Skocz do zawartości

Killzone 2


filipekcipek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pożyczyłem PS3 aby pograć w kilka exclusivów na tą konsolę i wrzuciłem Killzone 2 na pierwsze danie :

 

Świetny design całości , choć grafika tylko BDB - czasami rażą , w zaskakująco nisiej rozdzielczości , textury ,

co tym bardziej dziwi że poziomy są małe , w porywach średnie , i przy dziwnie częstym doczytywaniu - normalnie

nie razi mnie coś takiego ale tutaj trochę zaskoczyło ; stylizacja też czasami w pada w przesadną monochromatyczność - właśnie jestem w pociągu i na tym (i na następnym) poziomie jest to wyraźnie widoczne .

Fantastyczne jest zachowanie i animacje przeciwników (i kompanów) oraz ich IQ .

Przekonująco jest wymyślone universum świata gry ; świetne filmiki ; są żywi bracia w boju i fabuła też ciekawa .

 

A teraz - czemu ta gra mniej mi się podoba (przynajmniej jak na razie - do etapu po pociągu) od

ostatnio granych (akurat na X360) np. FEAR 2 , Wolfenstein czy nawet Far Cry 2 ? , dlatego :

1. Bieganie jest na "prawidłowej" szybkości zrealizowane , ale czemu tak wolno , AŻ tak wolno chodzimy ???

- można było to zrozumieć przy "K1" na niewydolym PS2 ale na PS3 już nie powinno być to usprawiedliwieniem ;

natomiast jeśli taka była koncepcja (a chyba tak właśnie jest) to jest ona błędna ;

wolnawa seria HALO to przy Kilzone 2 demon szykości .

2. Czemu początek obrotu jest wolniejszy od jego dalszej części ? - nie dość że jest za wolno (przez co nieraz

ginąłem) to jeszcze wprowadza to pewną dezorientację (najpierw wolno , potem szybko) - "rozwiązanie" typowe

dla kiepskich FPSów , a raczej typowe dla ich kiepskich siników .

3. Błędnym rozwiązaniem też jest AŻ taka powolność rzucania granatów - nie raz przez to

można zebrać śmiertelną serią .

4. Czemu od naciśnięcia klawisza do : kucnięcia , podskoku , melee , wychylenia (szczególnie na bok) mija

AŻ ok. pół sekundy ? - stanowczo za dużo ; uruchomienie biegania i zbliżenie też powinno odbywać się ciut szyciej .

5. Tylko jedną broń można mieć co też jest "średnim" pomyslem ; bo pistolet jest raczej nieprzydatny ,

a rewolwer dodatkowo ma programistycznie ograniczoną szybkośc wyrzucania pocisków

i nie jest to zależne odnaszej szybkości naciskania klawisza - często w FPSach tak jest to rozwiązane

ale ja tego nie lubię , szczególnie w tak przesadnym wydaniu .

6. Powinni też dać swobodę w przyporządkowaniu przycisków czynnościom , bo sprint pod L3 jest niepraktyczny .

7. Z czasem coraz bardziej wkurza liniowość , a jeszcze bardziej skryptowe USTAWIENIE rozgrywki i , czasami ,

zero alternatywnej możliwości przejścia części etapu - np. misja na moście i bez końca wyskakująy Helgaści + takie ustawienie barykad aby nie można było się schować czy jakkolwiek zaplanować przejścia (mnie się udało na NORMAL , na wyższym - nie) .

Rozumiem że wiele z powyższych rozwiązań mają na celu urealnienie wymiany ognia , ale , dla mnie , ZBYTNIO

cierpi na tym grywalość , a przecie o to głównie chodzi w grach ; a przy tym i tak nie da się przenieść

realości wojny do FPSów - np. leczenia ran/postrzałów .

 

Jak na razie spore rozczarowanie - gra na , góra , 7- ;

może dalej będzie lepiej lub przekanam się do takiej rozgrywki ? - zobaczę ,

ale jestem coraz bliżej zarzucenia jej .

Edytowane przez Paweł Dziuba
Opublikowano (edytowane)

Ja niestety też jestem rozczarowany tą grę. Zawiodłem się na Killzone 1 a teraz na 2. Pewniakiem jest że trzeciej szansy twórcom nie dam i 3 odsłonę ominę szerokim łukiem. W Killzone 2 jest okropne sterowanie. Chce wychylić się za ściany, kucnąć i precyzyjnie na zbliżeniu wycelować i strzelić. Przy czym uwaga. CAŁY czas muszę trzymać klawisz kucania, czemu ? Pytam czemu? w Multi można kliknąć raz --> kucam, klikam drugi raz - stoje. Czemu w singu tego nie ma? Masakra, przez to gra się bardzo nie przyjemnie i mozolnie, Przejdę na veteranie (albo i nie) i sprzedaje badziew.

