Gość =-FEISAR-= Opublikowano 17 grudnia 2009 Opublikowano 17 grudnia 2009 Pawel grałem w obie te gry. Nadal twierdzę że to co pokazuje GT Academy to absolutnie nr. pod względem modelu jazdy. Gram na kierownicy DPF. Mam dla Ciebie radę. Przestań traktować ten trial jako demo GT5. To nie jest żadne demo tylko GT Academy, które ma zupełnie inny cel niż pokazanie mocy gry. Jakby chcieli pokazać jakie będzie GT5 to dali by to demko z trasą w Tokio i zniszczeniami. Mowa o demku z TGS'u. Ludzie przyjmijcie do wiadomości że ten 200MB plik to nie żadne demo GT5.
Gość pawel_k Opublikowano 17 grudnia 2009 Opublikowano 17 grudnia 2009 Pawel grałem w obie te gry. Nadal twierdzę że to co pokazuje GT Academy to absolutnie nr. pod względem modelu jazdy. Gram na kierownicy DPF. może na kierownicy faktycznie jest znacznie lepiej, już na padzie czuć że poprawili model jazdy i kolizje, więc na kierze może być tylko lepiej. w każdym razie dla mnie model jazdy na kierownicy gt5p był gorszy niż ten w FC, ale jestem w stanie uwierzyć że w przypadku tego "dema" jest co najmniej tak samo dobrze co w grach od Eutechnyx, a może i lepiej. dobra perspektywa na przyszłość. w każdym razie na padzie gra jest niestety kupowata. Mam dla Ciebie radę. Przestań traktować ten trial jako demo GT5. To nie jest żadne demo tylko GT Academy, które ma zupełnie inny cel niż pokazanie mocy gry. Jakby chcieli pokazać jakie będzie GT5 to dali by to demko z trasą w Tokio i zniszczeniami. Mowa o demku z TGS'u. Ludzie przyjmijcie do wiadomości że ten 200MB plik to nie żadne demo GT5. tylko wiesz - po co oni wydają zubożone wersje czegoś co mają przygotowane w znacznie lepszej formie? jakie wrażenie chcą po sobie zostawić? dla mnie to totalny przykład że dalej w marketingu Sony pracują totalni ignoranci i bumelanci. pozwolić wypuścić jakiś stary build sklecony na przerwie obiadowej, do tego kompletnie nie przystępny dla casulowatej części graczy (kiepski model jazdy na padzie, fizyka professional) - totalny epic fail jak dla mnie.
da$io 110 Opublikowano 17 grudnia 2009 Opublikowano 17 grudnia 2009 Ludzie przyjmijcie do wiadomości że ten 200MB plik to nie żadne demo GT5. Jakby zrywał beret"ten plik" nikt by nie zrzędził ale jak po TYLU latach marnuje się tak pięknie 200mb to nie mam pytań.
Siarex 4 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 (edytowane) Tak na szybko. Bardzo podoba mi się ta nowa fizyka, auto lepiej reaguje na to co dzieje się na kierownicy, ale za to dużo łatwiej przegiąć z gazem po wyjściu z zakrętu. Fajnie, że w przeciwieństwie do prologu koła blokują się przy zakręcie(szybka korekta: w GT5:P chyba dało się wyłączyć ABS z 1 do 0, ale wtedy auta wyprwiały cuda - tu jest fajnie wyważone). Aha jeszcze jedno pytanie: Z tego co zauważyłem przy zmianie ustawień kierownicy(amateur, pro, sim) DFGT jest nie podświetlone, co logicznie by oznaczało że tej kierownicy to nie obowiązuje. Jednak ja się bawiłem i zauważłyłem że różnica jest wręcz kolosalna przy zmianie z sim na pro. Na sim kierownica jest dużo sztywniejsza i lepiej oddaje(imo) to co się dzieje z kołami na pro jest jakaś mdława i mam problemy z przwidywaniem jak się auto zachowa:/ Widziałem jednak że PiotrB aka Extreme-Forum-Kubica() używa pro więc pytanie czy to jest kwestia ogrania i przyzwyczajenia czy mimo wszystko trzymać się simulation? Pytanie skierowane głównie do wyżej wymienionego, ale każda rada będzie przydatna EDIT: Kurde zapomniałbym napisać na temat: "Gdzie te lata developingu, pobocze to tragedia, pewnie wydali ch,ujową wersje na starym buildzie żeby nas zaskoczyć pełną, asfalt w 59:45 sekundzie jest ładny, ale to tylko demo, nie to nie demo to time trial , tak to demo - masz screena, ale asfalt jest ładny, nie nie jest, auta są, no są" Edytowane 18 grudnia 2009 przez Siarex
nightrunner 11 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Nie wiem czy zauważyliście ale pisk opon wreszcie został mocno poprawiony. Nie jest idealny ale jest znacznie lepiej niż było. Co do modelu jazdy to ja nie mam pytań. Jest wyśmienicie. Jak dla mnie brak konkurencji na konsolach pod tym względem. Odnośnie pisku opon - W realu jest ono jeszcze bardziej głośniejsze niż w GT ?
