Paweł Dziuba 2 Opublikowano 26 grudnia 2010 Opublikowano 26 grudnia 2010 (edytowane) Pożyczyłem PS3 aby pograć w kilka exclusivów na tą konsolę i wrzuciłem Killzone 2 na pierwsze danie : Świetny design całości , choć grafika tylko BDB - czasami rażą , w zaskakująco nisiej rozdzielczości , textury , co tym bardziej dziwi że poziomy są małe , w porywach średnie , i przy dziwnie częstym doczytywaniu - normalnie nie razi mnie coś takiego ale tutaj trochę zaskoczyło ; stylizacja też czasami w pada w przesadną monochromatyczność - właśnie jestem w pociągu i na tym (i na następnym) poziomie jest to wyraźnie widoczne . Fantastyczne jest zachowanie i animacje przeciwników (i kompanów) oraz ich IQ . Przekonująco jest wymyślone universum świata gry ; świetne filmiki ; są żywi bracia w boju i fabuła też ciekawa . A teraz - czemu ta gra mniej mi się podoba (przynajmniej jak na razie - do etapu po pociągu) od ostatnio granych (akurat na X360) np. FEAR 2 , Wolfenstein czy nawet Far Cry 2 ? , dlatego : 1. Bieganie jest na "prawidłowej" szybkości zrealizowane , ale czemu tak wolno , AŻ tak wolno chodzimy ??? - można było to zrozumieć przy "K1" na niewydolym PS2 ale na PS3 już nie powinno być to usprawiedliwieniem ; natomiast jeśli taka była koncepcja (a chyba tak właśnie jest) to jest ona błędna ; wolnawa seria HALO to przy Kilzone 2 demon szykości . 2. Czemu początek obrotu jest wolniejszy od jego dalszej części ? - nie dość że jest za wolno (przez co nieraz ginąłem) to jeszcze wprowadza to pewną dezorientację (najpierw wolno , potem szybko) - "rozwiązanie" typowe dla kiepskich FPSów , a raczej typowe dla ich kiepskich siników . 3. Błędnym rozwiązaniem też jest AŻ taka powolność rzucania granatów - nie raz przez to można zebrać śmiertelną serią . 4. Czemu od naciśnięcia klawisza do : kucnięcia , podskoku , melee , wychylenia (szczególnie na bok) mija AŻ ok. pół sekundy ? - stanowczo za dużo ; uruchomienie biegania i zbliżenie też powinno odbywać się ciut szyciej . 5. Tylko jedną broń można mieć co też jest "średnim" pomyslem ; bo pistolet jest raczej nieprzydatny , a rewolwer dodatkowo ma programistycznie ograniczoną szybkośc wyrzucania pocisków i nie jest to zależne odnaszej szybkości naciskania klawisza - często w FPSach tak jest to rozwiązane ale ja tego nie lubię , szczególnie w tak przesadnym wydaniu . 6. Powinni też dać swobodę w przyporządkowaniu przycisków czynnościom , bo sprint pod L3 jest niepraktyczny . 7. Z czasem coraz bardziej wkurza liniowość , a jeszcze bardziej skryptowe USTAWIENIE rozgrywki i , czasami , zero alternatywnej możliwości przejścia części etapu - np. misja na moście i bez końca wyskakująy Helgaści + takie ustawienie barykad aby nie można było się schować czy jakkolwiek zaplanować przejścia (mnie się udało na NORMAL , na wyższym - nie) . Rozumiem że wiele z powyższych rozwiązań mają na celu urealnienie wymiany ognia , ale , dla mnie , ZBYTNIO cierpi na tym grywalość , a przecie o to głównie chodzi w grach ; a przy tym i tak nie da się przenieść realości wojny do FPSów - np. leczenia ran/postrzałów . Jak na razie spore rozczarowanie - gra na , góra , 7- ; może dalej będzie lepiej lub przekanam się do takiej rozgrywki ? - zobaczę , ale jestem coraz bliżej zarzucenia jej . Edytowane 26 grudnia 2010 przez Paweł Dziuba Cytuj
