Skocz do zawartości

GT5 Prologue i GT5 (do dnia premiery)


LiSoQuan

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzięki ! Najskuteczniej jest hamować lewą stopą. Większość graczy tak robi. Wprawdzie w F1 Rubens Barrichello jest chyba jedynym przykładem, że hamowanie prawą stopą, może być skuteczne, ale to ewenement na skalę światową :). Force Feedback polecam ustawić na maksymalną wartość, czyli 10.

 

Jest jeszcze technika "hamowania lewą stopą", którą można stosować w autach z silnikami turbodoładowanymi, z przednim napędem czy nawet w bolidzie F1 w pewnych okolicznościach. Nie polega po prostu na hamowaniu lewą stopą, tylko na naciskaniu hamulca lewą stopą, gdy prawą stopą trzymamy gaz do oporu. Ta technika ma szereg korzyści takich jak oszczędzanie czasu w przekładaniu stóp, utrzymywanie ciśnienia doładowania (gdy silnik ma turbo), ratowanie się z pewnych sytuacji czy by zapanować nad tyłem podczas hamowania. Polecam poczytać na google by poznać więcej szczegółów. Do dema GT5 się raczej nie przyda, ale później może już tak.

 

EDIT: Proszę nie stosować techniki hamowania lewą stopą w codziennej jeździe samochodem na drogach publicznych ! Może to być niebezpieczne i prowadzić do wypadków. To technika typowo wyścigowa, którą stosuje się na torze czy w rajdzie po uprzednim opanowaniu zagadnienia

Edytowane przez PiotrB
Gość pawel_k
Opublikowano

EDIT: Proszę nie stosować techniki hamowania lewą stopą w codziennej jeździe samochodem na drogach publicznych ! Może to być niebezpieczne i prowadzić do wypadków. To technika typowo wyścigowa, którą stosuje się na torze czy w rajdzie po uprzednim opanowaniu zagadnienia

uff, dzięki że to dodałeś ;)

co do mieszania wyścigowej techniki jazdy w normalnej jeździe to kolega z pracy do perfekcji opanował hamowanie z między-gazem - wystarczy do starego fiata zamontować instalację gazową która powoduje to, że nie może dopuścić do spadku obrotów bo silnik zgaśnie ;) prawa stopa palcami hamuje, piętą dodaje gazu - pure race :D

 

sorry za offtop ;)

Opublikowano

Właśnie na to starałem się zwrócić uwagę wcześniej. Padem nie ma możliwości dokładnie wyczuć auta, jego ciężaru i odpowiednich reakcji.

Jakoś w Forza to nie jest ogromny problem.

Po prostu to demo i GT5P ma zrąbane reakcje na skręcanie, rozpędźcie się do potwornych 50-80 km/h i zacznijcie skręcać (na padzie na krzyżaku lub mocno na analogu), to co się dzieje to arcade (na poziomie Ridge Racer), samochód lata na boki jak szalony. Jeśli używacie kierownicy to da się skręcić delikatnie, bo mały ruch na padzie to dla kierownicy kilka centymetrów.

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

Bo ta gra jest skalibrowana typowo pod kierownicę. Pod pada będzie tryb Standard w GT5. Pod kierownicę dostajemy Professional.

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

Mam pytanie. Do czego służy opcja ustawiania kierownicy z tryby Amateur, Professional i Simulation? Jak najedziemy na wybór tych opcji to podświetlają się 3 kierownice powyżej. Tak jakby nie dotyczyło to DFP i DFP GT. Może mi ktoś wyjaśnić o co tutaj chodzi. Czy jak używam DFP to ta opcja też jest ważna do ustawienia?

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie. Do czego służy opcja ustawiania kierownicy z tryby Amateur, Professional i Simulation? Jak najedziemy na wybór tych opcji to podświetlają się 3 kierownice powyżej. Tak jakby nie dotyczyło to DFP i DFP GT. Może mi ktoś wyjaśnić o co tutaj chodzi. Czy jak używam DFP to ta opcja też jest ważna do ustawienia?

