Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 hour ago, MaZZeo said:

Jeszcze Thrusmaster ma pokazać kierownicę DD w listopadzie.

 

Ale nie chcę od nich niczego oglądać :facepalm:

Kiedyś znajomy poprosił mnie o rachunek za moją G27. Ponieważ kupił popsutą G27 za grosze dosłownie. Więc to co zrobił było proste. Wysłał do Logitecha skan mojego rachunku i zgłosił warranty claim. Nie minął tydzień gdy w jego mieszkaniu, obok popsutej G27 leżała druga nowa sprawna G27 !!! Nawet nie zdobyli się na trud poproszenia o przysłanie popsutej kierownicy. :kekw: 

Logitech :banderas:

  • Dzięki 1
Opublikowano

Sprzęt wygląda na fajny, pierwsze wrażenia co widziałem na YT również pozytywne. Ale niestety kiera + pedały kosztują u nas 7000 zł... Ja wiem, że w świecie simów to pewnie średnia półka, ale typowo pod konsole to niestety przepaść i bariera nie do przebicia dla mnie, no chyba że w totka wygram kiedyś.

Opublikowano

Gdyby Logitech pokazał ten zestaw na początku roku to bym się mocno ekscytował i zamówił. Ale w tamtym czasie składałem nowy aluminiowy stelaż pod kierownice Direct Drive bo już miałem zaplanowanego Fanateca przed premierą Gran Turismo. Dziś mój zestaw rozrósł się dość mocno. Posiadam 

  • Gran Turismo DD Pro 8nm
  • Pedały CLS Elite V2
  • Obręcz McLaren GT3 V2
  • Obręcz WRC
  • Obręcz Gran Turismo
  • Łapę hamulca ręcznego 
  • i trzy metalowe QR1 do każdej obręczy 

Nie żałuję ani złotówki.  Żałuję że Logitech tak późno wchodzi w Direct Drive ale Thrustmaster też się opieprzał. Więc dopiero teraz może zacząć być ciekawie. A w zasadzie już jest skoro Logitech podniósł cenę zaraz po premierze. :kekw:

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Ok więc jest pewne sprostowanie dotyczące Logitecha i kompatybilności pomiędzy konsolami.

Mianowicie.

Jeśli kupimy bazę pod XBoxa raz z obręczą, na której są loga XBoxa to możemy grać na PC i XBox. Jeśli jednak podłączymy bazę do PlayStation z obręczą XBoxa to ona nie zadziała. 

 

Ale jeśli kupimy bazę do PlayStation z obręczą na której jest logo PS to możemy grać na PC, PlayStation. Żeby można było grać na Xbox trzeba do bazy PlayStation podłączyć obręcz z logiem XBoxa. 

 

Booster Media potwierdziło tę wiadomość krótkim sprostowaniem. 

Zatem jest to identyczna sytuacja jak w przypadku bazy Gran Turismo DD Pro, która ma w sobie czip komunikujący się z PlayStation. Natomiast Xboxowy czip jest w Obręczy i taka trzeba posiadać jeśli chcemy grać na obu konsolach. 

Opublikowano
1 hour ago, mattaman said:

No spoko, tylko pokaż mi gdzie kupisz oddzielnie obręcz?

 

W tej chwili jeszcze nie ma. Ale po co by robili quick release w swojej bazie DD? Z czasem pojawia się inne obręcze. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.09.2022 o 21:53, darkos napisał:

 

Ale nie chcę od nich niczego oglądać :facepalm:

Kiedyś znajomy poprosił mnie o rachunek za moją G27. Ponieważ kupił popsutą G27 za grosze dosłownie. Więc to co zrobił było proste. Wysłał do Logitecha skan mojego rachunku i zgłosił warranty claim. Nie minął tydzień gdy w jego mieszkaniu, obok popsutej G27 leżała druga nowa sprawna G27 !!! Nawet nie zdobyli się na trud poproszenia o przysłanie popsutej kierownicy. :kekw: 

Logitech :banderas:

 

Aż nie chce mi się w to wierzyć.

