orion50 632 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Gra jest genialna, ale większość recenzentów szukała na siłe błędów i obniżała ocenę za coś czego w grze nie ma ( i nie jest konieczne/nie było zapowiedziane vide freeroaming) przez takich debili mamy to co mamy, masę tasiemców a doskonałe gry nikną w zalewie szlamu. AW to hit, masa rzeczy jest dopracowanych tak, że inne gry mogą się wstydzić. 2 Cytuj
Mustang 1 777 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Wątpię byś dostał. W najpopularniejszych sklepach internetowych z UK limitka została wyprzedana jeszcze przed premierą. We Francji można. Ale tanio nie jest, a podejrzewam, że francuska wersja książki też w PL mało kogo interesuje. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Jedyny argument za kupnem za granicą to był kod na DLC, reszta jest taka sama. teraz już lepiej normalnie u nas kupić za niewygórowaną kwotę, a za DLC zapłacić o ile oczywiście będzie warte tych 800MSP (Moim zdaniem dużo - Kasumi do ME2 stoi po 560MSP). Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Może gdyby 90% recek nie pochodziło z USA to było by inaczej. A co się tyczy AW2, może być extra ale pod warunkiem, że głównym bohaterem nie będzie Alan. Jak bohaterem nie będzie Alan Wake to gra nie będzie się nazywała Alan Wake 2, a np. Marian Zarażalski Gry Remedy nazywają się tak jak główny bohater i ta ttradycja zapewne zostanie podtrzymana. Cytuj
Cethu 13 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Wiem, no ale przecież nie napiszę XX2 No i nie mam nic przeciwko zmianie tytułu. Chodzi mi tylko o to że Alan już się zużył jako postać pierwszoplanowa, może się pojawiać jako drugoplanowa, ale stawianie go w roli eksterminatora mroku po raz kolejny było by śmieszne... Ale pożyjemy - zobaczymy, Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Ja ci powiem Cethu, że Remedy jak nie będzie widziało miejsca dla Alana jako pierwszoplanowej postaci to drugiego Alana nie zrobi. Zajmie się zapewne nowym projektem z nową nazwą, która będzie jednocześnie nazwiskiem głównego bohatera. I dlatego właśnie kolejny tytuł tej firmy może wyjśc nawet w 2015 roku. Biedni ci growi recenzenci się chłopiny naczekają znowu i będa narzekać w swych tekstach na czas developingu i zaniżać oceny z tego powodu. Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Nikt nie zaniża przez czas developingu, tylko przez to, że nic wybitnego nie osiągnęli w tym tytule. Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Zaniżają również przez czas developingu. Cytuj
Cethu 13 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Nikt nie zaniża przez czas developingu, tylko przez to, że nic wybitnego nie osiągnęli w tym tytule. Pomijając całkiem fakt, że nad AW pracowało ~40 osób a nie momentami 200 jak to bywa w Ubi czy Bungie. No ale dla hamburgerów nie ma to znaczenia, bo przecież tyle nad tą grą siedzieli, że wszystko powinno być 10/10. Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 I jakie to ma znacznie? Nie wiem czemu sobie wymyśliłeś, że amerykańscy recenzenci są uprzedzeni do europejskich gier. Cytuj
MakaPL 31 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Pytanie z mojej strony. Dlaczego szanowny uzytkownik Jaszczoor chce kupic Alan Wake EK poza granicami polski? Cytuj