 

Są to ustawienia dla kierownic, które nie obsługują w pełni FF i nie posiadają kąta obrotu 900 st.

Używając kierownic DFP, DFGT, G25, G27 zmiana tych opcji nic nie da.

Edytowane przez Michał102
Opublikowano

Podoba mi się ten event! Po każdej sesji, jak już rozbiorę kierę, po 5 minutach mam chęć podłączyć ją z powrotem i spróbować jeszcze raz :D Co prawda czasami tu nie poszpanuje, ale pokonywanie własnych wyzwań(typu: dzisiaj zejdę poniżej 1:52/1:40) daje równie wielką satysfakcję :) Fizyka jest świetna. FF daje znać co się dzieje z autem, zanim zauważalne są jakiekolwiek inne sygnały. Jeżeli pełna wersja da nam taką fizykę + zapowiadaną ilość aut + wyścigi, czasówki, wrc i endurance(na które najbardziej licze:D) to chyba oszaleję :)

Opublikowano

Na jakiej kamerze gracie? Jak macie obłożone przyciski na padzie?

Zadaję te pytania bo zastanawiam się czy określone ustawienia mogą uniemożliwić robienie dobrych czasów. Ja gram na kamerze ze środka, gaz i hamulec mam w prawej gałce, a zmianę biegów pod L2 i R2. Od zawsze gram na takich ustawieniach i bardzo się przyzwyczaiłem, więc wolałbym przy nich pozostać. O ile kamera to pewnie bardziej kwestia gustu tak do pada mam wątpliwości...

Opublikowano

Nowy trailer.

Szkoda, że jakość słaba. Oby za jakiś czas był dostępny w normalnej.

 

Eh... taki krótki filmik a już ciśnienie na chwilę podniósł... Jeszcze tyle czasu... <_<

Opublikowano (edytowane)

Na jakiej kamerze gracie? Jak macie obłożone przyciski na padzie?

Zadaję te pytania bo zastanawiam się czy określone ustawienia mogą uniemożliwić robienie dobrych czasów. Ja gram na kamerze ze środka, gaz i hamulec mam w prawej gałce, a zmianę biegów pod L2 i R2. Od zawsze gram na takich ustawieniach i bardzo się przyzwyczaiłem, więc wolałbym przy nich pozostać. O ile kamera to pewnie bardziej kwestia gustu tak do pada mam wątpliwości...

 

na takich ustawieniach pada jakie podałeś i kamerze ze środka pojazdu osiągnąłem czas 1'37.623, 370z tuned.

Też jestem przyzwyczajony do takiego ustawienia pada.

Edytowane przez rydziu87
Opublikowano

Szkoda ze offscreen i taka slaba jakosc. Ciezko cokolwiek powiedziec na temat postepow, zwlaszcza ze trailer w duzej mierze zawiera zlepki ze starych zwiastunow.

Opublikowano (edytowane)

Na jakiej kamerze gracie? Jak macie obłożone przyciski na padzie?

Zadaję te pytania bo zastanawiam się czy określone ustawienia mogą uniemożliwić robienie dobrych czasów. Ja gram na kamerze ze środka, gaz i hamulec mam w prawej gałce, a zmianę biegów pod L2 i R2. Od zawsze gram na takich ustawieniach i bardzo się przyzwyczaiłem, więc wolałbym przy nich pozostać. O ile kamera to pewnie bardziej kwestia gustu tak do pada mam wątpliwości...

 

Gaz - R2

 

Hamulec - L2

 

Sterowanie - Analog

 

Skrzynia automatyczna, chyba sobie ustawię na krzyżyk (zmiana biegu) i kwadrat (redukcja).

 

Kamera - Kokpit. Kiedyś grałem zza samochodu, czasami ze zderzaka, ale obecnie kiedy Kokpit jest już standardem to ta kamera jest moją ulubioną.

