Skocz do zawartości

Killzone 2


filipekcipek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Soul:

 

I co do tego co napisał Jacobss, to potwierdzam po raz kolejny - ten wycinek z dema jest wyjątkowo mało reprezentatywny, bo gra zaczyna pokazywać większy pazur dopiero od drugiej misji. Pierwsza, to taki swoisty tutorial :).

 

I tyle w temacie :).

Opublikowano
Po grałem i walnę coś od siebie ;)jest to moje zdanie na podstawie demka a więc:

 

Gra graficznie szału nie robi ^_^ jedyna rzecz jaka na mnie zrobiła wrażenie to oświetlenie ,jeżeli animacja też jest zaliczona do grafiki również zrobiła na mnie wrażenie. ^_^ Woda taka sobie w Unacherted i GeoW lepsza ta sama rzecz ma się tekstur.Szczerze po tym co było dane mi zobaczyć jestem śmiało stwierdzić że X360 dał by radę to uciągnąć bo nie jest to nic nadzwyczajnego. :huh:

 

 

pozdrawiam.

 

Konkretne wybuchy + brak chrupnięć szacun:)

 

Ech, grafika jest tylko dodatkiem do tego znamienitego tytułu, ale nie wydaje mi się by póki co było coś ładniejszego na ps3. Ten pietyzm włożony w szczegóły broni się sam. Hasła z cyklu "co było dane mi zobaczyć jestem śmiało stwierdzić że X360 dał by radę to uciągnąć bo nie jest to nic nadzwyczajnego. :huh: " walą mi jednak po oczodołach. Kij z tym, czy pociągnie czy nie. Ważne, że na x'ie tego nie uświadczysz z racji ekskluziwu :P

BTW, skoro tak czepiasz się szczegółów to i ja nie omieszkam i dodam, że: nie- z czasownikami piszemy razem :P (pograłem, dałby) :P

 

 

Opublikowano

Tak słyszałem o tym ponoć dwa pierwsze chaptery są takie sobie ,dalej już dużo lepiej.

Opublikowano
W wersji demo niestety nie zauwazylem zadnych murkow, ktore krusza sie po strzalach, a szkoda bo mialem nadzieje, ze bedzie mozna cos rozwalic tu i uwdzie. W wersji beta bylo zaledwie kilka slupow, ktore mozna bylo ogolocic z betonu, mialem nadzieje, ze bedzie tego wiecej, ale po wersji demo wiedze, ze tam niewile mozna zniszczyc poza skrzyniami i butlami z gazem.

 

Nawet krzesla po seryjce z maszynowki czy kolbie pozostaja nienaruszone, a pamietam, ze z wersji beta mozna bylo je przynajmniej troche zniszczyc. :)

 

Tu mam pytanie do osob, ktore graly w pelna wersje gry - Butcher, Hiv, Ural:

Czy w pelnej wersji gry jest co rozwalac poza Helghastami, skrzyniami i butlami z gazem ? :)

 

Hmm, czyżby to demko było na wcześniejszej wersji? Z tego co pamiętam da się jak najbardziej przesuwać krzesła itp., a rozwalać da się więcej rzeczy - min. osłony, stoły, szyby, słupy (wybrane, ale zawsze), itp. tak naprawdę jest tego trochę, ba, czasem bywa BARDZO efektownie jeśli o to chodzi :).

Opublikowano (edytowane)

a jakby taki set up zrobili?

 

L1 - aim

L2 - granat

R1 - strzał

R2 - bieg

L3 - chowanie się

R3 - kucanie

Trojkąt - zmiana broni

X- skok

Kwadrat - przeładowanie broni, action

Kółko - melee

 

 

co pominąłem?

 

Ja właśnie przeszedłem demko. Moje wrażenia są następujące:

- Grafika jest na serio ładna(spore wrażenie robią w szczególności filtry, cieniowanie oraz efekty świetlne), ale mówienie że przegoniła niesławny "render" jest sporym nadużyciem, zwłaszcza że jeśli w danym momencie się nie ruszamy tylko przyglądamy otoczeniu można dostrzec mały aliasing oraz średnią rozdzielczość tekstur

- Na pochwałę zasługuje klimat budowany przez dźwięk i obraz, psują go niestety elementy rodem z Ratchet&Clank (mam na myśli specyficzną łunę ciągnącą się za granatem, dźwięki jakie on wydaje oraz to jak wygląda "wskrzeszanie" kolegów z oddziału)

- Animacja jest płynna, ale jednak jest to te 20-30 klatek, a nie 60 jak w COD4

- Field of view jest jak na mój gust jest za małe, szczególnie jak na grę która aspiruję do bycia główną strzelaniną sieciową na PS3

