Skocz do zawartości

GT5 Prologue i GT5 (do dnia premiery)


LiSoQuan

Rekomendowane odpowiedzi

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

W Fm są o wiele lepsze tekstury asfaltu, budynków, obiektów, po prostu toru.

 

A co masz do tych tekstur asfaltu???

 

IMG_0006.JPG

 

Dla porównania, fotka z prawdziwego toru Indianapolis.

 

Indianapolis-F1-797534.jpg

 

Forza nie ma nawet w połowie tak dobrze odwzorowanych tras.

  • Minusik 1
Opublikowano

Orion...daj spokój z Forza :) są trasy że słabo się robi (twin montegi np.) Kokpity też bieda... fizyka uproszczona...naprawdę nie ma co się wychylać z porównaniami. Rozczarowuje prawie w każdym aspekcie.... Kupiłem klocka dla tej gry (jeszcze FM2) i...co robić, zderzyłem się z bardzo dalekim krewnym GT, jakąś inspiracją..produktem GT podobnym, zastępczym. Brak tej finezji jaką ma GT, brak urody:) jest ciemno...brzydko... Ten trial pokazał w jakim kierunku poszła fizyka..dobrym kierunku. GT to fetysz..przynajmniej dla mnie. Smutna ta forza a GT rokuje...i to na długie miesiące doskonałej zabawy. Odpal tego 370Z w FM3....zobacz jaka nudna furmanka, do "dzikusa" z GT nie ma startu:) Dobrych czasów :) Pozdr.

  • Minusik 1
Opublikowano (edytowane)

Czemu wszyscy się tak uczepili tego że na padzie nie da się grać w tą grę? Mi osobiście gra się przyjemnie, trochę trzeba się namęczyć ale da się kręcić w miarę dobre czasy więc WTF? Zresztą w pełnej wersji dostępny będzie tryb "standard" więc na padzie będzie się łatwiej jeździło.

 

Osobą czepiającym się wyglądu toru polecam odpalić serię NASCAR w jakiejś TV bądź odwiedzić jakiś tor i zobaczycie jak wiele atrakcji się tam znajduje i jakie bujne krajobrazy tam są...

Oczywiście znajdzie się jakiś wyjątek.

 

Niektórzy już od tego czekania stworzyli swoją wizję Gran Turismo 5 i coraz więcej rzeczy zaczyna się nie podobać...

Edytowane przez rydziu87
Opublikowano

Czemu wszyscy się tak uczepili tego że na padzie nie da się grać w tą grę? Mi osobiście gra się przyjemnie, trochę trzeba się namęczyć ale da się kręcić w miarę dobre czasy więc WTF? Zresztą w pełnej wersji dostępny będzie tryb "standard" więc na padzie będzie się łatwiej jeździło.

 

Dokładnie. Na padzie gra się znacznie lepiej niż w GT5P. Wreszcie można wyczuć moment utraty przyczepności.

Opublikowano (edytowane)

Napiszę w końcu coś od siebie...

Fizyka została mocno poprawiona. Już sporo osób o tym pisało. W końcu dobrze czuć/widać moment utraty i odzyskania przyczepności. Zawieszenie w końcu pracuje jak trzeba. O dziwo mam jednak wrażenie jakby słabiej było czuć masę pojazdu...

Niestety nadal trawa ma przyczepność niższą niż lód, co jest żenadą <_< Auto na trawie przy 10km/h zachowuje się jakby to było 100km/h. Nieszczęsna kontorla trakcji w ulicznym 370Z (na kierownicy jej nie ma) i permanentna w obu poza asfaltem to kolejna porażka.

Grafika... Samochód wiadomo. Jest bezkonkurencyjny, tak samo jak oświetlenie itd. Trasa to prawie poziom Prologa. Ogólnie jest ok, tylko tekstury trawy i wypaloncyh na ziemi cieni otoczenia to czasy nie PS2 lecz PSX'a... fail.

Dźwięki są wyraźnie lepsze. W końcu słychać pracę innych podzespołów niż tylko silnik :)

Pisk opon jest w końcu jak trzeba, tylko aktywuje się zbyt szybko. Choćby przy ruszaniu... nie da się ruszyć żeby nie zapiszczało chociaż trochę, co jest bzdurą, bo koła nie tracą przyczepności. Myślę jednak, że to na pewno poprawią.

 

Ogólnie do poprawy 4 rzeczy.

1. Przesunąć zakres tolerancji aktywacji pisku opon.

2. Zminic w końcu zachowanie auta na trawie (w demie Prologa i w spec I, gdzie nie było też kontorli trakcji na trawie było wszystko jak trzeba).

