Skocz do zawartości

GT5 Prologue i GT5 (do dnia premiery)


LiSoQuan

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Co z tym online i karami grał ktoś ??

 

Nie ma kar. Jak ładuje przejazd to wyświetla napis, ze aby uniknac wykorzystywania przez nieuczciwych graczy metody "na stłuczkę" i problemów z tym związanych, w grze po necie kary zostaja wyłączone.

 

 

mam zle ustawiony czas w gt ale w ustawieniach konsoli jest wszystko ok. Wie ktos gdzie to mozna przestawic?

 

Dałem pare razy reset cash w opcjach i się naprawiło. A czas w górnym prawym rogu się zmienia. podaje daną godzinę (oraz pogodę) na danym (podświetlonym na mapce w tle) torze.

 

 

 

A co do sprawy gry i potrzebnego do niej połączenia z netem to jestem mocno w(pipi).iony. No bez jaj Sony kuźwa jego mać. Nikt i nigdzie mnie nie uprzedził, ze gra WYMAGA stalego polaczenia z netem. to jest robienie ludzi w bambuko. Chcialbym widziec mine ludzi ktorzy np. taszczyli konsole do kumpla i sciagali by potem u siebie offline grac.

Edytowane przez Łebi
Opublikowano

Jak to żeby grać w wersję EU ,trzeba mieć podłączona konsole do neta???? Ja na wersji z Jap Store mogłem grac również z wyciagnietym kablem <_<

Opublikowano (edytowane)

Z tego co wiem Adi miał wersje z ps store z japonii ,a ta nie dość,że nie wymaga internetu by ją uruchomić to jeszcze można ją podzielić na 5 kont.Wersja na bluray jest "normalna" ,a jedyni winni za taki stan rzeczy są ludzie z Sony,którzy oczywiście musieli wymyślić sposób by nie dało się dzielić gry miedzy osoby(w końcu 28zł na głowę to nie to samo co 139zł).

 

Sam jestem ciekaw ilu ludzi w Europie jest w takiej sytuacji jaką opisał Łebi.Już widzę minę kolesia,który ściąga z ps store GT5P np u kogoś z rodziny lub znajomego bo sam nie ma neta w domu,przychodzi do siebie i .....140zł w błoto.Oby to była pierwsza tak chora sytuacja w sklepie ps store.Sytuacje z Warhawkiem rozumiem bo to w końcu gra w którą można grać tylko w multiplayer(więc logiczne ,że jak ją ściągasz to masz neta <_<) ale tej z GT5P nie da się racjonalnie wytłumaczyć(tym bardziej,że jak powtarzam cały czas można ściągać japońskiego prologue działającego na 5 konsol i nie wymagającego połączenia z netem)

Edytowane przez Ficuś
Opublikowano

A najdziwniejsze że nie można włączyc gry na innym koncie na tej samej konsoli toż to jakaś paranoja! Teraz jużjestem skazany na wersje z PS Store bo mam wpłacone 130zł, czekam na odblokowanie konta bo niewiadomo czemu zablokowali mi z tego co wyczytałem na zagranicznych forach na 48 godzin...

Opublikowano
mam zle ustawiony czas w gt ale w ustawieniach konsoli jest wszystko ok. Wie ktos gdzie to mozna przestawic?

A o ci sie wyświetla?

U mnie też darło się o zły czas jak włączyłem GT5, ale zrobiłem na PS3 update time via internet i już sie nie darło że coś z czasem jest nie tak.

 

 

Grał już może ktoś online ? jak są egzekwowane i czy są w ogóle kary za przepychanki.

Jeżeli nie można grać na wersji z ps store bez neta to jestem raczej za kupnem wersji płytowej.

Grałem. I są kary, ale muszą to jeszcze dopracować bo dziś jak kolo we mnie uderzył to ja dostałem kilka sekund kary.

 

Ale przyznam że Polyphony sie postarało, online to czysta przyjemność. Zero frustracji z czekaniem na wyścig. No i na neostradzie livebox 512 smiga aż miło.

 

Brawo!!!

 

szybkie pytanko - gdzie sie robi tuning samochodow ( jezeli sie robi ). nie znalazlem takiej opcji w menusach gry.

 

 

pozdrawiam

 

Artur

Prawdopodobnie jak przejdziesz wszystkie wyścigi to opcja tuningu się pojawi. Wyczytałem tak w manualu.

Opublikowano
łącze mam dobre ;P Najlepiej bedzie jak ktos przy 512 sprawdzi czy gra laguje... a bedzie lagowała ;)
Akurat jeżeli chodzi o gre online to szybkość transmisji łącza ma najmniejsze znaczenie. Ważny jest ping.
To już nieaktualne, teraz coraz więcej gier wymaga uploadu 256kbps (podczas gdy ludzie podają bzdurny download).

