Skocz do zawartości

GT5 Prologue i GT5 (do dnia premiery)


LiSoQuan

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model pewnie bedzie taki, z takimi szczegolami, ale te refleksy wyrzuca ;)

nie powiem kilka zdjec z tamtad nadaje sie na tapete w pc ;}

 

a jesli tak bedzie wygladac gra .... pie*** studia zostaje kierowca w gt5 ;)

Opublikowano

Popatrzcie na to. Czy ktoś jeszcze uważa, że Forza 3 ma lepszą grafikę?

 

http://www.youtube.com/watch?v=MuRMLp_xOz0

http://propergraphics.com/3dlowpoly/Koenigsegg_video.htm

to już było w tym temacie,nawet wtedy były linki bezpośrednio do stronki ludzi którzy to stworzyli.To nie jest render,a realtime stworzony na hiper wypaśnych studiach roboczych i pc.Nie ma to nic wspólnego z Gran Turismo 5.

Opublikowano

Schodząc z dywagacji na temat przyszłego wyglądu GT5 - ogrywam znów Prologa, ale się umęczyłem z wyścigiem Can you overtake them on one lap Ferrarką F430... Ten wyścig jest jakiś chory, cały dzień prób, aby o 1:30 zaliczyć zadanie...

Opublikowano

[...]

sam model i ilość poligonów, która została w niego wpakowana nie odbiega zbytnio od tego z FM3

[...]

Heh.. tak sie sklada, ze niestety odbiega i to znacznie.... na korzysc Forzy 3.

Opublikowano

 

Co do AA to nie wiem czemu niektorzy twierdza, ze go nie bedzie... W Prologu jest 2-4xAA (1080p - 2xAA, 720p - 4xAA). Wyjatek to menusy, w ktorych z niezrozumialego powodu nie ma AA w ogole.

Byc moze dlatego ze w demku na gamescom aliasing i flickering strasznie razily (glownie na drzewach). Chociaz nie mozna z pewnoscia stwierdzic czy byl AA czy nie...wiele gier posiadajacych AA ma wieksze problemy z poszarpanymi krawedziami niz niektore bez zaimplementowanego AA. Forza 2 rowniez posiadala AA ale kontrast/ostrosc byly tak wyzylowane ze przy standardowych ustawieniach wygladalo to jak 640x480 lol (korekcja ustawiec telewizora rozwiazywala problem).

To bylo pierwsze demko wiec z pewnoscia wiele rzeczy poprawia i nie ma narazie co zwazac na zabki/flickering...tym bardziej ze zostala pokazana tylko 1 trasa (byc moze problem wystepuje tylko na niej). Bardziej martwie sie strasznie rozpikselowanymi cieniami...ale to rowniez poki co mozna zwalic na wczesna wersje. Na TGS z pewnoscia pokaza nowszy built w tedy bedzie mozna wiecej powiedziec :)

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

Emet nie widziałem że GT5:Prologue ma w 720p 4xAA. Jeżeli mam TV HD (nie Full HD) to jak mam odpalić tryb 720p a nie 1080i w tej grze? Poprzez wymuszenie rozdzielczości 720p w menu konsoli jedynie? Jeżeli tak to czy jest jakaś widoczna różnica na HD TV kiedy włącze 720p a nie 1080i?

 

PS. Co do grafiki w obu grach to panowie przestańcie żartować. Spójrzcie na auta w GT5: Prologue i na fakt że jest ich 16 na trasie. Nie 8 jak w Forza3. To mówi samo za siebie i kończy dyskusję, która gra ma lepsza oprawę.

Gość bigdaddy
Opublikowano

PS. Co do grafiki w obu grach to panowie przestańcie żartować. Spójrzcie na auta w GT5: Prologue i na fakt że jest ich 16 na trasie. Nie 8 jak w Forza3. To mówi samo za siebie i kończy dyskusję, która gra ma lepsza oprawę.