Moja T150 oraz T300 były na reklamacji i w przypadku Thrustmaster sprawa wygląda zupełnie inaczej.  ( Sprawdzanie paragonu, numerów seryjnych itp ) 

Biurokracja konkretna a i tak zawsze odsyłali mi sprzęt pisząc że usterek nie stwierdzono.

 

To dwie inne firmy ale jednak z tej samej branży więc tym bardziej jestem do powyższej opowieści nastawiony sceptycznie.  Nie w dzisiejszych czasach takie numery, gdzie konsumenta chcą wydymać i naciągnąć na kolejny zakup na każdym kroku.

Edytowane przez Rhapsody
Opublikowano
1 hour ago, Rhapsody said:

 

Aż nie chce mi się w to wierzyć.

Moja T150 oraz T300 były na reklamacji i w przypadku Thrustmaster sprawa wygląda zupełnie inaczej.  ( Sprawdzanie paragonu, numerów seryjnych itp ) 

Biurokracja konkretna a i tak zawsze odsyłali mi sprzęt pisząc że usterek nie stwierdzono.

 

To dwie inne firmy ale jednak z tej samej branży więc tym bardziej jestem do powyższej opowieści nastawiony sceptycznie.  Nie w dzisiejszych czasach takie numery, gdzie konsumenta chcą wydymać i naciągnąć na kolejny zakup na każdym kroku.

Konkretów nie znam więc opisałem to z mojego punktu widzenia i tak jak mi znajomy opowiedział. Po co jemu mój rachunek za kierownicę kupiona chyba w Komputronik albo xkom już nie pamiętam. Ale wiem że dostał nową G27 więc historia wydaje się być legitna. :sorry:

 

Zmieniłem pedały z CSL na CSL Elite v2. Wczoraj próbowałem pograć w Gran Turismo 7 ale całkowicie mi nie szło. Dlatego że przez trzy miesiące przerwy, polyphony wydało kilka kolejnych patchy do GT całkowicie zmieniając ustawienia nie tylko force feedback ale też innych patametrow. Które musiałem na nowo odszukać. Więc zamiast konkretnych testów i udanej zabawy siedziałem 4 godziny ustawiając kierownicę. Dopiero gdy już byłem całkowicie zadowolony i byłem w stanie poprawiać swoje czasy w track experience, przestałem grać. Od dziś i przez weekend będę nareszcie znów grać w wyścigówki. I testować bardziej hardcorowo ten zestaw pedałów. Dziś będę ustawiać CSL GT Pro pod Assetto Corsę Competizione na Xboxie. Więc coś więcej napisze o pedałach w sobotę. Ale już dziś wiem że to był dobry upgrade. Pedały są masywniejsze i bardziej dostojnie. Wykonane z metalu bez plastikowych elementów. Trzy pedały pokryte są gumowymi nakładkami z wypustkami, które niestety są kleiste i ściągają mi skarpetki ze stop więc musiałem te gumowe nakładki sciagnac. Pod nimi jest metal i jest zajebiście. :banderas:

 

20220928-091505.jpg

 

20220928-091515.jpg

 

20220928-091532.jpg

 

Opublikowano
W dniu 29.09.2022 o 07:50, Rhapsody napisał:

 

Aż nie chce mi się w to wierzyć.

Moja T150 oraz T300 były na reklamacji i w przypadku Thrustmaster sprawa wygląda zupełnie inaczej.  ( Sprawdzanie paragonu, numerów seryjnych itp ) 

Biurokracja konkretna a i tak zawsze odsyłali mi sprzęt pisząc że usterek nie stwierdzono.

 

To dwie inne firmy ale jednak z tej samej branży więc tym bardziej jestem do powyższej opowieści nastawiony sceptycznie.  Nie w dzisiejszych czasach takie numery, gdzie konsumenta chcą wydymać i naciągnąć na kolejny zakup na każdym kroku.