Co do GT5P to - uwaga uwaga - w grze na 12-cie osób wymaga downloadu 60kbps a uploadu 10kbps (bez lagów!), więc nawet Bibiking ma szansę pograć, o ile ma znośny ping. Więcej na temat zobaczycie w instrukcji (w grze!), są dwie struktury połączeń i przy połączeniu typu "star" wymagania są zerowe, ale musi się znależć wśród graczy host z potężnym uploadem 530kbps.

 

 

Pograłem sobie całkiem sporo i kilka uwag:

-Grafika (czyli coś dla lam) jest lepsza niż w Forza2, ale nie lepsza niż w PGR4. Muzyki nie ma, bo od razu wyłączam <_< w każdych wyścigach, zaś piski opon wypadają nie za dobrze.

-Czy to demo? Nie - wystarczy na pełnoprawną grę.

 

-ONLINE-czyli to co najważniejsze-jest kiepski, ale to zawsze online i miażdży offline, mamy tu wyścigi i hotlapping:

--wyścigi: brak rankingu, nie da się bić rekordów, nie da się jeździć z kumplami, brak rozmów, no i przepychanki. Wygląda to kiepsko, ale mimo to gra się na tyle fajnie, że pewnie pogram z tydzień. Dirty drivers irytują, ale przynajmniej można łatwiej wyprzedzać niż w Forza, nie stresując się awanturami o mały błąd

--hatlapperzy będą zadowoleni. Na początku zniechęca szaleńcza ilość rankingów-2928!!! Kto to skończy? I gdzie sumaryczne? Mamy rankingi dla: (60 bryk chyba + wspólny) x (fizyka pro lub standard) x (tryb time trial lub drift) x 12 tras.

Skutek tego będzie taki, że będą się liczyć tylko ogólne dla pro i standard, w trybie pro rządzi Ferrari F2007, na standardzie 3 bryki (znacznie wolniejsze).

W Time Trial nie ma ustawień, ale są kary za ścinki i walenie band, nie tylko zwalnia brykę ale i czas jest anulowany. Z drugiej strony pewnie łupnięcia nie są zaliczane, więc z czasem może to być paranoja jak w GT2 licencja na Seattle, gdzie niektórzy lecieli po pierwszej bandzie (mimo, że to niewykonalnie trudne). Mam nadzieję, że Sony nie będzie robić resetów rankingu jak w GTHD, bo to zabije rankingi

Ponadto są też Hot Lap Challenge (jak w Forza) gdzie można ustawiać bryki, zarówno arcadowe manipulowanie mocą i wagą jak w GT4 (żeby zmieścić się w indeksie wydajności), jak też normalne - zmiany nachylenia kół, przełożeń, aero itp.

 

-SYSTEMY to porażka, w Forza2 działają tak, że niektórzy mówią że za dobrze, w GT5P nawet ja czasem jeżdżę bez asyst (a mnie interesują wyłącznie jak najlepsze czasy). TCS już przy 1/10 po hopce na Eihard (? czy jakoś tam-trasa z GTHD) odcina gaz i strata jest ogromna, 9/10 i 10/10 lepiej nie próbować bo strata jest potworna, ASM działa lepiej niż w GTHD ale już przy Cappuccino dał mi 1sek straty. Ponadto systemy hamują tak ostro, że same robią poślizgi.

Co ważne systemy można regulować w czasie jazdy (!!!), trzeba tylko ustawić sobie to w opcjach pada RA, regulujemy: TCS, ABS, ASM, rozkład sił hamowania, jak też differential (można jechać 30%/70% i zmienić na np.40/60, jak to się ma do realizmu?)

Opublikowano
szybkie pytanko - gdzie sie robi tuning samochodow ( jezeli sie robi ). nie znalazlem takiej opcji w menusach gry.

 

 

pozdrawiam

 

Artur

Prawdopodobnie jak przejdziesz wszystkie wyścigi to opcja tuningu się pojawi. Wyczytałem tak w manualu.

