C1REX 16 Opublikowano 4 kwietnia 2008 Autor Opublikowano 4 kwietnia 2008 Frame daty nie trzeba znać na pamięć. Większość graczy uczy się jakie ciosy po jakich najlepiej wchodzą. No i granie non-stop zgodnie z frame datą staje się łatwo przewidywalne. Często zdarza się mi atakować na stracie. Ewentualnie robić unik. Cytuj
Grisza1010 0 Opublikowano 4 kwietnia 2008 Opublikowano 4 kwietnia 2008 A czy strata jest tylko w tych przydkach: Gdy nasz cios zostanie zablokowany, gdy zostaniemy uderzeni, gdy uderzymy a cios nie trafi bo albo przeciwnik kucnął lub zrobił unik? Jakie są jeszcze sytuację w których jest strata? i jak to wykorzystać: zdarza mi się często że np zablokuje jakiś cios i chce wyprowadzić kolanko to przeciwnik mimo straty uderza mnie. rozumiem że błąd tkwi tutaj w tym że kolanko jest bardzo wolne a przeciwnik musiał użyć ciosu szybszego od kolanka ? Cytuj
gon 0 Opublikowano 4 kwietnia 2008 Opublikowano 4 kwietnia 2008 strate mozna miec wszedzie, nawet jak trafiasz przeciwnika ciosem (nawet Eileen posiada kilkanascie takowych) strate u przeciwnika najlepiej wykorzystywac rzutami jesli nie jest na tyle duza by zadac gwarantowane ciosy_bo kiedy oponent moze blokowac na stracie rownie dobrze moze zrobic unik i jesli nie zadalismy anty-stepa to mamy wała, - z rzutow nikt sie nie wyrywa przynajmniej nie 100 na 100, wiec mozna wymieniac jakies mocne rzuty jako kare. Jak strata jest wystarczajaca duza to najlepiej sadzic jakies szybkie wybicie lub cios po ktorym mamy nastepne gwaranty -tak naprawde mozliwosci jest multum i musialbys znac kazdy cios kazdej postaci zeby w pelni wykorzystywac straty w grze. Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 4 kwietnia 2008 Opublikowano 4 kwietnia 2008 moim zdaniem frame data jest bardzo wazna :crazy: postaram sie wyjasnic pare podstwowych rzeczy na VFDC jak chcemy sprawdzic frame date dla danej postaci otrzymujemy takie cudo i teraz po koleji wyjasnie co oznaczaja poszczegolne kolumny : Name and command - nazwa ciosu i jego input to kazdy wie Dmg - demydż ilosc zabieranej enery jak cios trafi na normal hit LVL - poziom udezenia ciosy - jak wiemy sa 3 poziomy H -high , M -mid, L - low, jak ktos nie ogarnia o co chodzi no nie mam pytan CLS - klasa ciosu, w zaleznosi od ciosu - punch , sweep , elbow , roundhouse itd EXE - execution frames - czyli ile klatek trwa zadanie ciosu - bardzo wazna kolumna :crazy: ATC - ilosc klatek kiedy cios jest aktywny - moment udezenia TOT - calkowita ilosc klatek dla danego ciosu - w przypadku kiedy nie trafimy przeciwnika Teraz bardzo wazne kolumny: GRD - ilosc klatek przewagi/straty jesli cios trafi na blok HIT - ilosc klatek przewagi/straty jesli cios trafi na normal hit CH - ilosc klatek przewagi jesli cios trafi na counter hit ESC - ucieczka, dla rzutow podane sa inputy na ucieczke z danego rzutu, a dla ciosow mozliwosci evade, f - foward , b - backward , "-" - nie ma mozliwosci evade(cios po okregu) - nie jestem pewien dlaczego tak oznaczyli tzn f i b , jak jest b.f to mozna zrobic evade obojetnie w ktora strone, jak jest b.- albo f.