KOMODO 98 Opublikowano 7 stycznia 2008 Opublikowano 7 stycznia 2008 Jestem nad-człowiekiem. Kolejne stadium ewolucji. Na to wychodzi, bowiem wlasciwie wszyscy narzekaja na potwornie trudne, skomplikowane i jakie tylko sterowanie w Lair uniemozliwiajace granie. Jako wyzsza forma zycia z litoscia patrze na te jednostki zupelnie nie rozumiejac ich argumentow. Co jest trudnego w tym sterowaniu? Tak trudno wbic sobie pod kopule, ze nie steruje nie kreci sie galkami a "trzyma lejce". Nie wiem czy ktokolwiek z was jezdzil kiedys konno, ew. widzial konia w TV (buhaha:) ), wnioskujac po opinach na temat sterowania - jednak nie. Pozwole sobie poinstruowac. Co trzeba zrobic zeby biegnacy kon nawrocil? Szarpnac mocno za lejce. Wiec szarpniecie padem "odwraca" smoka. Co trzeba zrobic zeby kon"dodal gazu"? Nalezy "trzasnac" lejcami w dol. Trzasniecie padem w dol powoduje u smoka... tak, przyspieszenie. No doprawdy, wyzsza szkola jazdy. Naprawde ciezko to opanowac. Sory, ze sie "unosze", ale widzac 55% na agmerankings dla te gry jestem w szczerym szoku, rwe wlosy z glowy, tarzam sie po podlodze. Za te "lejce" ktorych zachodni recenzenci nie mogli "przyjac do wiadomosci" (a ciemu nie ma śtelowania gałećkami?) Lair otrzymal ocene rowna totalnym przecietniakom. Fakt, wytykana "lockowanie" sie na celach moglo zostac lepiej rozwiazane - w bitewnym haosie czasem namierzy sie niechcacy inny obiekt. I to wlasciwie wszystkie zarzuty jakie przedstawioano tej grze. Ze tylko sie lata i strzela? Na Thora, przeciec to latana strzelawka. Przy Ace Combat jakos nikt sie nigdy nie plul ze nie mozna wysiasc z samolotu i pobujac sie fura po miescie i wozic towary:). Ze liniowa? Dajcie spokoj. Mamy otwarta lokacje i wytyczone (jedno po drugim) cele misji. Standardowa procedura w tym gatunku. Nie wiem co w tym dziwnego. Ba, gotow jestem zaryzykowac stwierdzenie, ze Lair jest jedna z najbardziej zroznicowanych strzelanek tego typu. Choc wlasciwie zestaw jest dosc sztampowy (nacieranie, odpieranie ataku, eskorta, walki z bossami) to zdarzaja sie rowniez prawdziwe perelki jak misja "na tajniaka" gdzie pod oslona nocy w pojedynke trzeba bylo sie wedrzec do obozu wroga do ktorego prowadzil wawoz najezony reflektorami. Przy wspanialem muzyce Johna Debneya akcja wbija sie w pamiec na dobre. Podobnie jak niezwykle klimatyczny "atak" na ogromny posag w ksztalcie glow. Szkoda tylko, ze animacja czesto nie wyrabia. Swietna gra. 7+/10. Cytuj
Gawlick 7 Opublikowano 31 stycznia 2008 Opublikowano 31 stycznia 2008 Takie pytanko na szybko, czy idzie jakoś odblokować wiecej smoków do latania niż Plains i Ice? W stajni niby jest jeszcze miejsce wolne lub nawet dwa Cytuj
Jakim 1 797 Opublikowano 31 stycznia 2008 Opublikowano 31 stycznia 2008 Zapewne można jeszcze latać tymi wielkimi smokami i zapewne jest to do odblokowania przy zdobywaniu złotych medali, ale mi się nieststy nie udało Cytuj
Musiol 188 Opublikowano 21 lutego 2008 Opublikowano 21 lutego 2008 Lair Controls Patch Experienced at GDC http://www.ripten.com/2008/02/21/lair-cont...rienced-at-gdc/ Cytuj
Musiol 188 Opublikowano 24 lutego 2008 Opublikowano 24 lutego 2008 Lair Analog Controls Confirmed For March http://n4g.com/ps3/News-114914.aspx Czyli z 'słabej' gry robi się b. dobra gra? Być może się skuszę teraz na nią. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 24 lutego 2008 Opublikowano 24 lutego 2008 Nie nie zrobi się, six axis moim zdaniem był najważniejszym czynnikiem, sam gameplay był na drugiej linii (w wersji PAL przynajmniej) a dodanie analoga to rzadna ,,cudowna" wiadomość. Lair sam w sobie jest prostą grą w której latamy tu i tam, trzymamy autocelowanie i próbujemy upiec wrogie jednostki/infrastruktury, thats all. Cytuj
