Skocz do zawartości

Killzone 2


filipekcipek

Rekomendowane odpowiedzi

kurcze dawno już nie widziałem tego rendera...nie spodziewałem się,że aż tak blisko GG jest z gameplayem do wizji z 2005 roku :o

modele postacie jak i wybuchy lepsze w renderze, bronie juz lepiej wykonane w obecnej wersji, ogólnie jest baaardzo dobrze.

Szacunek dla Guerrilla Games 8)

 

Odnośnik do komentarza
nie wiem czy zwrociliscie uwage, ale w momencie jak gosciu zdobyl pucharek, to bylo to zasygnalizowane dzwiekiem :D mam nadzieje ze niedlugo wprowadza to do softu :D

Nie rozumiem o co Ci chodzi, przecież to standard..., ten 'pling' od zawsze jest w trofeach, ostatnio [w 2.5 bodajże] dodali obrazek/ikonkę pucharka zamiast placeholdera[brąz, srebro, złoto].

@Jakim, no no zgadzam się.

Edytowane przez Hysz
Odnośnik do komentarza

Cel zdecydowanie imo osiągnięty - gorzej, że PS3 site się sypie, więc jak ktoś ma linka bezpośredniego do filmiku, to ja bardzo poproszę... A wracająć do "celu" - już preview code wyglądał świetnie, a panom z GG jeszcze udało się to dopieścić i dopieszczać jeszcze będą przez prawie 2 miesiące - szacun to mało powiedziane, bo ta gra wygląda jak render! Wiadomo, na pewno tu i ówdzie oszukano, ale tego i tak nie widać w samej grze i podczas rozgrywki - nawet porównując na stop-klatkach, ciężko stwierdzić która wersja to render (założę się, że gdyby wymieszać stop-klatki, to ciężko byłoby stwierdzić które to render, a które to gra). Do tego pamiętajmy o jednym - filmik z E3 był reżyserowany - czyli były inne ujęcia niż podczas samej gry (FPP) - a z reguły inne wyglądają korzystniej, bo można skoncentrować się na drobych szczegółach i widowiskowości każdej sceny, co w widoku FPP często siłą rzeczy umyka. Dla mnie cel został osiągnięty i nie będę zdradzał, na jaką ocenę liczę w przyszłym numerze, ale domyślić się łatwo. Miałem okazję pograć w Killzone 2 (niestety dość stary build) i już wtedy robiło to wrażenie (choć były pomniejsze bugi, no ale te na 100% rozwiązano, w końcu grałem z 5 miesięcy temu). Dla mnie nie ma lepiej wyglądającej w tej generacji gry i basta. Ta gra to render, że tak przewrotnie to ujmę :). Czekam na finalną wersję - oprawą na pewno się nie zawiodę, liczę że gameplay'em również. Nadchodzi prawdziwy system-seller!

Odnośnik do komentarza

Nie wiem Panowie czemu, ale im bliżej premiery, tym jestem bardziej sceptyczny co do... sukcesu :). Co z tego, że gra ma genialną grafikę, design, intensywność, multi (itd.), jak Sony znowu jej dobrze nie rozreklamuje :/. Sony niestety również nie podpłaci redaktorów, żeby wystawili lepsze oceny (tak jak to zrobił Microsoft z Halo 3 - to był jeden jedyny przypadek w którym faktycznie się okazało, że mamy do czynienia z łapówką - szczegóły były kiedyś w wątku o Halo).

 

Ural, wiesz, na Crysisa też byłeś napalony :P. No wiesz, troszkę się rozczarowałeś, może również być w tym przypadku.

 

 

Jeżeli o mnie chodzi, to ta gra nie sprosta moim oczekiwaniom :). Zbyt wiele oczekuję, zbyt duży to krzyż dla tej gry. Po Resistance 2 niczego nie oczekiwałem i gra przyjęła się dla mnie dość pozytywnie, ale tutaj, sam nie wiem :).

Odnośnik do komentarza

Widzę, że proporcjonalnie do rozwoju dyskusji o marketingu Sony w innym wątku, zmienia się niektórym sposób patrzenia na branżę... :)

Dobrze, bardzo dobrze.

I ja myslę tak samo, niestety... Sukces K2 jest tak samo niepewny, jak hitów pokroju Uncharted, LBP, MS:PR czy Res2, które powinno posiadać przynajmniej 50% userów PS3, a które mają problem z trafieniem do 10%...

Odnośnik do komentarza

Tym bardziej, że na PS3 nie ma piratów.