4. Dodać drugą kamerę TPP. Obecna jest zbyt sztywna.

5. Naprawić czułość przycisków na padzie. W pewnym sensie to już ich 3 gra na PS3 a oni nadal nie zrobili tego jak trzeba <_<

 

O grafikę się nie martwię. Na pewno nie zostawią tak wyglądającej trawy i cieni otoczenia. W Prologu i demie z TGS były przecież jak trzeba. Drzewka to inna sprawa.... Pewnie znowu (paradoksalnie) w trasach miejskich będą złożone z wielu polygonów a na pustcyh torach wysigowych będą płaskie..

 

Lipne jest to, ze nie ma raczej sposobu aby uświadomić im te wady. Nie jestem pewien w jakim stopniu przeglądają oni forum GTP (bo w jakimś na pewno).

Edytowane przez Emet
Opublikowano

To dlaczego wy wszyscy tak piszczycie jak laski gdy widzicie zdjęcia z GT5 ?? Piękne otoczenie, krystalicznie czysty asfalt a gdy dostajecie do wypróbowania demo okazuje się że płacz i lament jak przed pogrzebem.

 

Ta gra i tak się sprzeda bo ma fanów. Dla mnie auto zachowuje sie o wiele gorzej niż w Shift czy w GT4 bardzo szybko traci przyczepność gdy wypada się poza tor to auto skacze jak piłka do koszykówki, widok że środka w niczym nie pomaga tylko przeszkadza, nie ma też tej kamery umieszczonej nad maską samochodu. Szkoda. Do premiery w europie bardzo dużo czasu jest. Ale czy rzeczywiście poprawią?

Opublikowano

Ludzie uczepili sie grafiki bo po prostu za bardzo sie nakrecili po fotach od PD. A przeciez kazdy rozsadny gracz wiedzial ze to photomode ktore sila rzeczy bedzie wyglaalo lepiej niz gameplay. Feisar...twoje foty wygladaja ok ale raz ze sa to offscreeny, dwa ze asfalt na prostej start/meta rzeczywiscie wyglada jak powinien, natomiast na reszcie trasy juz nie. Mowienie ze FM3 nie ma nawet w polowie tak dobrego otoczenia jak to "demko" to jest LOL. Ogolnie to demko graficznie jest slabsze od Prologue'a.

Co mi sie podoba to odwzorowanie predkosci i to ze w koncu kierownica reaguje jak powinna na wychylenia analoga (jak w Shift czy rFactor). Jednak jak slusznie Emet zauwazyl, nie czuc wagi pojazdu... w tym aspekcie w prologu bylo lepiej. grajac w to demko czuje sie troche jakbym jezdzil gokartem po lodowisku.

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

Jeżeli ktokolwiek porównuje model jazdy do Shifta, to raczej nie ma sensu dalsza dyskusja. Shift to jeden z najbardziej skopanych model jazdy jakie spotkałem w grach wyścigowych.

 

Magiq grasz padem chyba, bo na kierownicy czuć masę pojazdu i to dosyć dobrze.

 

Gokartem po lodowisku??? WTF?

Opublikowano (edytowane)

Czasy, kiedy to GT niszczyło całą konkurencję pod względem grafiki minęły i trzeba się z tym pogodzić.

Choć "pełne" GT5 może jeszcze pokazać pazur za sprawą takich tras jak chociażby N-Ring czy Spa. To samo trasy "nocne", które zawsze ryły beret :)

 

Julita - powiadasz, że fura po wypadnięciu z trasy podskakuje jak piłka do koszykówki? W Shi(f)t'cie podskakuje jadąc po równiutkim i prościutkim asfalcie :D

W ogóle porównywanie GT5 do ostatniego NFS'a mija się z celem. NFS nie jest ani w 10% symulatorem. Ten kto twierdzi inaczej chyba nigdy nie prowadził samochodu szybciej niż 50 km/h :lol:

Edytowane przez Michał102
Opublikowano (edytowane)

Shift to ta gra w której auto wszystkie zakręty szło bokiem i opony grały cały czas?

Jeżeli ktoś porównuje Shifta do GT5 to na prawdę źle się dzieje...

 

Jeszcze napiszę odnośnie tej trawy chociaż już wcześniej ktoś to pisał....trawa jest taka a nie inna po to by ludzie nie ścinali bardzo zakrętów, zresztą nie tylko trawy się to tyczy bo na asfalcie znajduje się jedno miejsce z takimi żółtymi paskami na asfalcie i to akurat jak wychodzi się z zakrętu na prostą. Wystarczy wjechać na to jednym kołem i od razu widać że auto się ślizga...

