Skocz do zawartości

Final Fantasy XV


Pawel_S5

Rekomendowane odpowiedzi

W demie nie, w pełnej wersji będzie ustawianie taktyki dla drużyny wzorem trochę zmodyfikowanych gambitów. Dojdzie naturalnie magia też. No i dla przykładu Duscae to tak mniej więcej 5% wielkości pełnej mapy świata, więc tak naprawdę o świecie nadal mało wiemy,  przydałby się też porządny story trailer (stawiam na e3).

Na szczęście demo zbiera pozytywne opinie,  gra pokazała, że istnieje. Teraz czas na jej dokończenie. Za rok, albo półtora przyjdzie pewnie nam ocenić pełny produkt.
(poza tym na pewno XVI już się robi , więc S-E również nie może się doczekać końca prac i wyjścia z sytuacji, gdzie grę robi ponad 300 osób)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

ostatni FF w jaki grałem na poważnie był z nr 8, grałem chwile w 9 i 14

czy seria FF i ostatnie części (pomijając reborn bo to zdaje sie jakiś online był) to nadal gra na setki godzin z mega rozległym światem czy bardziej do 100h idąca w strone dzisiejszych "standardów"?

Edytowane przez Fanek
Odnośnik do komentarza

Sama mapa świata jest ponad 10 x większa od Duscae, a w demie mamy dostęp tylko do części całego regionu, w jednym z Active Time Reportów, Tabata wspominał, że demo to mniej więcej 5% świata gry. Zresztą jestem pewien, że będą też rejony, w których dużo do roboty nie będzie :) Skoro celują w główny wątek na poziomie 40-50 godzin oraz ponad 100 z dodatkowymi atrakcjami, to gra musi być duża.


Fanek seria FF ma swój początek jeszcze na NESie, więc w historii serii wahało się to od kilkunastu godzin (Mystic Quest) do >100.

Generalnie było tak:

10-25h FF I-III
25-50h FF IV-VI
50-100<  FF VII-XIII
No i MMO, gdzie czas jest taki jaki chcesz.
Wrzuciłbym jeszcze osobno FF XII, bo jeśli chciało się naprawdę zrobić wszystko to zdecydowanie było 120h+

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No!!! Udalo sie zabic Behemotha po kilku probach :), nawet udalo mi sie 2 kontry mu wsadzic (ciezka rzecz z tym potworem bo okno jest bardzo krotkie) w tym jedna na sam koniec walki, piekna animacja :banderas:

 

Chyba tylko w MonHunie sie meczy czlowiek tyle zeby bestie ubic, choc z drugiej strony przy 1-2 godzinach jakie spedzilem klepiac Yiazmat'a te 20+ minut wydaja sie smieszne xD

 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Generalnie było tak:

 

10-25h FF I-III

25-50h FF IV-VI

50-100<  FF VII-XIII

No i MMO, gdzie czas jest taki jaki chcesz.

Wrzuciłbym jeszcze osobno FF XII, bo jeśli chciało się naprawdę zrobić wszystko to zdecydowanie było 120h+

Z tym, że główny wątek to było jakieś 30-40h w np. ff7,czy X :reggie:

 

Reszta to mozolny grind potworków przez drugie tyle,by zabić jakiegoś gównianego nie związanego z fabuła potworka i zawsze mam beke z ludzi co piszą,że finale są na 200h xd

Pod względem dodatkowych aktywności poza wątkiem głównym to jrpg zawsze ssały kule zachodnim rpg, które miały mase pobocznych questów z własną historią.

Odnośnik do komentarza

Najlepszy ficzer w historii serii to materie z FF7 (pamiętacie kopiowanie materii z summonami?). Do dziś marzy mi się ich powrót, wraz z osobnymi arenami, turowym systemem walki i postaciami stojącymi na swoich pozycjach.

Jedyną nowością winni być przeciwnicy widoczni na mapce świata/ dungeonach wzorem NNK, bo trafianie na walki z dupy bywało irytujące. Kolejnym błędem jest brak postaci męskich, nie wyglądających jak Bishoneni (ponownie Cid i Barret VII, Steiner z IX, czy Auron z X), oraz zwierząt pokroju Reda, czy Wakki. 

Odnośnik do komentarza

tez uwazam ze system materii z siodemki byl najlepszy w historii serii - prosty ale dajacy mase mozliwosci i roznorodnosci

 

co do zawartosci po...w wielu czesciach calkowocie nie przeszkadzalo mi to, finale z psx mialy pelno do roboty (chyba 30h w samym triple triad przegralem w osomce), jedynie nie podobalo mi sie to co oferowala xii i xiii - bo tam nie robilo sie nic innego jak w nieskonczosc bilo wrogow

Odnośnik do komentarza

To nie pokonales go po tej skradankowej sekcji? Co jest po niej w takim razie?

 

Pokonalem go uzywajac summona Ramuha, ale Ramuh go sciaga na 1 hita i nie ma ani expa ani dropa, chcialem "po mesku" sie za to zabrac :cool::lapka:

 

@Guer

 

Chyba tylko level, ale bardzy maly ma wplyw :reggie: przynajmniej w demie, bo nie ma innych broni do znalezienia.

