Masny 344 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 GTA IV nie potrzebuje SSD; ilość danych wczytywanych "w locie" podczas gry nie jest duża. Nawet zwykły, zdrowy 5400rpm byłby OK. Ja na podobnym sprzęcie (i5 6600, 16GB DDR4, RX480 8gb) ciągnąłem IV w 4k na maksymalnych ustawieniach. Chodziła płynnie, ale też czasem freeza łapała. Taki urok tej gry. Ba, czasem nawet wywalała do Windowsa (XD) ---------------------------------- 15 godzin temu, kotlet_schabowy napisał: Działanie czwórki na PC to momentami była loteria : dziś idzie płynnie, jutro może rwać xd. Nie mam porównania do krytykowanej za kwestie techniczne wersji na PS3, ciekaw jestem, co było mniej przyjemne w użytkowaniu (wg benchmarka wyciągałem średnio z 28-30 klatek, ale bardzo niestabilnie, raz 40, raz 15). Ja grałem zarówno na PS3 jak i PC Wersja na PS3... chyba nigdy nie chodzi płynnie. Autentycznie, grając na PS3 czułem się jakbym grał w Drivera2 na PSX, framerate podobny. Ratuje trochę fakt, że sama gra raczej nie jest dynamiczna, więc ślamazarny FPS nie przeszkadza aż tak bardzo, ale jednak niesmak trochę jest. Inna sprawa, że była mocno okrojona graficznie; wycięte było WSZYSTKO co zbędne na ekranie. Do tego stopnia, że usunięto nawet zaciski na hamulcach w samochodach XD Chociaż... na PC poszli o krok dalej w wycinaniu elementów - czwarty patch usunął budki z hod-dogami na ulicy oraz troche elementów otoczenia ( L O L ) Cytuj
grzybiarz 10 310 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 Jak to, nie ma już budek z hot dogami, dającymi energię? Cytuj
Gość Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 Godzinę temu, łosion napisał: Chociaż... na PC poszli o krok dalej w wycinaniu elementów - czwarty patch usunął budki z hod-dogami na ulicy oraz troche elementów otoczenia ( L O L ) Co?! xD Jak silnik spartolony to żaden sprzęt nie pomoże. Polecam Gothic 3 na mocarnym PC. Cytuj
Masny 344 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 (edytowane) Od patcha 1.0.4.0 wycięto znaczną część budek z hot-dogami. Zostały tylko te kluczowe (czyli np ta, która widzimy po wyjściu pierwszy raz z apartamentu) Dodatkowo usunięto masę śmieci z ulicy, kartonów, puszek, cegieł... a nawet chyba niektóre schody ewakuacyjne usunęli ;d EDIT: Pamięć spłatała mi figle - jednak to nie było w czwartym patchu tylko w drugim. Usunięto: Cytat - hot dog stands - benches - random trash and clutter - street signs - handrails - a building site W kolejnych patchach niby naprawiono ten "błąd", ale też tak nie do końca - na ulicy jest nadal mniej eleentów niż na konsolach : D Edytowane 2 maja 2018 przez łosion Cytuj
Masny 344 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 23 minuty temu, krzyhu923 napisał: Co?! xD Jak silnik spartolony to żaden sprzęt nie pomoże. Polecam Gothic 3 na mocarnym PC. Co do samego Gothica3 to się niestety nie wypowiem, ale chciałem się odnieść do innej wymagającej gry. Crysis. Miał on łatkę bardzo niezoptymalizowanej gry, która kładła na kolana nawet najbardziej mocarne PC z tamtego okresu. Co ciekawe - nawet dzisiejsze kozak komputery (z titanem i I7 na pokładzie) mają problemy, żeby utrzymać stałe 60fps. Czemu? Winny jest... Intel. Intel swojego czasu prowadził bardzo dziwna strategie polegająca na maksymalizowaniu wydajności procesorów jednordzeniowych. Nie interesowały ich