Gooral 9 Opublikowano 8 grudnia 2009 Opublikowano 8 grudnia 2009 (edytowane) Ja uważam, że można budować poczucie niebezpieczeństwa, zaszczucia i grozy bez wprowadzania, jako elementu gameplay'u, opętanych wieśniaków. Jest jedna gra w produkcji, która bez dziwacznych, widzialnych pierdół potrafiła zbudować ciężki klimat. Tą grą jest Heavy Rain. Thriller bez głupot jakie widzimy w AW. Oglądając sceny z HR widać, e tajemniczość i niesamowitość nie mają cehc nadprzyrodzonych. W AW jest mroczna, dodająca klimatu muza, ciekawie nakreślona początkowa historia i poźniej wieśniak (z nadprzyrodzoną poświatą wokół siebie) atakujący ciebie siekierą Niestety im dalej brniemy w filmiki pokazywane nam przez Remedy tym lepiej nie jest. Bo jak inaczej wyjaśnić pojawienie się zabójczych kruków? Pachnie na kilometr inspiracją krukami z Gears of War. Tyle tylko, że GOW to gra akcji z kilkoma cięższymi gatunkowo momentami (Kryl, te czarne, skrzeczące czy Berserkerzy) więc dodało to grze Epic niekawego kolorytu. Natomiast Alan Wake to thriller z elementami gier akcji TPP (strzelanie), więc mogliby dłużej i intensywniej pomyśleć nad elementami składającymi się na najważnijeszą część gry. BYć może nie śmierdziały tandetą i nie powielały rozwiązań z innych gier. Apropo tego ostatniego, kto oglądał wszystkie sezony Lostów ten wie, że nawet niewidzialna siła rzucająca radiowozami ma swój odpowiednik we wspomnianym przeze mnie serialu. Szkoda mi tej gry. Na dzień dzisiejszy wątpię aby był to hit na miarę poprzednich gier Remedy. Obym się mylił, bo jeszcze dwa lata temu był to mocarny kandydat do gry roku, w której miał się ukazać. Edytowane 8 grudnia 2009 przez Gooral Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 8 grudnia 2009 Opublikowano 8 grudnia 2009 (edytowane) Ale w AW właśnie całe założenie gry opiera się o walkę z siłą nadprzyrodzoną. Gdyby nie to, to cała mechanika walki przy użyciu światła straciła by sens, dlatego niezbędna jest personifikacja mistycznej siły w takiej postaci, z którą można walczyć i w tym momencie do akcji wchodzi wieśniak :-) To chyba najmniej kiczowate rozwiązanie z możliwych, bo w innym przypadku zostają nam mutanty, zwykłe zombie, klasyczne duchy czy też standard - kosmici . HR to thriller psychologiczny, AW nie. Wyobraź sobie, że by przyjęli takie założenia jak w HR - Wchodzi morderca, Alan zapala flarę, kadr na czerwone swiatło, zwolnienie czasu, Alan - "Aaaaa... Mam flarę (pipi)A !!!" - BANG! Alan dostał strzała w głowę :-p Edytowane 8 grudnia 2009 przez donsterydo Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 8 grudnia 2009 Opublikowano 8 grudnia 2009 (edytowane) Wiesz co to jest thriller? Poczytaj sobie jego definicję zanim następnym razem napiszesz takie coś: Ale w AW właśnie całe założenie gry opiera się o walkę z siłą nadprzyrodzoną. AW na dzień dzisiejszy wygląda na połączenie thrillera z horrorem, pomimo zapewnień twórców, że będzie to psychologiczny thriller (czyli czysty dreszczowiec bez domieszek innych gatunków). Dla Alana Wake'a jedyna nadzieja jest w zwrocie akcji, który przewiduję. Mianowicie wydaje mi się, że cała akcja gry to wytwór wyobraźni pisarza, który postradał zmysły lub może zapadł w śpiączkę (choć nie jestem pewien czy człowiek w śpiączce ma w ogóle szanse na śnienie i wyobrażanie sobie czegokolwiek). Muszę poczytać o śpiączce by sprawdzić czy ta teoria ma w ogóle rację bytu. Edytowane 8 grudnia 2009 przez Gooral Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 8 grudnia 2009 Opublikowano 8 grudnia 2009 To wymyślili nowy gatunek np. psychologiczny horror :potter: Wieśniacy mi nie przeszkadzają, bardziej kruki bo jakoś dziwnie wyglądają, jak zginające się w pół latające podeszwy Cytuj