 

hmm halo3 też ma 2x więcej postaci na ekranie od kz2 :lol: a wszyscy wiemy że to kz2 kosi grafiką halo3, Feisar jeszcze 10dni i się przekonamy, spokojnie 8)

Opublikowano (edytowane)

W tym temacie to chyba 90% postów o grafice :mellow:

Zarówno w Forza jak i w GT zawsze było i będzie na czym oko zawiesić. A dla mnie liczy się najbardziej radość z prowadzenia samochodów, ich fizyka, model jazdy, im bliżej rzeczywistości tym lepiej. Wiem, nie muszę tego czytać, ale słabo mi się już robi od tych porównań graficznych w przypadku w/w gier.

Konsole mam dwie i fanem jestem zarówno GT jak i Forzy. Jeśli GT bliżej będzie do symulacji, a na to się zapowiada, to będzie to dla mnie nr 1 w kategorii symulacji. No i oczywiście GT bez kierownicy sobie nie wyobrażam.

Edytowane przez Lucky77
Opublikowano

Emet nie widziałem że GT5:Prologue ma w 720p 4xAA. Jeżeli mam TV HD (nie Full HD) to jak mam odpalić tryb 720p a nie 1080i w tej grze? Poprzez wymuszenie rozdzielczości 720p w menu konsoli jedynie? Jeżeli tak to czy jest jakaś widoczna różnica na HD TV kiedy włącze 720p a nie 1080i?

 

PS. Co do grafiki w obu grach to panowie przestańcie żartować. Spójrzcie na auta w GT5: Prologue i na fakt że jest ich 16 na trasie. Nie 8 jak w Forza3. To mówi samo za siebie i kończy dyskusję, która gra ma lepsza oprawę.

Tylko ta 16 jest rozbita na modę Ridge Racera, czyli w dużej odległości-po prostu dzieki temu sprytnemu zabiegowi nie ma akcji kiedy na ekranie jest widoczna na raz duża liczba aut stąd można było sobie na to pozwolić-z jednej strony mozna powiedzieć "ooo, 16 aut na raz" , z drugiej razi nienaturalność kiedy każdy wyścig zaczyna się z "rolling start" z baaaardzo rozstawioną stawką.

Opublikowano (edytowane)

W wyscigach online jest start z miejsca.

 

E: Nie we wszystlkich, ale jest m.in. w wyscigu miedzynarodowym, gdzie udzial moze brac 16 osob.

Edytowane przez Emet
Opublikowano

W wyscigach online jest start z miejsca.

 

E: Nie we wszystlkich, ale jest m.in. w wyscigu miedzynarodowym, gdzie udzial moze brac 16 osob.

W online grałem z maks 6 osób i już były drobne przeskoki z powodu lagów więc trudno mi ocenić jakby wyglądała animacja w przypadku 16 osób(i tak przez lagi nie byloby widać spadków, chociaż mogę sie mylić) -zresztą z systemem kolizji jaki mamy w GT przepychanki na starcie 16 osób muszą wygladać megazabawnie ;)

Opublikowano (edytowane)

Ja gralem max 14 lub 15 osob (zazwyczaj kiedys bylo wlasnie 10-12, teraz 5-10) i o dziwo nie bylo lagow. W ogole ostatnio online lagow nie ma zbytnio. Kiedys byla masakra.

Teraz nie jest tez tak zle przy starcie. Ale kiedys, jak graly rozne moski.... tak, byl cyrk xD

Wyglada na to, ze w pelnym GT5 poprawili mocno kolizje. Poza tym beda prywatne pokoje wiec... mysle, ze nie bedzie tak zle jak w Prologu.

Edytowane przez Emet
Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

Odpowie mi ktoś na moje pytanie z poprzedniej strony, odnośnie 720p a 1080i???

 

Co do samej gry to ja grywam czasem po 16 aut na trasie ze startem z miejsca a nie lotnym. Obecnie lagów nie ma (chyba że jakiś koleś ma lipne łącze) i gra się płynnie. Także Adi troszkę nie trafiłeś z tym argumentem że auta są rozwleczone po całej trasie.

Opublikowano

Odpowie mi ktoś na moje pytanie z poprzedniej strony, odnośnie 720p a 1080i???

 

Co do samej gry to ja grywam czasem po 16 aut na trasie ze startem z miejsca a nie lotnym. Obecnie lagów nie ma (chyba że jakiś koleś ma lipne łącze) i gra się płynnie. Także Adi troszkę nie trafiłeś z tym argumentem że auta są rozwleczone po całej trasie.

