Skocz do zawartości

GT5 Prologue i GT5 (do dnia premiery)


LiSoQuan

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

jest Z A J E B I S C I E!! Pochłonęło mnie bez reszty!! Dodam że gram na padzie a banana na ryju mam cały czas :D:D

Model jazdy poprawiony i to zdecydowanie, chciałem zauważyć że normalna 370z ma ustawioną kontrolę trakcji na 7 poziomie a i tak ciężko nad nią zapanować. W GT5 standardowo trakcja była ustawiona na 5 poziomie i auto tak nie "szalało"

Widok z kabiny to miód :P Do tego dodano wstrząsy przy traceniu przyczepności i szybszym pokonywaniu zakrętów + lepsze poczucie prędkości.

 

A teraz do tych osób które narzekają na brak zniszczeń i brzydkie otoczenie...

O ile się dobrze orientuję to GT Academy polega na wykręceniu jak najlepszego czasu oraz dostaniu szansy jazdy w prawdziwych wyścigach a nie na rozbijaniu auta, jazdy po trawie czy też podziwiania drzew w oddali i asfaltu.

 

Grając w to demo z kokpitu widzę tylko kawałek asfaltu przed sobą i staram się wyciągnąć jak najlepszy czas - puki co reszta mnie nie obchodzi.

Nie zapominajcie też że podobno nie jest to kod jaki będzie w finalnej wersji + waga tego demka to 220mb i zapewne na czymś trzeba było oszczędzać.

Tyle ode mnie, wracam dalej kręcić kółka ;]

Edytowane przez rydziu87
Opublikowano

Dorzucę swoje trzy grosze...

 

Grafika faktycznie chyba nieco uboższa od Prologa, a do tego w oczy rzuca się dość mocne rozmycie całości (może akurat taki urok toru?). Model jazdy jest jednak świetny i jazda dostarcza dużej frajdy.

 

Obawiam się jednak, że dalsze obcowanie z tym demkiem będzie bardzo frustrujące. Znam konfigurację toru i standardowym Nissanem na padzie już na 4 okr. pojechałem zaledwie 3 sek. wolniej od najlepszego czasu, a po kilku kolejnych kółkach, przesiadce na wersję Tuned i powrotu do czerwonego, urwałem jeszcze 0,7 sek... i to by było chyba na tyle. Jakaś sekunda jest jeszcze spokojnie do urwania i nawet wiem gdzie, ale taka chirurgiczna precyzja jest na padzie cholernie trudna i mimo, iż mogę zrobić 10 okr. pod rząd w jednej sekundzie, to trudno to wszystko zebrać w jedną całość i pojechać bardzo czysto.

 

Wiem, że czarnym mogę urwać jeszcze dwie sekundy, bo na najszybszym kółku zrobiłem dwa spore błędy i kilka mniejszych, ale tutaj też jest mega ciężko jechać bardzo powtarzalnie. To jednak pół biedy, bo trening czyni mistrza, ale obejrzałem powtórkę najlepszego czasu i jestem przekonany, że na padzie nie na się uzyskać takiego czasu jak na kierownicy i jechać tak precyzyjnie.

 

Jeszcze parę godzin temu byłem w top 20 i jednym z pierwszych korzystających z pada, ale teraz nawet boję się odpalać dema ponownie, bo pewnie nawet nie ma mnie w pierwszej setce ;-).

 

A swoją drogą, czy Polska też bierze udział w całej tej selekcji, czy gramy tylko dla przyjemności? Dubaj w tym roku nie wchodzi i tak w grę, bo ranking trwa do 25 stycznia, a wyścig jest 14-15, ale może Le Mans? ;-).

 

PS: Fajnie by było, gdyby pojawiła się możliwość dodania toru do normalnego Prologa i polatania innymi autami, chociaż i tak do dema wybrano chyba najnudniejszy (chociaż dość trudny i techniczny) .