Mi chodzi o kupowanie czesci czy innych bajerow - tak jak bylo w GT1 2, 3 ( w 4 nie gralem ale podejrzewam ze tez sie kupowalo turbo, intercooler czy inne bzdety poprawiajace wartosci samochodu ). Przeczytalem manuala ( mam wersje z PSS ) i wiem ze jest cos takiego jak Your Tune - ale tam ustawiasz tylko wartosci liczbowe ( np przelozenia ) ale nie ma info o dodatkowym wyposarzeniu. O co chodzi jakby - kto mi powie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ciekawe, jeżeli przy kupnie nie dali informacji, że połączenie z netem jeste bezwzględnie koniecznie, czy da się kasę odzyskać.... Ogólnie zwykle jestem podpięty do netu, ale ostatnio komp mi pada i obawiam się, że dłużej nie pociągnie. Oznaczałoby to dla mnie koniec z graniem w GT. Brak tej informacji jest jakby nie było wałkiem.

Opublikowano
Mi chodzi o kupowanie czesci czy innych bajerow - tak jak bylo w GT1 2, 3 ( w 4 nie gralem ale podejrzewam ze tez sie kupowalo turbo, intercooler czy inne bzdety poprawiajace wartosci samochodu ). Przeczytalem manuala ( mam wersje z PSS ) i wiem ze jest cos takiego jak Your Tune - ale tam ustawiasz tylko wartosci liczbowe ( np przelozenia ) ale nie ma info o dodatkowym wyposarzeniu. O co chodzi jakby - kto mi powie.

Pozdrawiam

Jakbyś przeczytał mój post to byś wiedział, że nie ma żadnego kupowania części, natomiast moc i wagę możesz regulować w pewnych typach wyścigów (jak w GT4 w Arcade), żeby dostosować do limitu indeksu wydajności.
Opublikowano
-Grafika (czyli coś dla lam) jest lepsza niż w Forza2, ale nie lepsza niż w PGR4. Muzyki nie ma, bo od razu wyłączam smile.gif w każdych wyścigach, zaś piski opon wypadają nie za dobrze.

 

Napisałeś to, żeby poprawić poziom dyskusji??? To udało ci się w 100 % ...

 

PGR4 ma parę przewag w rodzaju zniszczeń i zmiennych warunków pogodowych, ale jak grałem w ostatni weekend to miało grafikę znacznie słabszą niż to co zobaczyłem w GT5 Prologue... I nie jest to kwestia gustu, czy też uprzedzeń.... Po prostu Gt momentami przestaje wyglądać jak gra a zaczyna jak transmisja telewizyjna

Opublikowano

Arek_ napisałeś bardzo interesujący post. Dowiedziałem się wielu rzeczy, których chciałem się dowiedzieć. Rządzisz.

 

To już nieaktualne, teraz coraz więcej gier wymaga uploadu 256kbps (podczas gdy ludzie podają bzdurny download).

Co do GT5P to - uwaga uwaga - w grze na 12-cie osób wymaga downloadu 60kbps a uploadu 10kbps (bez lagów!), więc nawet Bibiking ma szansę pograć, o ile ma znośny ping. Więcej na temat zobaczycie w instrukcji (w grze!), są dwie struktury połączeń i przy połączeniu typu "star" wymagania są zerowe, ale musi się znależć wśród graczy host z potężnym uploadem 530kbps.

No nieźle prawie każdy kto ma neta sobie może pograć. Ja z moim uploadem 270kbps mogę chyba spać spokojnie. Najlepiej sprawdźcie sobie swój download i upload na m.in tej stronie:

 

http://www.speedtest.pl/

 

 

 

Muzyki nie ma, bo od razu wyłączam smile.gif w każdych wyścigach, zaś piski opon wypadają nie za dobrze.

Ja lubię słuchać muzykę, ale tylko na replayach i tylko wtedy, gdy jest dobra. Przydałaby się opcja custom soundtrack w GT5 <_<.

 

Dźwięk opon jest strasznie kiepski i w dodatku taki sam we wszystkich furach. Chyba nie muszę pisać, że np. w Ferrari F430 opony nie piszczą tak jak w Suzuki Swift.

 

czasem może to być paranoja jak w GT2 licencja na Seattle, gdzie niektórzy lecieli po pierwszej bandzie (mimo, że to niewykonalnie trudne).

Tego nie wiedziałem. Z resztą w serii GT było wiele takich kwiatków. Ktoś potem patrzy na czasy i myśli, że dany gość jest dobry, a w rzeczywistości tylko znalazł sposób jak mieć przewagę nad innymi. Przewagę nie umiejętności, a cwaniactwa.

 

 

Co ważne systemy można regulować w czasie jazdy (!!!), trzeba tylko ustawić sobie to w opcjach pada RA, regulujemy: TCS, ABS, ASM, rozkład sił hamowania, jak też differential (można jechać 30%/70% i zmienić na np.40/60, jak to się ma do realizmu?)

Tak, wystarczy ustawić sobie na jakich przyciskach mają być dane opcje. Nie trzeba mieć Driving Force GT.

