Skocz do zawartości

GT5 Prologue i GT5 (do dnia premiery)


LiSoQuan

Rekomendowane odpowiedzi

Co do uczucia predkosci - w burnoucie moze byc przegiete, tutaj - nie.

Dlaczego wydaje sie wolno? Wysokosc punktu, z ktorego obserwujemy droge ma kolosalne znaczenie (prosty przyklad - czy w samolocie lecacym 800kmh ziemia miga nam pod spodem? Nie). W miare zblizania sie do ziemi uczucie predkosci rosnie, dlatego zza samochodu bedzie 'wolno', a ze zderzaka szybciej.

Plus jeszcze nasze oczy widza duzo wiekszy kat niz jest w stanie pokazac TV (i tak w 16:9 jest lepiej niz 4:3), nawet patrzac na wprost (w zyciu, nie w grze) obraz miga nam w 'kacikach' oczu - to dodaje predkosci.

Obejrzyjcie relacje w TV z jakiegos rajdu - w kamerach z kokpitu snuja sie jak nie wiem co. A jesli wyglada, ze jada szybko, to musi byc za...scie szybko ;P. Gdybysmy mieli TV 360 stopnii dookola na pewno poczucie predkosci by wzroslo.

 

No i jeszcze jedno na obrone GT (i kazdej innej scigalki pretendujacej do bycia symulatorem): kazdy samochod ma swoje wymiary, kazdy tor ma swoja szerokosc i dlugosc. Kazdy samochod dany tor przejezdza w konkretnym czasie.

Powiedzmy ze samochod w grze ma przejechac trase w tym samym czasie co w rzeczywistosci - dlugosc toru musi sie zgadzac (dajmy na to, ze to bedzie 1km prostej).

Jezeli obraz mialby szybciej sie zmieniac (wieksze uczucie predkosci), to pojazd pokonalby odcinek szybciej.

 

Czyli zeby czas w grze zgadzal sie z tym w 'realu' tor musialby byc dluzszy, albo pojazd mniejszy - obie rzeczy nie do przyjecia w symulatorze.

 

Mam nadzieje, ze rozumiecie co tu bredze ;]

 

To co moze poprawic predkosc, to np blur na rogach ekranu, zwiekszajacy sie wraz z predkoscia, wszelkie trzesienie kamera itp.

 

Dokładnie - zgadzam się w 100% :thumbsup:

 

Dlatego siedząc bliżej tv można zwiększyć sobie doznania "prędkościowe" (ekran wypełnia dużo większą ilość zakresy widzenia oczu) - zazdroszczę ludziom posiadającym projektor, parę lat temu testowałem u kumpla GT4 na projektorze i było super :)

 

 

To co moze poprawic predkosc, to np blur na rogach ekranu, zwiekszajacy sie wraz z predkoscia, wszelkie trzesienie kamera itp

 

Co do trzęsącej się kamery jak najbardziej się zgadzam, ale trzeba tego używać rozważnie - motorstorm 2 + nitro = ból głowy po godzinie grania. W prawdziwym życiu mózg człowieka kompensuje większość drgań, czego nie robi np. kamera w relacjach rajdowych, dlatego jestem skłonny przyznać rację Kazowi, że nie zaimplementował trzęsącej się nie wiadomo jak kamery.

 

P.S.Nagrałem sobie kiedyś aparatem filmik z Prologa z przejazdu (replay z rzutu z kabiny), podgłośniłem kino domowe i specjalnie dodawałem wszelkie wyboje, podskakiwania kamery itp. - efekt? Praktycznie fotorealizm - czasem aż się nie chciało wierzyć, że to nie relacja z tv :thumbsup:

Edytowane przez nightrunner
Odnośnik do komentarza

Dlatego siedząc bliżej tv można zwiększyć sobie doznania "prędkościowe" (ekran wypełnia dużo większą ilość zakresy widzenia oczu) - zazdroszczę ludziom posiadającym projektor, parę lat temu testowałem u kumpla GT4 na projektorze i było super :)

Hehe, moim marzeniem sa 3 projektory, podlaczone na zasadzie 3 konsole, 3 monitory (lub wiecej, ale to juz niekoniecznie). Maja te istotna zalete, ze w odroznieniu od monitorow obraz nie ma ramki ;]

 

Co do trzęsącej się kamery jak najbardziej się zgadzam, ale trzeba tego używać rozważnie - motorstorm 2 + nitro = ból głowy po godzinie grania. W prawdziwym życiu mózg człowieka kompensuje większość drgań, czego nie robi np. kamera w relacjach rajdowych, dlatego jestem skłonny przyznać rację Kazowi, że nie zaimplementował trzęsącej się nie wiadomo jak kamery.