- Sterowanie jest kiepskie (o ile sama czułość gałek jest dobrana nie najgorzej, a celowanie nie jest takie niewygodne, to obłożenie przycisków jest co najmniej kontrowersyjne - jeśli ktoś jest przyzwyczajony do COD4 to tylko wersja "Alternatywna 2" będzie dla niego jako tako wygodna. Niestety w takim przypadku o ile możemy włączyć "hold zoom" (aby zoom był tylko wtedy kiedy trzymamy L1) to nie możemy sprawić by postać się przyklejała do ścian lub kucała na stałe, tylko musimy trzymać L2. Jeśli chcemy się wychylić, wycelować i strzelić to w pewnym momencie będziemy robili naraz 5 rzeczy (trzymali L1, L2, wychylali lewą gałkę, celowali prawą gałką oraz strzelali R1)!!! Ewidentnie widać, że gra była robiona z myślą o innym sterowaniu niż w COD4, do tego sam mechanizm chowania się za osłonami i strzelania zza nich wydaję się być dodany na siłę. Na dodatek nawet tryb "Alt. 2" nie powiela DOKŁADNIE mojego obłożenia z COD4, więc tak czy siak grało mi się średnio wygodnie. Dodajmy do tego fakt, że DUALSHOCK ogólnie jest kiepski do gier FPP, a jego 3 edycja z super idiotycznymi pseudo-spustami w ogóle się nie nadaje do trzymania L2 przez dłużej niż sekundę. Ogólnie jeśli chodzi o sterowanie to moim zdaniem jest o klasę gorzej niż w COD4, Halo3, RainbowSix Vegas czy Gearsach (przynajmniej jeśli mówimy o singleplayer).

- Trzy powyższe kwestie sprawiają że o ile na pewno pogram w K2 przez neta, to o rezygnacji z COD4 nie ma mowy

 

Podsumowując :

Dźwięk 10/10 (nie licząc polskich lektorów)

Grafika -10/10 (minus za teksturki, FOV oraz taką sobie płynność animacji)

Grywalność -9/10 (głównie sterowanie, FOV, płynność)

 

Widziałem że modne jest wyzywanie ludzi o innych poglądach więc jak ktoś bardzo nie zgadza się z moją oceną może mnie wyzwać w Soul Caliburze 4 :P (ale wersję na PS3 będę miał najwcześniej w tą niedzielę, albo nawet za tydzień)

Bardzo mi się twoja opinia podoba, chociaż nie do końca się z nią zgadzam. O jednym nie pisałem, a o czym ty wspominasz. Nie musiałem o tym pisac, bo wszyscy znają moje prywatne zdanie na ten temat... pewnie nie narzekałbym tak na sterowanie jakbym mógł grać padem od X360, a nie DS3...

Edytowane przez Zeratul
Opublikowano

Cover pod L3? I jakbyś chciał sie poruszać w lewo czy prawo trzymając gałkę wciśnitą? Huh.

 

Alternatywne 2 jest okej. Nawet z tym covere pod L2.

 

Ural panowie biadolą trochę. Sam osobiście krzeslo rozwaliłem, blat stołu tez się dało zniszczyć, nie wspominając juz o butlach gazowych, głośnikach, skrzynkach, różnego rodzaju metalowe pudełka i kanistry, które po lekkiej seryjce ładnie się wgniataja a potem dopiero niszczą.

 

W hangarze gdzie stoi ów stół i krzesło polecam wrzucić granat pod krzesło w okolicy szafek z lewej ;)

 

W demku o ile pamiętam nie ma słupów, które się sypią.

 

Aha zwróccie uwagę że dziury po serii z karabinu są w 3d i nie znikają jak się obrócimy w drugą stronę.

Opublikowano

Ja włączyłem set up: alternate 2 a czułość gałek 2 razy w prawo i śmigałem aż miło.

Co się tyczy 'murków' to te tynk się z nich sypie, a i rykoszet też zauważyłem, bo jedna kula dzibła mnie przy wystrzeleniu kilku kul z pistoletu w kierunku ściany w hangarze.

Opublikowano

Z tym coverem pod L2 troszkę pojechali. Może z czasem się człowiek przyzwyczaja, ale jak na razie walczę ze zsuwającym się palcem. Ma ktoś może na to jakąś "technikę"? ^_^

Opublikowano

Chyba sie nie zrozumieliśmy. Klikasz L3 i poruszasz się LEWĄ gałką. Czyli nie dość że masz ją wciśniętą, to jeszcze musisz nia poruszać. Żadna gra w jaką grałem takiej opcji chyba nie miała.

Opublikowano (edytowane)
Aha zwróccie uwagę że dziury po serii z karabinu są w 3d i nie znikają jak się obrócimy w drugą stronę.