 

Co do ustawienia dyferencjału w czasie jazdy to rozumiem, że da się go ustawiać tylko w określonych furach? Oczywiście jadąc F2007 da się ustawiać tylko dyferencjał tylnej osi.

Opublikowano
-Grafika (czyli coś dla lam) jest lepsza niż w Forza2, ale nie lepsza niż w PGR4. Muzyki nie ma, bo od razu wyłączam smile.gif w każdych wyścigach, zaś piski opon wypadają nie za dobrze.

 

Napisałeś to, żeby poprawić poziom dyskusji??? To udało ci się w 100 % ...

 

PGR4 ma parę przewag w rodzaju zniszczeń i zmiennych warunków pogodowych, ale jak grałem w ostatni weekend to miało grafikę znacznie słabszą niż to co zobaczyłem w GT5 Prologue... I nie jest to kwestia gustu, czy też uprzedzeń.... Po prostu Gt momentami przestaje wyglądać jak gra a zaczyna jak transmisja telewizyjna

jak transmisja???? na replayach owszem jest kozacko,ale juz w samej grze tak pieknie nie jest,tradycyjnie w grze właściwej mamy mniej detali,gorsze efekty i bardziej widoczny aliasing <_<

Opublikowano

Dziś czytałem dwie recenzje gdzie autorzy twierdzą że model jazdy jest lepszy od tego w Forzy2 i w pełni podzielam to zdanie. Klasa C to taka rozgrzewka, w B juz jest trochę trudniej i szybciej, ale klasa A to już prawdziwy hardcor na trybie profesional. Nie dość że na trasie samochody są tylko z górnej półki, co oznacza że jest naprawdę szybko i trudno utrzymać autko na trasie. Ciekawe co będzie się działo w klasie S, która jest ukryta (trzeba zaliczyć A)

 

PS. Szybkość jest oddana bardzo dobrze, tylko trzeba korzystać z kamery ze środka lub prezentującą same zegary (IMO najlepsza)

Opublikowano
Dziś czytałem dwie recenzje gdzie autorzy twierdzą że model jazdy jest lepszy od tego w Forzy2 i w pełni podzielam to zdanie.

a ja dla kontrastu moge napisac, ze to czyste bzdury...

Opublikowano
Dziś czytałem dwie recenzje gdzie autorzy twierdzą że model jazdy jest lepszy od tego w Forzy2 i w pełni podzielam to zdanie.

a ja dla kontrastu moge napisac, ze to czyste bzdury...

Tego typu recenzje pokazują, że GT5: P posiada naprawdę nowy i świetny model jazdy, a czy jest lepszy od Forzy2, to juz zależy kto ma jakie zdanie. Wszyscy narzekali przed premierą, że seria GT pod względem modelu jazdy od kilka lat stoi w miejscu, teraz niech zagrają w Prologue i gwarantuje że zmienią zdanie.

 

PS. Ciekawe jak wypadnie recenzja w PSX i N+ :D

Opublikowano

I po co zaczynać takie przekomarzanki? Przecież to sprawa gustu. Forza jest INNA niż GT. Jak możecie porównywać jazdę takim Ferrari?? Przecież nikt normalny nie wie jak się nim jeździ. To ma być gra do cholery! Rozumiem, że realizm jest ważny i w ogóle, ale chyba na pierwszym miejscu stoi grywalność. Ja grałem i w Forze i w GT i obie gry sprawiły mi przyjemność. Zaraz się bedziecie czepiać, że w Forzie są brzydkie chmury i słabe pomiary ciśnienia opon a w GT4 widać wystający pixel na aucie XYZ i podniesienie spoilera zwiększa czas o 1ms a powinno być 2ms. Dajcie spokój...

Opublikowano
I po co zaczynać takie przekomarzanki? Przecież to sprawa gustu. Forza jest INNA niż GT. Jak możecie porównywać jazdę takim Ferrari?? Przecież nikt normalny nie wie jak się nim jeździ. To ma być gra do cholery! Rozumiem, że realizm jest ważny i w ogóle, ale chyba na pierwszym miejscu stoi grywalność. Ja grałem i w Forze i w GT i obie gry sprawiły mi przyjemność. Zaraz się bedziecie czepiać, że w Forzie są brzydkie chmury i słabe pomiary ciśnienia opon a w GT4 widać wystający pixel na aucie XYZ i podniesienie spoilera zwiększa czas o 1ms a powinno być 2ms. Dajcie spokój...

 

Dobrze prawisz kolego !

 

Ja prologa traktuję jako małą rozgrzewkę, taką małą przekąskę przed pełnym GT, bardziej dla fanów niz okazjonalnych wirtualnych kierowców. 