Gość Opublikowano 7 stycznia 2010 Opublikowano 7 stycznia 2010 http://xbox360.ign.com/articles/105/1059029p1.html Dodatkowe epizody pojawia sie jako DLC. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 11 lutego 2010 Opublikowano 11 lutego 2010 Limitka Alan Wake: http://www.vg247.com/2010/02/11/alan-wake-limited-collectors-edition-will-run-you-80/#more-79768 I nowy trailer - interesująca końcówka, aha i tak na marginesie - premiera w Maju. http://www.gamingxp.com/newsview-21729-the_brandnew_alan_wake_trailer.htm Cytuj
Gość Soul Opublikowano 11 lutego 2010 Opublikowano 11 lutego 2010 Microsoft just confirmed Alan Wake for a May 18 launch on the US and May 21 in Europe. From Nelson: Alan Wake will launch May 18 in North America and May 21 in Europe. Players can pre-order the title to receive the Bright Falls Bonus Pack, which includes exclusive content like Avatar gear, an Xbox LIVE theme, and a ?making of? video. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Nowe shoty: http://www.vg247.com/2010/02/12/alan-wake-new-shots/ Oczywiście pewnie podrasowane, bo nie jestem w stanie uwierzyć, że ta gra faktycznie tak dobrze wygląda. Cytuj
Gość Soul Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Microsoft: Alan Wake will no longer be coming to the PC http://n4g.com/industrynews/News-475117.aspx Cytuj
orion50 632 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Nowe shoty: http://www.vg247.com/2010/02/12/alan-wake-new-shots/ Oczywiście pewnie podrasowane, bo nie jestem w stanie uwierzyć, że ta gra faktycznie tak dobrze wygląda. Ja jestem w stanie uwierzyć. Po ME2 wiem, że ten sprzęt ma masę mocy, a te shoty nie są wcale jakieś mega super nieosiągalne Cytuj
Słupek 2 183 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Te skrypty w 50-55 sekundzie wyglądają obłędnie. Po zawodach z wieśniakami i latarką znowu odzyskałem nadzieję na Alana. Cytuj
KOŁD 1 101 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 To przeciez tornado które miało byc obsługiwane na PC przez Quady XD Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Ja jestem w stanie uwierzyć. Po ME2 wiem, że ten sprzęt ma masę mocy, a te shoty nie są wcale jakieś mega super nieosiągalne Ogólnie ta gra będzie tak wyglądać, ale screeny dostały pewnie parę pomniejszych modyfikacji, które łącznie ogromnie polepszają efekt końcowy np. zerowy aliasing Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Fajnie się zapowiada. Oby to była dobra gra. Wtedy wuja Gooral odłoży trochę ektra sianka na premierkę by kupić za dwie stówki Alana. EDYTA: Właśnie na Polygamii przeczytałem, że AW zostanie spolszczony kinowo. Czy to nie piękna wiadomość? Microsoft za te swoje kinówki ma u mnie wielkiego plusa. Teraz właśnie żałuję, że Bioware zostało przejęte przez EA a nie przez MS. Mielibyśmy, a) exy na X360 od najlepszego developera RPG, b) gry Bioware byłyby spolszczone kinowo i każdy miłośnik oryginalnych dubbingów byłby niezmiernie zadowolony. Pomarzyć dobra rzecz ale co się stało to się nie odstanie. LINK 1 Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Alan to prawdziwy twardziel, na trailerze widać jak dostaje w łeb wagonem kolejowym i tylko się lekko zachwiał Liczę na smaczki w grze jeśli chodzi o samą fabułę, zakończenie trailera daje nadzieję, tak samo jak odbicie w wodzie na okładce limitki Może będzie z tego coś naprawdę dobrego. Może będzie jak gdzieś ktoś na jakimś forum zasugerował - lecisz przez całą grę, a na końcu się okazuje, że to wszystko sen Alana Albo jeszcze lepiej jakieś urojenia przemieszane z rzeczywistością jak w filmie "Piękny umysł" Cytuj