KOMODO 98 Opublikowano 24 lutego 2008 Autor Opublikowano 24 lutego 2008 Lair Analog Controls Confirmed For Marchhttp://n4g.com/ps3/News-114914.aspx Czyli z 'słabej' gry robi się b. dobra gra? Być może się skuszę teraz na nią. Dodali jednak sterowanie dla kalekow. Żenua. Przy ew. kolejnej produkcji tego developera wnosze o dodanie czegos na wzor "demo mode" gdzie Gracz bedzie tylko obserwowal akcje i mashowal jeden wielki przycisk specjalnego kontrolera dodanego do gry. Wtedy wszyscy beda zachwyceni. Coz za grywalnosc! Mmm! Cytuj
Styku 11 Opublikowano 27 lutego 2008 Opublikowano 27 lutego 2008 (edytowane) zastanawiam sie nad kupnem tej gry.. jak wyglada dlugosc rozgrywki .. itp.. co do sterowania to dla mnei to na plus, zawsze jakies urozmaicenie ..oczywscie mowie o czujnikach ruchu.. steroawnie analogiem jest juz zbyt nudne... Edytowane 27 lutego 2008 przez Styku Cytuj
Shadow864 4 Opublikowano 28 lutego 2008 Opublikowano 28 lutego 2008 zastanawiam sie nad kupnem tej gry.. jak wyglada dlugosc rozgrywki .. itp.. co do sterowania to dla mnei to na plus, zawsze jakies urozmaicenie ..oczywscie mowie o czujnikach ruchu.. steroawnie analogiem jest juz zbyt nudne... Sterowanie nie jest problem , jest nim natomiast chaos. Np musisz bronic ludzi na wzgorzu , nadchodza jakies bestie masz rozkaz je zniszczyc ale nagle pojawia sie takie latajace cos co bombarduje twoich ludzi wiec lecisz zeby i to zniszczyc a w tym momencie pojawiaja sie jeszcze statki i wsumie nie wiesz co robic. Latasz i nagle sie okazuje ze przegrales bo juz wszyscy zgineli. Po ktoryms razie jak grasz juz wiesz co i jak ale za pierwszym czy drugim a nawet trzecim razem sporo misji jest nie do przejscia. Na poczatku gra wywarla na mnie bardzo pozytywnie jednak po przejsciu gry uzaje ze jest to sredniak ktorego sterowanie jest bardzo duzym plusem. Jest caly system medali które dostajesz za przejscie misji ale jak dla mnie bylo to zatrudne zadanie i srebra to maks co wyciagnalem:) Jak bys chcial kupic uzywana ale prawie idealna wersje PL za 100zł to daj znac na PW albo GG. Cytuj
Musiol 188 Opublikowano 10 kwietnia 2008 Opublikowano 10 kwietnia 2008 http://www.jp.playstation.com/scej//title/lair/powerup.html 17.04 update do gry, jak na razie tylko Japonia Cytuj
diolek 43 Opublikowano 10 kwietnia 2008 Opublikowano 10 kwietnia 2008 jestem ciekaw czy w tym updejcie bedzie mozliwe granie na analogach, chetnie bym przeszedl jesce raz gierke , i odblokowal tego Xwinga:-) Cytuj
Musiol 188 Opublikowano 10 kwietnia 2008 Opublikowano 10 kwietnia 2008 jestem ciekaw czy w tym updejcie bedzie mozliwe granie na analogach, chetnie bym przeszedl jesce raz gierke , i odblokowal tego Xwinga:-) Tak, będzie możliwa gra na analogach, właśnie to jest jakby główny feature update'a. Cytuj
rkBrain 28 Opublikowano 12 kwietnia 2008 Opublikowano 12 kwietnia 2008 Najzabawniejsze jest to, że sterowanie sixaxis jest bardzo dopracowane. Ci, którzy piszą inaczej powinni dostać solidnego kopa. Nie wiem czy zawinili tu recenzenci czy nie umiejący czytać ze zrozumieniem gracze. Sterowanie jest intuicyjne i dobrze zrobione. Kwestia ogrania. Przecież to jest nowość na rynku i pierwsza taka gra. Wiele osób spodziewało się, że usiądzie i zacznie od razu wymiatać. To co psuję całą rozgrywkę to ogólne błędy, które ma każda inna gra. Schrzanione auto-celowanie, przenikanie postaci oraz Quick-Time Event. Dobrym przykładem jest walka z morskim wężem. Trzeba zrobić unik. Problem w tym, że nikt nie wie kiedy. I nie ma znaczenia czy używamy w tym momencie sixaxisa czy zwykłych buttonów. Moim zdaniem to najbardziej chora sytuacja minionego roku i istny paradoks. Wszyscy chcą nowych innowacyjnych gier a kiedy takie się ukazują tą są nierzetelnie recenzowane. Również gracze nie potrafią dostrzec błędów, które rzucają się w oczy. Sęk w tym, że gra jest niedopracowana co wywołuję ogromną frustrację. Ta natomiast została przeniesiona na wcześniej nikomu nie znany element gry, któremu trzeba było poświęcić trochę czasu by go opanować. Sytuacja jest dosyć poważna. Nie ma co liczyć an kontynuację lub inne tego typu gry od tego developera. Trzeba czasem pomyśleć zanim coś się napisze lub powie. Najlepsze szykuje się jednak dopiero teraz. Po raz pierwszy w historii zostanie wydany patch, który będzie "naprawiał" rzeczy dopracowane i nie wymagające zmian oraz pozostawiał rzeczy, które zawierają błędy. Sterowanie niczego nie zmieni a "gracze" znowu będą pisać, że gra do niczego się nie nadaje. Cytuj