 

Ural,

Te porównanie nie jest za dobre, jak pamiętam to render nie był nawet w HD to też utrudnia porównanie. Ale jeśli już porównywać, to rendrer jest jakoś dziwnie zamglony i mało ma detali w oddali. Dzisiajsza wersja jest ostrzejsza i ma więcej obiektów na ekranie, same bronie też wyglądają lepiej niż w renderku, no ale gdyby oba były w HD można by wtedy lepiej/obiektywniej to porównać.

Odnośnik do komentarza
Nie wiem Panowie czemu, ale im bliżej premiery, tym jestem bardziej sceptyczny co do... sukcesu :). Co z tego, że gra ma genialną grafikę, design, intensywność, multi (itd.), jak Sony znowu jej dobrze nie rozreklamuje :/. Sony niestety również nie podpłaci redaktorów, żeby wystawili lepsze oceny (tak jak to zrobił Microsoft z Halo 3 - to był jeden jedyny przypadek w którym faktycznie się okazało, że mamy do czynienia z łapówką - szczegóły były kiedyś w wątku o Halo).

 

Z łapówką? Nie offtopując, to może gdzieś był taki przypadek, ale na pewno nie w Polsce, gdzie jesteśmy zbytnią płotką, by komukolwiek się to opłacało :). Inna sprawa, że 8/10 dałbym Halo 3 tylko wtedy, gdybym miał dobry dzień, bo na nic więcej na gra imo nie zasługuje.

 

Ural, wiesz, na Crysisa też byłeś napalony :P. No wiesz, troszkę się rozczarowałeś, może również być w tym przypadku.

 

Nie rozczarowałem się grafiką, która wciąż jest niedościgniona (zapraszam do moich filmików na YouTube ;)http://www.youtube.com/user/uralus), tylko rozczarowałem się po trochę gameplayem. Przypominam, że jak był tekst o grach na PC, to Crysis dostał ode mnie 9/10, więc czy tak bardzo się rozczarowałem... Cóż, Crysis musiał sprostać problemowi, z którym boryka się większość gier opartych na sandboxie (nieliniowych) - że ciężko gracza czymś zaskoczyć i przewidzieć jego poczynania (vide: imo beznadziejny pod względem gameplay'u Far Cry 2). Dlatego Crysis przez pierwszą połowę zabawy bywał nudny. I tu na ratunek przychodzą skrypty - taki Crysis: Warhead już natomiast był świetną gierką, pojawiło się sporo skryptów, ale z sandboxa nie zrezygnowano - niemniej gracz był bardziej prowadzony za rączkę, dzięki czemu nie tylko mieliśmy genialną oprawę, ale i świetny, zaskakujący gameplay. Jak to się ma do Killzone'a 2? No cóż... ma się i to bardzo - graficznie ta gra mi się w cholerę podoba. Jeśli chodzi o interakcję z pewnością nie jest to Crysis, bo i żadna inna gra mu nie dorównuje, ale jeśli chodzi o design, szczegółowość, mocap, efekty, itd. to jest to najlepiej obecnie wyglądająca gra na konsole - period! Czy pójdzie za tym gameplay? Mam tutaj tę przewagę, że w K2 już grałem - wprawdzie wcześniejszego builda, ale zawsze. Dzięki temu wiem, że marne szanse, że się zawiodę ;). Zresztą Killzone jest grą liniową (skrypty), więc i rozgrywka jest intensywniejsza - naprawdę musiałoby stać się coś mocno drastycznego, by ten tytuł mnie zawiódł. No i zachowuję zdrowo-rozsądkowy dystans - nie napalam się wbrew pozorom zbytnio i nie oczekuję nierealnych rzeczy po tej grze, by nie było zawodu ;).

 

ja myslę tak samo, niestety... Sukces K2 jest tak samo niepewny, jak hitów pokroju Uncharted, LBP, MS:PR czy Res2, które powinno posiadać przynajmniej 50% userów PS3, a które mają problem z trafieniem do 10%...

