nobody 3 504 Opublikowano 5 kwietnia 2016 Opublikowano 5 kwietnia 2016 @Nobody Dla mnie jest proste rozgraniczenie: action-rpg może być jrpg, nie każdy arpg jest jrpg. Zarzut jest u samych podstaw błędny i nielogiczny. Drążąc temat dizajnu (niestety): autorzy wykorzystując licentia poetica mogą robić co im się żywnie podoba. Seria Final Fantasy przez ponad 20 lat swojej historii maczała palce w tylu kulturach, tylu podejściach do sztuki i światach, że mariaż z lokacjami inspirowanymi naszym światem jest całkowicie zrozumiały. Zresztą nie pierwszy - Besaid Island, czy Costa del Sol - biją po oczach swoim materiałem źródłowym (inspiracją). Cieszę się, że zdanie się podoba. Mi mniej, bo ciągle czytam dużo opinii, które albo nie mają fundamentów w faktach, albo są słabą hiperbolą. Ktoś by pomyślał, że gracze mogliby łagodniej podchodzić do takich tematów - gry w końcu igrają i są produktem naszej wyobraźni - ale jest inaczej. Szkoda. Lubię też, jak za mnie ktoś definiuje, co ma dla mnie znaczyć Final Fantasy i co ma prawo się nim nazywać. no i znów radośnie mieszasz. ładna sofistyka, ale meritum sprawy dotyczącego zawodu dotychczasowym systemem nie zmieni. to nie jest hejt dla hejtu. te same osoby równocześnie pokładają nadzieję zapowiedzianym, bardziej taktycznym systemem. chyba że cały czas mówimy o innych pismakach. no wiesz po dro dze wydarzyły się choćby FF VII-XII, dyptyk Valkyrie Profile, czy seria Persona. kwestia kreacji postaci i dizajnu jako subiektywna sprawa jest w pełni uzasadniona. krytyka fanów przyzwyczajonych do innych standardów jest w pełni uzasadniona. krytyka krytyków, gdzie padają argumenty typu to ich dzieło/ nie będziesz im mówić jak mają żyć to już jest jakieś prowo (optymistycznie zakładam że to prowo). jesteś zbyt inteligentny by nie zauważyć drwiny n.t. wspomnianego zdania. tzn. raczej na pewno ją zauważyłeś, ale jednakowej narracji zamierzasz nie porzucić. skrócę twoją wypowiedź: kto narzeka na system walki i dizajn ten z policji. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 5 kwietnia 2016 Opublikowano 5 kwietnia 2016 (edytowane) Niezbyt w temaie ale wrzucę, strasznie luźni ci Square, że zapraszają typów od takiego "żarcia" do siebie. Edytowane 5 kwietnia 2016 przez Dr.Czekolada Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 5 kwietnia 2016 Opublikowano 5 kwietnia 2016 Mam nadzieje, że ten new game + to nie jest zastępstwo post-game'u Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 5 kwietnia 2016 Opublikowano 5 kwietnia 2016 @NobodyDobrze, wiesz, że nie krytykuję krytyki - krytykuję sposób i jej arbitralność, której pełno na forach (tym także). Zarzucasz mi uprawianie sofistyki, a samemu rzucasz sofizmaty. Zawód walką jest dopuszczalny absolutnie - są różne gusta przecież - zarzucanie, że nie jest ona zgodna z gatunkiem gry już nie - gdyż ten gatunek jest z definicji umowny.To samo a propos dizajnu - krytyka, tak i owszem, ale zarzuty niezgodności z serią FF, serią mocno eklektyczną pod tym względem, są nietrafione, i w mojej opinii powinny być zbywane (co też pisałem).Oczywiście drwinę wyczułem - ale po co miałbym się do niej odnieść - nie wiem. Prosty ciąg myślowy, kontynuowany we wszystkich moich wypowiedziach jest dość klarowny. Choć jak widać w umieszczonym przez ciebie podsumowaniu - może nie dla wszystkich.W skrócie: Jak krytykujmy to z głową (wszystkie moje posty były o sposobie krytyki przecież). 