Zwyrodnialec 1 729 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Pomijając całkiem fakt, że nad AW pracowało ~40 osób a nie momentami 200 jak to bywa w Ubi czy Bungie. No ale dla hamburgerów nie ma to znaczenia, bo przecież tyle nad tą grą siedzieli, że wszystko powinno być 10/10. No bo Remedy zapomniało o jeszcze większym nastawieniu rozgrywki na strzelanie i Amerykanie nudzą się po 10 minutach. No i brak covera, jak można w ogóle prowadzić ostrzał bez krycia się za osłonami, za to też zaniżyli noty. A finalnie trochę za mało dostaliśmy trąb powietrznych dewastujących otoczenie. Na pierwszych trailerach tornado było też za dnia, tutaj mamy tylko w nocy. Szkoda bo to jeden z lepszych efektów w tej grze. Cytuj
MakaPL 31 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 To tornado jest waznym elementem fabuly, wiec jednak dobrze jest, ze wyglada tak jak wyglada. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 (edytowane) Nikt nie zaniża przez czas developingu, tylko przez to, że nic wybitnego nie osiągnęli w tym tytule. Zaniżali przez czas developingu. W wielu reckach nawet się z tym nie kryją. A jeżeli chodzi o drugą część zdania to życzyłbym sobie by przy recenzjach wszystkich gier recenzenci byli tak skrupulatni i rzetelni jak przy Alan Wake - w takim przypadku nie zobaczylibyśmy gry z oceną 9 i więcej pewnie przez najbliższe 10 lat. Już pomijam fakt, że w wielu recenzjach recenzenci popisywali się wybitną nieznajomością tematu - no bo od jak dawna już wiadomo, że to nie sandbox i nie horror. To drugie to nawet napis na okładce wyklucza A wybitne w tej grze jest to, że udało się idealnie połączyć akcję, fabułę, gęsty klimat i wysoki poziom technicznego wykonania. Nie wiem gdzie to przeczytałem, może nawet tutaj jak ktoś napisał coś w stylu, że przy wszystkich innych grach recenzentom wystarczy by gra miała dobra grafikę czy tonę skryptów, a już sypią się 9/10, a przy grach takich jak Alan Wake wszyscy zaczynają udawać ekspertów gatunku Edytowane 6 czerwca 2010 przez donsterydo 1 Cytuj
MaZZeo 14 246 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Ja chciałbym wrócić do sprzedaży - nie potrafię zrozumieć czemu jest taka słaba. Oczywiście biorąc pod uwagę Vgchartz bo tylko te dane mamy. Toż to poziom Too Human, jak nie gorzej. Chyba ktoś popełnił faila w MS jeśli chodzi o reklamę. Cytuj
Zwyrodnialec 1 729 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Może myśleli, że gra sama się sprzeda. W końcu było coś tam o niej słychać przez 5 lat. Ale wynik rzeczywiście jest słaby jak na Microsoft, który potrafi sprzedać prawie wszystko. Cytuj
MakaPL 31 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Spokojnie. Dajcie tej grze troche czasu. Little Big Planet tez, nie szokowalo sprzedaza, ale spokojnie milion osiagnelo (co na takie nieporozumienie to konkretny wynik). Gra jest na rynku od niecalego miesiaca. Chill out. Do 2 milionow powinna spokojnie dobic, a taki wynik jest juz dobrym wynikiem. 1 Cytuj
orion50 632 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Gra ma super klimat, jest dopasiona pod względem technicznym, ma dobrą fabułę, fajne dialogi, masę smaczków. Jest inna niż wszystko. Strzelania też jest relatywnie mało. Dla mnie majstersztyk. Jadę drugie podejście i pykam acziwy, trzecie leci na koszmarze Cytuj
Cethu 13 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 @ Hela - tu nie chodzi o to skąd jest ta gra ale o czym. Już to raz pisałem w tym temacie, jak gra jest tępa jak budowa cepa vide MW2 to starcza im grafa by dać 9 czy 10 jak gra stara się być czymś więcej to nagle każdy recenzent staje się znawcą gatunku i mistrzem skrupulatności w ocenianiu. Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 6 czerwca 2010 Opublikowano 6 czerwca 2010 Ale po cholerę przytaczasz uprzedzenie amerykańskich recenzentów do czegokolwiek, jeśli większość najsłabszych ocen dla AW na metacriticu to europejskie publikacje? IGN US - 90 IGN UK - 80 Gameinformer (US) - 85 Edge (UK) - 70 GameSpot (US) - 85 Eurogamer (UK) - 70 Więc o co chodzi? Cytuj
