Skocz do zawartości

PS2 FAQ - najczęściej zadawane pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

berion się popisuje (tak jak zawsze zresztą :D )

ale ma rację... tradycyjne klawiatury i myszy pod usb nie zą z reguły wykrywane przez gry na ps2. Po prostu w grach przewidziano obsługę tylko dedykowanego typu urządzeń.

 

Przecież klawiatura USB to klawiatura USB wszystkie są takie same bo to standard - standard USB, więc jak mogą być różne?

 

tu palnąłeś głupotę tygodnia... USB to standard złącza a nie klawiatury, myszy, kamery, lampki czy pantofla... to że mysz media-tech jest pod usb nie znaczy że zadziała tak samo jak mycha logitecha.... przecież to są zupełnie inaczej zbudowane produkty niektóre nawet nie są plug&play i mimo że będą pod USB będą wymagały sterowników. wspólne dla nich jest to że mają ten sam typ złącza i podepniesz je pod to samo gniazdo.

 

A USBD.IRX, USBK.IRX to nic innego jak moduły obsługujące urządzenia usb, czyli taki jakby sterownik.

Opublikowano
tradycyjne klawiatury i myszy pod usb nie zą z reguły wykrywane przez gry na ps2. Po prostu w grach przewidziano obsługę tylko dedykowanego typu urządzeń.

Nie są wykrywane ponieważ nie są obsługiwane w ogóle przez daną grę więc nie ma znaczenia czy podłączymy do takiej gry klawiaturę dedykowaną dla PS2 czy nie. Jeżeli gra obsługuję klawiaturę i/lub myszkę to po podłączeniu DOWOLNYCH akcesoriów na USB wymienionych wcześniej będzie z nimi działać. NIGDZIE nie ma informacji, że wymagane są dedykowane akcesoria za to wszędzie jest napisane po prostu "USB mouse compatible" lub "USB keyboard compatible", jeżeli nie mam racji to przytocz mi informację która to potwierdzi.

 

Przecież klawiatura USB to klawiatura USB wszystkie są takie same bo to standard - standard USB, więc jak mogą być różne?

 

tu palnąłeś głupotę tygodnia... USB to standard złącza a nie klawiatury, myszy, kamery, lampki czy pantofla... to że mysz media-tech jest pod usb nie znaczy że zadziała tak samo jak mycha logitecha.... przecież to są zupełnie inaczej zbudowane produkty niektóre nawet nie są plug&play i mimo że będą pod USB będą wymagały sterowników. wspólne dla nich jest to że mają ten sam typ złącza i podepniesz je pod to samo gniazdo.

Interesujące... Czyli idąc do sklepu mam pytać sprzedawcę czy dana klawiatura/mysz na USB będzie kompatybilna z moim komputerem? Dziwnym trafem wszystkie obecne systemy operacyjne mają wbudowaną obsługę myszy/klawiatury USB i nie posiadają miliona różnych wersji sterowników dla każdego urządzenia tylko jedną wersję dla każdej myszy i jedną wersję dla każdej klawiatury. Która mysz albo klawiatura nie będzie plug&play w jakimkolwiek obecnym systemie operacyjnym? Skoro nawet Microsoft potrafił w Windowsie zaimplementować obsługę dowolnej myszy/klawiatury na USB to Sony również mogło w PS2, a twórcy gier sobie wybierają cy mają być te akcesoria obsługiwane czy nie.

 

A USBD.IRX, USBK.IRX to nic innego jak moduły obsługujące urządzenia usb, czyli taki jakby sterownik.

No niech sobie będą tylko to nie na temat.

 

 

Poświęciłem chwilę czasu i poszukałem trochę informacji o kompatybilnych grach oraz poprzeglądałem tylne okładki (okładek szukałem tylko pobieżnie).

 

Na oficjalnej stronie PlayStation w wersji USA można przeszukać gry pod względem kompatybilności z akcesoriami i poniżej zamieszczam listę gier która tam jest wymieniona. Dziwne trochę, że osobo jest wyszczególniona "Mouse" i "USB Mouse" ale może to tylko pomyłka bo przecież nie wyszła jakaś specjalna mysz do PS2 na wzór tej do PSX. Po znaku pauzy podaję informację które odczytałem z okładek, napis "brak" oznacza, że nie ma informacji na pudełko o myszy/klawiaturze.