Gość kufir Opublikowano 26 grudnia 2010 Opublikowano 26 grudnia 2010 (edytowane) Ja niestety też jestem rozczarowany tą grę. Zawiodłem się na Killzone 1 a teraz na 2. Pewniakiem jest że trzeciej szansy twórcom nie dam i 3 odsłonę ominę szerokim łukiem. W Killzone 2 jest okropne sterowanie. Chce wychylić się za ściany, kucnąć i precyzyjnie na zbliżeniu wycelować i strzelić. Przy czym uwaga. CAŁY czas muszę trzymać klawisz kucania, czemu ? Pytam czemu? w Multi można kliknąć raz --> kucam, klikam drugi raz - stoje. Czemu w singu tego nie ma? Masakra, przez to gra się bardzo nie przyjemnie i mozolnie, Przejdę na veteranie (albo i nie) i sprzedaje badziew. Edytowane 28 grudnia 2010 przez kufir Cytuj
Szymek 1 048 Opublikowano 26 grudnia 2010 Opublikowano 26 grudnia 2010 (edytowane) Ja niestety też jestem rozczarowany tą grę. Zawiodłem się na Killzone 1 a teraz na 2. Pewniakiem jest że trzeciej szansy twórcom nie dam i 3 odsłonę ominę szerokim łukiem. W Killzone 2 jest okropne sterowanie. Chce wychylić się za ściany, kucnąć i precyzyjnie na zbliżeniu wycelować i strzelić. Przy czym uwaga. CAŁY czas muszę trzymać klawisz kucania, czemu ? Pytam czemu? w Multi można kliknąć raz --> kucam, klikam drugi raz - stoje. Czemu w singu tego nie ma? Masakra, przez to gra się bardzo nie przyjemnie i mozolnie, Przejdę na veteranie (albo i nie) i sprzedaje badziew. Jeśli ktoś chętny: http://allegro.pl/show_item.php?item=1386600348 jesli wciszniecie 3 guzikow jest trudne to brak mi slow...i pozniej sie dziwic ze developerzy robia coraz latwiejsze gry Edytowane 26 grudnia 2010 przez Szymek_PL_ Cytuj
Gość kufir Opublikowano 26 grudnia 2010 Opublikowano 26 grudnia 2010 Nie jest to trudne, jest to NIEWYGODNE. Nie rozumiem dlaczego nie ma sytuacji z kucaniem którą opisałem wyżej. Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 26 grudnia 2010 Opublikowano 26 grudnia 2010 Bredzisz. Wsrod wszystkich dostosowan przez deweloperow do dzieciakow, Killzone 2 to perelka. Malo jest tak trudnych gier w tej generacji (mowie rowniez o poziomie Elite). Ciezar postaci jest charakterystyczny, wiec jezeli wydaje ci sie mozolny, to odstaw K2 bo to nie gra dla ciebie. Jezeli jednak nazywasz ja badziewiem, to swiadczy o tym, ze poziom twojej frustracji przeslania zdrowy rozsadek. Nie idzie ci w danej grze, nie znaczy, ze jest slaba, tylko ze masz skilla malego. Poza tym, zajrzyj do opcji sterowania i pozmieniaj co ci nie pasuje. Dzizas. 1 Cytuj
Gość kufir Opublikowano 27 grudnia 2010 Opublikowano 27 grudnia 2010 Kolego sęk w tym że nie mogę pozmieniać tego co mi nie pasuje bo nie ma technicznie takiej możliwości. Jakbyś dokładnie przeczytał moje wcześniejsze posty to byś o tym wiedział. W grach FPP prawdopodobnie mam dobrego skilla, świadczy o tym chociażby fakt że gram w te gry od Wolfenstaina 3D poprzez inne perełki (Duke Nukem, Doomy, Bloody, Shadow Warrior, Halllify, Quake, Unreal, Counter Srike itp itd - duzo by wymieniac) aż do dnia dziesiejszego. W Quake'a III Arena CA OSP wraz z moim klanem 150watt w ligach internetowych zawsz zajmowaliśmy podium. Więc na prawdę nie chodzi o fakt że gra dla mnie jest trudna (bo taka nie jest - przynajmniej na veteranie) tylko chodzi o sterowanie które jest niedopracowane pozbawione podstawowych opcji. Tak było w K1 i tak jest w K2. Sorry nic nie poradzę. Cytuj