Ja mam pozytywne odczucia. Kupiłem t150 i pękł mi ten dynks co się nim przykręca do blatu to poprosili o paragon, ale go nie miałem, wysłałem zdjęcie numerów seryjnych, zapłaciłem 5€ paypalem i 10 dni później miałem dynks. Do tej pory jest ok.

Opublikowano

 20221004-193647.jpg 20221004-193839.jpg 20221004-140131.jpg

 

Ręczny zainstalowałem na sztywno obok kierownicy po prawej stronie bo jestem prawo ręczny. Trochę miałem z tym problemu i zastanawiałem się jak to zrobić, ale na fejsbukowej grupie typ wrzucił ogłoszenie sprzedaży nieużywanego Table Clamp. Więc po taniości kupiłem, dosztukowałem dwa kątowniki stalowe skądś jakieś pordzewiałe. Przejechałem szlifierką, przewierciłem otwory, skręciłem na Pudziana śrubami i sztywno się trzyma, gdy szarpie za wajchę. Pierwsze testy w WRC 9 wypadły znakomicie. Aż chciałem z rozpędu kupić w promocji na psn WRC 10 razem z dwoma Autami z lat 90, Subaru 97  i Lancerem 98 ale za chwilę 13 października wjedzie WRC Generations. Więc biorę to na premierę. Bałem się czy Fanatec CSL działa na PS4 z WRC 9 ale w trybie kompatybilności nie ma żadnego problemu. 

 

W moim stanowisku wyścigowym pozostało już tylko zrobić porządek z pierdolnikiem jakim są kable. Ale zamówiłem już na AliExpress plastikowe uchwyty do kabli wpinane w profile konstrukcyjne. Więc jak tylko przyjdą to ogarnę ten wręcz biblijny burdel :facepalm: To tyle na dziś ode mnie :hi:

 

10-sztuk-partia-bia-y-kabel-krawat-uchwy

  • Plusik 3
  • Lubię! 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
1 hour ago, mattaman said:

Promocja na DD podium od fanatec. Kiera plus geje 1500 euro. W obecnej sytuacji prawie darmo.


https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/1696

 

Strona fanateca padła tak się ludzie rzucili. No i wydaje się że czyszczą magazyny więc coś grubego muszą szykować na 2023. Cierpliwie poczekam, bo nie zamieniłbym swojej GT DD Pro na Podium

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, darkos napisał:

 

Strona fanateca padła tak się ludzie rzucili. No i wydaje się że czyszczą magazyny więc coś grubego muszą szykować na 2023. Cierpliwie poczekam, bo nie zamieniłbym swojej GT DD Pro na Podium

Jak oceniasz tę kierownicę? Warta swojej ceny?

 

Nigdy nie miałem kierownicy ale w końcu chcę mieć bo coraz więcej jeżdżę i pad mi już nie wystarcza, tym bardziej, że chciałbym się zacząć bawić w iracing na pc, myślę o tej GT DD Pro 8nm i te lepsze pedały, nie ukrywam, że podstawą dla mnie jest kompatybilność z ps5 i pc - czyli symulatory i forze z xboxa. Jest za 950 euro na stronie. Warto?

 

Doradźcie czy warto w to iść czy może poczekać do nowego roku skoro coś mogą szykować? Nie chciałbym wydawać więcej niż 1000 euro za cały zestaw.

 

I jeszcze jedna, najbardziej interesująca mnie kwestia. Jak to naprawdę jest z tym fors fidbekiem. Czy 5nm wystarcza? Czy warto dopłacić do 8nm? Jak to się ma do 20nm w Podiumie? Jak rozumiem im więcej tym kierownica stawia większy opór czy coś w tym stylu?

Edytowane przez Skajlajn
.
Opublikowano
10 hours ago, Skajlajn said:

Jak oceniasz tę kierownicę? Warta swojej ceny?

