłodzeniu jaki ma TX (w T150/300/500 jest podobnie) tutaj jest jeden wentylator 60mm, który po godzinie pracy w Dircie Rally włącza się na pełne obroty - cicha praca? bardzo śmieszne, kiera chodzi głośniej od trójnoga xD W środku brakuje także jakiegokolwiek tunelu regulującego przepływ powietrza, przez umiejscowienie wentylatora i bardzo wąskie kratki wentylacyjne obecny układ tak wydajny jak.. No przecież wystarczy spojrzeć na to Jak to ma działać poprawnie? W najlepszym wypadku zamiast gorącego silnika wszystko inne będzie gorące. Ktokolwiek wpadł na obecny układ jest IDIOTĄ.. Niestety nie pomaga fakt że TH ma jeden z gorszych serwisów z jakim się spotkałem - przebija go tylko Lenovo. Nie sposób się z nimi dogadać, gdy chciałem żeby wysłali mi nowy kabelek łączący Gałkę zmiany biegów do bazy a dostałem część kabla która wchodzi do obudowy razem z PCB :facepalmz: Także ludzie z supportu lubią chyba kolekcjonować zdjęcia bo ilość o którą proszą jest CHORA. 7 zdjęć kiery przymocowanej do biurka prosząc o kabel... Dlatego też pisałem kilka stron wcześniej aby kiery TH kupować tylko w sprawdzonych sklepach z pełną gwarancją jak coś przestanie działać to popakujesz i odsyłasz i nie masz pytań, niech hurtownia się z nimi użera. Nie mówię tutaj że Logitech to jest jedyny słuszny wybór bo z oczywistych względów nim nie jest ale Thrustmaster także pozostawia wiele do życzenia. Trudno się z tym nie zgodzić, ale takie są realia dzisiejszej branży. Dziś nie zrobią ci czegoś co będzie działać dekady. Jadą na najtańszych (pipi)litach byle to ładnie wyglądało od zewnątrz. To głównie ma wytrzymać kilka ładnych upojnych sezonów a później do sklepu po nową lub nowszą wersje i tak jest ze wszystkim. Na szczęście w internecie można znaleźć ciekawe rozwiązania jak ulepszyć nasz sprzęt i nie trzeba być do tego inżynierem ( oczywiście przeróbki lepiej wykonywać po okresie gwarancyjnym) Co do serwisu Thrusta to zadania są podzielone, jedni mieli z nimi problemy, a inni nawet z własnej winy zawinili i sprzęt naprawili lub wymienili (oczywiście sprzęt na gwarancji ) A na przyszłość to lepiej nagrać filmik o co chodzi niż robić screeny . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza
BoryzPL 254 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Panowie, wszyscy wiemy ze wszystko zalezy od egzemplarza jaki trafimy, ja uzywajac DFGT przeszedlem w trakcie okresu gwarancyjnego 2 krotna wymiane pedalow a po okresie gwarancyjnym wymiane silniczkow od force fedbacku a i tak uwazam to za porzadny sprzet, bo jednak co wytrzymala to wytrzymala. Teraz przymierzam sie do T150 i licze ze nie bedzie bardziej usterkowa Cytuj Odnośnik do komentarza
pistaczek 43 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Nie rozumiem narzekania na to, że sprzęt drogi. Masz do wyboru tańsze opcje i możesz się przy nich bawić równie dobrze. Nabiłem trochę godzin na T100, udało się nawet prześcignąć ludzi, którzy jeździli na T300 i T500. Proste powiedzonko się sprawdza "nie sprzęt, a technika czyni z ciebie zawodnika". Jeżeli ktoś inwestuje ~2000zł na sprzęt do jeżdżenia to musi mieć bardzo dużo czasu na jazdę, inaczej po prostu marnuje potencjał całego sprzętu. Wykonanie TX'a to tragedia - myth confirmed. Najczęściej palą się elementy na PCB. Każdemu bym odradził zakup tego szrotu. Na T300 nie spotkałem jeszcze takiego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza
oddball66 18 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Tak z ciekawości spytam, ktoś używa / posiada tu Faneteca ClubSport Wheel Base V2? Cytuj Odnośnik do komentarza
mattaman 294 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) Jeżeli cie stać, to nie masz co się zastanawiać. Edytowane 15 Kwietnia 2016 przez mattaman Cytuj Odnośnik do komentarza
Kaper 666 17 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Tak z ciekawości spytam, ktoś używa / posiada tu Faneteca ClubSport Wheel Base V2? Tutaj masz małe recki kierownic i na samym dole jest ClubSport z Fanateca. http://simrace.pl/forum/index.php/topic/1016-oceniamy-kierownice-szablon-oceny/ Jeżeli chcesz więcej się dowiedzieć, to uderzaj bezpośrednio do raufa, on tą kierownice posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza
oddball66 18 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Jeżeli cie stać, to nie masz co się zastanawiać. Jakby grał na PC to fakt nie ma nad czym się zastanawiać. Gram tylko na PS4 i wsparcie pod tytułem "jak developer zechce" przy takim wydatku trochę mnie przeraża. Cytuj Odnośnik do komentarza
Marczello 23 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Ja dzisiaj kupiłem przez internet Thrustmaster T500 RS oraz stojak Wheel Stand Pro Stojak Dla Thrustmaster T500RS Czarno-Srebrny (WSP T500 DELUXE). Mam nadzieję, ze sie nie zawiodę. Długo wahałem się z decyzją co do kierownicy bo jak to zwykle bywa, im więcej się czyta opinii na necie tym mniej się wie. Jeszcze tydzień temu byłem niemal zdecydowany na g29 ale niemal wszyscy potwierdzali opinię, że cena nie jest adekwatna do jej jakości. No nic, teraz mi pozostaje tylko się modlić aby nowe Gran Turismo obsługiwało T500. Btw. nie wiecie ile mogę dostać za DFGT bo będę sprzedawał? Po gwarancji ale stan idealny bo przez ostatnie 4 lata była używana w sumie DOSŁOWNIE około 10 godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza
Kaper 666 17 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Btw. nie wiecie ile mogę dostać za DFGT bo będę sprzedawał? Po gwarancji ale stan idealny bo przez ostatnie 4 lata była używana w sumie DOSŁOWNIE około 10 godzin. 350 do 400, zależy czy masz jeszcze karton, ludziska patrzą na to i jak masz to podnosi wartość sprzęta Cytuj Odnośnik do komentarza
mattaman 294 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ile? O_O W życiu nie dał bym tyle za dfgt Cytuj Odnośnik do komentarza
BoryzPL 254 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ja swoją sprzedałem za 300 zł w średnim stanie jakieś 2 tyg temu Cytuj Odnośnik do komentarza
oddball66 18 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Są tu jacyś użytkownicy T150? Możecie podzielić się wrażeniami? Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez oddball66 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.