PS3: W F1 06 miałem na Indy problemy z dokładnie tymi samymi zakrętami co dzisiaj: czwartym i prawym za szykanami w ostatnim sektorze. Ktoś ma podobnie? :-)

Opublikowano

Nawet po krótkim ograniu (miałem czas sprawdzić tylko na oponach N3) szybko mozna stwierdzić, że fizyka ewoluowała w dobrą stronę! Jedno przynjamniej wiem na pewno - pełna wersja GT nie zawiedzie pod względem fizyki jazdy :)

 

Już nie mogę się doczekać, aż sprawdzę wersję wyścigową tej Zetki :D

 

 

P.S. nie wyobrażam sobie grać w tą grę na padzie - nawet na prostej potrafi przy 200k/h wozić na boki (koleiny i nierówności asfaltu) co żeby zniwelować podejrzewam, że może być ciut kłopotliwe bez kierownicy :)

Opublikowano

Pograłem chwilkę, po jednym okrążeniu każdą Zetką. Jest bosko! Model jazdy został znacznie usprawniony i jeżeli w GT5 wszystkie samochody RWD będą się podobnie prowadzić to nie mam wątpliwości, że ta gra, kiedy WRESZCIE się pojawi, zmiecie konkurencję. Wydaje mi się też że w stosunku do Prologu, lepiej wyglądają zderzenia, auto zazwyczaj fajnie się odbija i odgłos samej kraksy jest bardziej zjadliwy. Grafika trochę rozczarowuje, ale też nie oszukujmy się - ten tor po prostu słabo wygląda i tyle, nawet jak w pełnej wersji podmienią niektóre tekstury na lepsze, i tak jestem prawie pewien, że będzie to wizualny sredniak na tle innych tras. Jutro instaluję combo stolik+DFGT i zaczynam zabawę z demkiem jak należy :biggrin:

Opublikowano (edytowane)

Co do grafiki to szokuje mnie ogromne AA. Gram na 46" LED Samsunga i siedzę bliziutko. Gra jest cudnie wygładzona. FM3 na tym samym tv wyglądała znacznie słabiej. Asfalt robi wrażenie. Mowa o odcinku na prostej, gdzie widać bardzo szczegółowo wydrążone rowki wzdłuż toru. Kokpit i oświetlenie to tradycyjnie bezkonkurencyjna sprawa.

 

A dla mnie grafika to największe rozczarowanie - same auta prezentują naprawdę wysoki poziom detali, to nie ulega wątpliwości ale:

- na prawie każdej krawędzi auta widoczne są obrzydliwe jasne kropki (flickering), wygląda to beznadziejnie (podobny problem był w Forza 2) i totalnie psuje odbiór grafiki - sprawdzałem specjalnie tryb "wygładzony", ale prawie nic to nie pomogło. Dlatego nie mam pojęcia jak można opowiadać że gra jest lepiej wygładzona od Forzy 3 - grałem w Forze 3 parę minut wcześniej i obraz jest dużo przyjemniejszy dla oka i dużo lepiej wygładzony

- strasznie jałowa, sterylna grafika - przypomina mi to symulatory z PC w których można było odpalić kosmiczne rozdzielczości, dziesiątki aut na trasie itp. itd. ale i tak efekt końcowy nie był zadowalający (zdecydowanie brakuje jakiś delikatnych filtrów albo jakichkolwiek innych rozwiązań poprawiających jakość samego obrazu, nie ilość detali)

- obrzydliwa trawa - całkowicie płaska, o nienaturalnym, brzydkim kolorze (znowu symulatory rodem z PC się kłaniają)

- w kontekście powyższych wad rozdzielczość FullHD (a raczej prawie FullHD bo jest skalowana z 1280x1080) zdaję się wręcz działać na niekorzyść, potęgując wrażenie sztuczności i sterylności (tak samo jak niektóre gry z PS2 w wersjach na PC wyglądały okropnie bo monitor PC uwidaczniał wszystkie uproszczenia, maskowane przez zwykłe TV - choćby DMC3 czy Resident Evil 4).