 

Cieszy mnie fakt, ze model jazdy zauwazalnie sie zmienił (dla mnie na plus).

Cieszy mnie fakt, ze dodali swietny widok z kabiny (po raz pierwszy w mej długiej karierze gracza, widok ten nie przeszkadza)

Cieszy me oko grafa, mimo aliasingu :D (poza tym w seri gt zawsze były lepiej lub gorzej wykonane modele aut, przy tej ich ilości jestem skłonny im to wybaczyć hehe)

 

Cena co prawda trochę wykrzywia usta w kwaśnym grymasie ale wypiłem płyn wieloelektrolitowy z kroplówki to i to przezyję hehe

Prolog zaspokoi trochę mój głód "real driving symulacji" i nic więcej. Mam świadomosc pewnych niedociągniec czy wręcz braku postępu w niektórych aspektach lecz nie przeszkadza mi to cieszyć się grą.

 

 

To był Prolog...

 

Bo teraz od pełnego GT5 oczekuję:

 

Spełnienia kur.wa obietnic przez Polyphony.

Wy..ebania z gry archaizmów typu: pudełkowe kolizje i denne do granic niemozliwosci AI przeciwników (niestety w prologu nadal wszyscy wjezdzaja mi w dupę, nie wiem po co jest ten pasek od regulacji sztucznej inteligencji...)

Wprowadzenia choćby i tylko symbolicznych zniszczeń (niewielkie giecie blach czy szorowanie lakieru niczym w Forcy) jednak wpływających na zachowanie auta !!!

 

Przy prologu bawię się świetnie, teraz jednak od pełnego GT5 oczekuję:

 

POŁĄCZENIA GT5 Z NAJLEPSZYMI POD WZGLĘDEM MODELU JAZDY I REALIZMU, CZĘŚCIAMI SERII TOCA !!!  #%*^&$%!@ JEGO MAĆ !!!

 

Myslę, ze wykrzyczałem to za miliony hehe :D

Opublikowano (edytowane)

Forza 2 ma jedną przewagę nad nowym GT - AI przeciwników... Ci w GT sa mało agresywni, tak naprawdę jadą po sznurku jakby nie zależało im na zwycięstwie, nie zajeżdżają drogi, nie zetną zakrętu, nie zjadą ze "sznurka" by by cię wyprzedzić... Po prostu nie walczą.... W Forza 2 wygląda to znacznie lepiej...

W GT wszystko rozbija się o technikę jazdy... Tu się walczy z samochodem, z przyczepnością, nad i pod sterownością, z dobraniem odpowiedniego biegu do danego odcinka trasy, z wyhamowaniem właśnie w tej a nie innej sekundzie i takim nie innym wejściu w zakręt... Pod tym względem Forza 2 wybacza o wiele więcej, co powoduje że gra się przyjemniej ale mniej realistycznie

Edytowane przez szymku
Opublikowano
W GT wszystko rozbija się o technikę jazdy... Tu się walczy z samochodem, z przyczepnością, nad i pod sterownością, z dobraniem odpowiedniego biegu do danego odcinka trasy, z wyhamowaniem właśnie w tej a nie innej sekundzie i takim nie innym wejściu w zakręt... Pod tym względem Forza 2 wybacza o wiele więcej, co powoduje że gra się przyjemniej ale mniej realistycznie

To samo czytałem w pewnej recenzji :D

Opublikowano (edytowane)

Panowie (i Panie :) ) zajrzyjcie na Arcade/ Nissan Skyline R34/Eigar forward/ professional :D

 

Wiem, ze za chwile mnie pobijecie a potem spadne gdzies na koniec pierwszej 20 (jak nie dalej :D ), ale po prostu nie moglem sie powstrzymac ;)

Edytowane przez villain
Opublikowano (edytowane)
To samo czytałem w pewnej recenzji smile.gif

 

By zielarz ???

 

Nie no, on to ująl nieco inaczej....

Ale przekaz zbliżony to fakt, co nie dziwi, w końcu jest jak jest...

 

W ogóle, jak ktoś pisze, że model jazdy w Gran Turismo nie ewoluuje, że Forza rządzi itp, to trochę śmiać mi się chce...

 

Bo jak gram w Forza 2 to mi się Gran Turismo 1 przypomina tzn. w miarę realistycznie, ale liczy się przede wszystkim "fun"

 

Z każdą kolejną częścią Polyphony pokazuje, że ma "fun" w nosie... Ale satysfakcja po kolejnym technicznym okrążeniu gwarantowana. I o to chodzi

Edytowane przez szymku
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...