MaiorZero 1 400 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Nie mogę się doczekać by wrócić do domu i pobić czas. Gram na DS3, ale jest świetnie. Na pewno na kierownicy jest znacznie lepiej, ale już grając na padzie czuć różnicę względem Prologa. Co najbardziej mnie cieszy to wreszcie należycie oddana praca zawieszenia. Czuć nierówności zarówno dzięki padowi jak i sugestywnych ruchom kamery w kokpicie. Zwłaszcza na powtórkach dobrze widać jaka różnica dzieli Prologue z TT GT5 w tej kwestii. Grając na padzie w Prologue bez wspomagaczy oraz na Pro czasami nie było można dokładnie wyczuć momentu utraty przyczepności, teraz wreszcie jestem wstanie kontrolować poślizgi. Jeśli każdy z 1000 samochodów w pełnej wersji będzie tak dopracowana to nie mam pytań. Ponadto fajnie oddana różnice między zwykłą 370Z oraz tą poddanej tuningowi. Dobrze to wróży elementowi tuningu w GT5. Co do grafiki. Samochody i kokpit nie mają równych, ale trasa momentami straszy. Czasami wygląda dobrze, ale jednak częściej gorzej. Tekstury są mało szczegółowe i wszystko jest takie płaskie. Gratuluję wszystkim rodakom i czekam na kolejne demko, a później już na premierę.
Michał102 870 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Wiem, że ocenianie czegokolwiek na podstawie oglądania filmików na YT to kompletna głupota i przejaw idiotyzmu , ale fanem GT jestem od zarania dziejów i nawet na tych filmikach widzę jak znacząco została poprawiona fizyka oraz praca zawieszenia. Samochód teraz doskonale i zgodnie z rzeczywistością pochyla się na zakrętach, zawieszenie wzorowo oddaje nierówności toru, widać również minimalne podskoki tylnej osi przy utracie przyczepności Kiedy fizyka i model jazdy są tak doskonale oddane, to grafika w tym momencie nie ma dla mnie kompletnie żadnego znaczenia. Może być nawet taka jak w GT1, i tak będę się w to zagrywał godzinami Forza 3 mną pozamiatała, co w takim razie zrobi GT5? Strach pomyśleć, hłehłe.