wielordzeniowe. Fakt, chcieli produkować procesory z np. 2 rdzeniami albo więcej, ale pozostałe rdzenie nie miły pracować w taki sposób w jaki widzimy to teraz. Stąd producenci niektórych gier pod silną presją Intela programowali gry tak, żeby działały dobrze na procesorach z jednym, wysoko taktowanym rdzeniem (intel nawet wspominał coś o prockach z zegarem 5-8Ghz, które miały pojawić się w niedalekiej przyszłości (tamtej przyszłości)) Brak porządnie zrobionej wielowątkowości można zauważyć odpalając crysisa i patrząc na wykorzystanie rdzeni - maksymanie w użyciu będą tylko 3. Z czego ten trzeci to już tak tylko trochę Stąd - możemy mieć aktualnie problem z graniem w starsze gry. Pomimo, że posiadamy teraz mocniejsze procesory niż kiedyś to ich siła tkwi w czymś innym niż w tamtych . #ciekawostka: GTA3, VC, SA <--- te gry też używają tylko jednego rdzenia. Stąd, przez prawie 15 lat od premiery nie zobaczyliśmy prawdziwie rewolucyjnego modu graficznego do nich, gdyż nasze nawet najmocniejsze procki nie dały by sobie rady z przeliczeniem wszystkiego na jednym rdzeniu. 1 Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 O patrz, pojęcia nie miałem. Dziwi mnie tylko trochę, że nowe procesory nie potrafią jakoś sobie obłożenia takiej jednordzeniowej aplikacji rozłożyć na więcej rdzeni, ale nie zdziwiłbym się jeśli temat ten byłby bardzo trudny do zaimplementowania albo nawet i niemożliwy. Cytuj
Masny 344 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 Ja osobiście się z czymś takim nie spotkałem; teraz poszukałem troche w google i też nic ciekawego nie znalazłem. Ale istnienia - nie wykluczam. PS. #ciekawostka2 - ISTNIEJE wersja Crysisa z poprawną obsługą wielordzeniowych procesorów - wydana kilka lat później tylko na... PS3 i Xbox360 : D Miała ona w dodatku poprawione pewne aspekty oświetleniowe w ciemnych lokacjach Kto by pomyślał, ze najnowocześniejsza wersja "komputerowego świętego graala" - Crysisa - to będzie ta z konsol XD Cytuj
Gość Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 Mały offtop: tutaj źródło informacji od łosionia: Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 41 minut temu, łosion napisał: Ja osobiście się z czymś takim nie spotkałem; teraz poszukałem troche w google i też nic ciekawego nie znalazłem. Ale istnienia - nie wykluczam. PS. #ciekawostka2 - ISTNIEJE wersja Crysisa z poprawną obsługą wielordzeniowych procesorów - wydana kilka lat później tylko na... PS3 i Xbox360 : D Miała ona w dodatku poprawione pewne aspekty oświetleniowe w ciemnych lokacjach Kto by pomyślał, ze najnowocześniejsza wersja "komputerowego świętego graala" - Crysisa - to będzie ta z konsol XD Z tym, że Crysis na konsolach jest czasem tak tragicznie zoptymalizowany, że ciężko się w niego gra. Cytuj
Masny 344 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 Niestety - nie wiem, nie miałem nigdy okazji zagrać. Ale nie ma co się dziwić - gra blisko 10 letnia a dalej wygląda bardzo nowocześnie! Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 Śmieszny jest motyw z Crysisem 3, który miał pierwsza misje, która zarzynała wiele kart z powodu... Lin. Liny i ich ruch na wietrze powodował masywny spadek fpsów. No ale tak to się kończy jak jedynym osiągnieciem studia w przypadku gry jest grafika. Cytuj