- to tylko w jedna strone (cios po polokregu) ostatnia kolumna opisuje co sie dzieje po udezeniu danego ciosu - czy mamy sabaki , czy obraca przeciwnika itd no i wszystko cacy tylko jak to przelozyc na gre jak to jest ze strata i przewaga ? wyjasnie na przykladzie zwyklego down puncha najpierw podstawa- gra smiga w 60fps czyli 60 klatkach na sekunde - z czego juz mozna sie domyslic ze szybko sie dzieja rzeczy na ekranie punch sary ma 12 klatek czyli jest wyprowadzany w ok 1/6 sek dosyc szybko, ale reakcja jest bardzo wazna, bo w zaleznosci czy ten punch trafi pojawiaja sie przewagi i straty staty sa takie : exe :12 , tot: 30, grd : -5, hit: +4 , ch : +7 jak widac jesli cios trafi na blok mamy strate, jak trafi normalnie mamy przewage, jak trafi na counter mamy wieksza przewage, jak wcale nie trafi mamy duuuuza strate zakladajac ze przeciwnik natychmiastowo zareaguje na to co robimy pojawiaja sie rozne opcje, w zaleznosci czy cios trafi/padnie na blok/trafi na ch/nie trafi musimy sie doslownie ogarnac jesli trafi to wiadomo jestesmy w domu, ale teraz pojawia sie pytanie czy przewaga jest wystarczajaca, zeby wyprowadzic jakis silniejszy(wolniejszy) cios? I tu pojawia sie moim zdaniem bardzo wazna sprawa, trzeba nauczyc sie rozpoznawac kiedy cios trafi na COUNTER!! pojawia sie wtedy zolty blysk! Na counterze mamy +7 czyli spora przewage, ktora daje nam tzw. nitaku - czyli zgadywanke- mozemy sprobowac rzucic przeciwnika (rzut ma 12 klatek), badz sprobowac jakiegos ciosu na MID , przeciwnik musi zgadnac co zrobimy(jesli jest swiadom swojej straty oczywiscie) tu zasada jest prosta, gracz myslacy zejdzie do obrony - duza szansa na rzut, nerwus bedzie atakowal - mid na counter(przewaga daje nam to ze nasz cios bedzie w fazie HIT o wiele wczesniej niz cios przeciwnika), a nawet louncher na combo w powietrzu podsumowujac - walniesz na counter - ty rozdajesz karty Ale bardziej wazna rzecza jest analizowanie czy nasz punch trafil, bo jesli trafimy na blok mamy strate...czyli powinnismy zejsc do obrony, dobrym przykladem jest slawne kolanko c1rexa na ludzi atakujacych po zablokowanym down punchu przeciwnik, ktory zablokowal ma przewage i okazje na kontre, jesli bedziemy probowac zrobic to samo co w przypadku udezenia ciosu - np jakis mid to bedziemy mieli za malo czasu na wyprowadzenie ciosu i kolano nas wyprzedzi, w dodatku wchodzac na counter! -5 nie jest jakas duza strata,ale wystarczy zeby zrobic sobie krzywde atakuajc ze straty przy malej stracie pozostaje nam zejscie do obrony czyli blok , lub evade wydaje sie to proste, ale taki down punch to bardzo szybki cios i mozna w pospiechu zaatakowac dalej, myslac ze trafilismy, a w zeczywistoci cios poszedl na blok, trzeba sie skupic na tym czy trafiamy szybkim ciosem czy nie nie trzeba znac na pamiec frame data, wedlug mnei wystarczy pamietac , ktore ciosy daja +7 i na zgadywanke rzut/mid , a ktore daja -12 wzwyz no i ktore daja +12 wzwyz - czyli gwarantowany rzut/combo cios ktory ma -12 na bloku i wiecej, powoduje ze przeciwnik ma na nas gwarantowany rzut - combo, sa to najbardziej ryzykowne ciosy, ale duze ryzyko - duzy dmg lub duza kara na koniec jeszcze o zgadywankach +7 wzwyz jesli gra dwoch graczy ktorzy sa swiadomi tego, ze maja dana strate/przewage trzeba sie stosowac do dwoch prostych zasad jesli przeciwnik na stracie robi evade - rzucamy go - RZUT WYGRYWA Z EVADE! jesli preciwnik spodziewa sie rzutu i atakuje(abare) - atakujemy na przewadze bo jeszcze wiekszy dmg, CIOS WYGRYWA Z RZUTEM , dopoki nie mamy przewagi +12 przeciwnik moze nas atakowac podczas proby rzutu i rzut nie wejdzie latwo zauwazyc nawet online, ze dobrego gracza "latwiej" rzucic , a mashujacego begginera "ciezej" rzucic, za to na takiego mashera idealnie dzialaja mocne combosy duzo jest tez osob, ktore notorycznie robia evade na kazdej niemal stracie , ich jest latwo rzucic +7 +12 -12 magiczne liczby z frame data ps. jak wiemy online czesto zdazaja sie