Hela 1 962 Opublikowano 18 grudnia 2009 Opublikowano 18 grudnia 2009 (edytowane) Z tego co widziałem do tej pory (jakieś 3 chaptery gry, kilka godzin) to martwi mnie liniowość rozgrywki - same wąskie korytarze po tylu latach developingu... Edytowane 18 grudnia 2009 przez Hela Cytuj
Daffy 10 575 Opublikowano 19 grudnia 2009 Opublikowano 19 grudnia 2009 http://polygamia.pl/Polygamia/1,95339,7382245,Udalo_sie___Final_Fantasy_XIII_posrod_milionerow.html genialne mapy pierwszych miejscówek nawet nie wiem czy pod tym względem FFX nie miał bardziej wykręconych dróg Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 19 grudnia 2009 Opublikowano 19 grudnia 2009 Pisało gdzieś, że pierwsza połowa gry jest liniowa, więc może poźniej dostajemy bardziej rozgległe tereny do eksploracji. Cytuj
Daffy 10 575 Opublikowano 20 grudnia 2009 Opublikowano 20 grudnia 2009 za ps3 site,trochę info z neogafu czyli w skrócie na co ludzie narzekają: gra jest całkowicie liniowa aż do połowy [około 20 godzin]. Nie ma prawie żadnych miast. Zbyt dużo filmów, za mało grania. Poruszanie się przypomina długi maraton. Cały system gry to tylko klon FF10. Nie można uciec z bitew. Twoja ekipa jest automatycznie uzdrawiana po każdej walce. Tranformacja summonów to jakiś kiepski żart [Odin zamieniający się w konia] Najlepszą taktyką jest prawie zawsze nieustanny atak. Strategie i specjalne umiejętności bohaterów nie mają znaczenia. Ekran statusów nie wyświetla prawdziwych informacji jeśli głowny charakter w drużynie zginie, oznacza to koniec gry (prawie zawsze są tylko 3 osoby, często mniej) Beznadziejna fabuła (pomijając spoilery, mowa np. o Snow i jego ciągłym naleganiu, że jest bohaterem i że obroni co tam przeciwnicy niszczą tym razem) Zakupy można zrobić tylko w sklepach "online" w save poincie, poza tym nie znajdziemy odpowiednich sklepów (dziwne zdanie, nie wiem w sumie o co chodzi xP) To i tak nie ma znaczenia, ponieważ rzadko dostaniesz jakiekolwiek pieniądze (i nigdy nie możesz kupić czegoś silniejszego niż to co upadło pokonanym przeciwnikom) Od dema nie zaszły prawie żadne zmiany Tylko 8 itemów w walce [Dodatkowo jest bardzo mało broni i akcesorii, a system robienia rzeczy ("crafting") przeważnie opiera się na zwiększaniu dwóch ich statystyk]. Niektóre minusy dość śmieszne(tak jakby te osoby pierwsz raz w życiu grały w jrpg) ale parę mnie zaniepokoiło(śmierć main charakter w walce=gameover),no i mam nadzieję,że z tymi itemami w czasie walk to pisał jakiś noob co ma dopiero 5h gry za sobą.... Cytuj
Komandos 21 Opublikowano 20 grudnia 2009 Opublikowano 20 grudnia 2009 śmierć main charakter w walce=gameover O ile mnie pamięć nie myli to już w FFT tak było Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 20 grudnia 2009 Opublikowano 20 grudnia 2009 (edytowane) W Shin Megami Tensei'ach to norma (poza DDS). Szczerze mówiąc mnie bardziej martwi ta skala filmiki>gra (to J'rpg oczywiście, ale tu rzuca się kolejny zarzut dotyczący fabuły). Edytowane 20 grudnia 2009 przez Dr.Czekolada Cytuj
Zwyrodnialec 1 716 Opublikowano 20 grudnia 2009 Opublikowano 20 grudnia 2009 Przecieź FF X też zarzucano, że to tylko filmy, przerywane od czasu do czasu gameplay'em (było o tym w PSX Extreme), a okazało się, że to nie ma pokrycia z prawdą. Cytuj
Komandos 21 Opublikowano 20 grudnia 2009 Opublikowano 20 grudnia 2009 Przecieź FF X też zarzucano, że to tylko filmy, przerywane od czasu do czasu gameplay'em (było o tym w PSX Extreme), a okazało się, że to nie ma pokrycia z prawdą. Jak to nie, przecież dokładnie tak wyglądała ta gra Inna sprawa, że niespecjalnie to przeszkadzało, bo gra była po prostu bardzo dobra. Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 20 grudnia 2009 Autor Opublikowano 20 grudnia 2009 Oh my... Powoływanie się na 2ch (nawiązuję do pra-źródła tej informacji o której wspomniał Ficuś) i opinię kompletnie anonimowych frustratów nie podających nawet ksywy i piszący jednozdaniowe posty ma dokładnie taki sens jak powoływanie się na komentarze Onetu albo 4chana. A ten NeoGAF to już w ogóle idzie się obśmiać. Akurat większość pisze, że fabuła jest dobra a walki bardziej wymagające (dlatego postacie są po nich uleczane i taki był zamysł od dawna; akurat dawno już podano tę informację). Lubię jak ktoś skupia się na jednym, lakonicznym i negatywnym zdaniu a potem pisze że cała fabuła jest do bani bo Snow coś tam mówi. Zresztą to nawet nie jest opinia z NeoGAF'a tylko z jakiegoś serwisu po kilku godzinach gry. Swoją drogą autor który to pisał jest fanem fabuł w stylu DQ. Reasumując, jeśli ktoś czuje obawy niech sam zajrzy na NeoGAF'a i nie ogranicza się do mało wiarygodnych relacji. Nie chcę uderzać w patetyczne tony, ale chęć na siłę zmieszania jakiegoś tytułu z błotem (z DQIX było tak samo tylko że w Polsce i ogólnie na Zachodzie mało kogo to obchodzi) i odbierania ludziom przyjemności z późniejszego grania to przejaw pełzającego zbydlęcenia obyczajów. Cytuj
estel 806 Opublikowano 20 grudnia 2009 Opublikowano 20 grudnia 2009 Po obczajeniu kilku filmików na yt zeszło mi ciśnienie na tego finala. Jakaś głupia ta gra. Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 20 grudnia 2009 Opublikowano 20 grudnia 2009 Game over po smierci prowadzonej postaci to nic nadzwyczajnego. Duza ilosc filmikow, szczegolnie na poczatku gry, gdy trzeba wprowadzic w historie, to rowniez nie jest nic specjalnego, wszystkie FF'y do tej pory tak mialy. Nie wierze w to zeby crafting (zwlaszcza na koncu gry) zawezal sie do zwiekszania dwoch statystyk. W FFX tez dopoki nie mialo sie rzadszych itemow nie mozna bylo robic ciekawych rzeczy (triple overdrive, triple XP, overdrive - AP, break dmg limit, break hp limit itd itp). System 'skopiowany' z FFX to REWELACYJNA wiadomosc, bo FFX mial jak do tej pory najciekawszy system, pozwalajacy na najwieksza zabawe i ponowne powtarzanie gry w zupelnie inny sposob. Nie rozumiem co oznacz a 'tylko 8 itemow do uzywania w trakcie walki'. Nie rozumiem tez zarzutu co do tego ze atak fizyczny do najlepsza strategia... tak jest i bylo zawsze, chyba ze system jest w stylu Persony gdzie za znalezienie weak pointa dostaje sie dodatkowy ruch, ale wtedy z kolei gra zaweza sie do klepania czarow dajacych drugi ruch, czary - ataki fizyczne, jedno i to samo. Enkidou pisal o tym ze PONOC strategia bedzie potrzebna przy wielu starciach i sadze ze tak bedzie, ale nie w glownym watku fabularnym. Zreszta to bylo do przewidzenia, nikt nie moze sobie pozwolic (no ok moze Demon's Souls ale to wyjatek) na robienie gry ktora sie 'trudno' przechodzi, gdy poziomu trudnosci zmienic nie mozna (a w FF13 nie mozna..). Strategia, taktyka odpowiedni ekwipunek, wszystko to bedzie potrzebne - tak jak zawsze, w przypadku walk z dodatkowymi bossami, plus boss koncowy. O braku ucieczki i leczeniu byla juz mowa. Pierwsze idzie w parze z tym ze mozna dac continue po walce, drugie z kolei pozwala na to by przeciwnicy byli mocniejsi, ile w tym jest prawdy to nie wiem ;] Wiekszosc tych zarzutow brzmi strasznie na wyrost... nie za bardzo rozumiem skad sie wziely, no ale ile ludzi tyle opinii. Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 20 grudnia 2009 Autor Opublikowano 20 grudnia 2009 Trzcina, ja ogólnie uważam, że zarzuty co do systemu są sztucznie nakręcane. Po premierze Dissidi niektórzy jęczeli, że wszystko ogranicza się do tego aby mashować "kwadrat". Fakt, żeby wygrać trzeba ten "kwadrat" nacisnąć w końcu ale każdy kto zaszedł trochę dalej wie że ta opinia jest funta kłaków warta. Nie wiem co jest z ludźmi, ale dla higieny psychicznej od dawna próbuję rzucić przeglądanie wszelkich for i-netowych a na portalach typu Onet czy gazeta.pl unikam czytania komentarzy. Nałóg to ciężki. ; ( Nie idzie mi jednak źle. Właściwie ograniczam się już tylko do dwóch działów na forum PE. ; ) Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 21 grudnia 2009 Opublikowano 21 grudnia 2009 No, szkoda ze nie dali zarzuty - brak quicksave. Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 21 grudnia 2009 Opublikowano 21 grudnia 2009 (edytowane) No, szkoda ze nie dali zarzuty - brak quicksave. A powinien być. Zapisywanie gry co godzinę-dwie w z góry ustalonych miejscach jest strasznie archaicznym systemem. Aż dziwne, że nikt w S-E nie wpadł na to, że czasami trzeba pilnie oderwać się od gry. Edytowane 21 grudnia 2009 przez Hela Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 21 grudnia 2009 Opublikowano 21 grudnia 2009 Daliby chociaż checkpointy co 30 minut jak nie chcą zaimplementować quicksave'ów i problem z głowy Cytuj
Daffy 10 575 Opublikowano 21 grudnia 2009 Opublikowano 21 grudnia 2009 ogółem w psp uwielbiam wręcz opcję slipowania konsoli w dowolnym momencie gry i powrotu po jej włączeniu.Wiem,że psp a konsole stacjonarne dzieli przepaść technologiczna ale mogli by kiedyś coś podobnego wymyśleć Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 21 grudnia 2009 Autor Opublikowano 21 grudnia 2009 (edytowane) omg... http://www.viddler.com/explore/GamingParodies/videos/163/ To scena gdy wszyscy przylatują do Gran Pulse. Jeśli nie chcecie oglądać przewińcie gdzieś do 3:50. Ciekawe czy z TYM będzie można walczyć. :o Edytowane 21 grudnia 2009 przez Enkidou Cytuj
Jakim 1 791 Opublikowano 21 grudnia 2009 Opublikowano 21 grudnia 2009 :] Pewnie dane nam będzie "zwiedzić" jegomościa. Cytuj
Trzcina 11 Opublikowano 22 grudnia 2009 Opublikowano 22 grudnia 2009 Nie uwazam zeby quick save to byla fajna rzecz w FF. Aczkolwiek temporary save to zupelnie inna para kaloszy No i tak na dobra sprawe to akurat save pointy sa w miare czesto w ostatnich ffach Cytuj
Daffy 10 575 Opublikowano 23 grudnia 2009 Opublikowano 23 grudnia 2009 staram się nie śledzić na bieżąco tematu FFXIII z uwagi na strach przed spoilerami ale mam pytanko dla tych ,którzy orientują się jak grają japończycy: -są minigry? -są weapony? -jest dużo sekretów i zadań pobocznych? -jak rozwiązano limit breaki postaci? -w ile łyka się fabułę? -no i da się walczyć z tym giga olbrzymem z filmiku Enkidou Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 23 grudnia 2009 Autor Opublikowano 23 grudnia 2009 Mogę odpowiedzieć na część zadanych pytań bo sam tak bardzo nie wnikałem. Ten z filmiku to fal'Cie Titan i jest oddzielny poboczny quest mu poświęcony. Nie sprawdzałem dokładnie, ale raczej nie ograniczy się to tylko do obicia go w walce. Zaś ogólnie co do questów - misji jest co najmniej 64 plus bankowo inne dodatkowe rzeczy. Poza tym słyszałem o co najmniej dwóch mini-grach. Taki jest obecny stan mojej wiedzy odnośnie kwestii które poruszyłeś. ; ) Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 23 grudnia 2009 Opublikowano 23 grudnia 2009 Walka z superbossem z misji 64 http://d.hatena.ne.jp/video/niconico/sm9171487 1. Mam nadzieje, że misji wiecej niż 64, albo nasilniejsi bossowie występują poza nimi, bo ten na tym filmiku nie wygląda na sprawiającego jakieś problemy. 2. Koleś ma nabite ponad 100 godzin, więc czasy gry( z sidequestami) wydaje się być jak na finala przystało Cytuj
Daffy 10 575 Opublikowano 23 grudnia 2009 Opublikowano 23 grudnia 2009 hmm zależy-krzyż na drogę jak w 102h udałoby Ci się pokonać w FFX Penance bez zanmato tylko uczciwie podczas normalnej walki.... Też licze na jakiś ukrytych kozaków prócz tego na filmiku.... Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 23 grudnia 2009 Opublikowano 23 grudnia 2009 Obejrzałem jakieś 3 walki z bossami i powiem tyle, ta gra nie ma jaj. I co oni z Bahamutem zrobili ? O_o Cytuj
Daffy 10 575 Opublikowano 23 grudnia 2009 Opublikowano 23 grudnia 2009 Wogóle ten final cierpi na brak kozaków-ani jedna postać kozacka z designu ani przeciwnik jak do tej pory.... ...ale i tak wyczekuje go okropnie na szczęście głód jrpg zaspokaja mi trochę psp bo przechodzę na nim ominięte perełki z psx Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.