Moralio 106 Opublikowano 10 września 2008 Opublikowano 10 września 2008 forumowym koledze Moralio nie wspominam (pjona maniaku ). Potwierdzam. Z VP2 spędziłem ~400 godzin, przez co chwilowo nie mogę na nią patrzeć. Na palcach jednej ręki mogę policzyć gry w które szarpałem tyle czasu. Jakby co to tutaj jest moja recenzja tego znakomitego jRPG. Ale jest jeszczę jakaś część na PSP o ile się nie myle - ,, Lynneth" ?. LENNETH. To nie jest "część" tylko po prostu remake wersji z PSX. Cytuj
Crono 0 Opublikowano 10 września 2008 Opublikowano 10 września 2008 (edytowane) Bardzo dobra recka. Te dwie duże wady (fabuła&einharjerzy) to jedyne aczkolwiek istotny mankamenty tej gry. Korzystając z tematu, zadam pytania czy planowane jest wydanie VP:Accused One na DS w wersji anglojezycznej? Edytowane 10 września 2008 przez Crono Cytuj
artur_z 3 Opublikowano 10 września 2008 Opublikowano 10 września 2008 Bardzo dobra recka. Te dwie duże wady (fabuła&einharjerzy) to jedyne aczkolwiek istotny mankamenty tej gry. Korzystając z tematu, zadam pytania czy planowane jest wydanie VP:Accused One na DS w wersji anglojezycznej? Na razie oficjalnej zapowiedzi nie było, ale jako że grę wydaje SE, to pewnie będzie wersja anglojęzyczna. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 13 września 2008 Opublikowano 13 września 2008 LENNETH. To nie jest "część" tylko po prostu remake wersji z PSX. -_-' Chyba miałem prawo być tak noobowsko niedoinformowany skoro serią sie nie interesowałem, nie wiedziałem wtedy że to rimejk wersji PSX (zobacz na date posta), Cytuj
Kisa v16 0 Opublikowano 23 kwietnia 2009 Opublikowano 23 kwietnia 2009 Siema.Mam takie pytanko: Gram sobie w VP2 (wiem jestem opózniony w rozwoju), a koniecznie chcę przejść całe Sepharic Gate(czy jakoś tak). Jestem w połowie 3 rozdziału i się zastanawiam czy jest sens śróbować postacie itd. Ponieważ nie wiem,czy po przejściu gry nie trzeba będzie jej przechodzić od nowa, żeby dostać się do tego opcjonalnego dungeonu. Więc po co miałbym nabijać lvl skoro i tak potem będą na 1 poziomie. No i właśnie tu jest moje pytanie: Czy jak wybierzemy new game po przejściu gry to postacie będą miały taki status jak po pierwszym zakończeniu gry, czy jak byśmy grali od nowa? Cytuj
Dark Serge 80 Opublikowano 23 kwietnia 2009 Opublikowano 23 kwietnia 2009 Jak weźmiesz New Game po przejsciu gry to zaczniesz od nowa. od zera. A jeśli chodzi o Seraphic Gate - wystarczy dojść do ostatniego savepointu w grze, zasejwować, wyjść na mape świata i tam powinien pojawić Ci się Seraphic Gate. Ew, po prostu przejdź gre, wczytaj save'a cofnij sie na mape swiata i jestes w Seraphic Gate. Jak pisałem pare razy - nie odsyłać Einherjarów zanim nie dojdziesz do SG. Tam zakładając im najlepszy ekwipunek i dopiero odsyłając, dostaniesz mase itemków zwiększających statystyki. Zerknij sobie do mojej porady o tym w PE albo na http://www.neojsite.pl Cytuj
Kisa v16 0 Opublikowano 23 kwietnia 2009 Opublikowano 23 kwietnia 2009 Dzięki wielkie za odpowiedz. Uspokoiłeś mnie. A jeszcze mam takie małe 2 pytanka: -jaki jest maxymalny level dla postaci - i nie pojmuję jak robi się direct assault.Czasami mi wychodzi ale nie wiem jak, a zwiększa to doświadczenie otrzymywane po walce. Pewnie jest to już to gdzieś opisane ale 28 stron do czytania to trochę dużo. P.S. już zwolniłem 2 Einherjarów, a resztę zwolnię dopiero w SG. Cytuj
Dark Serge 80 Opublikowano 23 kwietnia 2009 Opublikowano 23 kwietnia 2009 maksymalnie masz 99 lvl Direct Assault to szybkie zakonczenie walki - jeśli zakonczysz walke w momencie kiedy świecą Ci sie wszystkie kulki (te po prawej) - masz DA. Wszystko napisane jest w tutorialu podczas gry Cytuj