 

To jest pseudo 3d (odpowiednia tekstura) i nie jest to nic nowego ani wielkiego. Świętnie zrobione dziury po kulach miał już nawet pierwszy GRAW. Niektóre z efektów tam zaprezentowanych do dzisiaj są nie do pobicia... Inna sprawa, że faktycznie w wielu innych grach w temacie dziur po kulach nawet nie próbują dorównać tamtemu klasykowi :-) Jak ktoś nie wierzy niech sobie ściągnie demko i postrzela trochę po budynkach czy metalowych skrzynkach pocztowych. Efekt rewelacyjny.

Edytowane przez PePeP
Opublikowano

No chyba dalej się nie rozumiemy... po pierwsze, L3 odpowiada za chowanie, a jak się chowasz to za dużo się nie ruszasz, raczej więcej aimujesz. Jak się musisz poruszyć parę metrów, to nic nie przeszkadza mieć ją wciśnięta i nic to IMO nie utrudnia.

I rzeczywiście, żadna gra takiej opcji nie miała, bo w żadnym fps nie trzeba mieć czegoś wciśniętego by być w ukryciu, we wszystkich wystarczyło zazwyczaj kliknąć by się przykleić do ściany.

Opublikowano

Trudno coś nowego tu napisać... Po prostu gra przeskakuje poprzeczkę wysoko ustawioną przez pamiętny render i o to wszystkim nam chodziło. Grafika cudowna, animacja to absolutne mistrzostwo świata. A co do polskiego dubbingu to jak na polskie realia jest bardzo dobry. (I nawiasem mówiąc ogólnie problem z dubbingiem gier jest taki że aktorzy w ogóle nie widzą co się dzieje w danej scenie. Mają tylko "karteczkę" ze scenariuszem i muszą interpretować całą sytuację a to znacznie utrudnia sprawę)

Rozbawiły mnie komentarze odnośnie obłożenia przycisków :lol3: Jak nie ma konkretnych powodów żeby zjechać grę to niektórzy wymyślają takie rzeczy... :rolleyes:

Opublikowano

ja sie wlasnie ciesze z tego sterowania bo to co od niedawna jest standardem czyli owe klejenie sie do scian po nacisinieciu jest jak dla mnie strasznie noobowskie. gre kupuje calkowicie z mysla o multi i mysle ze tym razem bedzie widac znaczna roznice miedzy noobami a graczami z duzym skillem tak jak ma to miejsce w CS.

jak dla mnie wszystko jest ok po prostu ludzie przywykli do lamerskiego cod4 i stad na poczatku jest dziwnie sie przestawic. fajnie ze wkoncu jakas firma zdecydoala sie na wprowadzenie w zycie swoich autorskich pomyslow a nie kopiowanie oklepanych pomyslowz coda.

Opublikowano (edytowane)
Chyba sie nie zrozumieliśmy. Klikasz L3 i poruszasz się LEWĄ gałką. Czyli nie dość że masz ją wciśniętą, to jeszcze musisz nia poruszać. Żadna gra w jaką grałem takiej opcji chyba nie miała.

Halo1/2/3... jeżeli dobrze pamiętam, bo dawno nie grałem.

 

I jeszcze jedno, nie będzie klejenia się do ścian w multi. Ta opcja została wycięta w tym trybie.

Edytowane przez YETI
Opublikowano (edytowane)
a co nie mogę ruszać gałką jak mam ją wciśniętą? Nie wiem jaka niby w tym filozofia. Umiesz celować mając wciśniętą gałkę, a ruszać się nie umiesz?

A nie umiesz na kazdym z tylnych guzikow palucha polozyc ? Dla mnie sterowanie jest idealne..czulosc 2x w prawo i gra gitara :) PL dialogi daja rade...nie bede sie bawil w zmienianie jezyka...kuzwa mogliby dorzucic multi w tym demie :(

Edytowane przez Szymek_PL_
Opublikowano
Standardowe rozlozenie przyciskow najlepiej od razu zmienic na takie, w ktorym aim jest pod L1, sprint pod L3, a przyleganie pod L2. Problem znika.

 

I tutaj w sukurs idzie typ: alternate 2 i wszystko w temacie. Nie widze problemów, a dalsza eksterminacja Grubych Helg idzie płynnie i bezstresowo.

 

Opublikowano

No właśnie niektórym ten Cover pod L2 nie pasuje.

 

No ale tak to jest jak duzo osób grało w Cody, gdzie sterowanie IMO a właściwie rozłożenie przycisków na padzie było najlepsze jakie można spotkać w fpsach. Cieszy się że guirella i tak stworzyła rozłożenie wzorujące się na tym tytule.

Opublikowano

Szczerze wam powiem, ze na tym poziomie trudnosci z dema to ten cover system wogole nie jest mi potrzebny :/ mam nadzieje ze wyzsze wymusza na mnie jego stosowanie.

 

A tak na marginesie, to w multi go nie ma (alb przynajmniej nie bylo w becie, albo nie probowalem) wiec jest mi on zbedny

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...