 

Imo nie ma co tych gier porównywać. Uncharted jest bardzo dobrą grą, ale nie każdego kręcą tematy "przygody" i Tomb Raidera akcji. MS: PR nie jest wcale z kolei tytułem mainstreamowym, a pierwsza odsłona nie była jakaś super hiper (poza grafiką) i była zbyt trudna, co mogło ludzi odrzucić. LBP? Temat mocno niszowy, przekształcowy w coś main-streamowego. Od razu było wiadomo, że LBP nie będzie system sellerem - a i tak gra się bdb sprzedaje. Resistance 2 - cóż - pierwszy Resistance nie był nigdy grą na miarę GoW jeśli chodzi o oddźwięk, czy tym bardziej grafikę - doskonałe multi, ale single przez pierwszych kilka misji mocno średni, potem za to coraz lepszy, ale gra tak na dobrą sprawę niczym się nie wyróżniała (tzn wyróżniała się tym, że była bdb, ale taki GoW był nową jakością w świecie gier i nowym podejściem, a Resistance nie). Resistance 2 jest z kolei świetny, ale musi tym samym sobie sam zapracować na markę - bo dopiero on jest godny bezpośredniego konkurowania z takim GoW2 (ja np. wolę ciut bardziej Res 2 od sequela Epica).

 

Natomiast Killzone jest tutaj tytułem wyjątkowym - bo przede wszystkim jest jedynym spośród w/w brandem znanym przed PS3 - czyli jeszcze z PS2 (dobra gra i nic więcej) i z PSP (bdb). No i ze sławetnego rendera, którego znają wszyscy. Dlatego też porównywanie K2 do takiego Uncharted (temat mało main-streamowy), czy innych NOWYCH brandów jest trochę krzywdzące. Moim zdaniem Killzone 2 jest tak naprawdę pierwszym tytułem, który ma szansę na rywalizowanie z Gears of War pod względem rozgłosu, oczekiwań, itd. - słowem Killzone 2, to takie GoW dla PS3 - czyli temat wybitnie masowy, świetna grafika, machina marketingowa, olbrzymie zainteresowanie, kupa wpakowanej kasy i gra na swój sposób wyjątkowa. Czy będzie hitem, to się okaże, bo zawsze można coś spieprzyć, ale jednak jest to tytuł którym zainteresowani będą także posiadacze X360, bo nie ma co się łudzić, że posiadacza konsoli Microsoftu obchodzi np. taki Uncharted. Za to Killzone 2 już tak.

Odnośnik do komentarza

Daty na pewno nie zmienią. Gra miała trafić do sklepów już w tym roku, ale nie chciano by rywalizowała z Resistance 2 - skądinąd myśl słuszna, bo wtedy większość by brała K2 zamiast nowego Resa. Zresztą już za miesiąc będzie recenzja K2 u nas, więc sprawa przesądzona :). Poza tym w lutym K2 po prostu nie będzie miał konkurencji, bo styczeń i luty = z reguły marazm jeśli chodzi o gry ;).

Odnośnik do komentarza
Daty na pewno nie zmienią. Gra miała trafić do sklepów już w tym roku, ale nie chciano by rywalizowała z Resistance 2 - skądinąd myśl słuszna, bo wtedy większość by brała K2 zamiast nowego Resa. Zresztą już za miesiąc będzie recenzja K2 u nas, więc sprawa przesądzona :). Poza tym w lutym K2 po prostu nie będzie miał konkurencji, bo styczeń i luty = z reguły marazm jeśli chodzi o gry ;).

Wlasnie przeczytalem Hyde Park w nowym PSXE a tam zdanie Urala "Oj, nie moge sie doczekac, kiedy posle pare seryjek w zadki Helghaastow" hmm jak to w niektorych kregach nazywaja takich graczy. "casual-je....-gamer" W Glowe sie celuje panie Ural w Glowe ;P

Edytowane przez karol885
Odnośnik do komentarza
Z łapówką? Nie offtopując, to może gdzieś był taki przypadek, ale na pewno nie w Polsce, gdzie jesteśmy zbytnią płotką, by komukolwiek się to opłacało :). Inna sprawa, że 8/10 dałbym Halo 3 tylko wtedy, gdybym miał dobry dzień, bo na nic więcej na gra imo nie zasługuje.

No niestety. Microsoft wysyłał do kilku serwisów "paczki" z gadżetami Halo 3. Nie pamiętam dokładnie co tam było, ale pamiętam, że była tam edycja legendarna Halo 3, Xbox 360 Halo Edition, 4 pady z designem Halo 3, headset z Halo 3, figurka MC i kilka innych bzdetów. Dodawali te paczki do tej specjalnej, prasowej wersji Halo 3, która była do oceny :).

 

Rozumiem, że w Polsce nie było takiej potrzeby :D.