Kisa v16 0 Opublikowano 24 kwietnia 2009 Opublikowano 24 kwietnia 2009 W Poradniku Extreme Zax napisał, że Leone, Dylana itd. najlepiej pakować na bossie Hydrze, tak aby mieć 2 postaciami 40 i dwoma 45lvl. Pisze, też, żeby robić na bossie combosy zakończone Soul Crashami tak aby mieć Direct Assault. NIE WIEM JAK ON TEGO DOKONAŁ! Mam praktycznie najlepszy ekwipunek jaki można do tego momentu kupić/stworzyć/znaleść (każy doungeon zaliczony na maxa). Wszystkie postacie ~25lvl i nawet jak kończę combo soul crashem to zabieram max 10% życia. Więc nie ma mowy aby nie znikła ta choćby 1 kulka po prawej. Ba! zanim zgładzę Hydrę to już od dawna żadnej z 5 kulek nie ma. Nie wiem czy jak bym miał postacie na 40 poziomie to czy było by to możliwe. Zax jak tego dokonałeś? Cytuj
Pablo 0 Opublikowano 24 kwietnia 2009 Opublikowano 24 kwietnia 2009 (edytowane) Z tego co pamiętam można było zabić każdego stworka niezależnie od ilości życia jaką posiadał jeśli się rozwaliło część uważaną za "serce". Może 25 to trochę za niski level aby tego dokonać ale chyba atakowanie body z boku powodowało instant death w przypadku hydry. Edytowane 24 kwietnia 2009 przez Pablo Cytuj
drk2 7 Opublikowano 24 kwietnia 2009 Opublikowano 24 kwietnia 2009 Jest jakis w miare prosty sposob na 'ustawienie' sobie np. 7777 hp u ktorejs postaci? Zawsze kombinowalem z poison ale to nie takie proste... Cytuj
estel 806 Opublikowano 24 kwietnia 2009 Opublikowano 24 kwietnia 2009 Jest chyba taki sealstone, który ściąga ci hpki po jednym przez całą walkę. Poza tym poczytaj na gamefaqs. Cytuj
Kisa v16 0 Opublikowano 25 kwietnia 2009 Opublikowano 25 kwietnia 2009 Ale ta gra mnie wnerwia! Łamie nagminnie zasady! Otórz mam skill Descaling might (sznsa 1.5x na cricitala dla potworów typu Scaled(cricital=pewne złamanie danej części wroga)) I co? Walczę z hydrą (typ Scaling)i walnę criticala i co? NIC! żadna część się nie łamie!Jakieś części odpadają sobie po iluś ciosach ale nie po criticalu! Niech ja tylko zdobędę ten rynsztunek za nabicie odpowiednich lvl. Wrócę i zabiję chama 1000x ! ! ! Jak można rozwalić serce? Cytuj
estel 806 Opublikowano 25 kwietnia 2009 Opublikowano 25 kwietnia 2009 Gdzie masz napisane, że critical = pewne złamanie danej części wroga? Bo z tego co mi się wydaje to tylko dwie bronie, zdobywane dużo później, w całej grze mają taką właściwość. Cytuj
Kisa v16 0 Opublikowano 25 kwietnia 2009 Opublikowano 25 kwietnia 2009 Wyraznie ppisze ttak w Poradniku Extreme. Dopiero teraz dotarło do mnie, że nabijanie lvl w tej grze to dłuuuuga sprawa Cytuj
estel 806 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Może musisz wyekwipować jakiś skill? Bez dodatkowego ekwipunku albo umiejętności criticale na 100% NIE dają ci natychmiastowego rozwalenia części ciała przeciwnika. Cytuj
krilluch 2 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Mnie zakonczenie VP2 baaaardzo zawiodlo. Strasznie mi sie nie podobalo. Jak dla mnie zniszczyli tym genialna jedynke (jeden z moich ulubionych jRPGow - obok Xenogears, Chrono Cross/Trigger, Castlevania SOTN...). Cytuj
estel 806 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Akurat jedynka nie prezentowała sobą jakiegoś zachwycającego poziomu pod względem fabuły. Cytuj
krilluch 2 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Nie? Jak dla mnie to miazdzyla fabula i klimatem. Poszczegolne scenki smierci bohaterow, sama koncowka, "smierc" Lenneth... Chyba dawno nie grales w 1 albo po prostu jej nie przeszedles (tudziez nie widziales najlepszego zakonczenia i motywow wczesniej z nim zwiazanych). Cytuj
estel 806 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Opublikowano 26 kwietnia 2009 Pudło. W VP grałem około dwa miesiące temu, przeszedłem i uzyskałem zakończenie A + widziałem wszystkie poprzednie scenki. Mimo wszystko obstaje przy swoim. VP fabułą nie zmiażdżyło chociaż i tak było nieporównywalnie lepiej niż dwójka. Co w tym wypadku oznacza zwyczajnego średniaka. I tak na przyszłość nie mieszaj fabuły, w tym wypadku marnej, z klimatem, który w VP po prostu rządził i nie nie doceniaj swojego rozmówcy, bo możesz się pomylić. Tak jak teraz. Cytuj