PiotrB 9 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Aha jeszcze jedno pytanie: Z tego co zauważyłem przy zmianie ustawień kierownicy(amateur, pro, sim) DFGT jest nie podświetlone, co logicznie by oznaczało że tej kierownicy to nie obowiązuje. Jednak ja się bawiłem i zauważłyłem że różnica jest wręcz kolosalna przy zmianie z sim na pro. Na sim kierownica jest dużo sztywniejsza i lepiej oddaje(imo) to co się dzieje z kołami na pro jest jakaś mdława i mam problemy z przwidywaniem jak się auto zachowa:/ Widziałem jednak że PiotrB aka Extreme-Forum-Kubica() używa pro więc pytanie czy to jest kwestia ogrania i przyzwyczajenia czy mimo wszystko trzymać się simulation? Pytanie skierowane głównie do wyżej wymienionego, ale każda rada będzie przydatna W opcjach masz osobne menu dla kierownicy DFP GT jak zapewne zauważyłeś. Jeśli, więc DFP GT jest nie podświetlone to te zmiany trybów symulacji nic nie zmieniają. Te tryby (amator, pro, sim) są jeśli dobrze pamiętam tylko do pierwszej wersji Driving Force'a i GT Force, czyli tych kier, które nie miały jeszcze 900 stopni obrotu. Zostaw to na amatorze i trenuj. W rankingach "pro" czy "professional" oznacza fizykę jazdy, a nie jeden z trybów kierownicy. Wczoraj jeszcze zauważyłem, że w seryjnej 370Z można regulować poziom trakcji w driving options. Domyślnie jest ustawione na 7, ja tego nie zmieniałem, a i tak w rankingu mam, że było off. Pisałem o poprawionym force feedbacku wcześniej. Jest jeden smaczek to potwierdzający. Tuż przed linią startu/mety jest lekki garbik na Indianapolis. Świetnie go czuć na FF, naprawdę tak jakbyśmy w realu jechali . Co do modelu jazdy to ja nie mam pytań. Jest wyśmienicie. Jak dla mnie brak konkurencji na konsolach pod tym względem. zapewne nie grałeś w Ferrari Challenge ani Supercar Challenge. co do tego dema GT5 to ja się zawiodłem - nie wiem po co oni wydają zubożoną wersję gry. brak zniszczeń, brak nowych rzeczy (typu ślady opon na asfalcie), do tego grafa ewidentnie słabsza niż przy GT5p i nie można tego zrzucać tylko na tor - on efektów typu HDR nie wycinał. model jazdy na padzie jak to w przypadku Gran Turismo jest kiepskawy, gra jest skalibrowana całkowicie pod kierownice (której niestety aktualnie nie posiadam). z jednej strony fajnie ale z drugiej twórcy FC czy nawet starego Enthusia pokazali że i na padzie można dobrze oddać wrażenia z jazdy. na plus zdecydowanie zaliczam poprawione kolizje które już nie są takie pudełkowate jak były w gt5p - dobrze to wróży przed pełną wersją ze zniszczeniami. dema już nie ruszam, czekam dalej na full'a. Pawel grałem w obie te gry. Nadal twierdzę że to co pokazuje GT Academy to absolutnie nr. pod względem modelu jazdy. Gram na kierownicy DPF. może na kierownicy faktycznie jest znacznie lepiej, już na padzie czuć że poprawili model jazdy i kolizje, więc na kierze może być tylko lepiej. w każdym razie dla mnie model jazdy na kierownicy gt5p był gorszy niż ten w FC, ale jestem w stanie uwierzyć że w przypadku tego "dema" jest co najmniej tak samo dobrze co w grach od Eutechnyx, a może i lepiej. dobra perspektywa na przyszłość. w każdym razie na padzie gra jest niestety kupowata. Właśnie te gry: Ferrari Challenge, SuperCar Challenge i nawet stara Enthusia według mnie miały lepszy model jazdy niż zachwalany Pro z GT5 Prologue. Teraz, gdy dość dokładnie przetestowałem nową fizykę professional z "namiastki GT5" sądzę, że pełne GT5 ma duże szanse nawet przeskoczyć te gry w temacie modelu jazdy czy jak kto woli fizyki jazdy. Póki co jechaliśmy tylko dwoma samochodami na jednej trasie z nową fizyką, więc mówienie, że Polyphony Digital już wszystkich przeskoczyło jest trochę nie fair bo w wyżej wymienionych grach są też lepiej i gorzej oddane samochody pod względem prowadzenia.
Gość =-FEISAR-= Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Odnośnie modelu jazdy to jest jedna rzecz do poprawy. Mianowicie reakcja auta na gaz podczas poślizgu. Kiedy wyhamujemy furę na skręconych kołach i ta zacznie się lekko ślizgać, to nawet delikatne muśnięcie gazu powoduje bączek. Nie powinno tak być. Auto powinno łapać przyczepności i wychodzić przodem na wprost. To jest do poprawy. Cała reszta w kwestii fizyki jazdy to mistrzostwo.
