Burgund 0 Opublikowano 14 lipca 2008 Autor Opublikowano 14 lipca 2008 berion się popisuje (tak jak zawsze zresztą ) ale ma rację... tradycyjne klawiatury i myszy pod usb nie zą z reguły wykrywane przez gry na ps2. Po prostu w grach przewidziano obsługę tylko dedykowanego typu urządzeń. Przecież klawiatura USB to klawiatura USB wszystkie są takie same bo to standard - standard USB, więc jak mogą być różne? tu palnąłeś głupotę tygodnia... USB to standard złącza a nie klawiatury, myszy, kamery, lampki czy pantofla... to że mysz media-tech jest pod usb nie znaczy że zadziała tak samo jak mycha logitecha.... przecież to są zupełnie inaczej zbudowane produkty niektóre nawet nie są plug&play i mimo że będą pod USB będą wymagały sterowników. wspólne dla nich jest to że mają ten sam typ złącza i podepniesz je pod to samo gniazdo. A USBD.IRX, USBK.IRX to nic innego jak moduły obsługujące urządzenia usb, czyli taki jakby sterownik. Cytuj
exeed 0 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 tradycyjne klawiatury i myszy pod usb nie zą z reguły wykrywane przez gry na ps2. Po prostu w grach przewidziano obsługę tylko dedykowanego typu urządzeń. Nie są wykrywane ponieważ nie są obsługiwane w ogóle przez daną grę więc nie ma znaczenia czy podłączymy do takiej gry klawiaturę dedykowaną dla PS2 czy nie. Jeżeli gra obsługuję klawiaturę i/lub myszkę to po podłączeniu DOWOLNYCH akcesoriów na USB wymienionych wcześniej będzie z nimi działać. NIGDZIE nie ma informacji, że wymagane są dedykowane akcesoria za to wszędzie jest napisane po prostu "USB mouse compatible" lub "USB keyboard compatible", jeżeli nie mam racji to przytocz mi informację która to potwierdzi. Przecież klawiatura USB to klawiatura USB wszystkie są takie same bo to standard - standard USB, więc jak mogą być różne? tu palnąłeś głupotę tygodnia... USB to standard złącza a nie klawiatury, myszy, kamery, lampki czy pantofla... to że mysz media-tech jest pod usb nie znaczy że zadziała tak samo jak mycha logitecha.... przecież to są zupełnie inaczej zbudowane produkty niektóre nawet nie są plug&play i mimo że będą pod USB będą wymagały sterowników. wspólne dla nich jest to że mają ten sam typ złącza i podepniesz je pod to samo gniazdo. Interesujące... Czyli idąc do sklepu mam pytać sprzedawcę czy dana klawiatura/mysz na USB będzie kompatybilna z moim komputerem? Dziwnym trafem wszystkie obecne systemy operacyjne mają wbudowaną obsługę myszy/klawiatury USB i nie posiadają miliona różnych wersji sterowników dla każdego urządzenia tylko jedną wersję dla każdej myszy i jedną wersję dla każdej klawiatury. Która mysz albo klawiatura nie będzie plug&play w jakimkolwiek obecnym systemie operacyjnym? Skoro nawet Microsoft potrafił w Windowsie zaimplementować obsługę dowolnej myszy/klawiatury na USB to Sony również mogło w PS2, a twórcy gier sobie wybierają cy mają być te akcesoria obsługiwane czy nie. A USBD.IRX, USBK.IRX to nic innego jak moduły obsługujące urządzenia usb, czyli taki jakby sterownik. No niech sobie będą tylko to nie na temat. Poświęciłem chwilę czasu i poszukałem trochę informacji o kompatybilnych grach oraz poprzeglądałem tylne okładki (okładek szukałem tylko pobieżnie). Na oficjalnej stronie PlayStation w wersji USA można przeszukać gry pod względem kompatybilności z akcesoriami i poniżej zamieszczam