 

Mouse

Star Trek: Voyager Elite Force - USB Mouse & Keyboard

Gauntlet Dark Legacy - brak

USB Mouse

DIRGE of CERBERUS™: FINAL FANTASY® VII - w nie-japonskich okladkach brak informacji a w japonskiej pisze po japonsku wiec nie wiem do konca :) ale po tej okladce mozna sie domyslic ze jest tam napisane "USB mysz/ USB klawiatura" http://www.mobygames.com/images/covers/lar...09332611-00.jpg

Armored Core: Last Raven - nie znalazlem

Final Fantasy® XI: Treasures of Aht Urhgan™ - nie znalazlem

Armored Core: Nine Breaker - nie znalazlem

Armored Core: Nexus - nie znalazlem

 

USB Keyboard

MLB® 08 The Show™ - nie znalazlem okladki

Phantasy Star Universe: Ambition of the Illuminus - nie znalazlem okladki ale mozna dokupic do tej gry specjalna klawiature segi wiec zwykla klawiatura tez powinna dzialac

SOCOM U.S. Navy SEALs Combined Assault - nie znalazlem

DIRGE of CERBERUS™: FINAL FANTASY® VII - w nie-japonskich okladkach brak informacji a w japonskiej pisze po japonsku wiec nie wiem do konca :) ale po tej okladce mozna sie domyslic ze jest tam napisane "USB mysz/ USB klawiatura" http://www.mobygames.com/images/covers/lar...09332611-00.jpg

MLB® '06: The Show - nie znalazlem okladki

WWE SmackDown! vs. RAW 2006 - nie znalazlem okladki

NBA '06 - nie znalazlem okladki

Ratchet: Deadlocked™ - nie znalazlem okladki

Killzone™ - brak

Final Fantasy XI - nie znalazlem okladki

Champions of Norrath - brak

Star Trek: Voyager Elite Force - USB Mouse & Keyboard

Tony Hawk's Pro Skater 3 - USB Keyboard

Soldier of Fortune Gold - USB Mouse & Keyboard

 

 

Dodatkowo osobiście sprawdziłęm.

Unreal Tournament - USB Mouse & Keyboard

Killzone - USB Keyboard (tylko do chodzenia po menu!)

poza tym z Linuksem na PS2 również działą dowolna mysz/klawiatura na USB

 

 

Na tej oficjalnej stronce znalazłem również ciekawą informację, że te 3 gry są kompatybilne z Memory Stick Duo, (może przez czytnik kart na USB, albo w przypadku odpalenia na PS3?):

Buzz!™ Jr. RoboJam (Game Only)

Buzz!™ The Hollywood Quiz (Game Only)

SingStar™ Pop (Game Only)

 

 

 

 

 

Opublikowano

Moduły te odpowiadają za obsługę urządzeń na USB i nie wszystkie są obsługiwane. Przykro mi, ale taka jest akurat rzeczywistość. Dotychczas używałem tylko scenowych (raz zdarzyło mi bawić się tym z GT4, który swojego czasu był najlepszy) także wiem o czym piszę. Nie jestem programista to i ciężko mi coś -konkretnego- na ten temat napisać (czyt. o przyczynach).

 

Pewien możesz być jednak, że NIE wszystkie klawiatury, myszy, mass będą kompatybilne.

 

 

Opublikowano

W przypadku klawiatury i myszy są to bardzo "standardowe" urządzenia więc nie powinno być z nimi żadnego problemu. Może się oczywiście zdarzyć, że jakaś nie będzie ale np. 99% sprzętu będzie działać a nie odwrotnie. Spotkał ktoś jakiś przypadek żeby komuś klawiatura/mysz USB nie działała z PS2? Ja nie.

Opublikowano

Mogę podać klawiaturę, nie grę (nie gram). Ale moduły z gier są jeszcze gorsze od scenowych , więc...

 

Dwie wywaliłem. Jedna była Media Tech (modelu nie pamiętam), jedna na PS/2, ale tych z przelotkami można nie liczyć i jedną opisał koleś na forum cdrinfo.pl (poszukam i wpiszę model).

Opublikowano (edytowane)
Mogę podać klawiaturę, nie grę (nie gram). Ale moduły z gier są jeszcze gorsze od scenowych , więc...

 

Dwie wywaliłem. Jedna była Media Tech (modelu nie pamiętam), jedna na PS/2, ale tych z przelotkami można nie liczyć i jedną opisał koleś na forum cdrinfo.pl (poszukam i wpiszę model).