Gość pawel_k Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 (edytowane) brakuje jeszcze poprawnej redukcji biegów. ogólnie to sporo można się jeszcze doczepić do modelu jazdy - ale głównie do pierdół. ale do czegoś bliskiego ideałowi to brakuje właśnie lepszego zbijania biegów, teraz to w każdym aucie można zmienić biegi jakby było sprzęgło antyhoppingowe w sumie to ogólnie zmiana biegów jest do poprawki - w GT każde auto zmienia biegi jakby miało sekwencyjną skrzynię z f1 Edytowane 18 grudnia 2009 przez pawel_k
Gość =-FEISAR-= Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Panowie napiszcie mi jak się zwie ta stronka w necie z najlepszymi czasami w grach wyścigowych.
nightrunner 11 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Mi się z kolei wydaje, że na skręconych kołach trzeba odpowiednio dawkować gaz. Nie zgodzę się, że muśnięcie powoduje bąka, oczywiście trzeba uważać na niektóre zakręty bo o bączka nie trudno, ale ile emocji :smile: . Trzeba szybko kontrować kierownicą, ale oczywiście nie za głęboko - odpowiednio do sytuacji, ważne aby było to wykonane dynamicznie - czasem wygląda to trochę jakby takie pompowanie keirownicą (czyli kontra i szybkie wrócenie do sprostowanych kół - z tego co widziałem na filmikach z reala kierowcy wyścigowi też często podobnie robią więc to chyba jet ok). Bardzo podoba mi się możliwość wpadnięcia w zakręt leciutko bokiem (trzeba trochę odpuścić gazu żeby bąka nie zrobić) żeby nie było już driftem w żadnym wypadku - daje to lepsze ustawienie auta na wyjściu z zakrętu - jest to wykonane dużo realistyczniej niż w gt5p :biggrin:
Gość =-FEISAR-= Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 IMO auto zbyt narowiście reaguje na gaz przy niskich obrotach, gdzie moc powinna być znikoma. Tutaj na niskich obrotach mam wrażenie, jakbym jechał autem z silnikiem elektrycznym w któym moment obrotowy ma jednakową wartość na całym zakresie.
nightrunner 11 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Muszę sprawdzić jak będę w domu to o czym mówisz. Z obiema wersjami Zetki tak się dzieje czy z którąś konkretną?
Texz 670 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Mnie w modelu jazdy troszkę zdziwiło, że nie można robić obrotów 360. Fura przy ostrym skręceniu i ustawieniu kół w przeciwną stronę jazdy zamiast obracać się wokół osi, jakby stoi w poślizgu. Dziwne, w takim GT4 robiłem bączki RUF'em, a tu się nie da.
kts 2 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 W jaki sposób w normalnej Z370 zmienic ustawienia trakcji(pali sie niaktywne 7, ktorego nie mogę zmienic). Gram na padzie. Czy to moze byc przyczyna?
Słupek 2 184 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Chyba tylko w stuningowanej można zmienić.
Siarex 4 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Mnie w modelu jazdy troszkę zdziwiło, że nie można robić obrotów 360. Fura przy ostrym skręceniu i ustawieniu kół w przeciwną stronę jazdy zamiast obracać się wokół osi, jakby stoi w poślizgu. Dziwne, w takim GT4 robiłem bączki RUF'em, a tu się nie da. Nie spotkałem się z tym, a to chyba pierwsza rzecz jaką wypróbowałem . Po 180 i odbiciu kiery w drugą stronę auto pięknie kręci następne 180 i nawet wydawało mi się łatwiejsze niż w Prologu(a tam kręciłem Fordem GT).