 

Nigdy nie miałem kierownicy ale w końcu chcę mieć bo coraz więcej jeżdżę i pad mi już nie wystarcza, tym bardziej, że chciałbym się zacząć bawić w iracing na pc, myślę o tej GT DD Pro 8nm i te lepsze pedały, nie ukrywam, że podstawą dla mnie jest kompatybilność z ps5 i pc - czyli symulatory i forze z xboxa. Jest za 950 euro na stronie. Warto?

 

Doradźcie czy warto w to iść czy może poczekać do nowego roku skoro coś mogą szykować? Nie chciałbym wydawać więcej niż 1000 euro za cały zestaw.

 

I jeszcze jedna, najbardziej interesująca mnie kwestia. Jak to naprawdę jest z tym fors fidbekiem. Czy 5nm wystarcza? Czy warto dopłacić do 8nm? Jak to się ma do 20nm w Podiumie? Jak rozumiem im więcej tym kierownica stawia większy opór czy coś w tym stylu?

 

Na początek rozróżnię. 

Baza - jest to ta część, do której podłącza się kierownicę, pedały, dźwignię biegów, i ręczny hamulec poprzez kable z końcówkami Rj12

Kierownica - to jest ta część, którą trzymasz w rękach kierując autem.

Jeśli kupisz bazę Gran Turismo Pro lub Podium Racing Wheel (niebieska) to tylko te dwie bazy są kompatybilne z PS4 i PS5 oraz Xboxem. Na stronie fanatec musisz sprawdzić, która kierownica ci najbardziej odpowiada i czy jest kompatybilna z Xboxem i PS Ready. Dla przykładu ta kierownica Porsche, więc mając jedną kierownicę, jedną bazę można z powodzeniem grać na trzech platformach. Ja tak robię :banderas:

 

Screenshot-20221109-072207-Opera.jpg

 

Czy warto? Oczywiście że warto, nawet się nie zastanawiaj. Ja zmieniłem z Logitecha G29 na Fanateca i nie żałuję ani grosika a mój zestaw wciąż się rozrasta. Z tego co ludzie w Internetach piszą to zdecydowanie polecają dokupić Boost Kit do tych 8 nm. Ja nawet nie podłączałem słabszego zasilacza z zestawu i od wyjęcia bazy z kartonu używam zasilacza dającego to 8nm. Tyle mi w zupełności wystarczy, nawet nie wyobrażam sobie jak można grać na 20 nm. Bo to ja mam kontrolować auto a nie kierownica rzucać mną na boki wyrywając się z rąk. Nie dopłaciłbym nawet po wczorajszej promocji i obniżce za Podium bo już wiem że 8 w zupełności wystarczy a czasami jest za dużo. Np. w WRC Generations force feedback jest obniżony do takiego poziomu aby był tylko lekko wyczuwalny bo tam machanie kierownicą na lewo i prawo odbywać ma się szybko a force feedback potrafi skutecznie przeszkadzać. W F1 klasach GT force feedback rośnie i fajniej jest mieć 8 ale 20 to już przesada. W autach z lat 50, które nie mają wspomagania nagle czuć całkowity opór jaki stawia kierownica. Można to oczywiście zmniejszyć w grze, ale nie po to jest implementowane abyśmy z tego nie korzystali. Nie wydałbym tyle kasy na Podium Racing Wheel, na tak ciężki motor, którego siłę FF obniżałbym w grze lub w softwarze. 

 

Musiałem znieść kartony do mieszkania żeby wpisać na stronie fanateca numery seryjne posiadanych fantów. :mog: Troszkę tego nazbierałem :yao:

Spoiler

20221105-111016.jpg

 

  • Plusik 1
Opublikowano
14 godzin temu, Skajlajn napisał:

 

 

Nigdy nie miałem kierownicy

Ja bym polecił pierw kupić coś taniego w stylu używanego TMX czy G29, obczaić czy w ogóle złapiesz zajawkę, nauczyć się grać, a dopiero potem iść w lepszy sprzęt. 