Gość bigdaddy Opublikowano 7 czerwca 2010 Opublikowano 7 czerwca 2010 (edytowane) Nikt nie zaniża przez czas developingu, tylko przez to, że nic wybitnego nie osiągnęli w tym tytule. no jak nie ? czytałeś np: recka myszaqa ? tutaj jego cytat odnośnie AW Ja ocenialem wiele aspektow, rowniez to ze gra powstawala 5 lat Jeżeli chcecie poczytac jego wypociny to są w temacie na forum - PSX Extreme #154. Napisał o tym że AW to prawdziwy horror, porównuje grafikę postaci do zupełnie innej gry > HR, porównuje świat i obszar AW do HR bo to prawie to samo, przy ocenie usprawiedliwia się tym że ktoś dał niższą ocenę. LOL no i jak AW dostaje 8 za grafę to oznacza że x360 to mocarna konsola a grafika poziomu AW to standard Ja chciałbym wrócić do sprzedaży - nie potrafię zrozumieć czemu jest taka słaba. Oczywiście biorąc pod uwagę Vgchartz bo tylko te dane mamy. Toż to poziom Too Human, jak nie gorzej. Chyba ktoś popełnił faila w MS jeśli chodzi o reklamę. - data premiery w obok RDR i konkretnych gier z muliplayerem > LP2, SS, Blur - AW to specyficzna gra, nie dla mas - brak reklam - zasługa niektórych recenzji Edytowane 7 czerwca 2010 przez bigdaddy Cytuj
Xeul 1 Opublikowano 7 czerwca 2010 Opublikowano 7 czerwca 2010 Największy zawód ostatniego okresu. Poza naprawdę świetnymi efektami oświetlenia i całkiem klimatycznym miejscem w którym ma miejsce akcja, to reszta dla mnie same minusy. -fabuła -świat stworzony metodą kopiuj wklej -bohaterowie -wrogowie -tony bzdur (idz przez las i zapalaj po kolei generatorki z reflektorami - kurde mamy 2010r, a tu archaizmy jak wieki temu..) i naprawdę nie dziwie się relatywnie niskiej sprzedaży bo jakość tej gry (akcji w niej zawartych) według mnie jest baaardzo niska i nie wim co trzeba brać żeby się wkręcić w fabułę. Strasznie żałuje bo pierwsze chwile sa bardzo pozytywne i samo Bright Falls to bardzo klimatyczna miejscówka. Z góry przepraszam jesli kogoś uraziłem moim negatywnym podejsciem, ale gram od co najmniej 20 kliku lat i tak przehypeowanego tytułu i straconego potencjału dawno nie widziałem. 1 Cytuj
zloto 737 Opublikowano 7 czerwca 2010 Opublikowano 7 czerwca 2010 Akurat co do kopiuj wklej to mnie zabiłeś, w tej grze dizajn lokacji jest naprawdę genialny, nie ma elementów typu kopiuj wklej(czerwony fotel to nawiązanie od TP) Nom i te tony bzdur o których piszesz są wytłumaczone w fabule, wszystkie sprzęty zostawiała Pani Światła. Co ci się w fabule nie podoba?? Wake to nie komandos, jeżeli jest za mało madafackers, to sorry Wyartykułuj swoje zdanie, bo ja też mógł bym napisać bez żadnych argumentów, ale nikt by tego nie zrozumiał Cytuj
Mustang 1 777 Opublikowano 7 czerwca 2010 Opublikowano 7 czerwca 2010 -świat stworzony metodą kopiuj wklej Jakie kopiuj wklej, oczywiście akcja nie przenosi nas na Pustynię Gobi i do dżungli, a ciemność i las są stałymi motywami, to przecież miejscówki są bardzo zróżnicowane: wyspa, park narodowy, miasteczko z wnętrzami kilku budynków, klinika z ogrodem, kopalnia na powierzchni i w tunelach, duża farma, elektrownia, kawał szosy w ostatniej misji I wszędzie dziesiątki detali, smaczków, znajdziek.... 1 Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 7 czerwca 2010 Opublikowano 7 czerwca 2010 Z tym kopiuj wklej to pewnie mu chodziło o to, że w grze są trzy modele drzew porozrzucane po poziomach w liczbie kilkudzisięciu i jakieś tam powtarzające się modele krzeseł, drzwi i tym podobnych elementów. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.