Edytowane przez rydziu87
Gość bigdaddy
Opublikowano (edytowane)

trochę pograłem na padzie przy ustawieniach hamulec/gaz na l2 ir2 i co mogę powiedzieć to że gra się gorzej niż w prologu....szczególnie czerwonym nissanem <_< Widok samochodu po wjechaniu na trawę budzi śmiech, czemu on tak skacze jak gumiś?

@baapa - to żeś powiedział, skoro fm3 jest ciemna, brzydka, słaba to czym dopiero będzie gt5 :unsure: zresztą oceny fm3 na pewno potwierdzają jaka forza jest słaba. Co do tekstów feisara to je już pomijam milczeniem. :teehee:

 

To w końcu będzie nocka i warunki pogodowe w full-u??

Edytowane przez bigdaddy
Opublikowano

To w końcu będzie nocka i warunki pogodowe w full-u??

nocka potwierdzona przy czym nie wiadomo czy będzie to płynny cykl dzień/noc czy tylko trasy w nocy

warunki pogodowe -wg ostatniego wywiadu z kazem engine za nie odpowiedzialny jest stworzony i ponoć teraz testują sens wprowadzenia tego do finalnej wersji...co wg mnie jest totalną bzdurą bo po prostu coś czuje,że przy 16 autach na trasie,deszczu i zniszczeniach to ten im mega engine graficzny pewnie dostaje ultra czkawki...

 

Swoja drogą też pojawiła się teoria,że te demo GT5 wygląda tak a nie inaczej bo zmienne warunki itp będą ostatecznie w fullu i musieli ciąć tekstury itp by wszystko płynnie chodziło....

Opublikowano
Czasy, kiedy to GT niszczyło całą konkurencję pod względem grafiki minęły i trzeba się z tym pogodzić.

Te czasy minęły już w 2005 roku <_<

 

Ten kto twierdzi inaczej chyba nigdy nie prowadził samochodu szybciej niż 50 km/h

Moim zdaniem, porównywanie jakiejkolwiek gry wyścigowej do prowadzenia samochodu w realu mija się z celem.

Opublikowano (edytowane)

Jordan - w takim razie porównaj sobie do symulatora miotły elektrycznej.

 

Symulatory są stworzone aby jak najwierniej odwzorować model jazdy z rzeczywistości, więc dlaczego porównanie gry do jazdy w realu mija się z celem?

Oczywiście gra nam nie stworzy warunków, które działają na nas podczas jazdy prawdziwym samochodem, ale takie aspekty jak fizyka itp. śmiało można porównywać.

Edytowane przez Michał102
Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

trochę pograłem na padzie przy ustawieniach hamulec/gaz na l2 ir2 i co mogę powiedzieć to że gra się gorzej niż w prologu....szczególnie czerwonym nissanem

 

Co znaczy dla ciebie gorzej? Trudniej? Nie możesz powalczyć w czasówkach i wylewasz żal na forum? Nie rozumiem co oznacza według ciebie gorzej niż w Prologue. IMO jest bardzo podobnie jak w Prologue tyle że znacznie poprawili odczucie utraty przyczepności. Mowa o grze na kierownicy, bo kolesi którzy grają w simy padem i oceniają model jazdy zlewam śmiechem.

Opublikowano

Swoja drogą też pojawiła się teoria,że te demo GT5 wygląda tak a nie inaczej bo zmienne warunki itp będą ostatecznie w fullu i musieli ciąć tekstury itp by wszystko płynnie chodziło....

 

Też dzisiaj o tym pomyślałem. Jeżeli ta teoria byłaby prawdziwa, to jednak wolałbym żeby darowali sobie póki co dynamiczne zmiany warunków pogodowych i pory dnia. Nie sądzę, jednak żeby tak było. GT zawsze było graficznym killerem na danej konsoli i wątpię, żeby PD zdecydowało się na cięcia w grafie, kosztem ficzerów które nie są aż tak istotne - oddzielne wersje torów z inną porą dnia, deszczem, etc. mnie w zupełności wystarczą w GT5. Zresztą na początku grudnia wypłynął filmik ze studia PD jak Kaz szalał po Nurburgringu i wyraźnie widać, że grafika jest na poziomie dem z GC, TGS, TMS. Time Trial Challenge na bank okroili po to , aby plik mało ważył - wiele osób zwraca uwagę na słabe tekstury otoczenia, ja bym powiedział że wywalili też jakiś filtr z oświetlenia, dzięki czemu gra wygląda zupełnie nie jak Gran Turismo. Aha, dodatkowy argument na celowe okrojenie "demka" - nie ma opcji zmiany ustawień bezpośrednio podczas jazdy(gram na DFGT).