 

 

 

Edytowane przez kufir
Opublikowano (edytowane)

Ja niestety też jestem rozczarowany tą grę. Zawiodłem się na Killzone 1 a teraz na 2. Pewniakiem jest że trzeciej szansy twórcom nie dam i 3 odsłonę ominę szerokim łukiem. W Killzone 2 jest okropne sterowanie. Chce wychylić się za ściany, kucnąć i precyzyjnie na zbliżeniu wycelować i strzelić. Przy czym uwaga. CAŁY czas muszę trzymać klawisz kucania, czemu ? Pytam czemu? w Multi można kliknąć raz --> kucam, klikam drugi raz - stoje. Czemu w singu tego nie ma? Masakra, przez to gra się bardzo nie przyjemnie i mozolnie, Przejdę na veteranie (albo i nie) i sprzedaje badziew.

 

Jeśli ktoś chętny:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1386600348

 

jesli wciszniecie 3 guzikow jest trudne to brak mi slow...i pozniej sie dziwic ze developerzy robia coraz latwiejsze gry :P

Edytowane przez Szymek_PL_
Opublikowano

Nie jest to trudne, jest to NIEWYGODNE. Nie rozumiem dlaczego nie ma sytuacji z kucaniem którą opisałem wyżej.

Opublikowano

Bredzisz. Wsrod wszystkich dostosowan przez deweloperow do dzieciakow, Killzone 2 to perelka. Malo jest tak trudnych gier w tej generacji (mowie rowniez o poziomie Elite). Ciezar postaci jest charakterystyczny, wiec jezeli wydaje ci sie mozolny, to odstaw K2 bo to nie gra dla ciebie. Jezeli jednak nazywasz ja badziewiem, to swiadczy o tym, ze poziom twojej frustracji przeslania zdrowy rozsadek. Nie idzie ci w danej grze, nie znaczy, ze jest slaba, tylko ze masz skilla malego.

 

Poza tym, zajrzyj do opcji sterowania i pozmieniaj co ci nie pasuje. Dzizas.

  • Plusik 1
Opublikowano

Kolego sęk w tym że nie mogę pozmieniać tego co mi nie pasuje bo nie ma technicznie takiej możliwości. Jakbyś dokładnie przeczytał moje wcześniejsze posty to byś o tym wiedział.

W grach FPP prawdopodobnie mam dobrego skilla, świadczy o tym chociażby fakt że gram w te gry od Wolfenstaina 3D poprzez inne perełki (Duke Nukem, Doomy, Bloody, Shadow Warrior, Halllify, Quake, Unreal, Counter Srike itp itd - duzo by wymieniac) aż do dnia dziesiejszego. W Quake'a III Arena CA OSP wraz z moim klanem 150watt w ligach internetowych zawsz zajmowaliśmy podium.

Więc na prawdę nie chodzi o fakt że gra dla mnie jest trudna (bo taka nie jest - przynajmniej na veteranie) tylko chodzi o sterowanie które jest niedopracowane pozbawione podstawowych opcji. Tak było w K1 i tak jest w K2. Sorry nic nie poradzę.

Opublikowano (edytowane)

Sterowanie nie jest niedopracowane, to jest świadoma decyzja GG. To nie wina twórców że wszystkie strzelanki w dzisiejszych czasach muszą mieć sterowanie jak w COD, i jak obrót czy bieg uwzględnia ciężar postaci to jest lament, bo za wolno.

 

Edit: I tak obrót w początkowej fazie powinien być wolniejszy, w prawdziwym życiu dochodzi bezwładność.

Edytowane przez zwolak6
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pograłem trochę w killzone 2 i na razie muszę stwierdzić że Halo 3 jest lepsze a o Halo Reach nie wspominając. te sterowanie jest jakieś dziwne przez co wyminana ognia nie sprawia takiej przyjemności jak w Halo. Killzone ma za(pipi)istą grafikę lecz jest trochę niedopracowany. Kiedyś dziwiłem się dlaczego tylko 2 miliony ludzi kupiło killzona a takie modern warfare 2 dziewięć milionów. Teraz wiem że nie liczy się grafika tylko fun płynący z rozgrywki. Także Halo>>>>>>>>>>>>>>>>Killzone niestety.