diolek 43 Opublikowano 12 kwietnia 2008 Opublikowano 12 kwietnia 2008 Najzabawniejsze jest to, że sterowanie sixaxis jest bardzo dopracowane. Ci, którzy piszą inaczej powinni dostać solidnego kopa. Nie wiem czy zawinili tu recenzenci czy nie umiejący czytać ze zrozumieniem gracze. Sterowanie jest intuicyjne i dobrze zrobione. Kwestia ogrania. Przecież to jest nowość na rynku i pierwsza taka gra. Wiele osób spodziewało się, że usiądzie i zacznie od razu wymiatać. To co psuję całą rozgrywkę to ogólne błędy, które ma każda inna gra. Schrzanione auto-celowanie, przenikanie postaci oraz Quick-Time Event. Dobrym przykładem jest walka z morskim wężem. Trzeba zrobić unik. Problem w tym, że nikt nie wie kiedy. I nie ma znaczenia czy używamy w tym momencie sixaxisa czy zwykłych buttonów. Moim zdaniem to najbardziej chora sytuacja minionego roku i istny paradoks. Wszyscy chcą nowych innowacyjnych gier a kiedy takie się ukazują tą są nierzetelnie recenzowane. Również gracze nie potrafią dostrzec błędów, które rzucają się w oczy. Sęk w tym, że gra jest niedopracowana co wywołuję ogromną frustrację. Ta natomiast została przeniesiona na wcześniej nikomu nie znany element gry, któremu trzeba było poświęcić trochę czasu by go opanować. Sytuacja jest dosyć poważna. Nie ma co liczyć an kontynuację lub inne tego typu gry od tego developera. Trzeba czasem pomyśleć zanim coś się napisze lub powie. Najlepsze szykuje się jednak dopiero teraz. Po raz pierwszy w historii zostanie wydany patch, który będzie "naprawiał" rzeczy dopracowane i nie wymagające zmian oraz pozostawiał rzeczy, które zawierają błędy. Sterowanie niczego nie zmieni a "gracze" znowu będą pisać, że gra do niczego się nie nadaje. to jest twoje zdanie:), przeszedles cala gra? jak przejdziesz to cala ta innowacyjnosc powinna cie juz zmeczyc, ja przeszedlem gre , i drugi raz doszedlem do polowy i podarowalem sobie, poczekam na pacza, bo zaczelo mnie meczyc juz wywijanie padem. wedlug mnie w kazdej grze powinien byc pozostawiony wybor dla gracza czy woli innowacyjne wymachiwanie czy tez po bozemu . a to ze barfdzo dobrze sie gra to swoja droga, a ci co opisywali gre w gazetach, stronkach www , to w wiekszosci grali jeszce na wersji bez pacza , przez co mieli opoznienia . ot co. Cytuj
Gawlick 7 Opublikowano 12 kwietnia 2008 Opublikowano 12 kwietnia 2008 No ja przeszedłem w sumie 3 razy i sterowanie jak nie meczyło tak nie meczy. Troszke gorzej jest z lockowaniem na przecienikach i takich sprawach IMO. Cytuj
CHINDOOS 12 Opublikowano 13 kwietnia 2008 Opublikowano 13 kwietnia 2008 Ja po części się zgadzam. Sterowanie jest dobrze zrobione i dość łatwo je opanować. Z drugiej strony natomiast malkontenci powinni mieć możliwość wyboru sterowania od samego początku, żeby każdy grał tak jak mu wygodniej. Cytuj
JackFrost 0 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Ściągnąłem patcha i dopiero teraz przy sterowaniu analogiem (i włączonym celownikiem ) mogę się zgodzić z tym co stwierdził jeden z inteligentnych recenzentów, mianowicie, że smoka kontroluje się jak odrzutowiec po graniu na czujnikach ruchu sterowanie analogiem wydaje sie dziwne i takie pozbawione życia. Dobrze, że można to wyłączyć, szkoda jedynie, że twórcy na stałe podczepili pod krzyżak komendę nurkowania do przodu (teraz ruchem można tylko zawrócić) i naprawdę głupio się czuje gdy teraz odpala to naciśniecie przycisku gratulacje dla recenzentów faktycznie spartolenie tego swoim bezsensowym