listę gier która tam jest wymieniona. Dziwne trochę, że osobo jest wyszczególniona "Mouse" i "USB Mouse" ale może to tylko pomyłka bo przecież nie wyszła jakaś specjalna mysz do PS2 na wzór tej do PSX. Po znaku pauzy podaję informację które odczytałem z okładek, napis "brak" oznacza, że nie ma informacji na pudełko o myszy/klawiaturze. Mouse Star Trek: Voyager Elite Force - USB Mouse & Keyboard Gauntlet Dark Legacy - brak USB Mouse DIRGE of CERBERUS™: FINAL FANTASY® VII - w nie-japonskich okladkach brak informacji a w japonskiej pisze po japonsku wiec nie wiem do konca ale po tej okladce mozna sie domyslic ze jest tam napisane "USB mysz/ USB klawiatura" http://www.mobygames.com/images/covers/lar...09332611-00.jpg Armored Core: Last Raven - nie znalazlem Final Fantasy® XI: Treasures of Aht Urhgan™ - nie znalazlem Armored Core: Nine Breaker - nie znalazlem Armored Core: Nexus - nie znalazlem USB Keyboard MLB® 08 The Show™ - nie znalazlem okladki Phantasy Star Universe: Ambition of the Illuminus - nie znalazlem okladki ale mozna dokupic do tej gry specjalna klawiature segi wiec zwykla klawiatura tez powinna dzialac SOCOM U.S. Navy SEALs Combined Assault - nie znalazlem DIRGE of CERBERUS™: FINAL FANTASY® VII - w nie-japonskich okladkach brak informacji a w japonskiej pisze po japonsku wiec nie wiem do konca ale po tej okladce mozna sie domyslic ze jest tam napisane "USB mysz/ USB klawiatura" http://www.mobygames.com/images/covers/lar...09332611-00.jpg MLB® '06: The Show - nie znalazlem okladki WWE SmackDown! vs. RAW 2006 - nie znalazlem okladki NBA '06 - nie znalazlem okladki Ratchet: Deadlocked™ - nie znalazlem okladki Killzone™ - brak Final Fantasy XI - nie znalazlem okladki Champions of Norrath - brak Star Trek: Voyager Elite Force - USB Mouse & Keyboard Tony Hawk's Pro Skater 3 - USB Keyboard Soldier of Fortune Gold - USB Mouse & Keyboard Dodatkowo osobiście sprawdziłęm. Unreal Tournament - USB Mouse & Keyboard Killzone - USB Keyboard (tylko do chodzenia po menu!) poza tym z Linuksem na PS2 również działą dowolna mysz/klawiatura na USB Na tej oficjalnej stronce znalazłem również ciekawą informację, że te 3 gry są kompatybilne z Memory Stick Duo, (może przez czytnik kart na USB, albo w przypadku odpalenia na PS3?): Buzz!™ Jr. RoboJam (Game Only) Buzz!™ The Hollywood Quiz (Game Only) SingStar™ Pop (Game Only) Cytuj
Berion 207 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 Moduły te odpowiadają za obsługę urządzeń na USB i nie wszystkie są obsługiwane. Przykro mi, ale taka jest akurat rzeczywistość. Dotychczas używałem tylko scenowych (raz zdarzyło mi bawić się tym z GT4, który swojego czasu był najlepszy) także wiem o czym piszę. Nie jestem programista to i ciężko mi coś -konkretnego- na ten temat napisać (czyt. o przyczynach). Pewien możesz być jednak, że NIE wszystkie klawiatury, myszy, mass będą kompatybilne. Cytuj
exeed 0 Opublikowano 15 lipca 2008 Opublikowano 15 lipca 2008 W przypadku klawiatury i myszy są to bardzo "standardowe" urządzenia więc nie powinno być z nimi żadnego problemu. Może się oczywiście zdarzyć, że jakaś nie będzie ale np. 99% sprzętu będzie działać a nie odwrotnie. Spotkał ktoś jakiś przypadek żeby komuś klawiatura/mysz USB nie działała z PS2? Ja nie. Cytuj