2 Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 5 kwietnia 2016 Opublikowano 5 kwietnia 2016 Info z Game Informera -You can make branching decisions. Similar to older FFs dialogue choices; -The game have magic synthesis to create new spells; -There will be a growth system where you can spend ability points on weapon skills, Noctis, the party, bonuses etc. ; -GI says there's a instrumental version of this in the game: https://www.youtube.com/watch?v=pO8kTRv4l3o; -Four quest types: for fun (minigames:fishing/chocobo race/JusMon5 etc.), main story, monster hunts and regional quests. Currently over 200 quests and they're working on more; -Tabata: "We have no intention to create sequels out of this"; -Weapon types includes: swords, daggers, lances, firearms, shields, royal arms, spells, and something called "machines" which weren't revealed yet; -The trunk of the Regalia acts as party storage; -Each party member has their own "special talent" that improves with use. One example given is Prompto will ask the crew to take pit stops with the car where everyone gets out, goes to a spot and he takes photographs. You can then share these photo's on social media. The more you do it the better his pictures will be. These are in the game for both character development and will have real consequences for the game. Prompto is photography, Noctis is fishing, Ignis is cooking, and Gladiolus is survival instincts; -When you call a summon they won't always do the same thing. They are entities that exist in the world itself. So depending on the situation they will do different things. Examples given Titan sometimes will run up and melee hit an enemy, sometimes he will throw boulders at the enemy and its possible he will even give up and leave the battle. They will also act differently in a dungeon than they will in the overworld. Its a huge focus for the staff for Summons to feel exciting and a major event when they show up, not just some random monster that swoops in. They want a sense of awe with them; -One of the screenshots has Ignis with a spear; -GI has this to say, "FFXV isn't Witcher 3 or Dragon Age Inquisition in terms of your to-do list. That isn't necessarily bad because your quest log isn't bloated by insignificant or uninteresting tasks.....inspires a feeling similar to pre-PS2 Final Fantasies where there were huge overworld maps that made the setting seem authentic and enormous - even if you didn't find a quest every step."; -You can improve and forge weapons from materials you collect; -Kingsglaive has existed from 2013; 1 Cytuj
nobody 3 504 Opublikowano 5 kwietnia 2016 Opublikowano 5 kwietnia 2016 @Hendrix Poruszone przeze mnie zarzuty o uproszczenie walki dotyczyły wyłącznie... hmm uproszczenia walki. Nie podważały więc sensu przynależności gatunkowej całej gry, co podkreślam już chyba po raz trzeci. Dużo prościej byłoby odnosić się w tej materii wyłącznie do kwestii uproszczeń, co dotąd nie uczyniłeś ani razu. A że oprócz tego ktoś ośmielił się napisać że ten styl bardziej pasuje do arpg w stylu KH? Ojejku no co za ignorant. Dobrze, wiesz, że nie krytykuję krytyki - krytykuję sposób i jej arbitralność, której pełno na forach (tym także). No właśnie nie bardzo; krytykujesz jej arbitralność, ale jednocześnie nie przeszkadza ci to samemu sadzić kwiatków typu: zarzut jest totalnie niedorzeczny i odnoszenie się do niego, jest dawaniem mu punktów racji autorzy wykorzystując licentia poetica mogą robić co im się żywnie podoba. Tylko czy Twoja postawa nie jest praktycznie taka sama? Wyobrażasz sobie by takie argumenty miały być deal breakerem w przypadku np. obrony zmiany kierunku w RE6, czy piątym MGSie? Cytuj