 

Na pewno bardziej atrakcyjne trasy jak Tokyo będą się prezentowały dużo lepiej (tym bardziej dziwi mnie taki wybór toru na wersję demo która powinna starać się pokazać grę z najładniejszej strony).

 

W dużym skrócie zdziwiłem się jak dużo podobieństw znalazłem w tym demie do błędów popełnionych w Forza motorsport 2 (brzydka trasa w wersji demo, nienaturalna i nieprzyjemna dla oka kolorystyka oraz migoczące jasne piksele na krawędziach karoserii).

Graficznie zdecydowanie przyjemniej dla oka prezentuję się F3 na dzień dzisiejszy - nawet jeśli auta i kokpity mają mniej detali to ogólny odbiór grafiki (dzięki wygładzaniu, kolorystyce, poziomowi detali tła) jest lepszy.

 

PS. Jeśli chodzi o model jazdy to naprawdę jest bardzo dobry, bez dwóch zdań. W Forzie 3 zmiany poszły za bardzo w kierunku graczy casual.

 

PS2. Nie wiem skąd te pomysły ze gra ma kiepską grafikę bo specjalnie obcinali coś żeby było mniejsze - żyjemy w czasach gdzie z netu sciąga się całe pełne wersje gier, poza tym nikt by nie tracił czasu na podmienianie tekstur na gorsze (i przy okazji psucia sobie sztucznie ocen za grafikę).

Edytowane przez PePeP
Opublikowano

No no gratulacje w pierwszej setce ok. 10 Polaków hehe.

 

A PiotrB 2 miejsce :thumbsup: .

 

Ten ranking chyba jest podzielony na regiony, bo ja mam samych angoli(konto na UK).

Opublikowano

Odpadam ze względu na brak kierownicy, na padzie to jest jakiś żart, jazda jak w Shifcie :confused:

 

Poza tym IMO to co wypuścili nie ma nic wspólnego z GT5 - Prolog pod względem graficznym bije na głowe to "demo"(gram na monitorze FHD).

Opublikowano

Pojeździłęm w końcu dopakowaną wersją Nissana i cóż można rzec... rewelka:) Auto bardzo dobrze się zachowuje, robi dokłądnie to czego się od niego oczekuje, lecz mimo to całe okrążenie trzeba jechac uważnie bo głupi błąd i od razu wypad z trasy :P Frajda z jazdy jeszcze większa niż F430 w prologu (z powyłączanymi systemami of course) - co napawa bardzo dużym optymizmem, w końcu w pełnym GT będzie masa mocniejszych i bardziej wymagających fur :biggrin:

 

(...)

- na prawie każdej krawędzi auta widoczne są obrzydliwe jasne kropki (flickering),

(...)

 

Co prawda mi to w ogóle nie przeszkadza (a przynajmniej na moim tv tego aż tak nie widać), ale w grze jest do wyboru opcja wyświetlania obrazu i jedną z nich jest właśnie "flickering reduction" - może to coś pomoże :D

 

P.S. kolizje faktycznie poprawione - raz jak zahaczyłem o ten murek na pierwszym zakręcie po prostej to auto pięknie się obróciło (odgłos uderzenia też konkretniejszy niż w gt5p) parę razy. Na replayu wyglądało to już naprawdę dosyć realistycznie (oczywiście przymykając oko na to że nic nie odpadło z karoserii :) )

Opublikowano

"Wspaniale" się to wszystko zapowiada. No i faktycznie na padzie gra się ciężko. Jak do gry dodadzą kierownicę za free to może się skuszę <_<

I pomyśleć że nowa Forza mnie rozczarowała.