Gość Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Mysle, ze fabula zaskoczy, to ona powinna stanowic o potedze tego tytulu. Chce akcji, strzelania, ale musi to byc poparte oryginalnym i mrocznym scenariuszem. Mozna dywagowac, ale mam nadzieje ze po premierze calosc wbije wszystkim cwieka, i wstawi na twarz wielkie WTF. Cytuj
zimzvm 36 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 ja się zastanawiam, czy będzie możliwość pełnej dowolności w kluczeniu po lesie, czy będą z góry narzucone ścieżki których będzie się trzeba trzymać. jeśli było już to gdzieś poruszone... przepraszam, ale musiałem przeoczyć ; ] Cytuj
Gość Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Hmmm nie wiem czy bylo poruszane, ale wedlug mnie beda predestynowane sciezki, tzn jakas dowolnosc bedzie, ale i tak mimo rozgalezien i okazyjnych deadendow dojdzie sie do okreslonego miejsca... Cytuj
Robsonf 0 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 EDYTA: Właśnie na Polygamii przeczytałem, że AW zostanie spolszczony kinowo. Czy to nie piękna wiadomość? Microsoft za te swoje kinówki ma u mnie wielkiego plusa. Teraz właśnie żałuję, że Bioware zostało przejęte przez EA a nie przez M$. Mielibyśmy, a) exy na X360 od najlepszego developera RPG, b) gry Bioware byłyby spolszczone kinowo i każdy miłośnik oryginalnych dubbingów byłby niezmiernie zadowolony. Pomarzyć dobra rzecz ale co się stało to się nie odstanie. Dokładnie - do tego typu gier spolszczenie kinowe pasuje najlepiej (również Splinter Cell ukaże się w takiej wersji) i Mass Effect 2 sporo stracił tym spolszczeniem (co z tego, że nie złym skoro angielska jest za(pipi)ista). Co do tematu, póki co ta gra jest dla mnie niewiadomą, jeśli będzie bardziej psychological thriller niż survival horror to wtedy się nią zainteresuje, jeśli to ma być mocno spłycone strzelanie plus chodzenie z latarką to wtedy ja podziękuje (nie lubie tego typu gier). Mimo wszystko ta gra w pewien sposób intryguje i mam nadzieję, że Remedy nas czymś zaskoczy. Cytuj
estel 806 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Jeżeli chodzi o polonizację to najlepszą drogę wybrało Sony wrzucając po prostu dwie wersje językowe na płytkę i niech każdy sobie wybierze co chce w jakim języku. Nie wiem tylko czy z powodów ograniczonego miejsca na nośniku na Xie też jest coś takiego możliwe. Cytuj
orion50 632 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Brak czegoś takiego jest winą miejsca na nośniku. DVD jest wąskim gardłem. Jednak jak na razie nie odczuwam dyskomfortu z powodu braku pojemniejszego nośnika w konsoli Cytuj
Gość Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Mogliby udostepniac inne wersje jezykowe jako darmowe DLC... Tylko ze w Polsce nie ma Live'a ;] Cytuj
orion50 632 Opublikowano 12 lutego 2010 Opublikowano 12 lutego 2010 Fifa 09 ma PL komentarz dostępny na Live Cytuj
Czoperrr 5 239 Opublikowano 13 lutego 2010 Opublikowano 13 lutego 2010 Trailer zaje.bisty, klimat aż się z niego wylewa. Długo czekam na tą grę i mam nadzieję że niedługo się już doczekam. Oby większy nacisk został położony na fabułę i eksploatację niż na strzelanie. Strzelania już mam po dziurki w nosie . Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.