exeed 0 Opublikowano 18 lipca 2008 Opublikowano 18 lipca 2008 A ja tak... Naprawdę? To podaj grę i klawiaturę. Albo chociaż grę. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 18 lipca 2008 Opublikowano 18 lipca 2008 Mogę podać klawiaturę, nie grę (nie gram). Ale moduły z gier są jeszcze gorsze od scenowych , więc... Dwie wywaliłem. Jedna była Media Tech (modelu nie pamiętam), jedna na PS/2, ale tych z przelotkami można nie liczyć i jedną opisał koleś na forum cdrinfo.pl (poszukam i wpiszę model). Cytuj
exeed 0 Opublikowano 18 lipca 2008 Opublikowano 18 lipca 2008 (edytowane) Mogę podać klawiaturę, nie grę (nie gram). Ale moduły z gier są jeszcze gorsze od scenowych , więc... Dwie wywaliłem. Jedna była Media Tech (modelu nie pamiętam), jedna na PS/2, ale tych z przelotkami można nie liczyć i jedną opisał koleś na forum cdrinfo.pl (poszukam i wpiszę model). No tak, scenowe rzeczy są lepsze od oficjalnych... hmm a na jakiej podstawie opierasz taki osąd skoro wcześniej napisałeś, że nie znasz się na programowaniu? To z czym nie działała ta klawiatura skoro nie grasz w gry na konsoli do gier? I cokolwiek by to nie było to w jaki sposób można to odnieść do oficjalnych gier? Mam gdzieś te USBD.IRX i inne paście przy odpalaniu gier. Widziałeś na pudełku z grą (obsługującą klawiaturę) żeby było napisane "sprawdź czy twoja klawiatura jest kompatybilna z modułami USBD.IRX i innymi paściami"? Zamiast tego jest napisane "kompatybilna z klawiaturą USB" i jakby nie była kompatybilna z każdą to napisano by, że z dedykowaną do PS2 podobnie jak jest to w przypadku karty pamięci. A co do "kolesia z forum" to nie nauczyłeś się jeszcze, że nie każda informacja przeczytana na forum jest wiarygodna i prawdziwa? Edytowane 18 lipca 2008 przez exeed Cytuj
Berion 207 Opublikowano 18 lipca 2008 Opublikowano 18 lipca 2008 [...] No tak, scenowe rzeczy są lepsze od oficjalnych... [...] A może nie są...? [...] hmm a na jakiej podstawie opierasz taki osąd skoro wcześniej napisałeś, że nie znasz się na programowaniu? [...] Napisałem, że nie jestem programistą, a nie że się nie znam na programowaniu. Choć w przypadku PS2 to zbytnio nie odbiega od prawdy. A nawet jakbym się znał to przecież bym nie disasm każdego modułu z osobna, right? [...] To z czym nie działała ta klawiatura skoro nie grasz w gry na konsoli do gier? [...] W sensie: nie gram w FPSy na PS2, a tym bardziej na klawiaturze. Z homebrew oczywiście. Tylko mi nie pisz, że to co innego a poczytaj o IOP. [...] I cokolwiek by to nie było to w jaki sposób można to odnieść do oficjalnych gier? [...] Ahhh spóźniłem się . Odp. powyżej. [...] Widziałeś na pudełku z grą (obsługującą klawiaturę) żeby było napisane "sprawdź czy twoja klawiatura jest kompatybilna z modułami USBD.IRX i innymi paściami"? Zamiast tego jest napisane "kompatybilna z klawiaturą USB" i jakby nie była kompatybilna z każdą to napisano by, że z dedykowaną do PS2 [...] Jako, że uwielbiam metafory wszelkiej maści, posłużę się jedną, za to bardzo sugestywną: Czy kupując grę na Xbox 360 po Polsku, z tyłu na okładce masz znaczek "Xbox Live for everyone except Polish users"? Nie? A to k*a pech... [...] podobnie jak jest to w przypadku karty pamięci. [...] Nie jest podobnie bo MCMAN, MCSIO i reszta nie zmieniły się od V0 aż po dzień dzisiejszy... Zaś pierwsze nielicencjonowane karty wymagały płyt bootujących (na których zgadnij