Skocz do zawartości

Final Fantasy XIII


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka nowych screenów w HD z nasza nową heroiną i lokacjami w roli głównej.

 

http://www.gamekyo.com/newsfr33401_final-fantasy-xiii-images-et-goodies.html

 

Czy tylko wg mnie nowa postać to najfajniej wyglądająca Finalowa kobietka od czasu... w ogóle ever?

 

W takim momencie patrzac na takie screeny, uwazam, ze FFXIII wyglada "tylko" dobrze. Czasami nawet jak FFXII w HD(ba moze nawet FFX w HD http://gamersyde.com/pop_images_final_fantasy_xiii-11814-4.html ) No zobaczymy bo, ze trailer wyglada fajnie to jasne, a i podretuszowane screeny takze spelniaja swoje zadanie :whistling:

Opublikowano

Crystalium System:

http://kontownia.wordpress.com/files/2009/11/ffxiii_cs.jpg

 

Za wygrywane pojedynki otrzymywać będziemy Crystalium Points (CP) które rozdysponowywać będziemy na umiejętności a także na podnoszenie statystyk (HP +70 jak widać screenie np.). Po zapełnieniu jednych pól otwierać się będzie droga do kolejnych (nowa droga charakterystycznie się świeci co widać na screenie z wizerunkiem Snow'a).

 

Na razie tyle. W każdym kolejnym numerze Jumpa do premiery powinno być coś nowego na temat FFXIII więc to zapewne nie wszystko.

Opublikowano (edytowane)

Crystalium System:

http://kontownia.wordpress.com/files/2009/11/ffxiii_cs.jpg

 

Za wygrywane pojedynki otrzymywać będziemy Crystalium Points (CP) które rozdysponowywać będziemy na umiejętności a także na podnoszenie statystyk (HP +70 jak widać screenie np.). Po zapełnieniu jednych pól otwierać się będzie droga do kolejnych (nowa droga charakterystycznie się świeci co widać na screenie z wizerunkiem Snow'a).

Jak dla mnie to brzmi jak Sphere Grid 2.

Edytowane przez Hela
Opublikowano

dokładnie Hela ale w sumie wg mnie dobre posunięcie bo sphere grid był bardzo fajny i po lekkim tuningu w XIII może być super systemem do rozwoju postaci

Opublikowano

Sphere Grid nie byl zly, mi tam bardzo odpowiadal. Zobaczymy jak ten caly ''Crystalium System'' (omg jakie nazwy...) sprawdzi sie w czasie grania. Bo na papierze i w zalozeniach to wszystko moze wygladac ladnie i cudownie, a jak bedzie naprawde to sie okaze...

Opublikowano

To my chyba gralismy w inne FF7.

 

FF7 nie mialo zadnego rozwoju postaci. Po prostu lecial exp i zwiekszal ci sie lvl. Jakakolwiek dowolnosc/rozwoj postaci pojawil sie dopiero w FF10 (ewentualnie mozna podciagnac tutaj FF8 i junction do atrybutow) w postaci grida wlasnie, co bylo strzalem w 10. Standardowe expienie i zdobywanie lvl stalo sie nudne jeszcze za czasow PSX a co tu mowic o PS3.

 

FF13 idzie rowniez do przodu w kwestii uzywalnosci czarow. Poprzez taki a nie inny system zadawania dmg, mozesz podlaczyc tam czary i nie musisz ani klikac setki razu po menu, ani ogladac przydlugawych animacji, moznaby powiedziec 'w koncu' bo to powinno byc juz dawno temu zrealizowane w ten sposob.

 

FF7 pozwalalo jedynie na polaczenie efektu dwoch kulek ze soba i to w bardzo ograniczony sposob, system nei byl prosty, lecz z DZISIEJSZEGO (i to jest wazne slowo) punktu widzenia prostacki. Brak byl tez jakiekolwiek customizacji broni czy armorow.

 

Mialem nadzieje ze FF13 bedzie szedl w kierunku sphere grid/licence board i chwala im za to ze tak zrobili ;p Tym badziej ze postacie maja miec wiecej 'mapek' do wyboru.

Opublikowano

a czy ja gdzieś napisałem,że system rozwoju postaci,zbroi w FFVII był super?Tam tego w ogóle nie było na dobrą sprawę i ograniczało się do nabijania expa za walki/

 

czytaj ze zrozumieniem - najlepszy system magii i czarów i dalej uważam,że te głupie kuleczki i sloty w ekwipunku i możliwości ich lączenia swoją prostotą,przejrzystością i funkcjonalnością biją te z innych finali.

 

System magii i czarów w FFVIII był fatalny,czary na sztuki i podłączanie ich pod statystyki uważam za debilizm

System magii i czatów w FFIX też nie był za fajny

FFX miał wszystko na sphere grid i było to fajne rozwiązanie

FFXII choć też miał coś na wzór SG z FFX to znowu był o wiele gorszy od tamtego/

Opublikowano

Ale jak cos moze nie byc super a jednoczesnie uwazasz to za najlepsze? Jedno jest sprzeczne z drugim.

 

Po grach RPG oczekujemy rozbudowania, a nie prostoty. A funkcjonalnosc w FFVII byla bardzo niska, z tak duzej ilosci materii zaledwie 10 moze 15% bylo sensownych i dalo sie uzywac. Nie wiem co w tym fajnego. PAtrzysz na ten system przez pryzmat swojej ulubionej czesci z serii, a nie przez to co oferuje.

Opublikowano

ale ja się wypowiadałem tylko systemie magii a nie o całym systemie w FFVII :P

 

Tak samo jak dla mnie najlepszy system walki z wszystkich jrpg miała Valkyrie Profile2 -jakoś najprzyjemniej mi się tam grało.