Pamiętaj, że kierownica sama za Ciebie kręcić nie będzie i z automatu nie sklepiesz ludzi grających na "tanich badziewiach". 

 

Natomiast jak już złapiesz bakcyla, to taką tańszą kierownicę bez problemu odsprzedasz bez żadnych strat. 

  • Lubię! 1
  • This 2
Opublikowano
17 hours ago, Skajlajn said:

Nigdy nie miałem kierownicy ale w końcu chcę mieć bo coraz więcej jeżdżę i pad mi już nie wystarcza,

 

:mog: 

To zapraszam na testy. Kto się raz przejedzie na kierownicy fanateca ten już jest pozamiatany:banderas:

Opublikowano

@Skajlajn

 

Napiszę jak to wszystko wyglądało u mnie, bo też miałem kiedyś takie dylematy jak Ty.

 

Przede wszystkim zgadzam się z tym co Panowie powyżej napisali. Nie kupuj od razu sprzętu z tak wysokiej i drogiej półki jeśli nigdy nie miałeś do czynienia z kierownicami. To nie pad w innym kolorze niż standardowy za 300zł, tylko tysiąc euro jakie masz do zagospodarowania. Twoja kasa = Twoje wybory ale uwierz, że warto posłuchać tej rady. Kierownica to jest  całkiem inny sposób rozgrywki, który wymaga wiele od gracza. Ale o tym później.

 

Ogólnie to trochę tak jakby zaraz po zrobieniu prawa jazdy iść do salonu Ferrari czy Lamborghini i zamówić auto (bo nas stać), które najbardziej nam się spodoba z wyglądu.

 

Sprzedadzą? Owszem. Masz kasę, masz produkt. Klient nasz Pan. Czy to bezpieczne? Ani trochę. Czy rozsądne? Też nie.

 

A co jak po zakupie okaże się, że zawieszenie za twarde? Za mało miejsca w środku? Za dużo pali? Za niski prześwit, żeby przejechać przez osiedle? A w końcu cena serwisu i ubezpieczenia za wysoka? I jednak S klasa wygodniejsza i 3 razy tańsza.

 

Taka analogia, a to dlatego, że mam kolegę, który też miał zajawkę (a raczej wydawało mu się, że ma, po obejrzeniu kilku filmików na youtube), jak sam stwierdził, nie będzie się bawił w półśrodki i od razu chce sprzęt dobrej klasy, bo na pewno będzie go sporo używał. Kupił Fanateca już nie pamiętam jak on się nazywał dokładnie bo to było 3 lata temu, za całość wyszło mu chyba 1500 euro plus 300 za stelaż i siedzisko, żeby przed tv grać, a nie montować do biurka. Oprócz bazy, pedałów, wziął też dwa koła, manualną dźwignię biegów i ręczny.

 

Miesiąca ten zestaw u niego nie zabawił. 

 

Po początkowym zachwycie nad efektami FF i całą otoczką zamiany pada na zestaw. Zaczął narzekać, że mimo iż zestaw był zgrabnie składany razem ze stelażem, to nie chce mu się za każdym razem wyciągać z szafy, jak chce sobie pojeździć pół godziny, a jak leży na wierzchu to żona marudzi. A to trzeba się bawić w konfigurację pod każdą grę i tracić czas zamiast jeździć. Ostatecznie stwierdził, żejak wraca po całym dniu pracy to granie na machanie kierownicą, naciskanie pedałów i zmienianie manualnie biegów jest zbyt męczące i wraca do pada i leżenia wygodnie na kanapie.