co było...). [...] A co do "kolesia z forum" to nie nauczyłeś się jeszcze, że nie każda informacja przeczytana na forum jest wiarygodna i prawdziwa? Widać nie i dlatego napisałem brednie na temat Gentoo i Linux Kita. Happy? ... --- BTW: Co Ty tak na mnie warczysz; żona Cię w domu wałkiem tłucze, że musisz odreagować? Calm down. W tej materii czuję się mocny i jestem na bieżąco jeśli chodzi o scenę na PSX/PS2/PSP/Xbox/NES. Wyraziłem swoją opinię chcąc Ci nakreślić nieco temat, a spotkałem się z atakiem i postawą: "pier*sz, ja wiem lepiej, o". Cytuj
exeed 0 Opublikowano 19 lipca 2008 Opublikowano 19 lipca 2008 "pier*sz, ja wiem lepiej, o". Trudniej dostrzec belkę we własnym oku niż źdźbło u kogoś. Ta dyskusja przestała mieć sens bo nic produktywnego z niej nie wyniknie. Podsumowując: Przykładowa "gra" pt. "Linux for PlayStation 2" potrafi obsłużyć dowolną klawiaturę USB podłączoną do konsoli PlayStation 2. Nie widzę więc powodu dla którego inne gry (oczywiście te w których twórcy przewidzieli obsługę takiego kontrolera) nie miałyby również działać z dowolną klawiaturą. Podobnie sprawa ma się z myszką. Wyciąganie wniosków na temat oficjalnych gier na podstawie aplikacji homebrew jest zupełnym nieporozumieniem - to tak jak porównywać kod źródłowy IE i Firefox. Klawiatury dedykowane mają różne bajery dołożone i dlatego są dedykowane (np. wibracja, gałki analogowe). Podsumowując przeciwne stwierdzenia: Jeżeli chcesz podłączyć klawiaturę do PlayStation 2 w celu używania jej w oficjalnych grach które klawiaturę obsługują to musi to być klawiatura dedykowana (np. Logitech Netplay Control za 319zł) ponieważ może się zdarzyć (ale nie koniecznie), że jakieś homebrew nie będzie działać z normalną klawiaturą USB (np. noname za 5zł+10zł wysyłka na A.). Cytuj
Wyso 18 Opublikowano 23 lipca 2008 Opublikowano 23 lipca 2008 The Bouncer i Sillent Hill 2 to następne gry, w ktore nie zagra sie na pierwszym dual shock-u. Cytuj
edrache 0 Opublikowano 28 lipca 2008 Opublikowano 28 lipca 2008 Kto wie, gdzie w Poznaniu mogą mi naprawić moje ps2? Konsola spadła na podłogę i teraz nie widzi płyt pozdr Cytuj
exeed 0 Opublikowano 30 lipca 2008 Opublikowano 30 lipca 2008 Witam Interesuje mnie sprawa nieoficjalnego tłoczenia "oryginalnych" płyt do PlayStation (1 & 2). W jaki sposób przebiega proces technologiczny tłoczenia takich płyt na przykładzie Swap Magic albo pirackich gier "ze wschodu"? Płyty do PlayStation nie są zgodne ze standardem CD/DVD dlatego nie da się ich skopiować i później odpalić na nieprzerobionej konsoli ale te nieoficjalne płyty działają. Czy proces nagrywania tych płyt jest identyczny jak w oficjalnych tłoczniach PlayStation czy stosuje się inną metodę? Czy sprzęt jest taki sam jak do tłoczenia normalnych płyt CD/DVD z modyfikacjami czy tworzy się specjalne "nagrywarki" do PlayStation? Drugie pytanie/problem. Przykładowo chciałbym stworzyć legalny program na PSX/PS2, przy użyciu jedynie legalnych narzędzi (powiedzmy, że sam bym sobie je stworzył ), dogadałbym się z panami "ze wschodu" którzy tłoczyliby mi ten program w swoich "oryginalnych" tłoczniach i czy mógłbym wtedy go legalnie sprzedawać w sklepach w USA/UE/Polsce? Cytuj