No tak, scenowe rzeczy są lepsze od oficjalnych... hmm a na jakiej podstawie opierasz taki osąd skoro wcześniej napisałeś, że nie znasz się na programowaniu? To z czym nie działała ta klawiatura skoro nie grasz w gry na konsoli do gier? I cokolwiek by to nie było to w jaki sposób można to odnieść do oficjalnych gier? Mam gdzieś te USBD.IRX i inne paście przy odpalaniu gier. Widziałeś na pudełku z grą (obsługującą klawiaturę) żeby było napisane "sprawdź czy twoja klawiatura jest kompatybilna z modułami USBD.IRX i innymi paściami"? Zamiast tego jest napisane "kompatybilna z klawiaturą USB" i jakby nie była kompatybilna z każdą to napisano by, że z dedykowaną do PS2 podobnie jak jest to w przypadku karty pamięci.

 

 

A co do "kolesia z forum" to nie nauczyłeś się jeszcze, że nie każda informacja przeczytana na forum jest wiarygodna i prawdziwa?

Edytowane przez exeed
Opublikowano
[...] No tak, scenowe rzeczy są lepsze od oficjalnych... [...]

 

A może nie są...?

 

[...] hmm a na jakiej podstawie opierasz taki osąd skoro wcześniej napisałeś, że nie znasz się na programowaniu? [...]

 

Napisałem, że nie jestem programistą, a nie że się nie znam na programowaniu. Choć w przypadku PS2 to zbytnio nie odbiega od prawdy.

A nawet jakbym się znał to przecież bym nie disasm każdego modułu z osobna, right?

 

[...] To z czym nie działała ta klawiatura skoro nie grasz w gry na konsoli do gier? [...]

 

W sensie: nie gram w FPSy na PS2, a tym bardziej na klawiaturze.

 

Z homebrew oczywiście. Tylko mi nie pisz, że to co innego a poczytaj o IOP.

 

[...] I cokolwiek by to nie było to w jaki sposób można to odnieść do oficjalnych gier? [...]

 

Ahhh spóźniłem się :lol:. Odp. powyżej.

 

[...] Widziałeś na pudełku z grą (obsługującą klawiaturę) żeby było napisane "sprawdź czy twoja klawiatura jest kompatybilna z modułami USBD.IRX i innymi paściami"? Zamiast tego jest napisane "kompatybilna z klawiaturą USB" i jakby nie była kompatybilna z każdą to napisano by, że z dedykowaną do PS2 [...]

 

Jako, że uwielbiam metafory wszelkiej maści, posłużę się jedną, za to bardzo sugestywną:

 

Czy kupując grę na Xbox 360 po Polsku, z tyłu na okładce masz znaczek "Xbox Live for everyone except Polish users"? Nie? A to k*a pech...

 

[...] podobnie jak jest to w przypadku karty pamięci. [...]

 

Nie jest podobnie bo MCMAN, MCSIO i reszta nie zmieniły się od V0 aż po dzień dzisiejszy... Zaś pierwsze nielicencjonowane karty wymagały płyt bootujących (na których zgadnij co było...).

 

[...] A co do "kolesia z forum" to nie nauczyłeś się jeszcze, że nie każda informacja przeczytana na forum jest wiarygodna i prawdziwa?

 

Widać nie i dlatego napisałem brednie na temat Gentoo i Linux Kita. Happy?

...

 

---

 

BTW: Co Ty tak na mnie warczysz; żona Cię w domu wałkiem tłucze, że musisz odreagować? Calm down. W tej materii czuję się mocny i jestem na bieżąco jeśli chodzi o scenę na PSX/PS2/PSP/Xbox/NES. Wyraziłem swoją opinię chcąc Ci nakreślić nieco temat, a spotkałem się z atakiem i postawą: "pier*sz, ja wiem lepiej, o".

Opublikowano
"pier*sz, ja wiem lepiej, o".

Trudniej dostrzec belkę we własnym oku niż źdźbło u kogoś.

 

Ta dyskusja przestała mieć sens bo nic produktywnego z niej nie wyniknie.

 

Podsumowując:

Przykładowa "gra" pt. "Linux for PlayStation 2" potrafi obsłużyć dowolną klawiaturę USB podłączoną do konsoli PlayStation 2. Nie widzę więc powodu dla którego inne gry (oczywiście te w których twórcy przewidzieli obsługę takiego kontrolera) nie miałyby również działać z dowolną klawiaturą. Podobnie sprawa ma się z myszką. Wyciąganie wniosków na temat oficjalnych gier na podstawie aplikacji homebrew jest zupełnym nieporozumieniem - to tak jak porównywać kod źródłowy IE i Firefox. Klawiatury dedykowane mają różne bajery dołożone i dlatego są dedykowane (np. wibracja, gałki analogowe).