 

Natomiast Killzone jest tutaj tytułem wyjątkowym - bo przede wszystkim jest jedynym spośród w/w brandem znanym przed PS3 - czyli jeszcze z PS2 (dobra gra i nic więcej) i z PSP (bdb). No i ze sławetnego rendera, którego znają wszyscy. Dlatego też porównywanie K2 do takiego Uncharted (temat mało main-streamowy), czy innych NOWYCH brandów jest trochę krzywdzące. Moim zdaniem Killzone 2 jest tak naprawdę pierwszym tytułem, który ma szansę na rywalizowanie z Gears of War pod względem rozgłosu, oczekiwań, itd. - słowem Killzone 2, to takie GoW dla PS3 - czyli temat wybitnie masowy, świetna grafika, machina marketingowa, olbrzymie zainteresowanie, kupa wpakowanej kasy i gra na swój sposób wyjątkowa. Czy będzie hitem, to się okaże, bo zawsze można coś spieprzyć, ale jednak jest to tytuł którym zainteresowani będą także posiadacze X360, bo nie ma co się łudzić, że posiadacza konsoli Microsoftu obchodzi np. taki Uncharted. Za to Killzone 2 już tak.

Myślę, że jeszcze trzeba wspomnieć fabułę :). Killzone ma ciekawe uniwersum. Jedynka jak na FPSa, miała jeden przełomowy moment w fabule -

zdrada generała Adamsa

- a reszta była prowadzona bardzo intensywnie i ciekawie. Uważam, że fabularnie, taki Killzone, nie musi się niczego wstydzić przy takim Gears of War (ba, GOW miał jakąś fabułę w ogóle :rolleyes: ). W KZ: Liberation niestety nie grałem (zamierzam jeszcze kupić PSP w styczniu, przed premierą, bo raz, że i tak chciałem kupić PSP, dwa, muszę być na bieżąco z fabułą :) ), więc nie wiem jak to się tam przedstawia. W każdym razie, myślę, że fabułę w KZ2 też będzie można dorzucić do plusów. Nie oczekuję MGS 4, ale taki poziom serii Halo, z pewnością by wystarczył :).

 

Dlaczego to piszę? No cóż, chyba wiadomo, że fabuła jest powodem dla którego się strzela, więc jest praktycznie najważniejsza :).

 

Daty na pewno nie zmienią. Gra miała trafić do sklepów już w tym roku, ale nie chciano by rywalizowała z Resistance 2 - skądinąd myśl słuszna, bo wtedy większość by brała K2 zamiast nowego Resa. Zresztą już za miesiąc będzie recenzja K2 u nas, więc sprawa przesądzona :). Poza tym w lutym K2 po prostu nie będzie miał konkurencji, bo styczeń i luty = z reguły marazm jeśli chodzi o gry ;).

Takie małe pytanko: Jakim cudem PSX Extreme dostanie wersję do oceny za miesiąc? :) Przecież gra trafi w status GOLD gdzieś na początku lutego, więc zastanawiam się, czy Sony tak wcześnie skończy grę, czy też mają zamiar wysłać niepełną wersję do oceny?

Odnośnik do komentarza

Niestety, mylisz się :). Gra nie miała być gotowa na listopad, bo decyzja o jej przesunięciu zapadła grubo ponad rok temu. Chodzi mi o to, że owszem, kiedyś tak miało być, ale jak już zmienili datę, to momentalnie wydłużył się developing.

Następna sprawa to taka, że gra jest cały czas dopracowywana. Wystarczy poczytać co mówi Seb Downie. Poprawiany jest cały czas framerate, multiplayer, animacje, tekstury, AI i ogólnie gra jest pozbawiana błędów. Myślisz, że ona sobie tak od listopada leży i nikt się nią nie zajmuje? Nonsens. Teraz właśnie prace trwają pełną parą, żeby była jak najbardziej dopracowana. Kod bety i ten "Preview Code", który jest na filmikach, jest już bardzo stary. Dla developera, najgorszy okres, to ten właśnie "przedpremierowy", kiedy się już szykuje tą finalną wersję.

 

Ja po prostu przypuszczam, że PSX Extreme dostanie wersję do oceny, która nie będzie ostateczna :). I tyle.

Odnośnik do komentarza
Takie małe pytanko: Jakim cudem PSX Extreme dostanie wersję do oceny za miesiąc? :) Przecież gra trafi w status GOLD gdzieś na początku lutego, więc zastanawiam się, czy Sony tak wcześnie skończy grę, czy też mają zamiar wysłać niepełną wersję do oceny?

Skoro gram miala byc gotowa na Listopad to zapewne jest juz ukonczona.