A najlepiej levelowało się postacie w FFX itp

Opublikowano

Ok, to wezmy na tapete system magii ;)

 

Ten z FFVII faktycznie byl prosty i w zalozeniach funkcjonalny, dostajesz kulke dajesz ja komu chcesz i on moze uzywac czaru. Tylko ze tutaj zaczynaja sie schodzy. Jedna rzecz ze gro czarow bylo bezuzytecznych, a druga sprawa ze mialy KOSZMARNIE dlugie animacje. Funkcjonalne to wg mnie takie ktore sie spojnie lacza z innymi elementami walki. Cos takiego bylo ledwo dostepne w FFXII dzieki gambitom i temu ze postacie same czarowaly, ale to nie byly czary ktore byly funkcjonalne. Dopiero system klejenia combosow z FF13, w ktorym zamiast szlagow z broni mozna podlaczyc czary jest funckjonalny. Ukladasz sobie wszystko jak chcesz a potem wykorzystujesz z usmiechem na twarzy a nie znudzeniem 'jeja ile to bedzie trwac' ;p

 

Anyway, dzisiaj, 11 lat po premierze FF7 system wydaje sie archaiczny, kiedys byl rewelacyjny. Jednak nie ma szans przy bezposrednim porownaniu go z nowo robionymi grami. Co wiecej nie jest to tylko i wylacznie kwestia tego ze jest stary, bo np takie FFT w dalszym ciagu ma najbardziej rozbudowany i najlepszy system w historii tego gatunku. ;p

 

Mnie bardzo, bardzo cieszy obecnosc takiego a nie innego sposobu rozwijania postaci, jest swietny ;)

Opublikowano

Trzcina no proszę Cię co mają długości animacji do systemu magii? NIC :D

 

A w wszystkich finalów na generacji playstation czary były przydatne chyba tylko w FFIX i czasem w FFX do czasu odblokowania damage dla broni powyżej 9999.W FFVIII nikt nie używał czarów i waliło się tylko czarem aura i limitami.A FFXII do połowy szło przejść każdego bossa jedną seria limitów,a potem jedynie przydawały się trzy czary regen,barier i protect.

 

Więc ffvii wbrew pozorom miał bardzo funkcjonalne czary na tle swoich braci :P

 

Zobaczymy co zaoferuje FFXIII i sorry ale skąd Ty już masz tą grą?bo chyba musiałeś w nią sporo grać skoro wypowiadasz tak śmiałą opinię

system klejenia combosow z FF13, w ktorym zamiast szlagow z broni mozna podlaczyc czary jest funckjonalny. Ukladasz sobie wszystko jak chcesz a potem wykorzystujesz z usmiechem na twarzy a nie znudzeniem 'jeja ile to bedzie trwac' ;p

 

Ja pierw wole zagrać i potem dopiero oceniać czy będę miał ten uśmiech na twarzy czy też nie

Opublikowano (edytowane)

To jest na podstawie dema i materialow ktore do tej pory udostepniono. Podczas gdy laduje ci sie pasek (3 poziomy) jestes w stanie wybierac roznego rodzaju ataki, niektore z nich to czary, np Light wali fire. Widac to na wielu roznych filmikach i smieja sie z tego podczas demo walkthrough na gamespot (mozna znalezc filmik na youtube).

 

Jezeli chodzi o usmiech na twarzy, to majac informacje ktora niedawno napisal enkidou ja jestem mojego pewien, ale jezeli chodzi o ciebie to nie wiem ;]

 

A animacja ma wbrew pozorom ogromne znaczenie, dlatego ze decyduje o uzywalnosci a wiec w efekcje funkcjonalnosci tegoz systemu. Co z tego ze mialbys 100 czarow i kazdy super, skoro kazdy z nich ma animacje trwajaca 1 minute i nigdy ich nie uzywasz?

 

Poza tym chyba wkladasz do jednego wora magic oraz skille, a to nie jest to samo :P

 

Nie od dzis wiemy ze w kazdym finalu najbardziej sie oplaca uzywac ataku fizycznego, to jeden z najwiekszych mankamentow serii. Co wiecej FF9 ktore wymieniles akurat tutaj sie sprawdza, bo ma podzial na joby i niektore postacie MUSZA czarowac ;)

 

Ale to dosc mocno zbacza z tematu, wiec zakoncze ten temat.

Edytowane przez Trzcina
Opublikowano

Jesli juz jestesmy przy temacie czarow to mam nadzieje, ze znow stana sie bardziej uzyteczne i nie tak zbugowane jak w FFXII. Po dosc klarownym i fajnie zrobionym systemie czarow z FFX, dostalem jakies zbiorowisko czegos co w praktyce w wiekszosci przypadkow jest malo przydatne. Juz nie wspomne, ze nawalili tam tych odmian tyle ze szkoda gadac. Choc i tak moj znajomy uzywal prawie wylacznie berserkera bo reszta jego zdaniem byla bezuzyteczna, tak jak summony. Zreszta przez tego Finala juz go totalnie zrazilem do gatunku jrpg XD

Hmm, chyba sobie odswieze ponownie FFX bo co prawda niedawno znow sprobowalem dokonczyc FFXII ale jakos w ogole mnie nie ciagnie by tp skonczyc...

Opublikowano

W necie pojawiły się nowe kawałki z FF XIII. Oto one:

 

Final Fantasy XIII - Flash

 

Final Fantasy XIII - Valiant Theme

 

Final Fantasy XIII - Resistance Theme

 

Final Fantasy XIII ~ Lightning's Theme

 

Final Fantasy XIII - (tytuł nieznany)

http://www.youtube.com/watch?v=S6UCrYL1myU

 

No i najważniejsze :P

Final Fantasy XIII- Chocobo Theme

 

Chocobo Theme straaaaaaasznie mi się podoba :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...