Yamauchi z marketingu ma 5+ ale Najman też dużo gadał i wiadomo... :thumbsup:

Opublikowano

Musze przyznac że całkiem przyjemnie mi sie jezdzi, fizyka daje rady

Gram na padzie, przeszkadza mi troche czułość.

Graficznie słabo, choc dla mnie w symulatorze jest to drugorzędna sprawa.

Fajnie widziec w ranku nasze flagi :P

Gość bigdaddy
Opublikowano

PS2. Nie wiem skąd te pomysły ze gra ma kiepską grafikę bo specjalnie obcinali coś żeby było mniejsze - żyjemy w czasach gdzie z netu sciąga się całe pełne wersje gier, poza tym nikt by nie tracił czasu na podmienianie tekstur na gorsze (i przy okazji psucia sobie sztucznie ocen za grafikę).

 

otóż to, fani GT robią sobie jakąś złudną nadzieję że niby to jakaś podmianka/okrojona wersja gt5 :potter: a tymczasem to normalna 1 trasa i 1 samochód z gt5 z nową fizyką, a zniszczeń nie ma bo nad nimi jeszcze pracują. To co było pokazane na TGS to samochód WRC który miał gotowe zniszczenia.

Dobre jest też to że osoby które 2mc temu jechały fm3 za kokpit czy jakieś słabsze kamienie na poboczach czy dawały specjalnie pogorszone zdjęcia fm3, to teraz przy demie GT5 piszą że - ,,grafika nie jest najważniejsza w takich grach'' albo piszą coś o pięknym asfalcie w tym demie... litości :rolleyes:

Mam nadzieję że w fullu będzie można normalnie jeździć na l2,r2 bo na x,kwadracie czy analogu gra się kiepsko i to już u wielu osób bez kierownicy skreśli grę z zakupów.

  • Minusik 2
Opublikowano

 

 

Ten ranking chyba jest podzielony na regiony, bo ja mam samych angoli(konto na UK).

bo w UK chyba jest ta akademia.

ja majac z konta PL w rankingu mam caly swiat ;) a jakos niedawno w top1 byl ktos z afryki

Opublikowano

 

Mam nadzieję że w fullu będzie można normalnie jeździć na l2,r2 bo na x,kwadracie czy analogu gra się kiepsko i to już u wielu osób bez kierownicy skreśli grę z zakupów.

 

Można już w demie. Wystarczy wejść do opcji, a dokładnie w ustawienia kontrolera. :woot:

Opublikowano

PS2. Nie wiem skąd te pomysły ze gra ma kiepską grafikę bo specjalnie obcinali coś żeby było mniejsze - żyjemy w czasach gdzie z netu sciąga się całe pełne wersje gier, poza tym nikt by nie tracił czasu na podmienianie tekstur na gorsze (i przy okazji psucia sobie sztucznie ocen za grafikę).

 

otóż to, fani GT robią sobie jakąś złudną nadzieję że niby to jakaś podmianka/okrojona wersja gt5 :potter: a tymczasem to normalna 1 trasa i 1 samochód z gt5 z nową fizyką, a zniszczeń nie ma bo nad nimi jeszcze pracują. To co było pokazane na TGS to samochód WRC który miał gotowe zniszczenia.

Dobre jest też to że osoby które 2mc temu jechały fm3 za kokpit czy jakieś słabsze kamienie na poboczach czy dawały specjalnie pogorszone zdjęcia fm3, to teraz przy demie GT5 piszą że - ,,grafika nie jest najważniejsza w takich grach'' albo piszą coś o pięknym asfalcie w tym demie... litości :rolleyes:

Mam nadzieję że w fullu będzie można normalnie jeździć na l2,r2 bo na x,kwadracie czy analogu gra się kiepsko i to już u wielu osób bez kierownicy skreśli grę z zakupów.