Opublikowano

Wiesz co feisar? A ja zlewam ciebie, " wielkiego pana" z kierownicą, który pozjadał wszystkie umysły świata i wie wszystko najlepiej.

Gram na padzie i mogę w 100% ocenić model jazdy. Mogę mieć inne wrażenia, ale auto samo w sobie zachowuje się w 100% tak samo i czy gram na padzie, kierownicy czy szczoteczce do zębów widzę jak auto się zachowuje bo model jazdy i fizyka jest zawsze ta sama.

  • Plusik 1
Gość bigdaddy
Opublikowano (edytowane)

To w końcu będzie nocka i warunki pogodowe w full-u??

nocka potwierdzona przy czym nie wiadomo czy będzie to płynny cykl dzień/noc czy tylko trasy w nocy

warunki pogodowe -wg ostatniego wywiadu z kazem engine za nie odpowiedzialny jest stworzony i ponoć teraz testują sens wprowadzenia tego do finalnej wersji...co wg mnie jest totalną bzdurą bo po prostu coś czuje,że przy 16 autach na trasie,deszczu i zniszczeniach to ten im mega engine graficzny pewnie dostaje ultra czkawki...

 

Swoja drogą też pojawiła się teoria,że te demo GT5 wygląda tak a nie inaczej bo zmienne warunki itp będą ostatecznie w fullu i musieli ciąć tekstury itp by wszystko płynnie chodziło....

 

może nie koniecznie by musiała być czkawka, w 2lenim pgr4 do każdej trasy można wybrać 12 warunków pogodowych, gra ma ładną grafikę i jest płynnie ^_^

 

Nie wiem jaki byłby sens w cięciu dema gt5 bo ludzie co chwile to powtarzają...jeden pisz że ładniej niż prolog inny że słabiej :P

 

trochę pograłem na padzie przy ustawieniach hamulec/gaz na l2 ir2 i co mogę powiedzieć to że gra się gorzej niż w prologu....szczególnie czerwonym nissanem

 

Co znaczy dla ciebie gorzej? Trudniej? Nie możesz powalczyć w czasówkach i wylewasz żal na forum? Nie rozumiem co oznacza według ciebie gorzej niż w Prologue. IMO jest bardzo podobnie jak w Prologue tyle że znacznie poprawili odczucie utraty przyczepności. Mowa o grze na kierownicy, bo kolesi którzy grają w simy padem i oceniają model jazdy zlewam śmiechem.

 

ja pierdziele ale irytujesz ludzi....zrozum że mały % graczy ma kierownicę w domu i większość na padzie gra, panie zbanowany...masz kierownice to forumowym graczem-kozakiem jesteś? jakoś ciebie jeszcze nie widziałem w top 100 ,,mistrzu''

 

,,Gorzej'' - nie czuje samochodu, jego zachowanie często wydaje mi się losowe, nie czuję wagi samochodu, jazda nie daje mi tyle frajdy co w gt5p, zachowanie samochodu po wjechaniu na trawę/piasek to już w ogóle fail....i żeby nie było piszemy tylko o 1samochodzie zaś w fullu będzie ich ponad 900 i dowolna konfiguracja ustawień czyli lepiej.

Edytowane przez bigdaddy
Gość =-FEISAR-=
Opublikowano (edytowane)

Wiesz co feisar? A ja zlewam ciebie, " wielkiego pana" z kierownicą, który pozjadał wszystkie umysły świata i wie wszystko najlepiej.

Gram na padzie i mogę w 100% ocenić model jazdy. Mogę mieć inne wrażenia, ale auto samo w sobie zachowuje się w 100% tak samo i czy gram na padzie, kierownicy czy szczoteczce do zębów widzę jak auto się zachowuje bo model jazdy i fizyka jest zawsze ta sama.

 

To ja Ci napiszę tylko żebyś zmądrzał. Albo zamontuj sobie w aucie pad. Najlepiej to zastanów się co piszesz i unikniesz takich wpadek.

 

Skoro na padzie można ocenić w 100% czy model jazdy jest realistyczny, to nie wiem po co większość w top 100 używa kierownicy, czemu podczas wszelakich pokazów, testów itp. gra się na kierownicy. Zresztą nie mam siły tłumaczyć tak banalnych rzeczy, bo podejrzewam że i tak nie zrozumiesz. Precyzja kierownicy, FF i dużo większa strefa nacisku gazu oraz hamulca pozwalają znacznie lepiej wyczuć auto i ocenić jego zachowanie. Dlatego wszyscy najlepsi w Time Trial Top 100 używają kierownicy.