Gość Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 (edytowane) To tak jak TressFX w Tomb Raider swego czasu. Nie rozumiem ludzi, którzy MUSZĄ mieć realistyczne włosy Lary kosztem niezdrowego grzania karty i spadków fps. No ale takie już są te typowe PC-towe oszołomy* *no offence jeśli chodzi o normalnych pececiarzy Edytowane 2 maja 2018 przez Gość Cytuj
Masny 344 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 Włosy jak włosy, liny jak liny... Prawdziwym zabójcą komputerów są... ... chmury na niebie w GTA: San Andreas. Ogólnie, w San Andreas kurz, dym i podobne powoduje spadki FPS niezależnie od mocy komptuera To tak pół żartem - pół serio oczywiście. 3 minuty temu, krzyhu923 napisał: TressFX w Tomb Raider ; Jeżeli mam być szczery - nie przypadła mi jakoś mega do gustu ta fizyka włosów; troche sztucznie to wyglada ;f 9 minut temu, _Be_ napisał: Śmieszny jest motyw z Crysisem 3, który miał pierwsza misje, która zarzynała wiele kart z powodu... Lin. Szukałem na YouTubie o jakie liny chodzi i nic nie znalazłem. Mógłbyś zapodać jakieś wideo? Cytuj
Gość Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 Może skończmy już offtop w tym temacie bo niektórzy fani GTA mogą się irytować. Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 9 minut temu, łosion napisał: Szukałem na YouTubie o jakie liny chodzi i nic nie znalazłem. Mógłbyś zapodać jakieś wideo? tutaj o tym mówią Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 12 minut temu, łosion napisał: chmury na niebie w GTA: San Andreas. Ogólnie, w San Andreas kurz, dym i podobne powoduje spadki FPS niezależnie od mocy komptuera PS2 miało jakieś zaje,biście dobre wsparcie dla półprzeźroczystości. Dlatego np. Silent Hill 2 na PS2 miało najlepszą mgłę ze wszystkich edycji gry jakie wyszły. Podejrzewam, że chmury w GTA SA też korzystały z tej samej techniki i ciężko było to wydajnie przeportowac na inne sprzęty. Cytuj
Gość Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 A które GTA miało taką ładną kolorystykę na PS2? Vice City Stories? Cytuj
Masny 344 Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 GTA: San Andreas miało różnego koloru filtry w zależności od regionu, w którym znajdowała się postać. Zostały one usunięte we wszystkich pozostałych wersjach. Niestety, bo wyglądało to bardzo, bardzo klimatycznie! VCS też miało za(pipi)iste kolorki na obu konsolach (PSP i PS2). Z tym, że na PS2 mogliśmy jeszcze włączyć opcje Trails. Cytuj
Gość Opublikowano 2 maja 2018 Opublikowano 2 maja 2018 Akurat mi wyskoczyło na YT. Gratka dla fanów: Cytuj
Boomcio 4 146 Opublikowano 28 grudnia 2020 Opublikowano 28 grudnia 2020 Podobno na xsx lata w 60 klateczkach, prawda to? Cytuj
bluber 1 183 Opublikowano 28 grudnia 2020 Opublikowano 28 grudnia 2020 7 minut temu, Boomcio napisał: Podobno na xsx lata w 60 klateczkach, prawda to? Tak 1 Cytuj
LukeSpidey 939 Opublikowano 28 grudnia 2020 Opublikowano 28 grudnia 2020 I właśnie z tego powodu podobno nie da się ukończyć gry. Cytuj
maciucha 11 647 Opublikowano 28 grudnia 2020 Opublikowano 28 grudnia 2020 A na PC coś oficjalnie z tym zrobili? Cytuj
Ukukuki 7 101 Opublikowano 28 grudnia 2020 Opublikowano 28 grudnia 2020 Przechodziłem kilka lat temu na PC i zero problemów. Cytuj
michal 558 Opublikowano 28 grudnia 2020 Opublikowano 28 grudnia 2020 ktos jeszcze gra online w te gre? chciałbym obalić ja na 100% Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.