 

Napisałem to abyś wiedział, że wyobrażenia nie zawsze są zgodne ze stanem faktycznym. Kierownica to nie jest urządzenie typu podłączasz i grasz od razu we wszystko. Jak napisał jeden z Panów wyżej, spędził kilka godzin na ponownej konfiguracji sprzętu i dostrajania pod siebie tylko dlatego, że patch do gry zmienił wewnętrzne czułości w grze i trzeba było robić nastawy POD SIEBIE od nowa. Są gotowe ustawienia to fakt, ale każdy ma inne preferencje i tylko mozolne ustawianie i testowanie zapewni nam najlepsze rezultaty, radość ze sprzętu i wyniki w grach.

 

Jeśli Cię to wszystko nie odstrasza i chcesz wejść w świat sim racingu to polecam tak jak inni, najpierw kupić używkę jakiejś kierownicy bez direct drive, pobawić się miesiąc, jak przez ten czas Ci się nie znudzi, nie będziesz widział wad, które widział mój znajomy i jeszcze bardziej zapragniesz wejść na wyższy poziom jakości sprzętu i realizmu to wtedy kupuj nówkę z Direct Drive. Czy GT Pro? Na pewno się na niej nie zawiedziesz. Klasa sama w sobie. Ale z tego co czytałem, niedawno Logitech wszedł do tego segmentu (Direct Drive) i Thrustmaster też zamierza. Im większa konkurencja tym lepiej dla nas, Graczy. Poczekałbym na recenzje, porównania, promocje na święta? A do tego czasu szalał na czymś używanym z niższej półki typu G29, która i tak jest za(pipi)istą kierownicą i jak nigdy nie jeździłeś wirtualnie na kole to banan nie zejdzie Ci z ust długooo :)

 

A co do niutonometrów? Polecam ten wpis z reddita 

Moim zdaniem 8nm po dopłacie w DD Pro jest wystarczające i więcej nawet bym nie chciał. Ten nowy Logitech ma 11 ale jest też znacznie droższy. Każdy ma inne odczucia i oczekiwania. Wg mnie nie chodzi o to aby po godzinnym wyścigu mieć zakwasy w ramionach na drugi dzień tylko dobrze się bawić z odpowiednim poziomem realizmu na ekranie i w kończynach. Kto chce to i może mieć ponad 30nm w Simcube ale to już abstrakcja chyba :) No  i pamiętać należy, że jak chce się mieć kompatybilność z konsolami już niezależnie czy ps5 czy xbox to zostaje tylko kilka wiodących firm, reszta ze świata sim racingu działa tylko na pc. Pozdro.

 

 

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Opublikowano
1 hour ago, Podchmielony said:

@Skajlajn

 

Jak napisał jeden z Panów wyżej, spędził kilka godzin na ponownej konfiguracji sprzętu i dostrajania pod siebie tylko dlatego, że patch do gry zmienił wewnętrzne czułości w grze i trzeba było robić nastawy POD SIEBIE od nowa.

 

 

:balon: No to był cios w chuja. Wraca człowiek do mieszkania po pracy, siada w fotel przed kierownicę i nic się kurwa nie zgadza :kekw: Ale miło to wspominam bo nauczyłem się kilku nowych rzeczy odnośnie ustawień i zrozumiałem co one oznaczają i jakie odczucia oddają.  

 

Najtańsza kierownica Fanateca, odświeżony model P1 v2 https://fanatec.com/eu-en/steering-wheels/csl-steering-wheel-p1-v2 Wygląda podobnie do WRC i BMW csl ale ładniej świeci karbonem. Ale tak samo jak BMW nie jest kompatybilna z Xboxem :dunno: Zbliża się koniec roku, fanatec wyprzedaje zapasy magazynowe więc pewnie coś grubego szykują na nowy 2023. Przełożyli też premierę Bentley Wheel, więc wydaje mi się że razem z tym opóźni się też premiera QR2. No i za tydzień premiera nowej kierownicy Direct Drive od Thrustmater. Nie jestem ich fanem ale rynek trzeba obserwować, więc jest czekanko :hi:

 

2022_08_17_CSL_SW_P1_V2_R_Detail_01_1280

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...