 

Podsumowując przeciwne stwierdzenia:

Jeżeli chcesz podłączyć klawiaturę do PlayStation 2 w celu używania jej w oficjalnych grach które klawiaturę obsługują to musi to być klawiatura dedykowana (np. Logitech Netplay Control za 319zł) ponieważ może się zdarzyć (ale nie koniecznie), że jakieś homebrew nie będzie działać z normalną klawiaturą USB (np. noname za 5zł+10zł wysyłka na A.).

Opublikowano

Witam

Interesuje mnie sprawa nieoficjalnego tłoczenia "oryginalnych" płyt do PlayStation (1 & 2). W jaki sposób przebiega proces technologiczny tłoczenia takich płyt na przykładzie Swap Magic albo pirackich gier "ze wschodu"? Płyty do PlayStation nie są zgodne ze standardem CD/DVD dlatego nie da się ich skopiować i później odpalić na nieprzerobionej konsoli ale te nieoficjalne płyty działają. Czy proces nagrywania tych płyt jest identyczny jak w oficjalnych tłoczniach PlayStation czy stosuje się inną metodę? Czy sprzęt jest taki sam jak do tłoczenia normalnych płyt CD/DVD z modyfikacjami czy tworzy się specjalne "nagrywarki" do PlayStation?

 

Drugie pytanie/problem.

Przykładowo chciałbym stworzyć legalny program na PSX/PS2, przy użyciu jedynie legalnych narzędzi (powiedzmy, że sam bym sobie je stworzył ;) ), dogadałbym się z panami "ze wschodu" którzy tłoczyliby mi ten program w swoich "oryginalnych" tłoczniach i czy mógłbym wtedy go legalnie sprzedawać w sklepach w USA/UE/Polsce?

Opublikowano

Oczywiście, że są zgodne ze specyfikacją PS2CD/DVD i oczywiście, że można je skopiować (są uszkodzone sektory na dummy, ale po co komu dummy? :)). Swap Magic to exploit kiedyś Time Splitters, a od bodajże v3.3 Crazy Taxi. Po konkretna lekturę odsyłam do źródeł i dokumentacji Zone Loadera.

 

Wszystkie komercyjne programy używaja tych samych metod (HDLoader, CodeBreaker, Action Replay'e i reszta).

 

---

 

Teoretycznie tak. Sony przypięło się jak na razie tylko do HDLoadera a i też dawno temu.

 

Nie wiem tylko jaki Ty chcesz zrobić komercyjny program... Cheat device jest aż nadto jak np. Action Replay czy najlepszy z nich Code Breaker. Swap Magic jest kiepski, ale teraz kiedy są już public wynalazki typu Memor32/MemoryPlus (o FMCB nie wspominając) bez sensu jest wydawać kolejnego Zone Loadera. ;) Loadery z HDD też są niezłe jak np. scenowy HDL czy od biedy HDA.

 

Lepiej byś zrobił coś 4community, a nie swojego portfela.

Opublikowano
Po konkretna lekturę odsyłam do źródeł i dokumentacji Zone Loadera.

A istnieją takowe? Znalazłem ten program i na stronach z linków w nfo nic nie ma. Kto jest w ogóle "producentem"?

 

Nie wiem tylko jaki Ty chcesz zrobić komercyjny program...

Lepiej byś zrobił coś 4community, a nie swojego portfela.

To było na razie pytanie teoretyczne/przyszłościowe. Komercja to naturalna rzecz - każdy jakoś zarabia, czy to rano wstając do pracy czy w inny sposób. A czy coś złego byłoby w dobrym oprogramowaniu z pomocą techniczną itd. dla którego nie trzeba byłoby przerabiać konsoli w zamian za drobną opłatę? Nawet i Linux jest oferowany komercyjnie przez np. Red-Hata. "Scena" nie zasponsoruje mi codziennie śniadania ani nie kupi mi fajnej fury ;)

Opublikowano

Takie są mniej więcej ceny oryg. kart, wiec jest prawdopodobne, że są oryginalne. Kupisz, ocenisz. Na podróbkach zawsze widać jakieś buraki w wykonaniu/wydruku (trzeba niestety nieco wysilić wzrok).

Opublikowano

Nikt. :) ZoneLoader miał być konkurencją dla SM, ale niestety nic z tego nie wypaliło. Jednym z twórców był z tego co pamiętam, znany wszystkim sjeep.