Berion 207 Opublikowano 30 lipca 2008 Opublikowano 30 lipca 2008 Oczywiście, że są zgodne ze specyfikacją PS2CD/DVD i oczywiście, że można je skopiować (są uszkodzone sektory na dummy, ale po co komu dummy? ). Swap Magic to exploit kiedyś Time Splitters, a od bodajże v3.3 Crazy Taxi. Po konkretna lekturę odsyłam do źródeł i dokumentacji Zone Loadera. Wszystkie komercyjne programy używaja tych samych metod (HDLoader, CodeBreaker, Action Replay'e i reszta). --- Teoretycznie tak. Sony przypięło się jak na razie tylko do HDLoadera a i też dawno temu. Nie wiem tylko jaki Ty chcesz zrobić komercyjny program... Cheat device jest aż nadto jak np. Action Replay czy najlepszy z nich Code Breaker. Swap Magic jest kiepski, ale teraz kiedy są już public wynalazki typu Memor32/MemoryPlus (o FMCB nie wspominając) bez sensu jest wydawać kolejnego Zone Loadera. Loadery z HDD też są niezłe jak np. scenowy HDL czy od biedy HDA. Lepiej byś zrobił coś 4community, a nie swojego portfela. Cytuj
exeed 0 Opublikowano 1 sierpnia 2008 Opublikowano 1 sierpnia 2008 Po konkretna lekturę odsyłam do źródeł i dokumentacji Zone Loadera. A istnieją takowe? Znalazłem ten program i na stronach z linków w nfo nic nie ma. Kto jest w ogóle "producentem"? Nie wiem tylko jaki Ty chcesz zrobić komercyjny program... Lepiej byś zrobił coś 4community, a nie swojego portfela. To było na razie pytanie teoretyczne/przyszłościowe. Komercja to naturalna rzecz - każdy jakoś zarabia, czy to rano wstając do pracy czy w inny sposób. A czy coś złego byłoby w dobrym oprogramowaniu z pomocą techniczną itd. dla którego nie trzeba byłoby przerabiać konsoli w zamian za drobną opłatę? Nawet i Linux jest oferowany komercyjnie przez np. Red-Hata. "Scena" nie zasponsoruje mi codziennie śniadania ani nie kupi mi fajnej fury Cytuj
bor 2 Opublikowano 2 sierpnia 2008 Opublikowano 2 sierpnia 2008 Karta pamięci 8mb Sony w sklepie PSX EXTREME kosztuje 75 zł, ale zastanawiam się czy jest ona oryginalna czy to podróba Cytuj
Berion 207 Opublikowano 2 sierpnia 2008 Opublikowano 2 sierpnia 2008 Takie są mniej więcej ceny oryg. kart, wiec jest prawdopodobne, że są oryginalne. Kupisz, ocenisz. Na podróbkach zawsze widać jakieś buraki w wykonaniu/wydruku (trzeba niestety nieco wysilić wzrok). Cytuj
Berion 207 Opublikowano 2 sierpnia 2008 Opublikowano 2 sierpnia 2008 Nikt. ZoneLoader miał być konkurencją dla SM, ale niestety nic z tego nie wypaliło. Jednym z twórców był z tego co pamiętam, znany wszystkim sjeep. src są z programem na psx-scene.com. A przynajmniej były jeszcze przed padem serwera (załącznik). Szukaj. Jakby nie istniały to bym o nich nie wspominał. Osobiście nie rozumiem z nich jeszcze wszystkiego (są też doc-i z teorią). To chyba jedyna dokumentacja tego typu na scenie -> temat tabu. --- Masz rację, niestety... Tyle tylko, że ten Twój program musiałby być naprawdę świetny, a przy tym w pełni legalny (ps2sdk). Musiałby mieć 100% kompatybilność z każdą grą (każdy tytuł, DVD9 itd.). Nikt nie powiedział, że to jest niemożliwe, trzeba tylko chcieć. Gdyby ten kombajn pozwalał na odpalanie kopii i programów z CDVD, HDD, patchował w locie DNAS, miał wbudowany choćby i jakiś prosty cheat device, a przy tym jeszcze pozwalał je upscallować (jak badziewie Datela) to kto wie... Choć szczerze w to wątpię. Ta konsola jest martwa. Po za tym - jesteś sam. Nie dasz rady. ;P Cytuj