rzeczy nie zgodne z frame data, przez opoznienia, czesto majac przewage +12 kiedy staramy sie zadac gwarantowany 12klatkowy rzut lub punch - dzieja sie cuda i ackja nie wchodzi ... dlatego polaczenie na 3 kreski jest bardzo wazne, zeby efektywnie karac/rzucac przeciwnika pewnie to sie wszystko kupy nie trzyma, ale jak komus pomoglem to jestem z siebie dumny Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 5 kwietnia 2008 Autor Opublikowano 5 kwietnia 2008 Poza tym, że się ma przewagę 12 klatek, to trzeba jeszcze wykonać dwunastoklatkową karę w pierwszej możliwej klatce, by cios był gwarantowany. Karanie nawet offline bywa trudne. Przy niektórych ciosach trzeba naprawdę mieć dobry refleks i świadomość co można zrobić. VF ma bardzo dobry system kar i każda dodatkowa klatka straty naraża nas na większy damage. Na przykładzie Jeffa. -12 - 34dmg. + 4klatki przewagi. -14 - 38 dmg + przewraca -16 - ok 55. + przewraca. -17 ok. 80 + przewraca. Dobrze znać więc kary, bo dobrze zablokowane niektóre ciosy = zabranie przeciwnikowi energii. Osobiście uważam, że mając małą stratę najlepiej robić evade lub kolejny szybki cios (np. low punch). Na dużej evade lub blok. Na bardzo dużej (karanej) bufferować wyrwania. Dodam jeszcze, że są ciosy, które mają stratę nawet na trafieniu (większość dolnych, które nie przewracają), jak też takie, które dają przewagę na bloku (przeważnie bardzo wolne). Cytuj
Gość maciek88 Opublikowano 9 kwietnia 2008 Opublikowano 9 kwietnia 2008 laickie pytanie. o co chodzi z tym "defensive/offensive move"? przy Gohu takie cos wystepuje (pewnie nei tylko) na koncu pierwszej zakladki command listy. nie czaju. Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 9 kwietnia 2008 Opublikowano 9 kwietnia 2008 defens to musisz puknac na chwile gora/dol a ofens to musisz punkac gora/dol i szybko PKG cios z defensa to np gora,PK cios z ofensa gora.pkg,P Cytuj
Super Big Boss 1 Opublikowano 14 kwietnia 2008 Opublikowano 14 kwietnia 2008 Gdzie w Polsce można kupić pada Hori albo coś z równie dobrym krzyżakiem? Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 14 kwietnia 2008 Opublikowano 14 kwietnia 2008 ja sprzedam pada hori bo nie gram na nim wcale i mozesz jeszcze poszukac logitech chillstream'a Cytuj
Ana 0 Opublikowano 19 kwietnia 2008 Opublikowano 19 kwietnia 2008 Okej mam megalamerskie pytanie, ale jako noob VFowy ktory, niestety, nie ma dostepu do VF5; http://youtube.com/watch?v=JPHKnfIsPF4&feature=related http://youtube.com/watch?v=PSmegy51rFM&feature=related http://youtube.com/watch?v=Mt6zQwpENlQ Zachwycona jestem ta Aoi i nie wiem czy slusznie, ona naprawde jest dobra czy to tylko "zludzenie"? Wybaczcie glupie pytanie Cytuj
wet_willy 2 163 Opublikowano 20 kwietnia 2008 Opublikowano 20 kwietnia 2008 Nich mi ktos da nicki dobrych japonskich graczy operujacych Jacky-m bo mi sie ta postac za(pipi)scie spodobala ... Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 21 kwietnia 2008 Opublikowano 21 kwietnia 2008 Okej mam megalamerskie pytanie, ale jako noob VFowy ktory, niestety, nie ma dostepu do VF5; http://youtube.com/watch?v=JPHKnfIsPF4&feature=related http://youtube.com/watch?v=PSmegy51rFM&feature=related http://youtube.com/watch?v=Mt6zQwpENlQ Zachwycona jestem ta Aoi i nie wiem czy slusznie, ona naprawde jest dobra czy to tylko "zludzenie"? Wybaczcie glupie pytanie zludzenie ta sara to jakies nieporozumienie lol Cytuj