narzekaniem. Dla mnie jest to zupełnie niezrozumiałe jak można tak jeździć po tej grze. No tak, jest parę błędów ale nic tak wielkiego jak w opisują w recenzjach, wszystko tam wyolbrzymiają do rozmiarów niegrywalności... dla mnie to gra zupełnie na poziome RS z GC, w paru miejscach na pewno traci ale w innych nadrabia imo nawet z nawiązką. W tym patchu smoków nie ma, pewnie będą do ściągnięcia z PSStore ale jest jeden fajny dodatek Nie wiem czy jest od razu dostępny czy po przejściu gry itp. dlatego uwaga SPOILER: http://img170.imageshack.us/img170/752/041508022237kc1.jpg http://img170.imageshack.us/img170/3184/041508023121qb0.jpg Cytuj
Łebi 311 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Opublikowano 15 kwietnia 2008 W tym patchu smoków nie ma, pewnie będą do ściągnięcia z PSStore ale jest jeden fajny dodatek Nie wiem czy jest od razu dostępny czy po przejściu gry itp. dlatego uwaga SPOILER: http://img170.imageshack.us/img170/752/041508022237kc1.jpg http://img170.imageshack.us/img170/3184/041508023121qb0.jpg Nieee, no bajer Chociaż nie wiem czy to nie jakiś fake zrobiony w photoshopie (strasznie niewyraźne), bo pomieszanie klimatów konkretne hehe Cytuj
grzes_l 9 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Opublikowano 15 kwietnia 2008 W updacie sa dwie naprawde ciekawe rzeczy. 1. Mysle ze rewolucyjna - jest napisane (jeszcze nie testowalem) ze bedzie mozna grac w Laira przez Remote Play na PSP!!! To pierwsza gra na PS3 z ta mozliwoscia... 2. DS3 support. Wreszcie. Lair pierwsza gra na PS3 ktora dziala na PSP przez Remote Play. Ustawienia sterowania specjalnie pod PSP. Sprawdzone osobiscie. Niestety Save'y nie sa laczone. Tzn gra na PSP ma swoje save'y gra na PS3 ma swoje (tak przynajmniej to wyglada po pierwszych paru minutach zabawy). Cytuj
Ural 13 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Niestety Save'y nie sa laczone. Tzn gra na PSP ma swoje save'y gra na PS3 ma swoje (tak przynajmniej to wyglada po pierwszych paru minutach zabawy). A próbowałeś przenieść save'y na PS3? Cytuj
grzes_l 9 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Wszystkie save'y sa na PS3. Nic nie jest na PSP. Savy z PS3 sa niedostepne z PSP. Save PSP najswiezszy widze normalnie na konsoli w Game Data Utility. Moze dlatego ze jeszcze nie updateowalem mojej PSP najnowszym updatem? Wieczorem sie jeszcze pobawie. Cytuj
wendiego 11 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Opublikowano 15 kwietnia 2008 (edytowane) Remote Play dla Laira był dostępny dużo wcześniej, teraz najwyraźniej zmienili tylko sterowania, bo wcześniej grało się w to bardzo ciężko, ze względu na brak żyroskopu wczytującego ruchy w PSP Edytowane 15 kwietnia 2008 przez wendiego Cytuj
grzes_l 9 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Opublikowano 15 kwietnia 2008 (edytowane) Nie wiedzialem tego.Widzialem tylko ze w opisie update jest wyszczegolnione. EDIT Apropos update LAIR. Zla wiadomosc. Oczywiscie musieli cos spieprzyc. Nie widzialem saveow starych bo po prostu Lair po updacie nie widzi ich. Wyglada na to ze czekamy na kolejny update... Edytowane 15 kwietnia 2008 przez grzes_l Cytuj
JackFrost 0 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Opublikowano 15 kwietnia 2008 Nieee, no bajer Chociaż nie wiem czy to nie jakiś fake zrobiony w photoshopie (strasznie niewyraźne), bo pomieszanie klimatów konkretne hehe Pstryknięte komórką stąd blur, sam je wczoraj zrobiłem wiec to raczej nie szop Zla wiadomosc. Oczywiscie musieli cos spieprzyc. Nie widzialem saveow starych bo po prostu Lair po updacie nie widzi ich. Wyglada na to ze czekamy na kolejny update... Ściągnąłem update i mój save jak był tak jest. Cytuj
grzes_l 9 Opublikowano 16 kwietnia 2008 Opublikowano 16 kwietnia 2008 Wyglada wiec na to ze wersje amerykanskie gry maja problemy na konsolach PAL po updacie... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.