 

W piątek tydzień temu ogólnie miałem równo 800 miejsce, ale teraz mogło się wszystko zmienić. Router działa bardzo wolno i podpiąłem go właśnie by ściągnąć i pograć w to demko. Ściągałem 6 godzin (tragedia), a czasy uaktualniają mi się ponad 30 sekund. Maskara.

Edytowane przez MajorZero64
Opublikowano

Na jakiej kamerze gracie? Jak macie obłożone przyciski na padzie?

Zadaję te pytania bo zastanawiam się czy określone ustawienia mogą uniemożliwić robienie dobrych czasów. Ja gram na kamerze ze środka, gaz i hamulec mam w prawej gałce, a zmianę biegów pod L2 i R2. Od zawsze gram na takich ustawieniach i bardzo się przyzwyczaiłem, więc wolałbym przy nich pozostać. O ile kamera to pewnie bardziej kwestia gustu tak do pada mam wątpliwości...

 

To i ja dorzucę konfigurację do pad'a od siebie(może bardziej ogólnie, nie tylko pod Time Trial Challenge. Kiedy jeszcze nie grałem na kierownicy, takie ustawienie najbardziej mi rekompensowało jej brak,...no więc tak:

 

Sterowanie - lewa gałka

Gaz/Hamulec - R2/L2

Sekwencyjna zmiana biegów - prawa gałka

H. ręczny - X

Wsteczny - O

D-pad - widoczki lewo/prawo/do tyłu i zmiana kamery(chociaż i tak nie widzę sensu w graniu na innym widoku, niż z wnętrza)

 

 

A w kwestii nowego trailera, szkoda że większość to stare materiały, ale nawet skąpa dawka nowych ujęć w słabej jakości przyprawia o szybsze bicie serca. Można się nawet dopatrzeć(chociaż tylko przez chwilę) jak naprawdę prezentuje się Indianapolis. Czuję, że po premierze nikt nie będzie miał podstaw do rzucania tekstów "co PD robiło przez ostatnie 5 lat", bo już teraz widać(trailery i grywalne dema na targach) i czuć(fizyka w GT Academy) że nie marnowali tego czasu.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi odnośnie sterowania. Czyli wychodzi na to że ustawienia nie komplikują sprawy co z jednej strony mnie cieszy bo nie będę musiał zmieniać przyzwyczajeń a z drugiej smuci, bo z moim skillem nie jest tak dobrze jakbym chciał...

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi odnośnie sterowania. Czyli wychodzi na to że ustawienia nie komplikują sprawy co z jednej strony mnie cieszy bo nie będę musiał zmieniać przyzwyczajeń a z drugiej smuci, bo z moim skillem nie jest tak dobrze jakbym chciał...

 

Trening czyni mistrza.

Opublikowano (edytowane)

- Madryt.

- Rzym.

- Tsukuba

- Licencja Super GT

- Ubrudzona Impreza

- Szalone wyścigi z samolotem

 

Dla mnie bomba. Czekam na więcej.

nie no pozytywnie zaskoczył mnie ten trailer....szkoda tylko,że dalej nie pokazują ostatecznej (jakiejkolwiek) wersji zniszczeń i dalej nie wiadomo co z deszczem i nocą.....

 

Największy szok to wyścig z samolotem....że niby takie ich wariacje na temat drag racerów czy też będziemy mogli odwzorowywać niektóre odcinki Top gear :P

Edytowane przez Ficuś
Opublikowano

na gtplanet pisali ze juz w trailerach i materialach ujawnili 13 tras.

A nie ma jak narazie prawie wrc, nascar itp.

wiec bedzie ponad 20 : D

Gość bigdaddy
Opublikowano

 

Nowy trailer. Dedykuje go tym którzy narzekali na demko. Wesołych Świąt.