Grisza1010 0 Opublikowano 22 kwietnia 2008 Opublikowano 22 kwietnia 2008 Ghetto jako wyśmienity obserwator:D stwierdzisz ze moja sara jest lepsza od tamtej z filmików? Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 22 kwietnia 2008 Opublikowano 22 kwietnia 2008 (edytowane) Ghetto jako wyśmienity obserwator:D stwierdzisz ze moja sara jest lepsza od tamtej z filmików? no raczej, tamten typ uzywa 2 ciosow na krzyz pozatym ta aoi to tez wyzyn umiejetnosci nie prezentuje xD pppk ppp2k i dobitka lol Edytowane 22 kwietnia 2008 przez GhettoKingSas Cytuj
Grisza1010 0 Opublikowano 22 kwietnia 2008 Opublikowano 22 kwietnia 2008 No ale ja juz bym sie nie roznił od tamtej sary... w vf grałęm ostatnio ... hmm 4 tyg temu.. i jakos mnei nie ciągnie do powrotu:) Cytuj
NemoKOF 676 Opublikowano 22 kwietnia 2008 Opublikowano 22 kwietnia 2008 Tez musze przyznac ze nie chce mi sie grac w VF juz zupelnie Nie wiem czemu. Gra jest naprawde dobra ale moze jest jakas przyczyna ze to ten glupi, zbuggowany Tekken jest najpopularniejsza bijatyka na swiecie? Niby bez balansu, bugi sa itd i i tak wszyscy w to graja Mam tez tak z 2d. Niby SF3 ma najlepsza animacja, niby GG ma najwspanialszy system a ja i tak wole KOFa 2002 ;P Cytuj
Ana 0 Opublikowano 22 kwietnia 2008 Opublikowano 22 kwietnia 2008 A czyją Aoi byście polecili do oglądania? Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 22 kwietnia 2008 Opublikowano 22 kwietnia 2008 wpisuj na youtube Aoi vs (ktostam) i znajdzie ci mase walk japonskich na poziomie Cytuj
simian raticus 0 Opublikowano 26 kwietnia 2008 Opublikowano 26 kwietnia 2008 Co sądzicie o tej przejściówce XFPS? Warto ją kupić? gdzieś na jakimś forum wyczytałem, że ona lagi jakieś generuje . . . prawda to? Cytuj
C1REX 16 Opublikowano 28 kwietnia 2008 Autor Opublikowano 28 kwietnia 2008 Podobno są lagi + nie da się zbyt dużej ilości klawiszy wcisnąć naraz podobno. Do tego jest to drogie i wymaga pada przewodowego do Xa. Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 28 kwietnia 2008 Opublikowano 28 kwietnia 2008 Sorry, ze raczej zupełnie nie na temat, ale czy istnieje przejściówka w drugą stronę? Tzn. umożliwiająca podłączenie pada o X0 (przewodowego, bo pewnie bezprzewodowego się nie da) do PS3? Cytuj
Soban 4 054 Opublikowano 24 maja 2008 Opublikowano 24 maja 2008 (edytowane) mam pytanko jak zrobic tego acziwmenta za pokonanie wszystkich w danej sedze?Ile osob trzeba natluc i jak rozpoznać tych juz pokonanych? jak by był ktoś chętny pograc(gram Lionem) to słać zaproszenie na gt Kurak PL,ale przed tym pw na forum bo sporadycznie zaglądam na live Edytowane 24 maja 2008 przez Master JIN Cytuj
mr pablo 0 Opublikowano 25 maja 2008 Opublikowano 25 maja 2008 Ci z którymi już grałeś mają taką gwiazdkę obok nicku. Cytuj
RobertKWL 0 Opublikowano 27 maja 2008 Opublikowano 27 maja 2008 (edytowane) Tez musze przyznac ze nie chce mi sie grac w VF juz zupelnie Nie wiem czemu. Gra jest naprawde dobra ale moze jest jakas przyczyna ze to ten glupi, zbuggowany Tekken jest najpopularniejsza bijatyka na swiecie? Niby bez balansu, bugi sa itd i i tak wszyscy w to graja Mam tez tak z 2d. Niby SF3 ma najlepsza animacja, niby GG ma najwspanialszy system a ja i tak wole KOFa 2002 ;P O jakim Tekkenie mówisz?? Ale opcji online nie ma w Tekkenie... Mam przy okazji pytanie. Czy Brad Burns, to dobra postać?? Czy jest trudna do opanowania?? Proszę o jakieś porządne opinie Edytowane 27 maja 2008 przez RobertKWL Cytuj
Di 839 Opublikowano 28 maja 2008 Opublikowano 28 maja 2008 Tekken ma tryb online, ale Nemo miał na myśli coś innego. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.