bor 2 Opublikowano 2 sierpnia 2008 Opublikowano 2 sierpnia 2008 Ale wierzyc mi sie nie chce ze karty po 30 zl na allegro karty do ps2 wygladajace jak oryginaly moga byc podrobami Cytuj
Berion 207 Opublikowano 2 sierpnia 2008 Opublikowano 2 sierpnia 2008 One nawet nie wyglądają jak oryginały... Po za tym 90% sprzedających nie robi specjalnie zdjęcia rzeczy, która sprzedaje na co dzień... A jak nie wierzysz to kup. Potem będziesz płakał. ;P Cytuj
exeed 0 Opublikowano 3 sierpnia 2008 Opublikowano 3 sierpnia 2008 (edytowane) Tyle tylko, że ten Twój program musiałby być naprawdę świetny, a przy tym w pełni legalny (ps2sdk). Musiałby mieć 100% kompatybilność z każdą grą (każdy tytuł, DVD9 itd.). Nikt nie powiedział, że to jest niemożliwe, trzeba tylko chcieć. Gdyby ten kombajn pozwalał na odpalanie kopii i programów z CDVD, HDD, patchował w locie DNAS, miał wbudowany choćby i jakiś prosty cheat device, a przy tym jeszcze pozwalał je upscallować (jak badziewie Datela) to kto wie... Ale zakładasz, że chodzi mi po głowie coś tylko w stylu "scenowym" a miałem na myśli również coś takiego np. studio programistyczne zajmujące się pisaniem gier (powiedzmy, że na kompa) dostaje zlecenie zrobienia gry na PS2 oraz wydaje tę grę zupełnie niezależnie od Sony (bez haraczu dla Sony i wydawcy/ów). Zdaje sobie sprawę, że pisanie czegokolwiek na PS2 to nie chop siup i doświadczone studia zajmujące się PS2 robią gry nawet parę lat (nie wspominając o narzędziach i wsparciu) ale jak pisałem wyżej to tylko takie gdybania, właściwie tylko z ciekawości. Edytowane 3 sierpnia 2008 przez exeed Cytuj
Berion 207 Opublikowano 3 sierpnia 2008 Opublikowano 3 sierpnia 2008 Aaaa to zmienia postać rzeczy. Jeśli jednak "myślisz pod tym kątem" to ja bym Ci bardziej polecał XLA. Miałbyś szansę chociaż na realny zarobek. XNA jest oczywiście do dupy, ale i tak można sporo na nim zdziałać. Jeśli myślisz na poważnie o napisaniu czegoś sensownego na PS2, polecam fora ps2dev.org (podstawa) i od biedy psx-scene.com. Cytuj
2DH 3 Opublikowano 5 sierpnia 2008 Opublikowano 5 sierpnia 2008 A ja mam pytanie odnośnie multitapa. Otóż zesrał mi sie ostatnio port drugiego pada w PS2. Jako, że nie chce mi się babrać z naprawą na 3 miesiące przed kupnem nextgena, a mam okazję kupić multitapa "po dychu" to czy jeśli podłączę dwa pady do multitapa podłączonego do portu nr 1, a w porcie nr 2 nie będzie nic, to konsola i tak wykryje gracza 1 i 2 normalnie. Chodzi mi tu głównie o gry pokroju PES 2008 czy Baldur's Gate. Cytuj
Soultimer 0 Opublikowano 8 sierpnia 2008 Opublikowano 8 sierpnia 2008 (edytowane) Witam! Przeglądałem już wiele razy forum i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy jeśli mam zestaw kina domowego (Samsung HT-X30) i konsolę mam podpiętą normalnie kablem RGB do telewizor, zaś później połączyłbym ją z ampkiem poprzez kabel optyczny, to uzyskam dźwięk przestrzeny w (niektórych) grach czy nie? Czy może musze szukać jakiegoś kabla RGB (czytałem tu coś takiego) jak do X'a z wejściem/wyjściem optycznym? Nie mogę jakoś znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. edit: Chyba nikt nie wie ;/. Edytowane 9 sierpnia 2008 przez Soultimer Cytuj
rotflmao 0 Opublikowano 12 sierpnia 2008 Opublikowano 12 sierpnia 2008 Czy kupując w sklepie PSX Extreme mam pewność, że dostanę oryginał? Jak to jest? Może wypowie się ktoś ze sklepu? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.