 

Jeżeli piszesz że padem potrafisz w 100% ocenić model jazdy to po prostu bredzisz.

 

To w końcu będzie nocka i warunki pogodowe w full-u??

nocka potwierdzona przy czym nie wiadomo czy będzie to płynny cykl dzień/noc czy tylko trasy w nocy

warunki pogodowe -wg ostatniego wywiadu z kazem engine za nie odpowiedzialny jest stworzony i ponoć teraz testują sens wprowadzenia tego do finalnej wersji...co wg mnie jest totalną bzdurą bo po prostu coś czuje,że przy 16 autach na trasie,deszczu i zniszczeniach to ten im mega engine graficzny pewnie dostaje ultra czkawki...

 

Swoja drogą też pojawiła się teoria,że te demo GT5 wygląda tak a nie inaczej bo zmienne warunki itp będą ostatecznie w fullu i musieli ciąć tekstury itp by wszystko płynnie chodziło....

 

może nie koniecznie by musiała być czkawka, w 2lenim pgr4 do każdej trasy można wybrać 12 warunków pogodowych, gra ma ładną grafikę i jest płynnie ^_^

 

Nie wiem jaki byłby sens w cięciu dema gt5 bo ludzie co chwile to powtarzają...jeden pisz że ładniej niż prolog inny że słabiej :P

 

trochę pograłem na padzie przy ustawieniach hamulec/gaz na l2 ir2 i co mogę powiedzieć to że gra się gorzej niż w prologu....szczególnie czerwonym nissanem

 

Co znaczy dla ciebie gorzej? Trudniej? Nie możesz powalczyć w czasówkach i wylewasz żal na forum? Nie rozumiem co oznacza według ciebie gorzej niż w Prologue. IMO jest bardzo podobnie jak w Prologue tyle że znacznie poprawili odczucie utraty przyczepności. Mowa o grze na kierownicy, bo kolesi którzy grają w simy padem i oceniają model jazdy zlewam śmiechem.

 

ja pierdziele ale irytujesz ludzi....zrozum że mały % graczy ma kierownicę w domu i większość na padzie gra, panie zbanowany...masz kierownice to forumowym graczem-kozakiem jesteś? jakoś ciebie jeszcze nie widziałem w top 100 ,,mistrzu''

 

,,Gorzej'' - nie czuje samochodu, jego zachowanie często wydaje mi się losowe, nie czuję wagi samochodu, jazda nie daje mi tyle frajdy co w gt5p, zachowanie samochodu po wjechaniu na trawę/piasek to już w ogóle fail....i żeby nie było piszemy tylko o 1samochodzie zaś w fullu będzie ich ponad 900 i dowolna konfiguracja ustawień czyli lepiej.

 

To jeszcze raz, dobrze przeglądnij top 100.

 

Ja nie czuję żeby zachowanie auta było losowe. Doskonale wiem kiedy popełniłem błąd, co stanie się na danym zakręcie jeżeli podejmę takie a nie inne działania.

 

Co do zachowania auta na piachu i trawie to masz racje. Jest po prostu denne. Sprawa jest totalnie pokpiona.

Edytowane przez =-FEISAR-=
Opublikowano (edytowane)

Ludzie grający padem są w pierwszej 30 więc da się:) ale różnica w prowadzeniu między padem a kierą jest kolosalna...zasadniczo dwa modele jazdy. Na korzyść kiery oczywiście:) Osobiście lepsze czasy robię padem, kiere ogarne to będzie lepiej. Co do modelu jazdy to jest świetny...bardzo blisko do Live for Speed (chyba najlepsza fizyka w wyścigach ever) i to cieszy. Warunki pogodowe to silnik gry....który już mają od lat...więc wątpię że coś rozsądnego wymyślili w pół roku. Mnie to co jest pasi:)...wydać grę jak najszybciej i dziękuję:) Pozdr

Edytowane przez Baapa
Opublikowano

Mylisz pojęcia ;) To nie są 2 różne modele jazdy... to jest jeden i ten sam model jazdy. Inny jest tylko spsób sterowania samochodem.

To tak jakbyś powiedział, że samochód po zamontowaniu innej kierownicy (czy juz nawet pada zamiast kierownicy :P) zmienia swoje parametry i właściwości jezdne a tak przecież nie jest bo to ciągle ten sam samochód, z tym samym silnikiem, zawieszeniem itd.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...