Skocz do zawartości

Final Fantasy XIII


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam na razie tylko 10 godzin grania za sobą ale póki co i tak zatrzymywałem się podczas eksploracji wiele razy tylko po to aby się porozglądać po okolicy, gra jest taka piękna.

Od strony muzycznej nie mam nic do narzucenia bo kawałki wpadają w ucho, nie nudzą się mimo powtarzalności i są adekwatne do sytuacji.

Sposób opowiadania historii mnie osobiście pasuje ale jak ktoś nie lubi flashbacków to może mieć inne zdanie. Jedyne co na razie denerwuje to koszmarnie wielka liczba save pointów, średnio na 3 walki przypada jeden :confused:

 

Walki są czasami trudne, to jest fajne- momentami nie wiedziałem co się działo, tak szybko mnie na przykład

Odin

sprał zanim przestałem się przyglądać jak fajnie go zrobili. :D Sam ATB system jest bardzo fajnie rozwiązany bo możemy sami zdecydować ile akcji i jak często chcemy wykonać- zdecydowanie dodaje to dynamiki grze. Sterujemy liderem a reszta robi co uważa za najlepsze w danej sytuacji i robi to bardzo dobrze. Ktokolwiek obawiał się jakiś wtop ze strony AI może odetchnąć spokojnie- jest ok.

A propos walk nie sposób nie wspomnieć o systemie break'ów- bardzo często tylko dzięki temu można wygrać walkę w sensownym czasie.

Wyobraźcie sobie robota, którego pancerz redukuje obrażenia do mniej więcej 5% ich prawdziwej wartości- zabicie takiego bez break to epicka 5 minutowa walka. Jest to zwykły przeciwnik spotykany później w grupach, dlatego breakowanie jest raczej ważne.

 

Póki co gra jest liniowa i idzie się wariacją nitki do kłębka, ale szczerze mówiąc to przy takim otoczeniu wcale nie przeszkadza. Jedyne co może irytować to ciągłe przełączanie między postaciami ze względów fabularnych-człowiek ustawia akcesorium, broń i oswaja się z optimami, ograniem danym teamem a tu ciach, przechodzimy do drużyny numer 2 po zaledwie kilku minutach. Miało to sens na samym początku ale później... sam nie wiem.

 

Na razie- rewelacja, jakbym nie miał tyle pracy to bym pograł coś więcej.

Edytowane przez Pablo
Opublikowano

Ja mam dopiero jakieś 14 h i też uważam, ze gra jest świetna. Te sejwy na poczatku naprawde często się pokazywały i nie wiem jak bedzie dalej,ale właśnie miałem długi dungeon i tam tak często nie występowały. Przeciwnicy są nawet wymagajacy, zależy czy zależy nam na lepszych przedmiotach czy tylko chcemy wygrać. System break i paradigmy sa świetne i naprawde żeby pokonac bossa trzeba pokombinować(walki i tak są jakies takie długie). Rozwój postaci naprawde fajnie wygląda i narazie nie widziałem, żeby było tak że każda postać może się naucyzć tego samego(pewne rzeczy tak ale np lighting ma spark blow a inne postacie nie). Z postaci jak narazie najbardziej nie podoba mi się hope. Mam nadzieje, że potem nie będzie takim burakiem. Narazie tyle.

Opublikowano

Planowana jest jakas edycja kolekcjonerska FF 13 czy nie bardzo?

 

Według newslettera Square, jest planowana ale nie ma jeszcze żadnych szczegółów na jej temat

 

żródło

Opublikowano

Mnie najbardziej interesuje scenariusz. Czy jest to poziom FF XII (niedorobiony) czy FFX (łzawa historyjka). Dla mnie FF XIII jest odpowiedzią Japończyków na to, co tworzy się obecnie w Europie, Ameryce, a więc - czy historia trzyma poziom, jest rewelacyjna, czy jest zwykłym dodatkiem do grafiki, systemu (przez lata zachwycaliśmy się tylko grafiką).

Opublikowano

Z twojego posta NIE DA sie wywnioskowac co traktujesz jako historie na poziomie. Z ostatnio wydawanych gier nie ma chyba nic co moglbym podciagnac pod miano swietnej - fabularnie - gry.