 

P.S.Nagrałem sobie kiedyś aparatem filmik z Prologa z przejazdu (replay z rzutu z kabiny) i specjalnie dodawałem wszelkie wyboje, podskakiwania kamery itp. - efekt? Praktycznie fotorealizm - czasem aż się nie chciało wierzyć, że to nie relacja z tv :thumbsup:

Tak wlasnie wygladaja niektore filmiki z GT5 robione 'z reki :)'.

W GT5 z tego co widze, widok z kabiny rusza sie w, jak dla mnie, odpowiednim zakresie.

Odnośnik do komentarza

Ogromnie jestem ciekaw, jak się zachowują ponad 300-konne samochody, które przenoszą moment na tylną ośkę na mokrej nawierzchni... oczywiście na fizyce pro i z powyłączanymi badziewiami typu TCS :rolleyes: W połączeniu z kółkiem 900* musi być niezła zabawa :)

 

osobiscie na codzien jezdze mercedesem clk kompresorem ,250koni z hakiem :), i szczerze powiedziawszy,jezeli wylacze wszelkie mozliwe wspomagania jazdy, gdy ulica jest mokra, to jest eksteremalnie, moze i dlatego unikam tego :).ale jak w grze bedzie clk to sie pobawie, oj taaaaaaaaaaaaaak :diablo:

a co dopiero wautkach >350km mmmmmmmmmhmmm, nie moge sie doczekac :rolleyes:

Edytowane przez diolek
Odnośnik do komentarza

The date is locked in: Gran Turismo 5 will go on sale throughout North America on Wednesday, November 24th.

 

That means you’ll be experiencing over 1,000 cars, including karts and select NASCAR cars, scores of tracks, the all-new Course Maker, a dynamic weather system, a robust online community, and everything else Gran Turismo 5 has to offer in less than two weeks.

 

Along with confirming the November 24th date, Kazunori Yamauchi, President of Polyphony Digital Inc. had this to say:

 

Gran Turismo 5 is an ambitious project, with challenges and complexities which have made it our version of the Apollo Space Program! When we created the original Gran Turismo back in 1997, we wanted to set a completely new precedent for the racing genre. With the technological leap onto PlayStation 3, our objective with Gran Turismo 5 was to create another great revolution which would not only satisfy our own high expectations, but would meet or even exceed the anti(pipi)ation of the fans. Satisfying the loyal Gran Turismo followers is at the heart of all of our efforts, which is why it was such a difficult decision to delay the release of the game, and one which we did not take lightly. I can only apologize to everyone for making you wait so long, and I hope that when you try out the wealth of driving experiences available in Gran Turismo 5, you will not be disappointed.
Odnośnik do komentarza

z ps blog:

Alongside today’s confirmation of the date (finally)… I can also share with you the full car and track list. Check out PlayStation.com shortly. Amongst the car list you will see some exhilarating debutants to the GT virtual garage including the Bugatti and Lamborghini, whilst amongst the tracks you will see some familiar favourites including the Mazda Laguna Seca track, and Trial Mountain alongside new tracks such as the Madrid city track and Cape Ring.
Odnośnik do komentarza

Może ktoś mi powiedzieć, dlaczego mój excel 2003 nie chce tego otworzyć?

 

Wlasnie dlatego, ze to Excel 2003.

Moze zaraz gdzies to podesle w xls.

 

EDIT: pronto:

 

http://dl.dropbox.com/u/3065790/GranTurismo5_CarList_EN-1.xls

Edytowane przez dempsej
Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Czyli jendak weilki zawód. Co za z(pipi)any ryj odpowiadał za dobór premiumów...? Jak to możliwe, że Veyron czy Lamborghini Countach to standardy? No (pipi) mać :angry: Co za porażka. W dodatku rzeczywiście tylko 200 premiumów. Eh.. brak mi słów :confused:

 

Ja mam taką teorię, że przed premierą Forza 3 tych Premium nie było może nawet 100, ale to już bez znaczenia.

 

Na tym trailerze samochody prowadza sie troche....hmm..... kartonowo ;)

 

Po tym trailerze widać jak animacja strasznie chrupie ;/

 

Ale to chyba nie na silniku gry, raczej render ;)

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...