Testowałem grę na 1080p i 720p i w czasie gry właściwej nie zauwazyłem róznicy w "ząbkach" .Być może dlatego że w 1080p zabki są mniejsze z powodu wyzszej rozdzielczości, a w 720 p właśnie dlatego że mamy lepszy AA.

W menu "ząbki" występują w obydwu przypadkach (1080p i 720p).

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano (edytowane)

Niech mi ktoś napisze jak zrobić aby gra śmigała w 720p? Musze wymusić to z menu konsoli czy w grze jest taka opcja?

 

EDIT.

Dzięki Adi. Napisz jeszcze, o ile możesz jak przestawić na 720p?

Edytowane przez =-FEISAR-=
Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

Czyli idiotyczne rozwiązanie bo w menu konsoli chciałbym mieć 1080i a nie 720p. Co za lipa. Powinna być taka opcja z gry skoro gra ma różne AA w zależności od rozdziałki.

Opublikowano

Czyli idiotyczne rozwiązanie bo w menu konsoli chciałbym mieć 1080i a nie 720p. Co za lipa. Powinna być taka opcja z gry skoro gra ma różne AA w zależności od rozdziałki.

A po co Ci 1080i w menu konsoli? Przecież w 720 p masz stabilniejszy i zdrowszy dla oczu obraz, zresztą 720p oferuje nieco lepszą jakość bo niby w 1080i wyższa rozdzielczość, ale za to z przeplotem.

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

Czyli idiotyczne rozwiązanie bo w menu konsoli chciałbym mieć 1080i a nie 720p. Co za lipa. Powinna być taka opcja z gry skoro gra ma różne AA w zależności od rozdziałki.

A po co Ci 1080i w menu konsoli? Przecież w 720 p masz stabilniejszy i zdrowszy dla oczu obraz, zresztą 720p oferuje nieco lepszą jakość bo niby w 1080i wyższa rozdzielczość, ale za to z przeplotem.

 

Niby tak ale ludzie oko nie widzi przeplotu więc 1080i pozwala tak naprawdę widzieć większą rozdzielczość.

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

Mi 1080i ewidentnie przeszkadza.Ekran wyraznie migocze.720p wydaje sie byc lepszym rozwiazaniem.

 

U mnie nic nie migocze, ale wiem o jaki efekt Ci chodzi bo grałem u kumpla na PS3 pod innym TV i tam faktycznie migotało. Mój TV dobrze sobie z tym radzi. Jednakże jeżeli mam wybrać między 1080i i 2xAA a 720p i 4xAA to wole to drugie.

Gość =-FEISAR-=
Opublikowano

[...]

sam model i ilość poligonów, która została w niego wpakowana nie odbiega zbytnio od tego z FM3

[...]

Heh.. tak sie sklada, ze niestety odbiega i to znacznie.... na korzysc Forzy 3.

 

Tak się składa że na papierze. Turn10 chwali się że mają 1 000 000 poly na aucie, podczas gdy Polyphony mówiło iż na najlepszych modelach aut mają 300 000. Wynika z tego że FM3 ma 3x więcej trójkątów na aucie. Ja się pytam gdzie to niby widać? Tak potężną różnicę byłoby widać gołym okiem, a w rzeczywistości auta w FM3 wyglądają słabiej niż te z GT5. Ktoś tu ściemnia jak na mój nos.

Opublikowano

No ja nie wime jak ty, ale ja widze dokladnie, ze auta w Forzy maja wiecej poligonow...

Btw. nikt sie z turn 10 nie chwalil milionem poligonow. Oni mowili, ze auta maja 10x wiecej poly niz w FM2. Ten milion to wymyslil sobie ktos na jakiejs stronie.

Modele z GT wg tworcow maja ok 200k poligonow.. o wspomnianych przez ciebie 300 nie slyszalem.

 

I jeszcze jedna kwestia... Nie tylko w Forzy te wypasione modele sa tylko w menu i w photo mode. W GT modele w wyscigu i na replayach sa tez mocno (naprawde mocno, przy czym w roznych jest to widoczne w roznym stopniu) okrojone. Teraz siedze na PS3, ale potem jak wbije na PC to pokaze ci przyklad.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...