 

Mysle ze to bedzie jakas wersja recenzencka i moze miec jakies bugi, ktorych nie bedzie w wersji sklepowej..

Odnośnik do komentarza
Takie małe pytanko: Jakim cudem PSX Extreme dostanie wersję do oceny za miesiąc? :) Przecież gra trafi w status GOLD gdzieś na początku lutego, więc zastanawiam się, czy Sony tak wcześnie skończy grę, czy też mają zamiar wysłać niepełną wersję do oceny?

 

Sprawa jest banalna. Redakcje rzadko kiedy dostają wersje tłoczone prosto z tzw. "golda" - zwykle dostają gry na wypalonych chamsko płytkach - typu DVD-R (X360), czy BD-R. Są to wersje dostarczane jako "review code" i zwykle pokrywają się w 100% z goldem. Czasem i owszem - zdarza się, że do gry w sklepach wkradną się jeszcze jakieś zmiany czy poprawki, ale jest to bardzo rzadkie. K2 jest obecnie już tylko dopieszczany i wkrótce powinniśmy dostać wersję do recki. Gdyby czekać na golda i cały ten proces, to gra do mediów trafiałaby kilka tygodni później (2 minimum, a pewnie nawet więcej). Jednak łatwiej jest wypalić BD-R, niż brać się za tłoczenie. Dlatego też zwykle wygląda to tak, że w PE znajdujecie recenzje gier, które dopiero co wyszły, albo mają dopiero mają być wydane. Tak to sobie wymyślili developerzy w swoim własnym interesie, bo recenzja przed premierą, to dla nich darmowa reklama. Czasem wychodzą akcje dość komiczne przez to, tak jak to było z Army of Two - dostałem wersję "review", recka pojawiła się w PE i po niższej ocenie niż zakładano EA przeniosło premierę :). No ale to jeden przypadek na tysiąc takie coś... "Review Code" to zwykle dokładnie to samo, co "Gold", ewentualnie usunięciu ulegną czasem jakieś co drobniejsze bugi. Sam pracuję w firmie developerskiej i wygląda to tak, że koniec pracy (jako takiej) nad grą ma miejsce tak na 2-3 miesięce przed premierą - pozostały okres to już tylko naparawianie bugów i zajmowanie się innymi bzdurami, często mało istotnymi, ale które trzeba zrobić. Weź np. kwestię wrzucenia gry do obrotu - musi być zatwierdzona, PEGI, itp. załatwiona dystrybucja - to wszystko zajmuje czas, a media mogą grę już sobie spokojnie recenzować. Ostatnie etapy robienia gry to zwykle, Alpha (wszystkie funkcje działają, ale wymagają dopracowania), Beta (wszystko teoretycznie działa i już nie wprowadza się do gry niczego nowego w zasadzie), potem jest Release Candidate (niby już wszystko ok, po testach i poprawianiu bugów, ale i tak jeszcze raz się wszystko sprawdza), a potem dopiero Gold Master i po ok. dwóch tygodniach gra trafia do sklepów (jak wytłoczą odpowiednią ilość itp.). Sam więc widzisz - Killzone 2 obecnie jest zapewne gdzieś pod koniec etapu Beta i lada tydzień będzie to 'Release Candidate', więc na 100% gra jest już praktycznie skończona i jedyne czym się zajmują, to jakieś duperele typu źle wyświetlające się fonty w japońskiej wersji, czy inne tego rodzaju "bugi" ;).

 

No komu brzmi dwuznacznie, temu brzmi, hehe - masz daleko idące skojarzenia :D. A że się celuje w głowę, to wiadomo, ale seryjka w zadek jest zabawniejsza ;).

hehe... a ciekawe jak beda padac po takiej seryjce :)

 

Tego to nie wiem, ale czasem umieram ze śmiechu jak gram w grę (ostatnio tak miałem w GoW2) i koleś ukryje się za jakimś murkiem i tylko kawałek tyłka mu wystaje zza osłony - i sama frajda wyobrażenia sobie w rzeczywistości jakby to było jakby kolo oberwał kulkę w zad zawsze wywołuje u mnie uśmiech, hehe - a już najzabawniej, jak takie akcje wychodzą w multi :). Zresztą jak ktoś oglądał Bad Boys 2, to wie że kulka w (pipi)e może być źródłem niezłego ubawu, hehe. Nie wiem, imo nie ma nic bardziej poniżającego, niż na wojnie dostać serię w dupsko hahaha.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...