Sterowanie da się zmienić ^^

Opublikowano (edytowane)

Każdemu można zarzucić, za przeproszeniem, pie*****nie głupot i pisanie pod własne fanboy`skie zapędy. Najgorsze jest jednak to (i tego przeboleć za cholerę nie mogę), że ciągle GT Academy nazywane jest wersją DEMO! Osoby, które podkreślały ten fakt (że NIE jest to wersja demonstracyjna) w swoich postach policzyć można na placach jednej ręki... Sprostujmy jest to Time Trial Challenge mający za zadanie wyłonić najlepszych i dać im szanse po ścigania się w rzeczywistości, a nie pokazać, nam graczom na jakim poziomie jest aktualny kod GT5.

Co do tego Time Triala - zgadzam się z większością przedmówców - kokpit + model samochodu najwyższa półka, otoczenie marne a fizyka jak najbardziej poprawiona in +.

 

Kończąc słowo do bigdaddy`ego : Jeśli chcesz być o poziom wyżej od tych co flejmują i obnażają przed nami swoje fanboyskie charaktery, to sam się do ich poziomu nie zniżaj. Cały czas wypominasz użytkowników, którzy robili burdel w temacie FM3 a sam robisz to samo w tym. Nic do Ciebie nie mam, PEACE i w ogóle , ale czasem lepiej zacisnąć ząbki i przemilczeć pewne kwestie zamiast pisać pierdoły , bez podtekstów w co drugim zdaniu ;)

Edytowane przez butch.stein
  • Plusik 1
Gość bigdaddy
Opublikowano (edytowane)

a faktycznie można zmienić :P wcześniej jak wchodziłem w opcje to nie widziałem taj małej strzałki w dół, no to teraz można kręcić czasy.

 

@butch - jedna zasadnicza różnica, mnie interesuje GT i jak gra da radę to kupię, a nie że wbijam się do wątku gry której i tak nigdy nie kupie po to żeby pluć kwasem i wyszukiwać jakieś nieprawdziwe foty....i jak zapewne widzisz to ponad połowa osób marudzi na to demo bo jest czemu :P aha i nie wymieniłem w ost. poście o kogo chodzi.

Edytowane przez bigdaddy
Opublikowano

Pewnie, że jest na co narzekać a błędy czy niedoróbki trzeba pokazywać , po to jest to forum ;) Tylko żeby to było w jakiejś miłej (domowej ;) ) atmosferze.

Co mądrzejsi użytkownicy forum wiedzą i pamiętają jak było z FM czy innymi grami ("plucie kwasem", kłótnie i ciągłe doszukiwanie się pierdół), nie ma co sobie tego ciągle wypominać. Mój błąd, źle ułożyłem zdanie i rzeczywiście wyszło jakbyś kogoś wymieniał.

One more time Peace 4 you - starczy tego off topa ;)

Opublikowano

Najgorsze jest jednak to (i tego przeboleć za cholerę nie mogę), że ciągle GT Academy nazywane jest wersją DEMO! Osoby, które podkreślały ten fakt (że NIE jest to wersja demonstracyjna) w swoich postach policzyć można na placach jednej ręki...

 

 

4186212900_41a262e2de_o.png
Opublikowano (edytowane)

Nie chcę tu zaczynać kolejnej sprzeczki, ale jedno zdania komentarza. No niby tak Time Trial Demo zawiera cześć finałowego produktu bla bla bla, ale samo w sobie przeznaczone jest do GT Academy, daje nam tylko "przedsmak" tego co dostaniemy w full`u. Poza tym sam Kaz nie wypowiada się w kwestii tego Triala jako pełno prawnego dema. Z drugiej strony jeśli chcieliby pokazać jak wygląda na tą chwilę GT5 daliby demko z TGS`u ze zniszczeniami itd. a nie jakąś okrojoną na maxa wersję bez zniszczeń, z jednym samochodem, i do tego nawet nie wyścig a czasówkę.