da$io 110 Opublikowano 9 kwietnia 2016 Opublikowano 9 kwietnia 2016 (edytowane) Ten system walki to ja nie wiem...kto to projektował. Przy ostrej zadymie to te uniki o kant dupy, te warpy wchodzą jak chcą, takie tam pitu pitu. Przy większej ilości postaci będzie jeden wielki chaos. Widać, ze świat żyje a grafa no cóż, kładzie na łopatki - oczywiście jakbym miał jedno oko. Te demo ma zachęcić do zamówienia pełnej wersji. Zachęca? Chyba tylko ekipę SE... Edytowane 9 kwietnia 2016 przez da$io Cytuj
Figaro 8 222 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Podobno gra ma szalenie wysoką ilość preorderów na Gamestopie Cytuj
grzybiarz 10 301 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Krótkie pytanko z mojej strony. Ta gra będzie tylko online, czy offline? Cytuj
Bansai 11 198 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Krótkie pytanko z mojej strony. Ta gra będzie tylko online, czy offline? Grzybiarz wreszcie spod kamienia postanowil wyjsc xD Gra bedzie stricte pod singla, o aspektach multi na razie nic nie mowili wiec pewnie nic nie bedzie. 2 Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Podobno gra ma szalenie wysoką ilość preorderów na Gamestopie masz źródło? przydałoby mi się do dyskusji z kumplem Cytuj
Figaro 8 222 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Opublikowano 10 kwietnia 2016 Twitterowe insajderstwo, po pracy ci wkleję. Cytuj
nobody 3 504 Opublikowano 11 kwietnia 2016 Opublikowano 11 kwietnia 2016 Ten system walki to ja nie wiem...kto to projektował. Przy ostrej zadymie to te uniki o kant dupy, te warpy wchodzą jak chcą, takie tam pitu pitu. Przy większej ilości postaci będzie jeden wielki chaos. Widać, ze świat żyje a grafa no cóż, kładzie na łopatki - oczywiście jakbym miał jedno oko. Te demo ma zachęcić do zamówienia pełnej wersji. Zachęca? Chyba tylko ekipę SE... prostota systemu walki to już jeden choy, ale jak ten dynamizm wpływa na framerate podczas np. walki z iron giantem, ech ;/ Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 12 kwietnia 2016 Opublikowano 12 kwietnia 2016 czyli znowu poświęcimy fps kosztem ładnej graficzki ? Co te konsole ... Stałe 30 fps chce na ps4 bo finale zawsze na playstation kończyłem. Czemu cały czas ludzie łykają te spadki fps i nie widzą w tym nic złego. Ja jak słyszę że fps nie trzyma 30 to nie kupuje. Tak choćby zrobiłem z just cause 3 . Szkoda że wersja na pc jak powstanie to z opóźnieniem rok albo 2 lata a tyle czekać nie chcę jeżeli gra będzie dobra. Cytuj
Qjon 276 Opublikowano 12 kwietnia 2016 Opublikowano 12 kwietnia 2016 (edytowane) Trochę offtopic, ale warto sobie odświeżyć stareńki art od jednego z inżynierów Insomniac: http://www.insomniacgames.com/how-much-does-framerate-matter/ Od 2009r minęło trochę czasu, ale w kwestii tego, jak gawiedź patrzy na framerate zapewne niewiele się zmieniło (mimo nawet coraz częściej występującej recenzenckiej nagonki na fpsy i m-muh DigitalFoundry) Edytowane 12 kwietnia 2016 przez Qjon Cytuj