Texz 670 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Mnie w modelu jazdy troszkę zdziwiło, że nie można robić obrotów 360. Fura przy ostrym skręceniu i ustawieniu kół w przeciwną stronę jazdy zamiast obracać się wokół osi, jakby stoi w poślizgu. Dziwne, w takim GT4 robiłem bączki RUF'em, a tu się nie da. Nie spotkałem się z tym, a to chyba pierwsza rzecz jaką wypróbowałem . Po 180 i odbiciu kiery w drugą stronę auto pięknie kręci następne 180 i nawet wydawało mi się łatwiejsze niż w Prologu(a tam kręciłem Fordem GT). To chyba do wykonania jedynie jest na kierce. 1
Whisker 1 454 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Polyphony dziękuje że zaoszczedziłem kasę Miałem zamiar kupic grę ale podjarany chciałem najpierw sprawdzić wersje demo. Odpalam i pierwsze co sunie mi się na usta to - WTF??? Po prostu żenada. Twórcy hełbili się iż ujrzymy świetna fizykę? Przeciez tam nie ma fizyki a samochody zachowują sie jak kartonowe pudła, grafika otoczenia to jakis żart albo przeniesienie z PS2. Ehh myślałem że zamiecie Shiftem a wypada o generacje niżej. Menu oraz muzyka również skopana. Zdecydowanie rozczarowanie na całej linii. Dobrym ruchem było wypuszczenie tego dema, dzięki temu wiele osób w podobnej sytuacji jak moja po prostu przejdzie obok tej pozycji trzymając sie jak najdalej. 1
maciucha 11 654 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 (edytowane) Ja również przyłączam sie do kolegi powyżej. Dziś odpaliłem demko (nie grałem wczesniej w Prologa) i zawiodłem się sromotnie. Mam kierownice Logitech DrivingFX i jeździ się koszmarnie. Auto jest nie do opanowania na zwykłych łukach, a na zakrętach wywija że głowa mała. Nie wiem czy to wina kierownicy (w F1 i Dirta 2 jeździ się znakomicie), czy też demko nie jest przystosowane do tego kółka. Jazda na dualshocku jest niewygodna i na pewno nie wchodzi w grę. Do tego trasa wygląda jak przeniesiona żywcem z PS2, linia jazdy śmieszna do granic możliwości (czemu nie ma takiej jak w forzie tylko jakieś eksperymenty?). W przyszłym roku chciałem złożyć preordera, ale po tym co doświadczyłem w demku to nie kupiłbym nawet instrukcji. Wracam do Forzy 3... Edytowane 18 grudnia 2009 przez maciucha 1
Gość =-FEISAR-= Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 (edytowane) Mi tam autem nie rzuca. Polecam więcej ćwiczyć a nie narzekać. To nie Forza gdzie jeździ się banalnie. Tutaj trzeba umiejętności i praktyki żeby opanować mocne auta. Edytowane 18 grudnia 2009 przez =-FEISAR-= 2
Michał102 870 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 (edytowane) Mi tam autem nie rzuca. Polecam więcej ćwiczyć a nie narzekać. To nie Forza gdzie jeździ się banalnie. Tutaj trzeba umiejętności i praktyki żeby opanować mocne auta. Pisząc takie brednie widać, że w trzecią Forze nie grałeś lub grałeś bardzo mało. Polecam przejechać się mocniejszą furą RWD bez kontroli trakcji na trasie Amalfi Coast (ten 12km odcinek). Oczywiście, że w GT model jazdy jest bardziej wymagający, ale w Forzie na pewno nie jest banalnie łatwy Edytowane 18 grudnia 2009 przez Michał102
orion50 632 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 (edytowane) Weż FEISAR bo już przeginasz po prostu. Za samą nazwę Gran Turismo już byś pomnik postawił a Forza be. My jak mówiliśmy, że Fm3 demo jest słabe to było darcie ryja, że w pełnej nic nie zmienią, a jak grafa z GT5 zawodzi to oczywiście w pełnej będzie lepiej. W Fm są o wiele lepsze tekstury asfaltu, budynków, obiektów, po prostu toru. A nazywając model jazdy Forzy dziecinnym i prostym obrażasz sam siebie. (pipi) troche obiektywizmu. Ktoś z T10 chyba Ci dziecko zabił. GT5. Może Polyphony gadało jak Najman, a wiesz jak to sie skonczylo... Może po prostu chcą nas przyzwyczaić do faktycznego wyglądu, a nie fotek z Photo Mode. No Ofense, ale po prostu czasem juz mam dosc. Troche obiektywizmu Edytowane 18 grudnia 2009 przez orion50 2
maciucha 11 654 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 Co do ćwiczeń to na jeździe w forze 2 i 3 + f1 + dirt 2 mam spędzone pare setek godzin, więc doświadczenia mi nie brak. Zawiodłem się niemiłosiernie, bez GT5 to moge sprzedać PS3 bo trzymałem tą konsolę dla tej gry.
Rekomendowane odpowiedzi