Edytowane przez butch.stein
Opublikowano

 

 

Ten ranking chyba jest podzielony na regiony, bo ja mam samych angoli(konto na UK).

bo w UK chyba jest ta akademia.

ja majac z konta PL w rankingu mam caly swiat ;) a jakos niedawno w top1 byl ktos z afryki

My Polacy jesteśmy w rankingu z krajami, w których nie ma GT Academy. Także szczęśliwcy z krajów: Anglia, Irlandia, Francja, Szwajcaria, Włochy, Niemcy, Austria, Dania, Norwegia, Finlandia, Szwecja, Hiszpania, Portugalia, Holandia, Belgia, Australia i Nowa Zelandia mają osobne rankingi. Rankingi z tych krajów można zobaczyć tutaj:

 

http://eu.gran-turismo.com/gb/academy/2010/ranking/?board=0&area=61

 

 

Dzięki za wszystkie miłe komentarze. Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że podczas grania dostałem ok 20-30 wiadomości na PSN i ok. 7 zaproszeń do przyjaciół :-). Popularność GT robi swoje.

  • Plusik 1
Opublikowano

 

 

Ten ranking chyba jest podzielony na regiony, bo ja mam samych angoli(konto na UK).

bo w UK chyba jest ta akademia.

ja majac z konta PL w rankingu mam caly swiat ;) a jakos niedawno w top1 byl ktos z afryki

My Polacy jesteśmy w rankingu z krajami, w których nie ma GT Academy. Także szczęśliwcy z krajów: Anglia, Irlandia, Francja, Szwajcaria, Włochy, Niemcy, Austria, Dania, Norwegia, Finlandia, Szwecja, Hiszpania, Portugalia, Holandia, Belgia, Australia i Nowa Zelandia mają osobne rankingi. Rankingi z tych krajów można zobaczyć tutaj:

 

http://eu.gran-turismo.com/gb/academy/2010/ranking/?board=0&area=61

 

 

Dzięki za wszystkie miłe komentarze. Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że podczas grania dostałem ok 20-30 wiadomości na PSN i ok. 7 zaproszeń do przyjaciół :-). Popularność GT robi swoje.

I brawo Piotr!! tak trzymaj. W ogóle cieszy spora liczba polskich graczy w rankach, trzeba pokazać że z "naszymi" należy się liczyć. Może uwzględnią Polskę w następnych akcjach pokroju GT Academy :). Zagęśćmy te rankingi:) Pozdro

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

Nie wiem czy zauważyliście ale pisk opon wreszcie został mocno poprawiony. Nie jest idealny ale jest znacznie lepiej niż było. Co do modelu jazdy to ja nie mam pytań. Jest wyśmienicie. Jak dla mnie brak konkurencji na konsolach pod tym względem.

Gość pawel_k
Opublikowano

Co do modelu jazdy to ja nie mam pytań. Jest wyśmienicie. Jak dla mnie brak konkurencji na konsolach pod tym względem.

zapewne nie grałeś w Ferrari Challenge ani Supercar Challenge.

 

 

co do tego dema GT5 to ja się zawiodłem - nie wiem po co oni wydają zubożoną wersję gry. brak zniszczeń, brak nowych rzeczy (typu ślady opon na asfalcie), do tego grafa ewidentnie słabsza niż przy GT5p i nie można tego zrzucać tylko na tor - on efektów typu HDR nie wycinał. model jazdy na padzie jak to w przypadku Gran Turismo jest kiepskawy, gra jest skalibrowana całkowicie pod kierownice (której niestety aktualnie nie posiadam). z jednej strony fajnie ale z drugiej twórcy FC czy nawet starego Enthusia pokazali że i na padzie można dobrze oddać wrażenia z jazdy.

 

na plus zdecydowanie zaliczam poprawione kolizje które już nie są takie pudełkowate jak były w gt5p - dobrze to wróży przed pełną wersją ze zniszczeniami. dema już nie ruszam, czekam dalej na full'a.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...