chrno-x 901 Opublikowano 13 kwietnia 2016 Opublikowano 13 kwietnia 2016 (edytowane) Jeszcze na poprzedniej generacji nikt nie oceniał nie wydanej gry poprzez tech-demo. Najlepsze jest że sprawdziłem demo i na PS4 i na XOne i szczerze to musiałbym się skupić na tym czy animacje i ogólny obraz droppuje przez cały czas i nie skupiać się na samej grze żeby to dostrzec więc po raz kolejny narzekania pod niebiosa tylko po to aby było tak dla zasady. Jakoś w serii Souls od samego początku mają z tym problem aż do teraz i nikomu to jednak nie przeszkadza, wręcz odwrotnie jak ktoś obwinia framerate za śmierć w grze to jest to lamus do potęgi. Ehh ludzie dopóki nie widzą nagonki i bzdurnych cyferek to na ekranie tego tym bardziej nie rozróżniają i spotkałem wiele osób które oceniało grafe przez jakiś swój pryzmat a nawet nie potrafili rozróżnić rozdziałki 1080i od 1080p. Dziwi mnie zamiast cieszyć się nadchodzącą grą to jechanie po jednym z nielicznych dem nie ma końca. Zresztą zostało im pół roku, wiele najlepszych ekip tworzących nawet FPSy w swoich grach mają z tym problem do samego końca (vide: Halo 5 była jechana za niższą rozdzielczość i spadki w fpsach na targach a ostateczna wersja śmiga w Full HD w 60 klatkach). I jak widać właśnie po artykule z Insomniac ludzie tego nawet nie dostrzegają i nie doceniają zwiększonym zakupem danej gry. Edytowane 13 kwietnia 2016 przez chrno-x 2 Cytuj
Killabien 555 Opublikowano 13 kwietnia 2016 Opublikowano 13 kwietnia 2016 (edytowane) Ale teraz jechanie po grze zanim wyjdzie albo na podstawie dema jest trendy. Wszystko wszyscy wiedza bo grali w demo i gra bedzie chooyowa, spadki klatek, grafika za slaba i story do dupy z gejami. To jest jeden z powodow przez ktore przestalem czytac pisma/strony o grach. Czepiaja sie byle czego byleby klikniecia byly. A, no i shitstorm w komentarzach musi byc. Ja sie nadal nie moge doczekac! Edytowane 13 kwietnia 2016 przez Killabien 3 Cytuj
michu86- 394 Opublikowano 13 kwietnia 2016 Opublikowano 13 kwietnia 2016 Killabien propsy 100% racji. "wszystko wszyscy wiedzą" "moja racja jest najmojsza" "to nie było 25 klatek ty uju tylko 24,98 nubie je ba ny" Ja tam se popykam bardzo chętnie pedłkami ze spadkami. Cytuj
Pix 915 Opublikowano 13 kwietnia 2016 Opublikowano 13 kwietnia 2016 Jak najbardziej doceniam platinum demo. Utwierdziło mnie w przekonaniu, żeby brać FFXV na premierę. A nagroda w postaci Carbuncle'a to miły gest. Coraz mniej deweloperów ma dzisiaj jaja/chęci, żeby wypuszczać wersje demonstracyjne, więc brawa dla Square. Cytuj
Strife 228 Opublikowano 13 kwietnia 2016 Opublikowano 13 kwietnia 2016 Mi demko też bardzo podeszło, zapowiada się kawał porządnej gry i bardzo możliwe że jeden lepszych Finalów od bardzooo długiego czasu. Cytuj
chrno-x 901 Opublikowano 14 kwietnia 2016 Opublikowano 14 kwietnia 2016 (edytowane) Ja po oby dwóch demkach tylko jeszcze bardziej przekonałem się jak bardzo chce w XV-tke zagrać i tym bardziej cieszy mnie złożony pre-order na Ultimate Edition (pierwszy raz w życiu sobie na taką j.ebitną limitkę pozwoliłem). Nie mogę się doczekać 30 września :-) dobrze że Square wypuszcza Animca i film CGI przed to tym bardziej apetyt wzrośnie. Co jak co ale dzięki serii Bravely i takiemu podejściu do tematu w przypadku XV-tki (oraz DQVII i XI!!) ja mam pełne zaufanie do Square i mam szczerze gdzieś te wszystkie marudy. Chcą niech narzekają, ja wolę się cieszyć z tych gier bo jest z czego. Zresztą życie jest za krótkie aby tracić na to czas ({a kiedyś człowiek gdzie na jakie forum nie wszedł to radość z każdej gry była ogromna, nie to co dziś - wszystko to (pipi) i liczą się cyferki nie fun). Edytowane 14 kwietnia 2016 przez chrno-x 1 Cytuj