krilluch 2 Opublikowano 27 kwietnia 2009 Opublikowano 27 kwietnia 2009 Ja VP przeszedlem kilka ladnych lat temu (+ostatnio raz). A fabula jak dla mnie jest jednym z najciekawszych elementow czesci pierwszej. Zbieranie dusz na zblizajacy sie Ragnarok, kazda historia poszczegolnego bohatera i ogolnie mitologiczna otoczka sprawia, ze gra jest wyjatkowa i jedna w swoim rodzaju. I nie zgodze sie z Toba, ze fabula jest srednia. Ale coz - ile ludzi, tyle opinii ; ) Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 27 kwietnia 2009 Opublikowano 27 kwietnia 2009 (edytowane) W pierwszy VP nie grałem, ale fabuła dwójki była może nie tyle zła, ile raczej mi zwisała. Jakoś nie umiałem się przejąć losami trybów kombajnu żniwnego, który gra oddała pod moją opiekę. Przyobiecanej finezji rozgrywkowej też za wiele tam nie znalazłem. Niby można kompletować ekwipunek do us?anej śmierci i decydować, czy rozwalać bossów szybko, czy wytrząsać łup z każdej paskudy, ale nie urozmaicało mi to gry jakoś szczególnie. Fabuła niezbyt mnie zachęcała do przerąbywania się przez ten czy inny dungeon. Gdyby gra opowiadała dzieje firmy usługowej "CZYŚCIMY LOCHY Z DEMONÓW", może pomógłbym tym przedsiębiorcom związać koniec z końcem. Póki co nieskończona Silmeria czeka cierpliwie na powrót dziadzi z innych jRPG-owych krain. Przejście VP jedynki mam w planach choćby dla prześlicznej grafy 2D. Może potem dam Silmerii drugą szansę. Co mi się z grafy - poza miastami - podobało? Świątynia na wodzie to był dla mnie powrót do świata Ico - oczywiste nawiązanie. Poza tym zauważyłem ciekawą rzecz. Otóż mimo braku trybu 60 Hz nabyłem wersję PAL. Konwersja jest przyzwoita, a progressive scanu w TV CRT i tak nie mam. Potem jednak testowałem undub, który jest w NTSC i co się okazało - wersja PAL ma jakby lepszą grafę. Tzn. zestawienie obydwu wersji ujawnia kompromisy; lekko spłaszczony obraz w PAL-u i frameskipping w cut scenkach (choć raczej zachowano tempo oryginału). Tym niemniej wersja NTSC ma zdechlejszą kolorystykę. Nie wygląda mi to na zwykłą różnicę w paletach barw NTSC i PAL. Przypomina raczej testowanie gry PC-towej z różnymi wersjami sterów karty graficznej (jedną, która ma dać wysoki wynik w benchmarku i drugą, która ma dawać soczystsze kolorki). Ciekawostka... Edytowane 28 kwietnia 2009 przez Sonotori Cytuj
estel 806 Opublikowano 28 kwietnia 2009 Opublikowano 28 kwietnia 2009 Zbieranie dusz na zblizajacy sie Ragnarok, kazda historia poszczegolnego bohatera i ogolnie mitologiczna otoczka sprawia, ze gra jest wyjatkowa i jedna w swoim rodzaju. Genialny motyw. Mimo wszystko fabuła to jakże śmierdzący kliszą "zwrot" fabularny (zdrada Lokiego), czy same zakończenie A . Wali to standardem i sztampą. Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 28 kwietnia 2009 Opublikowano 28 kwietnia 2009 Przypominam o nieobecności w tytule wątku ostrzeżenia o spoilerach i sugeruję ich maskowanie w taki oto sposób: je?ane dzięki za spoilery . Cytuj
Kisa v16 0 Opublikowano 29 kwietnia 2009 Opublikowano 29 kwietnia 2009 Mam problem: Nie mogę doskoczyć do krawędzi, na której jest einherjar.Zeby nie było, że jestem totalną siermięgą krawędź ta jest daleko, a w lokacji nie ma żadnego wroga ani przedmiotu, więc nie można użyć fontu. W PE Zax pisze, żeby tam doskoczyć, trzeba użyć mocy szybowania.Wie ktoś jak to się robi?Próbowałem różnych kombinacji będąc w powietrzu i nic.Znając moje szczęście rozwiązanie jest banalne. Proszę o pomoc. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.