zwolak6 4 Opublikowano 27 grudnia 2010 Opublikowano 27 grudnia 2010 (edytowane) Sterowanie nie jest niedopracowane, to jest świadoma decyzja GG. To nie wina twórców że wszystkie strzelanki w dzisiejszych czasach muszą mieć sterowanie jak w COD, i jak obrót czy bieg uwzględnia ciężar postaci to jest lament, bo za wolno. Edit: I tak obrót w początkowej fazie powinien być wolniejszy, w prawdziwym życiu dochodzi bezwładność. Edytowane 27 grudnia 2010 przez zwolak6 Cytuj
Andrew21 856 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 Pograłem trochę w killzone 2 i na razie muszę stwierdzić że Halo 3 jest lepsze a o Halo Reach nie wspominając. te sterowanie jest jakieś dziwne przez co wyminana ognia nie sprawia takiej przyjemności jak w Halo. Killzone ma za(pipi)istą grafikę lecz jest trochę niedopracowany. Kiedyś dziwiłem się dlaczego tylko 2 miliony ludzi kupiło killzona a takie modern warfare 2 dziewięć milionów. Teraz wiem że nie liczy się grafika tylko fun płynący z rozgrywki. Także Halo>>>>>>>>>>>>>>>>Killzone niestety. 1 2 Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 Problemem Killzone jest jego specyfika. Nie jest to FPS, ktorego moga przyswoic sobie masy od razu, pierwszego wlaczenia. Trzeba ten typ sterowania poczuc i do niego przywyknac. Jezeli sie go polubi to juz potem jest tylko z gorki i z wywieszonym jezorem czeka sie na K3 1 Cytuj
gigant84 2 Opublikowano 31 stycznia 2011 Opublikowano 31 stycznia 2011 A mnie w online wkurza to, że cała rozgrywka polega na tym, że ekipa stoi w miejscu gdzie się odradzaja przeciwnicy i napieprzają ile wlezie. Ciężko jest czasem wydostać się z takiej miejscówki. Sterowanie ok można sie przyzwyczaić. Szkoda tylko że przybliżenie broni nie odbywa się prze przytrzymanie klawisza [mam ustawione pod L1] tylko przeż wciśniecie na zasadzie włącz/wyłącz. Cytuj
Szymek 1 048 Opublikowano 31 stycznia 2011 Opublikowano 31 stycznia 2011 A mnie w online wkurza to, że cała rozgrywka polega na tym, że ekipa stoi w miejscu gdzie się odradzaja przeciwnicy i napieprzają ile wlezie. Ciężko jest czasem wydostać się z takiej miejscówki. Sterowanie ok można sie przyzwyczaić. Szkoda tylko że przybliżenie broni nie odbywa się prze przytrzymanie klawisza [mam ustawione pod L1] tylko przeż wciśniecie na zasadzie włącz/wyłącz. mozna to zmienic w opcjach..manualne zblizanie Cytuj
gigant84 2 Opublikowano 14 lutego 2011 Opublikowano 14 lutego 2011 Słyszałem że nie zalicza już statystyk w KZ2. Jeden z forumowiczów podał mi takie info na psn. Czy to prawda? Cytuj
Mejm 15 306 Opublikowano 14 lutego 2011 Opublikowano 14 lutego 2011 Jak dla mnie to nie zalicza ich na glownej stronie rankingu (tzn. nie updatuje.). Gdy wejde w swoj profil mam juz bierzace dane. Cytuj
gigant84 2 Opublikowano 14 lutego 2011 Opublikowano 14 lutego 2011 Czy to znaczy że nie wyrwę już platyny w tą grę??? Chodzi o ranking tygodniowy. Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 14 lutego 2011 Opublikowano 14 lutego 2011 Tez mialem nadzieje, ze jak ludzie sie przerzuca na K3 to wtedy jak bedzie czas zajme sie trofeami K2 za multi Cytuj