 

src są z programem na psx-scene.com. A przynajmniej były jeszcze przed padem serwera (załącznik). Szukaj. Jakby nie istniały to bym o nich nie wspominał. Osobiście nie rozumiem z nich jeszcze wszystkiego (są też doc-i z teorią). To chyba jedyna dokumentacja tego typu na scenie -> temat tabu.

 

---

 

Masz rację, niestety...

 

Tyle tylko, że ten Twój program musiałby być naprawdę świetny, a przy tym w pełni legalny (ps2sdk). Musiałby mieć 100% kompatybilność z każdą grą (każdy tytuł, DVD9 itd.). Nikt nie powiedział, że to jest niemożliwe, trzeba tylko chcieć. Gdyby ten kombajn pozwalał na odpalanie kopii i programów z CDVD, HDD, patchował w locie DNAS, miał wbudowany choćby i jakiś prosty cheat device, a przy tym jeszcze pozwalał je upscallować (jak badziewie Datela) to kto wie... Choć szczerze w to wątpię. Ta konsola jest martwa.

 

Po za tym - jesteś sam. Nie dasz rady. ;P

Opublikowano

One nawet nie wyglądają jak oryginały... Po za tym 90% sprzedających nie robi specjalnie zdjęcia rzeczy, która sprzedaje na co dzień...

 

A jak nie wierzysz to kup. Potem będziesz płakał. ;P

Opublikowano (edytowane)
Tyle tylko, że ten Twój program musiałby być naprawdę świetny, a przy tym w pełni legalny (ps2sdk). Musiałby mieć 100% kompatybilność z każdą grą (każdy tytuł, DVD9 itd.). Nikt nie powiedział, że to jest niemożliwe, trzeba tylko chcieć. Gdyby ten kombajn pozwalał na odpalanie kopii i programów z CDVD, HDD, patchował w locie DNAS, miał wbudowany choćby i jakiś prosty cheat device, a przy tym jeszcze pozwalał je upscallować (jak badziewie Datela) to kto wie...

Ale zakładasz, że chodzi mi po głowie coś tylko w stylu "scenowym" a miałem na myśli również coś takiego np. studio programistyczne zajmujące się pisaniem gier (powiedzmy, że na kompa) dostaje zlecenie zrobienia gry na PS2 oraz wydaje tę grę zupełnie niezależnie od Sony (bez haraczu dla Sony i wydawcy/ów). Zdaje sobie sprawę, że pisanie czegokolwiek na PS2 to nie chop siup i doświadczone studia zajmujące się PS2 robią gry nawet parę lat (nie wspominając o narzędziach i wsparciu) ale jak pisałem wyżej to tylko takie gdybania, właściwie tylko z ciekawości.

Edytowane przez exeed
Opublikowano

Aaaa to zmienia postać rzeczy. Jeśli jednak "myślisz pod tym kątem" to ja bym Ci bardziej polecał XLA. Miałbyś szansę chociaż na realny zarobek.

XNA jest oczywiście do dupy, ale i tak można sporo na nim zdziałać.

 

Jeśli myślisz na poważnie o napisaniu czegoś sensownego na PS2, polecam fora ps2dev.org (podstawa) i od biedy psx-scene.com.

Opublikowano

A ja mam pytanie odnośnie multitapa. Otóż zesrał mi sie ostatnio port drugiego pada w PS2. Jako, że nie chce mi się babrać z naprawą na 3 miesiące przed kupnem nextgena, a mam okazję kupić multitapa "po dychu" to czy jeśli podłączę dwa pady do multitapa podłączonego do portu nr 1, a w porcie nr 2 nie będzie nic, to konsola i tak wykryje gracza 1 i 2 normalnie. Chodzi mi tu głównie o gry pokroju PES 2008 czy Baldur's Gate.

Opublikowano (edytowane)

Witam! Przeglądałem już wiele razy forum i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy jeśli mam zestaw kina domowego (Samsung HT-X30) i konsolę mam podpiętą normalnie kablem RGB do telewizor, zaś później połączyłbym ją z ampkiem poprzez kabel optyczny, to uzyskam dźwięk przestrzeny w (niektórych) grach czy nie? Czy może musze szukać jakiegoś kabla RGB (czytałem tu coś takiego) jak do X'a z wejściem/wyjściem optycznym? Nie mogę jakoś znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.

 

edit:

 

Chyba nikt nie wie ;/.

Edytowane przez Soultimer

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...