 

+ Dodał MODERATOR
patrz 2 (słownie: dwa) posty wyżej

 

 

eee nic specjalnego, większość tego trailer-u to fragmenty innych trailerów :whistling: do tego jak niektórzy dumnie mówili że trasa w demie gt5 to taka na szybko zrobiona podczas przerwy i nie ma nic wspólnego z gt5, tymczasem ten trailer pokazuje że to normalna trasa wycięta z gt5.... :rolleyes:

No i oczywiście ani sekundy z nocki czy deszczu dalej nie ma a to najnowszy trailer ehhh

 

Ciekawi mnie motyw z samolotem, może być grubo, a i kilka sekund Madrytu i Rzymu wygląda ok.

  • Plusik 1
Opublikowano

Zawitałem do brata i wreszcie zagrałem :)

 

W zasadzie to wszystko na temat tego triala/dema zostało już powiedziane, ale dodam coś od siebie.

 

Model jazdy mnie zmasakrował, zniszczył i zakopał 15m. pod ziemią :D Naprawdę nie spodziewałem się aż tak dobrego sima, po prostu czuć, że prowadzimy samochód z krwi i kości.

Utrata przyczepności i konsekwencje z tym związane to poezja i miód na serce każdego fana czterech kółek - Forza 3 w tym aspekcie leży i kwiczy.

Martwi natomiast kilka niedoróbek jak np. brak zablokowania osi napędowej przy zbyt gwałtownym zbijaniu biegów, oraz piszczenie opon kiedy tak naprawdę nie straciły one jeszcze dobrego kontaktu z glebą.

 

Druga kwestia to grafika. Szczerze, to po obejrzeniu kilku filmików na YT, oraz screenów wrzucanych wcześniej, spodziewałem się niemiłosiernej kapy.

Jakież było moje zdziwienie gdy ujrzałem grę na własne oczy. Wszystko jest ostre i bardzo wyraźne, ząbki zdecydowanie mniejsze niż w FM3, pięknie wykonane niebo, kokpit i modele samochodów to już absolutna deklasacja wszystkiego co dostępne na rynku :)

 

Po ograniu tego kawałka kodu jedno jest pewne - ponowny zakup PS3 w dniu premiery GT5 to dla mnie obowiązek :)

Opublikowano (edytowane)
Martwi natomiast kilka niedoróbek jak np. brak zablokowania osi napędowej przy zbyt gwałtownym zbijaniu biegów

Tak, tylko weź pod uwagę, że seryjny Nissan 370Z ma system, który zapobiega blokowaniu się kół napędzanych przy zbyt gwałtownym/ agresywnym zrzucaniem biegów. System ów po prostu dodaje lekko gazu przy redukcji by zminimalizować szarpanie i tym samym ryzyko zerwania przyczepności. Także w tym aucie nie trzeba w ogóle stosować techniki heel and toe.

 

Jednak czy w innych autach będzie się dało zablokować tak lekko koła w pełnym GT5 to raczej wątpię. Musieli by to zrobić (możliwość blokowania) w większości z 950 samochodów bo tylko pewne seryjne samochody to mają. Pewnie nie mają na to czasu lub mają ważniejsze elementy to poprawy.

 

EDIT:

 

Ciekawostką, dostępną za dopłatą, jest system Synchro Rev Control (SRC) dostępny z 6-stopniową przekładnią mechaniczną. Działa to znakomicie. System przy redukcji biegów, wykonuje przygazówki, utrzymując silnik na optymalnych obrotach. W czasie jazdy oznacza to, że możesz zredukować przełożenie, brutalnie puścić sprzęgło, a autem nawet nie szarpnie. Poza tym skrzynia działa szybko, precyzyjnie i pewnie.

 

http://www.auto-motor-i-sport.pl/wiadomosci/Nissan-370Z-350Z-nowy-model-wrazenia-z-jazdy-5861.html

Edytowane przez PiotrB
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...