 

Np FFX to dla ciebie lzawa historyjka, gdy dla wielu osob (w tym mnie) jest to rewelacyjna historia ze swienymi zwrotami akcji. FFXII z kolei jest bardziej urwane pod koniec, niz niedorobione (bo przez 3/4 gry historia rowniez jest znakomita). Tak wiec cokolwiek by ktokolwiek nie wiedzial nt historii w FF13, to watpliwe jest aby odpowiedzial ci na pytanie. Przede wszystkim musieliby gre skonczyc, nastepnie zrozumiec w calosci, a potem miec pewnosc ze zrozumieli wszystko, w 100%.

 

No chyba ze chodzi ci tylko o szablon w postaci 'jest party, chodzi, zabija bossow i ratuje swiat'. Ale to jest 95% jRPG i w ciemno mozna powiedziec ze tak jest :P

 

 

PS. FFVIII mialo bardziej lzawa historie niz FFX, a FFVII w wielu momentach mialo mniej sensu i wrazenie urwania niz FFXII, a FFIX bylo zdecydowanie bardziej nudna historyjka o dzieciakach niz cokolwiek innego pozniej ;)

Opublikowano

Po 22 h po raz pierwszy cała druzyna w komplecie. Tak myśle, że dopiero teraz się zacznie główna rozgrywka bo już wiadomo o co chodzi, co z kim i jak po co. Mam 10 chapter a jeszcze nie byłem w grand-pulse więc nawet nie było okazji nic dodatkowego porobić. Bohaterowie są fajni, chyba tylko na siłe się można do czegoś przyczepić. No i system walki to po prostu mistrzowstwo, myśle że Trzcina będzie zachwycony(to Trzcina największą uwage zwracał na system walki nie?). Ooo a pisałem, że po tych 22 h mam dopiero 3 summony z 6(to chyba nie spoiler). Tak więc myśle, że jestem w połowie gry jakoś.

Opublikowano

Kurde te postacie mówią tak jakby bez emocji. Już w trailerach do japonskiej wersji można było usłyszeć jak postacie fajnie mówią. No i ta Leona Lewis mi coś tutaj nie pasuje. Taką piosenke to jeszcze w radiu puszczą i będą mówić, że z finala. Ale ten voice-acting mi się serio nie podoba.

Opublikowano

prawie każdy to aż 3 lub 4 osoby ? :D

 

Nie no co do trailerów to się nie wypowiadam....jeśli to ma być ulepszony FFX to mi to wystrarcza i na razie denerwuje mnie tylko,że śmierć głównej bohaterki = game over :P

Opublikowano (edytowane)

Jak można coś takiego wypuścić po genialnym dubbingu FF12? Sorry, ale na tym trailerze głosy w ogóle mi nie pasują.

Edytowane przez Hela
Opublikowano

Ja się zgodzę z Jakimem. Głosy są na prawdę przyjemne (właściwie w serii FF zawsze był dobrze dobrane/nagrana) i nie wypadają sztucznie. Z resztą taki trailer daje niewielką próbkę, zobaczymy jak będzie podczas rozgrywki.

W sumie to nawet ta Leona nieźle wypada. Jak poziom udźwiękowienia będzie bliski "dwunastce" to fajnie :)

Opublikowano

piosenka jest dobra tylko pewnie tyle szumu o nią bo to typowy utwór jaki można usłyszeć w radio na zetce czy rmf a nie w japońskim rpg :D

 

ja tam jestem dobrej myśli co do FFXIII i liczę po cichu na jakiś dodatkowych bossów do naszych wersji albo na szybkie dlc bo z tego co czytam to żadnego weapona itp nie ma w tej części :(

Opublikowano

Z tego co wiem jest okolo 60 stworkow dodatkowych do ubicia. NIE WIERZE ze wsrod nich nie ma ani jednego 'big bad madafaki' :) Epoka jednego/dwoch dodatkowego bossa/weapona skonczla sie wraz z FFX i monster arena... Wiec nie ma sie co obawiac.

 

Poza tym w swietle newsa o wycietym contencie z FF13 jestem pewien ze DLC beda sie ukazywaly 'on regular basis' ;)

Opublikowano

Heh nie miałam tu zaglądać aż zagram w XIII, ale skusiło mnie jednak :)

 

Fakt po tym trailerze zapowiada się historia podobna do X wynika z tego że fabuła będzie trochę bardziej na słodko choć miałam nadzieje zanim pojawiły się jakiekolwiek zapowiedzi, że pójdzie trochę w inną stronę, ale póki co mi to nie przeszkadza bo postacie są jak dla mnie ciekawie zrobione choć brakuje mi jakiejś bardziej konkretnej postaci męskiej no bo koleś z kurczakiem i ten blondyn to tak jakoś nie mój typ bohatera z jajami. Cała reszta w sensie oprawa robi świetne wrażenie, głosy  też mi jakoś nie przeszkadzają. Ale i tak jak to z tym wszystkim będzie okaże się jak już zagram. Pozostaje czekać do marca i najlepiej tu nie zaglądać bo sobie popsuję rozrywkę :)  