da$io 110 Opublikowano 14 kwietnia 2016 Opublikowano 14 kwietnia 2016 (edytowane) Hmmm...czyli ja mam piać z zachwytu bo tobie gra sie spodobała?Na podstawie tego co pokazali ja wyciągnąlem wnioski negatywne a Ty pozytywne czyli postąpiliśmy tak samo z innym skutkiem. Cieszyć sie można ale szczerze to nie ma z czego.Jednak skoro chcesz sie tak bardzo oszukiwać to nie odmawiam Ci tego masohizmu... Edytowane 14 kwietnia 2016 przez da$io Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 14 kwietnia 2016 Opublikowano 14 kwietnia 2016 (edytowane) Hmmm.... czyli mamy narzekać bo Tobie się gra nie podobała? Dlaczego uważasz że nie ma się z czego cieszyć i dlaczego od razu ludzie którym się ten fragment spodobał sami się oszukują? Gra ma miec wielki swiat. Widoczki z takim poziomem graficznym są piekne. Walka daję mi fun. Są powody do optymizmu. Ja sam poczekam na większe info odnośnie tego jak walka sprawdza się kiedy jest tłok i czy swiat "żyje" i jest w nim co robić. FF XIII to najgorsze co firma Square-Enix zrobiła w swojej historii. To tech demo jest lepsze niż cała trzynastka więc nie wiem czemu miałbym się negatywnie nastawiać. Tak jak pisał chrno - ostatnie produkty i działania Square pozwalając z optymizmem patrzeć na nowe tytuły. Dla mnie numerem jeden na ten rok zostaje DQ 7 ale FF XV cały czas rozkmieniam w kategorii Day 1. Edytowane 14 kwietnia 2016 przez pawelgr5 2 Cytuj
Strife 228 Opublikowano 14 kwietnia 2016 Opublikowano 14 kwietnia 2016 Skoro się komuś nie podoba to co zobaczył to po cholerę włazi i marudzi, jak mi się coś nie podoba to olewam to i nie wnikam dalej, ale jak widać marudy nie ustępują Gra zapowiada się naprawdę nieźle, jeśli jeszcze będą w niej ciekawe sub questy to będę wniebowzięty, pierwsze demko mnie od razu przekonało do zakupu, a drugie mnie tylko w tym utwierdziło, ale zanim wyjdzie XV to jeszcze czeka na Setsuna, Star Ocean5, Valkyria Chronicles, Fairy Fencer f i parę innych tytułow, więc będzie w co grać, 1 Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 20 kwietnia 2016 Opublikowano 20 kwietnia 2016 można sobie posłuchać opinii po ograniu pierwszego rozdziałuw skrócie:- gra nie jest stricte open worldem, to klasyczna liniowa przygoda, tylko zamiast korytarzy przemierzasz wielki otwarte tereny- są jakies sidequesty/hunty/aktywności, ale nie ma tego nawalone na każdym kroku, głównym motorem napędowym gry jest historia, a nie latanie za ikonkami na mapie- jeden z grających zboczył trochę ze ścieżki wytyczonej przez fabułę i znalazł jakiś dungeon/jaskinie do eksplorowania- system walki jest nieco głębszy niż ten w episode duscae; da sie odczuć, że twórcy celują w efekciarstwo rodem z DMC czy Bayonetty, ale w bardziej przystępny sposób- jeżdżenie samochodem z punktu a do punktu b trwa zaskakująco długo- samochód ma delikatnego autopilota, który utrzymuje cię na drodze; zapewne po to, aby można było podczas jazdy obracać kamerę i podziwiać widoczki, zamiast byc skupionym tylko na jeżdzeniu- mimo autopilota trzymającego nas na drodze, da się z niej zjechać- są kary za zbyt długie sprintowanie xD, ale devi powiedzieli, że pracują nad poprawa tegoOgólnie struktura gry brzmi trochę jak stare dobre finale, tylko z mapą świata odwzorowaną w proporcjach 1 do 1.Nie mogę się doczekać tego jeżdżenia, z remiksami otworów z serii lecących w radiu, luźnymi rozmówkami bohaterów i pięknymi widoczkami do oglądania 2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.