Fidel 2 Opublikowano 19 lutego 2011 Opublikowano 19 lutego 2011 Ja ostatnio zagrałem (ps3 mam od trzech tygodni) i gra podoba mi się bardziej niż halo 3. Sterowanie rzeczywiście jakieś takie dziwne na początku się wydawało ale po godzince przyzwyczaiłem się i mam odczucie że bardziej mi leży niż halo Cytuj
masaKRATOS 816 Opublikowano 20 lutego 2011 Opublikowano 20 lutego 2011 Gram w Kilzone 2 od 3 dni , mam już ostatni poziom i sejwa w miejscu walki z Bossem. Nie bedę sie teraz za bardzo rozpisywał...nigdy nie przepadałem za grami FPS , w ciągu życia przeszedłem tylko 3 części Medal of Honor , Quake 2 i Far Cry 2 (mniam). Jednak to właśnie KZ2 spowodował u mnie smak na FPSy....teraz będe nadrabiał zaległości bo gatunek mi strasznie posmakował 8) Ale po kolei. Gram na Easy , ponieważ za bardzo rozgarnięty nie jestem w szybkim działąniu , gram na sterowaniu Alternatywnym 2 i co ja mogę powiedzieć...idealne sterowanie jak dla mnie. Fajnie czuć ciężar postaci , która w biegu porusza sie bardzo szybko. Bardzo lubię killować za pomocą ataków Melee , czy to kolbą w ryj przełądowującego bazuke nieszczęśnika , lub też w zwarciu gdzie liczą sie ułamki sekund za pomoca noża Mam 8 godzin 50 minut i jest to dla mnie najpyszniejszy czas spędzony w FPSach Jakbym juz teraz miał wystawić ocenę to byłoby to 9 lub 9 + Jak przejdę napisze mini recenzje (kto wie , może zostanę modem działu PS 3 :potter: ) Cytuj
SzczurekPB 2 254 Opublikowano 20 lutego 2011 Opublikowano 20 lutego 2011 Ataki melee z Killzone 2 to śmieszne popierdółki w porównaniu do tych z Killzone 3 Wiele razy w Killzone 3 zginąłem tylko dlatego, że zamiast strzelać do Higów to biegłem do nich żeby im wydłubać oczy palcami, podciąć gardło, czy wbić nóż w oko lub serce Cytuj
Specu 148 Opublikowano 16 marca 2011 Opublikowano 16 marca 2011 pytanie za 100pktów czy pokazał się jakiś fix do gry który robi coś z tym okrutnym input lagiem? Mój plejak tymczasowo nie jest podłączony do netu, więc jadę na wersji pudełkowej, czy ściągnięcie patcha coś poprawi? Gierka mega, ale ten lag chwilami doprowadza mnie do szału... Cytuj
Square 8 604 Opublikowano 16 marca 2011 Opublikowano 16 marca 2011 To opóźnienie jest celowe więc o lagu nie ma co tu mówić. Jakiś patch wyszedł ale na pewno nie eliminuje opóźnienia w całości (czy w ogóle to nie pamiętam). Cytuj
Specu 148 Opublikowano 16 marca 2011 Opublikowano 16 marca 2011 celowe czy bezcelowe - strasznie mnie irytuje swoją drogą nie wiem po co mieli by celowo tak upośledzać grę, ale to moje subiektywne odczucie, a jestem przyzwyczajony do szybszych FPSów. W KZ3 gra się bosko, nie oczekuję aż takiego szybkiego responsu ale żeby chociaż ciut lepiej to chodziło... podkręcanie czułości też niewiele poprawia, więc zastanawiam się czy patch poprawił cokolwiek... Cytuj
TakeshiX 50 Opublikowano 16 marca 2011 Opublikowano 16 marca 2011 patch na pewno to zredukował ale ... w multi. po pachtu w singla nie grałem (przechodziłem przed patchem) ale chyba też działa na podobnej zasadzie. Cytuj
Litwin81 1 155 Opublikowano 3 kwietnia 2011 Opublikowano 3 kwietnia 2011 Miałem jakiś czas temu wstawić tą fotkę: Zabili mnie i przewiesił się kolo przez barierkę,medyk mnie uleczył ale z barierki zejść nie mogłem Cytuj
orion50 632 Opublikowano 3 lipca 2011 Opublikowano 3 lipca 2011 Szybkie pytanie. Jest Coop w KZ2 czy dopiero w 3 dali ? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.