  • Plusik 1
  • Minusik 2
Opublikowano

Problemem Killzone jest jego specyfika. Nie jest to FPS, ktorego moga przyswoic sobie masy od razu, pierwszego wlaczenia. Trzeba ten typ sterowania poczuc i do niego przywyknac. Jezeli sie go polubi to juz potem jest tylko z gorki i z wywieszonym jezorem czeka sie na K3 ;)

  • Plusik 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A mnie w online wkurza to, że cała rozgrywka polega na tym, że ekipa stoi w miejscu gdzie się odradzaja przeciwnicy i napieprzają ile wlezie. Ciężko jest czasem wydostać się z takiej miejscówki. Sterowanie ok można sie przyzwyczaić. Szkoda tylko że przybliżenie broni nie odbywa się prze przytrzymanie klawisza [mam ustawione pod L1] tylko przeż wciśniecie na zasadzie włącz/wyłącz.

Opublikowano

A mnie w online wkurza to, że cała rozgrywka polega na tym, że ekipa stoi w miejscu gdzie się odradzaja przeciwnicy i napieprzają ile wlezie. Ciężko jest czasem wydostać się z takiej miejscówki. Sterowanie ok można sie przyzwyczaić. Szkoda tylko że przybliżenie broni nie odbywa się prze przytrzymanie klawisza [mam ustawione pod L1] tylko przeż wciśniecie na zasadzie włącz/wyłącz.

mozna to zmienic w opcjach..manualne zblizanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak dla mnie to nie zalicza ich na glownej stronie rankingu (tzn. nie updatuje.). Gdy wejde w swoj profil mam juz bierzace dane.

Opublikowano

Ja ostatnio zagrałem (ps3 mam od trzech tygodni) i gra podoba mi się bardziej niż halo 3. Sterowanie rzeczywiście jakieś takie dziwne na początku się wydawało ale po godzince przyzwyczaiłem się i mam odczucie że bardziej mi leży niż halo

Opublikowano

Gram w Kilzone 2 od 3 dni , mam już ostatni poziom i sejwa w miejscu walki z Bossem.

Nie bedę sie teraz za bardzo rozpisywał...nigdy nie przepadałem za grami FPS , w ciągu życia przeszedłem tylko 3 części Medal of Honor , Quake 2 i Far Cry 2 (mniam). Jednak to właśnie KZ2 spowodował u mnie smak na FPSy....teraz będe nadrabiał zaległości bo gatunek mi strasznie posmakował 8)

 

Ale po kolei. Gram na Easy , ponieważ za bardzo rozgarnięty nie jestem w szybkim działąniu , gram na sterowaniu Alternatywnym 2 i co ja mogę powiedzieć...idealne sterowanie jak dla mnie.

Fajnie czuć ciężar postaci , która w biegu porusza sie bardzo szybko. Bardzo lubię killować za pomocą ataków Melee , czy to kolbą w ryj przełądowującego bazuke nieszczęśnika , lub też w zwarciu gdzie liczą sie ułamki sekund za pomoca noża :ninja:

Mam 8 godzin 50 minut i jest to dla mnie najpyszniejszy czas spędzony w FPSach

Jakbym juz teraz miał wystawić ocenę to byłoby to 9 lub 9 +

Jak przejdę napisze mini recenzje (kto wie , może zostanę modem działu PS 3 :potter: )

Opublikowano

Ataki melee z Killzone 2 to śmieszne popierdółki w porównaniu do tych z Killzone 3 :D

 

Wiele razy w Killzone 3 zginąłem tylko dlatego, że zamiast strzelać do Higów to biegłem do nich żeby im wydłubać oczy palcami, podciąć gardło, czy wbić nóż w oko lub serce :teehee:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

pytanie za 100pktów

czy pokazał się jakiś fix do gry który robi coś z tym okrutnym input lagiem?

Mój plejak tymczasowo nie jest podłączony do netu, więc jadę na wersji pudełkowej, czy ściągnięcie patcha coś poprawi?

Gierka mega, ale ten lag chwilami doprowadza mnie do szału...

Opublikowano

To opóźnienie jest celowe więc o lagu nie ma co tu mówić. Jakiś patch wyszedł ale na pewno nie eliminuje opóźnienia w całości (czy w ogóle to nie pamiętam).

Opublikowano

celowe czy bezcelowe - strasznie mnie irytuje ;) swoją drogą nie wiem po co mieli by celowo tak upośledzać grę, ale to moje subiektywne odczucie, a jestem przyzwyczajony do szybszych FPSów.

W KZ3 gra się bosko, nie oczekuję aż takiego szybkiego responsu ale żeby chociaż ciut lepiej to chodziło... podkręcanie czułości też niewiele poprawia, więc zastanawiam się czy patch poprawił cokolwiek...

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...