Odnośnik do komentarza

Wyjąwszy 8-kę i 13-kę to tak naprawdę byłem zadowolony z prawie każdego Finala jeśli chodzi o poboczne rzeczy.  No i niespecjalnie mnie obchodzi jak jest w zachodnich rpgach, czego innego oczekuję tu, czego innego tam (ale w obydwu przypadkach gdy ograniczamy się do głównych wątków zabawa trwa dużo krócej, nie widzę specjalnie różnicy między cRPG czy jRPG)

 

Odnośnik do komentarza

Ja w FF8 przegralem 3/4 czasu gry w Triple Triad. Najlepsza gra w grze jaka uswiadczylem. I to kolekcjonowanie kart, granie z kazdym glownym prezesem w grze bo moze miec rzadka karte (Rinoa ;) ). Jakby wrzucili tu cos takiego to az by sie chcialo rozbijac tym autem po drogach i zbierac karty ale pewnie nie bedzie tego w FF XV :frog:

Odnośnik do komentarza

No to demo FF XV ograne. Czas na moja opinie...

 

Co zasluguje na krytyke to napewno gra od strony technicznej, klatki animacji spadaja jak szalone, wszystko chrupie jak cos sie wiecej dzieje na ekranie albo wystarczy ze postac podskoczy to FPS'y leca na łeb na szyje. No ale to jest demo wiec licze ze w wersji ostatecznej zostanie to naprawione.

 

Graficznie gra prezentuje sie ok a nawet bardzo ok, zobaczyc behemota i ramuha w takiej postaci to wrecz poezja dla oczu...co ja gadam, przyzwanie ramuha z dobrym kinem domowym rozwala łeb! Te grzmoty, trzaski, czuc ten POWER i uderzenie, graficznie tez robi wrazenie i od czasów FF8 nie miałem takiego "wow" efektu na summony, naprawde warto to zobaczyc na wlasne oczy bo ani twitch ani youtube nie oddaja tego w pełni.

 

System walki równiez mi sie podoba i mam nadzieje ze poza demem bedzie bardziej rozwiniety, beda jakies skille, materie czy cos zeby customizowac sobie postac. Demo z poziomem trudnosci bylo w sam raz, nie za latwe i nie za trudne, jak cala gra sie utrzyma w takim przekonaniu to bede bardzo zadowolony.

 

Fabularnie nic nie mozna powiedziec bo to demo o zadaniu pobocznym, ale z roznych znajdzków, tekstów od osób postronnych i filmiku pod koniec dema wnioskuje ze moze byc ciekawa w miare dojrzała fabuła i czekam z niecierpliwoscia. Denerwuje troche ekipa 4 chłopków, ale moze kazdy ma swoja historie ida sie z tego sklecic cos ciekawego.

 

Cieszy również świat, duży, bijacy zyciem swiat final fantasy przypominajacy ten z FF7 czy FF8 gdzie mamy czary, lasy, doliny ale rowniez pojazdy, zaawansowania technologicznie i naprawde klimat jest swietny i widze potencjał, chce odkryc i zobaczyc wiecej tego swiata, zwlaszcza ze napewno zobaczymy odniesienia do poprzednich czesci, Ci co grali w demo napewno zobaczyli jak babka i goscie wspominaja imie "Cid" ;)

 

Pierwszy raz od dawna nie narzekam, pierwszy raz od dawna napalilem sie na jakiegos Finala i gre wezme na premiere, jezeli Square nie da tyłka to moze byc naprawde solidna gra na ktora dlugo czekalem :banderas:

Edytowane przez Velius
  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

naprawde warto to zobaczyc na wlasne oczy bo ani twitch ani youtube nie oddaja tego w pełni.

 

Haha, identyczne odczucia mialem jak zobaczylem tego koksa pierwszy raz. :D

 

Ale watpie ze YT czy Twitch oddadza te przepiekne efekty czasteczkowe jakie mi sie sypaly po ekranie jak (pipi)nal atomowke, TO TRZEBA ZOBACZYC.

 

Mam tylko nadzieje ze podobne efekty beda towarzyszyc innym summonom, jesli tak, to az boje sie pomyslec jak bedzie wygladac Bahamut :obama:

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

ma byc latka do demka w maju, jeszcze nie wiadomo co bedzie zawierac:

 

Confirmed:

- AXB enhancements
- Improved camera and targetting system
- additional combat actions and overall rebalancing, more joint attacks
- combat tweaks like MP usage, etc. more range of action for each weapon
- add dodge rolls

Maybe:

- party split-up for quests/stabilized framerate
- Still aiming for FULL HD.
- Frame rate has a higher priority than resolution since it affects gameplay directly.
- The only solution is to optimize the game until the end.
- They won't reduce the number of objects (or limiting the AI) that need to be rendered in order to obtain a more stable framerate.

 

Na e3 nowy zwiastun choc podobno duzo o FFXV na targach sie nie dowiemy, lawina info ma sie zaczac poczawszy od GDC, przez PAX do TGS

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...