 

 

Opublikowano (edytowane)

co Wy na oficjalny news z Famitsu,że na potrzeby "zbalansowania rozgrywki" wycięto w finalnym kodzie Finala tyle materiału,że spokojnie mógłby on wystarczyć na nową grę.....i ponoć ten materiał hulał już sobie na ps3 więc od razu rodzi się w mojej głowie pytanie czy czasem nie zawdzięczamy jego nieobecności faktowi,że na x360 gra ma wyjść na sensownej liczbie płyt....

 

Liniowość,praktyczny brak miast,jakiś sensownych minigierek i całe trzy statystyki opisujące postać(życie,siła,obrona)-jest ostro ale dalej się łudzę,że to bedzie na serio dobry final choć na jakiś przełom w serii prócz rgafiki(jezu jak ta gra wygląda) nie ma co liczyć

Edytowane przez Ficuś
Opublikowano

co Wy na oficjalny news z Famitsu,że na potrzeby "zbalansowania rozgrywki" wycięto w finalnym kodzie Finala tyle materiału,że spokojnie mógłby on wystarczyć na nową grę.....i ponoć ten materiał hulał już sobie na ps3 więc od razu rodzi się w mojej głowie pytanie czy czasem nie zawdzięczamy jego nieobecności faktowi,że na x360 gra ma wyjść na sensownej liczbie płyt....

 

Liniowość,praktyczny brak miast,jakiś sensownych minigierek i całe trzy statystyki opisujące postać(życie,siła,obrona)-jest ostro ale dalej się łudzę,że to bedzie na serio dobry final choć na jakiś przełom w serii prócz rgafiki(jezu jak ta gra wygląda) nie ma co liczyć

Link?

 

I znowu sie w(pipi)ilem na M$

Opublikowano

http://www.ps3site.pl/4-na-10-dla-final-fantasy-xiii/31315/

 

lol,zastanawiam sie czy to pisemko (nawet nazwy nie podali?) naprawde uwazaja gre za kiepska czy poprostu chca jakos zaistniec i zwrocic na siebie uwage.

Autor niby zarzuca, że system walki nie wymaga żadnej strategii. Chyba grał 10 h i nawet nie chciał się starać. Pewnych bossów nie da się rozwalić bez strategii i szybkiego zmieniania ról(vide Bahamut i jeszcze inni ale nie będe spoilował).

Opublikowano

Ilosc statystyk nie ma nic wspolnego z iloscia plyt czy objetoscia gry :)

 

Takie byly zalozenia tego FF'a. Gdy na poczatku w FFX bronie i armory nie dawaly kompletnie zadnych bonusow do statystyk, co wiecej byl dostepny tylko jeden slot na weapon (normalne) i jeden na armor, to tez mozna sie bylo zastanawiac o co chodzi, a wiemy jak sie skonczylo :)

Opublikowano

http://www.gamerankings.com/ps3/928790-final-fantasy-xiii/index.html

 

"You may have heard rumors on the internets about FFXIII not having any towns and being basically a straight shot with practically no sidequests or content outside of dungeon crawling. Well, unfortunately, that is all true." --> fajnie bylo odnalesc maly domek, w ktorym jakis NPC mowil o jakis sekretach( "Staruszka, ktora mieszka na koncu miasta ma podobno ukryta w worku na kartofle legendarna bron" :P Czyli rozne potrzebne i niepotrzebne informacje, ktore moglismy uzyskac od NPC), a tu nic...niestety.

"There are no disposable characters, and like FFVI, there is no real main character"--> to akurat zaliczam do plusow :)

"What's more with no cities, no triple triad or blitzball type games, and really nothing to do besides battle and grind endlessly, FFXIII can be exhausting."---> taka nieustajaca walke mozna zaakceptowac do pewnego stopnia(dla ludzi, ktorzy cenia sobie szczegolnie walke w takiego typu grze to pewnie dobrze, ale ja chciabym pare...dobra ze dwie mini gry)

 

Przydalyby sie jakies Omegi, Ultimy, Ruby Weapony, ale pewnie to dostaniemy wraz z DLC.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...